Przetargi.pl
prace związane z realizacją projektów artystycznych polegających na aranżacji wnętrz sal wystawowych Galerii Zachęta.

Zachęta Narodowa Galeria Sztuki ogłasza przetarg

  • Adres: 00-916 Warszawa, Plac Małachowskiego 3
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 8275854 , fax. 022 8277886
  • Data zamieszczenia: 2009-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki
    Plac Małachowskiego 3 3
    00-916 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 8275854, fax. 022 8277886
    REGON: 00027594900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zacheta.art.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    prace związane z realizacją projektów artystycznych polegających na aranżacji wnętrz sal wystawowych Galerii Zachęta.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są prace związane z realizacją projektów artystycznych polegających na aranżacji wnętrz sal wystawowych Galerii Zachęta w Warszawie . Zakres prac obejmuje typowe powtarzające się prace określone w przedmiarze robót oraz inne nieprzewidziane wynikające w trakcie procesu projektowania wystaw m.in.: 1. montaż i demontaż ścianek gipsowo-kartonowych na podwójnym lub pojedynczym ruszcie i pojedynczym lub podwójnym gips kartonie; 2. malowanie ścianek gipsowo-kartonowych; 3. malowanie ścian i sufitów sal ekspozycyjnych, istniejących w obiekcie, farbami emulsyjnymi; 4. sporadyczne malowanie farbami olejnymi; 5. montaż i demontaż, naprawy i uzupełnienia sufitów podwieszanych; 6. tymczasowa (na czas trwania ekspozycji) zabudowa okien, wnęk, otworów drzwiowych; 7. odpowiednie zabezpieczenia przed zniszczeniem podłóg lakierowanych na czas trwania robót; 8. montaż nietypowych elementów wystawy do wcześniej przygotowanych rozwiązań konstrukcyjnych i projektowych, 9. naprawy i uzupełnienia sztukatorskie Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmujący podstawowy zakres robót do wykonania określają: specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - Załącznik Nr 1 do SIWZ, oraz dokumentacja projektowa w skład której wchodzi przedmiar robót - Załącznik Nr 2 do SIWZ. Przy realizacji robót objętych zamówieniem, wymagana jest od Wykonawcy stała współpraca z kuratorami wystaw, jak również z pracownikami Działu Realizacji Wystaw w zakresie zastosowania materiałów i rozmieszczania elementów wystawowych oraz reakcji na wszelkie sugestie dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia w kwestii zastosowania wymaganych rozwiązań i wszelkich innych mających wpływ na oczekiwany i ostateczny efekt ekspozycji. Zamawiający, po zatwierdzeniu ostatecznego projektu konkretnej wystawy będzie udzielał zamówień częściowych na prace związane z przygotowaniem sal ekspozycyjnych do wystaw. Szczegółowy zakres prac do każdej wystawy oraz projekt wykonawczy będzie każdorazowo określony przez Zamawiającego z minimum tygodniowym wyprzedzeniem. Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć ich zakresu i formy, gdyż wynika to każdorazowo z indywidualnych koncepcji poszczególnych artystów. Zamawiający zastrzega możliwość wprowadzenia zmian w trakcie realizacji zadania w zależności od potrzeb i wymagań projektanta ekspozycji. Wielkość zamówienia poniżej 133 000 euro.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy przystępujący do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego muszą spełniać warunki określone w art.22 ust.1 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U z 2007r Nr 223, poz. 1655, ze zm), tj : 1. posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj. posiadają aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru 2. posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie poprzez wykazanie, że Wykonawca wykonał (zrealizował umowy)co najmniej 3 zamówienia w obiektach zabytkowych o podobnym rodzaju i wartości, z tego co najmniej dwa dotyczące wykonania aranżacji sal do wystawy sztuki o wartości co najmniej 250 000 zł brutto każde, w tym jedno dotyczące wykonania aranżacji sal do wystawy sztuki współczesnej na kwotę co najmniej 100 000 zł brutto z załączeniem dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zamówienia. 3. *dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w liczbie zapewniającej prawidłowe i terminowe wykonanie przedmiotu zamówienia - minimum 10 osobami, które będą wyznaczone do realizacji robót w Zachęcie (imienny wykaz osób) - posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe, odpowiednie do zakresu wykonywanych przez te osoby czynności, w tym 1 osobą uprawnioną do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania i nadzoru robót objętych przedmiotem zamówienia, która posiada przynajmniej 5 letnie doświadczenie jako kierownik robót przy realizacji robót budowlanych w obiektach zabytkowych i która posiada aktualne zaświadczenie o wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego Specyfika działalności Narodowej Galerii Sztuki Zachęta sprawia, że Wykonawca będzie działał niejednokrotnie pod presją czasu przy bezwzględnym zachowaniu terminu otwarcia wystawy. Wymaga się zatem dyspozycyjności pracowników i dysponowanie pracownikami w liczbie zapewniającej wykonywanie koniecznych prac niejednokrotnie w godzinach wieczornych, nocnych, a także w soboty, niedziele i święta. Powyższy wymóg jest uzasadniony częstą zmianą koncepcji wystawy przez poszczególnych artystów. * jeśli Wykonawca nie dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 4. znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia poprzez wykazanie że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 200 000,- zł. 5. nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ustawy Pzp); Do potwierdzenia oświadczeniem Wykonawcy, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do SIWZ. Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki o których mowa w pkt. 1. - 5. na podstawie oświadczenia Wykonawcy z art. 22 ust. 1 składanego wraz z ofertą, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 3 SIWZ oraz na podstawie pozostałych dokumentów wskazanych przez Zamawiającego potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania tych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w.w warunki Wykonawca spełnia na dzień składania ofert. Uzupełnienie dokumentów i oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy i pełnomocnictw może nastąpić zgodnie z postanowieniami art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca przystępujący do postępowania o udzielenie zamówienia będzie zobowiązany przedstawić wraz z ofertą następujące dokumenty: W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda od Wykonawcy następujących dokumentów: 1. aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu do składania ofert, 2. aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3. oświadczenia do postępowania o spełnianiu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 oraz że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ. W celu potwierdzenia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 4. wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, zgodnie z warunkiem opisanym w Rozdziale III.2) pkt. 3 - zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ Specyfika działalności Narodowej Galerii Sztuki Zachęta sprawia, że Wykonawca będzie działał niejednokrotnie pod presją czasu przy bezwzględnym zachowaniu terminu otwarcia wystawy. Wymaga się zatem dyspozycyjności pracowników i dysponowanie pracownikami w liczbie zapewniającej wykonywanie koniecznych prac niejednokrotnie w godzinach wieczornych, nocnych, a także w soboty, niedziele i święta. Powyższy wymóg jest uzasadniony częstą zmianą koncepcji wystawy przez poszczególnych artystów. 5. decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych oraz aktualnego zaświadczenia o wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego - w przypadku osoby przewidzianej na stanowisko kierownika robót budowlanych, 6. wykazu zrealizowanych w ostatnich pięciu latach robót budowlanych, a jeśli okres działalności jest krótszy - w tym okresie - odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających , że roboty te zostały wykonane należycie. Wykonawca potwierdzi spełnienie tego warunku jeżeli wykaże, zgodnie z załącznikiem Nr 6 do SIWZ, że wykonał (zrealizował umowy) co najmniej 3 zamówienia w obiektach zabytkowych o podobnym rodzaju i wartości, z tego co najmniej dwa dotyczące wykonania aranżacji sal do wystawy sztuki o wartości co najmniej 250 000 zł brutto każde, w tym jedno dotyczące wykonania aranżacji sal do wystawy sztuki współczesnej na kwotę co najmniej 100 000 zł brutto z załączeniem dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zamówienia. W celu potwierdzenia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów : 8. Polisy , a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 200 000,- PLN. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1 i 2, składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3. Na potwierdzenie, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią załącznika Nr 4 do SIWZ; Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia i w takim przypadku muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa musi zawierać informację, czy ustanowiony wykonawca -pełnomocnik uprawniony jest do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, czy również do zawarcia umowy w sprawie tego zamówienia. Z treści pełnomocnictwa powinno wynikać też, jakiego konkretnie postępowania ono dotyczy. Dokument pełnomocnictwa powinien być podpisany przez wszystkich wykonawców. Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań. Do pełnomocnictwa powinny być załączone dokumenty potwierdzające, że osoby podpisujące pełnomocnictwo są uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu danego wykonawcy. Wszelką korespondencję związaną z prowadzonym postępowaniem Zamawiający będzie prowadził wyłącznie z ustanowionym pełnomocnikiem. W przypadku składania ofert przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokumenty wykonawców wymienione w Rozdziale III.2) pkt. 1,2 oraz oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania muszą być złożone odrębnie przez każdego z wykonawców, pozostałe dokumenty Wykonawcy składają wspólnie. Wymienione dokumenty należy złożyć w oryginale albo w postaci kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy, zgodnie z zapisami właściwego dla wykonawcy rejestru.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zacheta.art.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach