Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inwestora zastępczego przy realizacji budowy Centrum Sportów Wodnych w Chełmie

Chełmski Park Wodny i Targowiska Miejskie Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, ul. Okszowska 41
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 82 565 37 57 , fax. 82 565 37 57
  • Data zamieszczenia: 2014-05-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Chełmski Park Wodny i Targowiska Miejskie Sp. z o.o.
    ul. Okszowska 41 41
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 82 565 37 57, fax. 82 565 37 57
    REGON: 11025640900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inwestora zastępczego przy realizacji budowy Centrum Sportów Wodnych w Chełmie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inwestora zastępczego przy realizacji budowy Centrum Sportów Wodnych w Chełmie.2. Wykonawca (Inwestor zastępczy) będzie działał w imieniu i na rzecz Zamawiającego oraz odpowiadał za realizację inwestycji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, Prawa zamówień publicznych oraz warunkami określonymi w umowie. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca w szczególności: 1) w imieniu Zamawiającego przeprowadzi proces inwestycyjny związany z realizacją budowy Centrum Sportów Wodnych w Chełmie, a w nim: a) etap przygotowawczy, b) etap przetargowy, c) etap realizacji inwestycji, d) etap odbiorów zrealizowanej inwestycji, aż po uzyskanie zezwolenia na eksploatację obiektu w całości i odbiory pogwarancyjne. 2) będzie podejmował decyzje we wszelkich sprawach związanych z interpretacją dokumentacji projektowej, tj. projektu budowlanego, projektów wykonawczych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Wszelkie niejasności, wątpliwości interpretacyjne, zwiększenia (zmniejszenia) zakresu rzeczowego - zwłaszcza generujące zmiany wynagrodzenia i terminu wykonania- będzie uzgadniał z Zamawiającym i bez jego zgody nie będzie podejmował żadnych decyzji wiążących w tych sprawach. 3) będzie pełnił nadzór inwestorski nad robotami we wszystkich branżach związanych z wykonaniem inwestycji w zakresie niezbędnym dla ilościowego i jakościowego odbioru robót, a także wykonania obiektu jako całości zgodnie z dokumentacją projektową, sztuką budowlaną i oczekiwaniami Zamawiającego. Nadzór inwestorski powinien być pełniony przez zespół wieloosobowy składający się z koordynatora zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego oraz inspektorów nadzoru w specjalnościach: konstrukcyjno - budowlanej; drogowej; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; telekomunikacyjnej, 4) będzie składał Zamawiającemu miesięczne, pisemne raporty w terminie do 7 dnia po upływie każdego miesiąca kalendarzowego, zawierające informacje o czynnościach wykonywanych, stanie zaawansowania inwestycji, wszelkich przypadkach ujawnionych wad i opóźnień w realizacji inwestycji. W razie uzasadnionej potrzeby także częściej. 5. Szczegółowy opis zakresu robót , nad którymi ma być sprawowane zastępstwo inwestorskie znajduje się w Dokumentacji budowlanej obejmującej projekt budowlany, projekty wykonawcze, przedmiary robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 6. Do zakresu zadań Wykonawcy należy: Etap przygotowawczy: 1) przed planowanym terminem rozpoczęcia robót, dokonanie weryfikacji dokumentacji Zamawiającego, w celu sprawdzenia wzajemnej zgodności i kompletności dokumentów oraz weryfikacji ewentualnych błędów w zakresie: a) zgodności z aktualnie obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane oraz aktami wykonawczymi do niej, ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) oraz zasadami projektowania i kosztorysowania, b) kompletności części rysunkowej i opisowej projektu budowlanego i projektów wykonawczych, c) kompletności przedmiarów, d) kompletności i zgodności z przedmiarami, o których mowa w lit. c, pozycji kosztorysowych oraz zgodności z dokumentacją projektową, e) zgodności zbiorczego zestawienia kosztów z kosztorysami, f) poprawności sporządzenia specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót uwzględniających wyspecyfikowane w dokumentacji projektowej rodzaje robót, g) prawidłowości i kompletności dokumentacji projektowej w zakresie warunków technicznych oraz decyzji, wymaganych obowiązującymi przepisami prawa, 2) po dokonaniu weryfikacji dokumentacji technicznej, o której mowa w pkt 1, do zgłoszenia Zamawiającemu w terminie maksymalnie do 5 dni roboczych od dnia zakończenia weryfikacji, ewentualnych uwag i zastrzeżeń powziętych w ramach przeprowadzonej oceny i sporządzenia w formie pisemnej wykazu stwierdzonych błędów i nieprawidłowości w w/w dokumentacji lub złożenia oświadczenia niestwierdzającego wad w przedmiotowym zakresie; 3) współpracy z projektantem w zakresie czynności mających na celu realizację inwestycji, poprzez ocenę prawidłowości sporządzonej dokumentacji projektowej oraz sprawowania nadzoru autorskiego, w tym także egzekwowania od projektanta obowiązków wynikających z pełnienia nadzoru autorskiego; 4) przekazywania projektantowi zastrzeżeń do dokumentacji projektowej, zgłoszonych przez Generalnego Wykonawcę oraz egzekwowania od projektanta naniesienia stosownych poprawek, również w trakcie realizacji inwestycji; 5) dokonanie inspekcji terenu budowy oraz przeprowadzenie weryfikacji pod kątem zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową; 6) posiadanie lub utworzenie w ciągu miesiąca od podpisania umowy własnego biura na terenie Miasta Chełm. Etap przetargowy: 1) przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia, ustalenie rodzaju i wartości zamówienia, zaproponowanie trybu udzielenia zamówienia, oraz przedstawienie Zamawiającemu, celem zatwierdzenia, dokumentacji niezbędnej do wszczęcia postępowania prowadzącego do wyboru wykonawcy robót budowlanych objętych inwestycją; w szczególności udziału w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych na wybór Generalnego Wykonawcy inwestycji, w tym w szczególności poprzez wsparcie merytoryczne i współpracę z Zamawiającym w zakresie określenia opisu przedmiotu zamówienia (kwestie techniczne), bieżącą pomoc w udzielaniu wyjaśnień na zapytania potencjalnych Wykonawców wystosowane w trybie art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz badaniu i ocenie ofert, a także na ewentualnym etapie skorzystania przez Wykonawców ze środków ochrony prawnej (postępowanie odwoławcze przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz postępowanie przed Sądem Okręgowym); 2) zaproponowanie osób do Komisji Przetargowej, w liczbie i specjalnościach wskazanych przez Zamawiającego; Etap realizacji inwestycji: 1) przekazanie Wykonawcy robót dokumentacji projektowej; 2) przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i przekazanie go Wykonawcy robót przy udziale Zamawiającego; 3) aktualizacja harmonogramu rzeczowo - finansowego inwestycji w uzgodnieniu z Wykonawcą i przy akceptacji Zamawiającego; 4) monitorowanie postępu robót poprzez sprawdzenie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym harmonogramem robót; 5) kontrola techniczna budowy w zakresie stosowania właściwych materiałów i urządzeń, wykonania prac zgodnie ze sztuką budowlaną i obowiązującymi normami we wszystkich branżach występujących na budowie, w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów i urządzeń, zgodnie z wymaganiami projektów wykonawczych i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych; 6) pełnobranżowa koordynacja robót; 7) organizowanie i przewodniczenie naradom koordynacyjnym na budowie w terminach uzgodnionych z Zamawiającym i Wykonawcą robót oraz w razie potrzeby z Projektantem; 8) wydawanie wykonawcy robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów zanikających; 9) zlecanie Wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwości co do ich jakości; 10) żądanie od Wykonawcy robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, nadzór nad naprawą wad i usterek; 11) wstrzymanie robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem i przepisami prawa; 12) kontrola stanu zaawansowania prac i opiniowanie wysokości płatności częściowych (końcowej) za roboty wykonane przez Wykonawcę i podwykonawców; 13) monitorowanie postępu robót w wymiarze finansowym; 14) egzekwowanie od Wykonawcy uzgodnionego harmonogramu robót; 15) powiadamianie Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego, a stanem faktycznym na terenie budowy oraz rozpatrywanie tych roszczeń i przedstawianie stanowiska w odniesieniu do nich; 16) przygotowywanie projektów protokołów konieczności wykonywania ewentualnych robót dodatkowych, zamiennych lub uzupełniających, oraz nadzorowanie tych robót; 17) dokonywanie obmiaru wykonanych robót; 18) bieżące analizowanie zagrożeń dla prawidłowej realizacji roboty wynikłej w trakcie wykonywania robót, analiza ryzyk w zakresie terminowym, technicznym i finansowym oraz ich eliminacja; 19)przygotowania do odbioru częściowego, końcowego robót, sprawdzanie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru; 20) doprowadzenie do odbioru końcowego inwestycji, udział w komisjach odbiorowych; 21) rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia; 22) w przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a Wykonawcą robót dotyczący realizacji umowy, wsparcie Zamawiającego poprzez przedstawianie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu; 23) nadzór nad obsługą geodezyjną budowy prowadzoną przez Wykonawcę; 24) pełna obsługa administracyjna budowy; 25) reprezentowanie Zamawiającego na budowie, pełnienie funkcji koordynacyjnych oraz wszystkie inne prace wynikające z przepisów Prawa budowlanego i dobrych praktyk w branży budowlanej; 26) nadzór nad wykonaniem przez Wykonawcę pełnej inwentaryzacji powykonawczej obiektu wraz z infrastrukturą uzbrojenia podziemnego nieruchomości oraz zgłoszeniem do Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej, właściwego dla Miasta Chełm; 27) nadzór nad wykonaniem przez Wykonawcę, pełno branżowej dokumentacji powykonawczej, w formie papierowej i elektronicznej w ilości egzemplarzy wymaganej prawem. Etap odbiorów zrealizowanej inwestycji: 1) przeprowadzenie odbiorów częściowych z kontrolą wykonania wymaganych badań i prób oraz wyegzekwowanie od Wykonawcy odpowiednich certyfikatów, deklaracji i oświadczeń; 2) zorganizowanie i prowadzenie odbiorów robót zanikających; 3) pozyskanie od Wykonawcy robót inwentaryzacji powykonawczej obiektu oraz dokumentacji powykonawczej; 4) przy rozliczeniu końcowym przekazanie Zamawiającemu wszystkich dokumentów potwierdzających wykonanie robót zgodnie z umową, zasadami sztuki budowlanej, normami i przepisami; 5) opracowanie wniosków o uzyskanie zezwolenia na eksploatację obiektu w całości; 6) W ramach realizacji zamówienia do obowiązków Zamawiającego względem Inwestora Zastępczego, należy: a) przekazanie kompletu dokumentacji projektowej opisującej inwestycję; b) dokonywanie płatności wynagrodzenia na zasadach określonych w umowie; c) zapewnienie konsultacji i współpracy technicznej ze służbami Zamawiającego; d) opiniowanie i zatwierdzanie bez zbędnej zwłoki dokumentów w sprawach zastrzeżonych dla Zamawiającego związanych z realizacją umowy, dla których taka opinia lub zatwierdzenie będą wymagane; e) informowanie o wszystkich decyzjach i sprawach Zamawiającego, mających związek z pełnioną funkcją Inwestora Zastępczego. f) powołanie komisji odbioru końcowego inwestycji; g) informowanie Wykonawcy o wszystkich decyzjach i sprawach mających związek ze świadczonymi przez Wykonawcę usługami; h) analiza i zatwierdzanie protokołów konieczności na roboty [zamówienia] uzupełniające (lub/i dodatkowe) oraz roboty zamienne w sytuacji ich wystąpienia; i) współpraca z Wykonawcą w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, celem wyboru Generalnego Wykonawcy inwestycji; 7) Zamiarem Zamawiającego jest, aby Wykonawca działał w jego imieniu na podstawie stosownych pełnomocnictw, z wyłączeniem uprawnień do podejmowania niżej wymienionych czynności: a) zawierania umów; b) zatwierdzania wyboru Generalnego Wykonawcy, dokonanego w trybie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ; c) zatwierdzania wniosków o płatność (faktur) składanych przez Wykonawcę i Generalnego Wykonawcę; d) zatwierdzania zmiany personelu Wykonawcy i Generalnego Wykonawcy; e) zatwierdzania wszelkich odstępstw od początkowych założeń projektowych i robót dodatkowych. 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo do: a) bezpośredniej i nieograniczonej wizytacji terenu budowy w dowolnym czasie, wglądu do dokumentacji budowy, a także do składania wniosków dotyczących realizacji inwestycji; b) udziału w odbiorach robot ulegających zakryciu bądź zanikających, odbiorach częściowych inwestycji oraz w odbiorze końcowym inwestycji; c) uczestniczenia w przekazaniu zrealizowanej inwestycji do użytkowania; d) akceptacji lub odrzucenia, w przypadku wystawionych bezpodstawnie lub nieprawidłowo, wniosków o płatność (faktur) za wykonanie przedmiotu umowy; e) odmowy udzielenia Wykonawcy pełnomocnictw i/lub udostępnienia dokumentów, jeżeli ich udzielenie/udostępnienie nie będzie związane z realizacją przedmiotu umowy. 6. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na usługi objęte przedmiotem umowy. Okres gwarancji wynosi 18 m-cy.W okresie gwarancji przysługuje Zamawiającemu pełne prawo do rękojmi za wady. Okres gwarancji liczony jest od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego, a w przypadku stwierdzenia w trakcie odbioru końcowego wad nadających się do usunięcia - od daty usunięcia tych wad.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 710000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 18 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 15000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy PLN 00/100) w terminie i na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ptm.chelm.bip-gov.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach