Przetargi.pl
Odbudowa uszkodzonych murów oporowych wraz z odbudową przyległych przepustów przy ul. Partyzantów w Janowicach Wielkich (nr dz. 649/3) o długości 300 m powódź lipiec 2012 r.

Gmina Janowice Wielkie ogłasza przetarg

  • Adres: 58-520 Janowice Wielkie, ul. Kolejowa 2
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7515124 , fax. 075 7515124
  • Data zamieszczenia: 2014-02-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Janowice Wielkie
    ul. Kolejowa 2 2
    58-520 Janowice Wielkie, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7515124, fax. 075 7515124
    REGON: 23082166400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbudowa uszkodzonych murów oporowych wraz z odbudową przyległych przepustów przy ul. Partyzantów w Janowicach Wielkich (nr dz. 649/3) o długości 300 m powódź lipiec 2012 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zadanie pn.: Odbudowa uszkodzonych murów oporowych wraz z odbudową przyległych przepustów przy ul. Partyzantów w Janowicach Wielkich (nr dz. 649/3) o długości 300 powódź lipiec 2012 r.4.1.1 Odbudowa muru oporowego przy ul. Partyzantów w Janowicach Wielkich o długości 300 m.Zakres rzeczowy zadania został określony w:- projekcie budowlano-wykonawczym stanowiącym załącznik nr A do SIWZ,- dokumentacji przetargowej przedmiar robót stanowiącym załącznik nr B do SIWZ,- szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiący załącznik nr C do SIWZ.4.2. Strony ustalają, że obowiązującą formą wynagrodzenia jest cena ryczałtowa ustalona w oparciu o projekt budowlano-wykonawczy oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, jak również zawierająca wynagrodzenie za czynności związane z robotami przygotowawczymi, które wykonawca musi wykonać własnym staraniem, a w szczególności koszty urządzenia placu budowy, wykonania i utrzymania tymczasowej organizacji ruchu uporządkowania terenu po wykonaniu robót, właściwego gospodarowania odpadami zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. 2013.21). Załączone przedmiary robót należy traktować wyłącznie, jako materiał pomocniczy przy wycenie, a zawarte w nim wielkości, jako wielkości orientacyjne, które nie mogą stanowić podstawy do przyszłych rozliczeń wykonanych ilości robót oraz roszczeń.4.3. Zamawiający będzie wymagał załączenia do protokołu odbioru robót dokumentów potwierdzających prawidłowe zagospodarowanie, powstałych podczas realizacji inwestycji odpadów zgodnie z Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity Dz. U. 2013.21).4.4. Zgodnie z treścią art. 29 ust. 3 Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U.2010.113.759 z późn. zm.) jeżeli opis przedmiotu zamówienia lub załączona dokumentacja zawiera przywołania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia urządzeń lub wyrobów należy uznać, iż wskazaniu temu towarzyszą wyrazy lub równoważny. Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych, których zastosowanie prowadzić będzie do zakładanego efektu. Wszystkie przywołane w dokumentacji projektowej i ST znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń i wyrobów należy traktować jako definicje standardowe, a nie konkretne nazwy firmowe urządzeń i wyrobów zastosowanych w dokumentacji. Obowiązek udowodnienia równoważności leży po stronie Wykonawcy.4.5. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć do akceptacji, w dniu podpisania umowy, harmonogram rzeczowo - finansowy wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 odpowiednio dla części zamówienia z podaniem zakresu rzeczowego (jednostek miar, ilości, liczby), kosztu całkowitego netto i brutto, terminów rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych elementów robót. Koszt całkowity netto i brutto podanych pozycji oraz zakres rzeczowy w w/w harmonogramie powinien wynikać z kosztorysu ofertowego.4.6.Wszelkie użyte, nazwy handlowe w opisie przedmiotu należy traktować, jako informację uściślającą, wiążącą dla wykonawcy. Dopuszcza się użycie do realizacji robót budowlanych produktów równoważnych, co do ich jakości i docelowego przeznaczenia, oraz spełnianych funkcji i walorów użytkowych. Zamawiający za produkty równoważne uzna takie, które spełnią parametry techniczne produktu wskazanego z nazwy handlowej.4.7.4.7. Obowiązki Wykonawcy:4.7.1.prace należy wykonywać zgodnie z dokumentacją techniczną, umową, wytycznymi i poleceniami inspektora nadzoru; 4.7.2. sprzedaż pozyskanego złomu z demontażu urządzeń i instalacji i rozliczenie się z zamawiającym;4.7.3. na własny koszt doprowadzić energię elektryczną i wodę na teren budowy stosownie do potrzeb;4.7.4.na własny koszt podłączyć liczniki zużycia wody i energii elektrycznej oraz ponosić koszty zużycia wody i energii w okresie realizacji robót;4.7.5. na własny koszt zapewnić ochronę (m.in. przed kradzieżą) znajdującego się na nim mienia, a także zapewnić warunki bezpieczeństwa pracy;4.7.6. opracowanie i wdrożenie projektu czasowej organizacji ruchu na okres realizacji zadania wraz z ich zatwierdzeniem w przypadku występowania takiej potrzeby. Realizacja tych zmian oraz ponoszenie wszystkich kosztów zmiany organizacji ruchu;4.7.7. zabezpieczenie dróg prowadzących na teren budowy od uszkodzeń, które może spowodować transport i sprzęt Wykonawcy. W szczególności dostosowanie się do obowiązujących ograniczeń obciążeń osi pojazdów podczas transportu materiałów i sprzętu do i z terenu budowy, aby nie spowodował on szkód na drogach;4.7.8. sprzątanie na bieżąco ulic z zanieczyszczeń powstałych od jazdy i pracy sprzętu i środków transportu Wykonawcy jego podwykonawców i dostawców, a w przypadku spowodowania jakichkolwiek uszkodzeń ich natychmiastową naprawę;4.7.9.informowanie z wyprzedzeniem minimum 3 dni inspektora nadzoru o terminie zakrycia robót ulegających zakryciu, oraz terminie odbioru robót zanikających. Jeżeli Wykonawca nie poinformował o tych faktach inspektora nadzoru zobowiązany jest odkryć roboty lub wykonać otwory niezbędne do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego;4.7.10. powiadomienie mieszkańców, zakładów usługowych i gestorów sieci o prowadzonych robotach i utrudnieniach z tym związanych - nie później niż na 7 dni przed przystąpieniem do robót;4.7.11.udział w naradach koordynacyjnych, w celu omówienia postępów prac oraz uwag i problemów, jakie powstały w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Terminy narad będą ustalane przez Zamawiającego wg potrzeb; 4.7.12. po zakończeniu realizacji robót stanowiących przedmiot niniejszej umowy na własny koszt uporządkować teren budowy i przekazać go Zamawiającemu w terminie ustalonym dla odbioru końcowego robót; 4.7.13. posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej i deliktowej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z prowadzonymi w ramach zamówienia robotami;4.7.14. ubezpieczyć budowę i roboty z tytułu szkód, które mogą powstać w związku z określonymi zdarzeniami losowymi;4.7.15.na własny koszt na bieżąco utrzymywać czystość na terenie budowy;4.7.16.na własny koszt wykonać roboty tymczasowe, których potrzeba wynika z technologii prowadzonych robót;4.7.17.natychmiastowo usunąć wszelkie szkody i awarie spowodowane przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót;4.7.18.przerwać roboty na żądanie Zamawiającego i w związku z tym zabezpieczyć wykonywane roboty przed ich zniszczeniem;4.7.19.przeprowadzić roboty rozbiórkowe i budowlane zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz.U. Nr 47, poz. 401 z późno zm.);4.7.20.protokolarnie przejąć teren budowy w terminie wskazanym w dniu podpisania umowy;4.7.21.wykonać zamówienie z materiałów, odpowiadających wymogom, o których mowa w art. 10 ustawy Prawo budowlane oraz wymaganiom zawartym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, dokumentacji technicznej.4.7.22. przedstawić na etapie realizacji zamówienia na żądanie Zamawiającego deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną dla materiałów używanych do realizacji zamówienia; 4.7.23.zgłosić przedmiot umowy do odbioru końcowego; 4.7.24.wykonać przed zgłoszeniem zamówienia do odbioru, wszystkich niezbędnych prób z wynikiem pozytywnym;4.7.25.uczestniczyć w czynnościach odbioru częściowego, końcowego i ostatecznego (pogwarancyjnego), a także czynnościach usunięcia stwierdzonych wad, przekazanie atestów i zaświadczeń; 4.7.26.zgłosić w formie pisemnej gotowość do odbioru ostatecznego na dziesięć (10) dni przez upływem gwarancji i rękojmi za wady.4.8. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie rozwiązań równoważnych polegających na zastosowaniu innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji technicznej pod warunkiem zapewnienia wszystkich parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone w/w dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji technicznej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą podjęcia przez zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu nierównoważności zaproponowanych rozwiązań równoważnych. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji technicznej. Pod pojęciem parametry rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, rodzaj materiału, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość oraz pozostałe parametry przypisane poszczególnym materiałom i urządzeniom w dokumentacji technicznej.4.9. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierza podwykonawcom.4.10. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zmianami). 4.11. Wymaga się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej w terenie. 4.12. Warunki prowadzenia robót: 4.12.1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych, odpowiadających wymogom wyrobów określonym w art. 10 ustawy - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zmianami). Koszt wymienionych powyżej zobowiązań Wykonawca winien uwzględnić w cenie ofertowej przyjmując ten koszt, jako narzut kosztorysowy.4.12.2.Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 881 ze zmianami) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.4.12.3.Przy realizacji robót Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności: - segregować i właściwie utylizować odpady,- w sąsiedztwie zabudowy mieszkalnej nie prowadzić prac w porze nocnej, w godz. 22 - 6,- stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystaniu materiałów sypkich.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 5 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 11. Wadium 11.1. Informacje ogólne: Każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium, w wysokości 10 000,00 PLN. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 11.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 11.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium: Wadium wnoszone w pieniądzu (PLN) należy wpłacić przelewem na następujący rachunek zamawiającego: Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. Oddział w Jeleniej Górze Nr konta bankowego: 54 2030 0045 1110 0000 0080 3360. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Kwota wadium musi zostać zaksięgowana przed upływem terminu składania ofert, w przeciwnym wypadku zamawiający wykluczy wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 u.p.z.p. Wadium w innej, niż pieniądz dopuszczonej przez zamawiającego formie wykonawca ma dołączyć do oferty w oryginale w osobnej kopercie opisanej osobno (nazwa wykonawcy, z adnotacją Wadium do udziału w przetargu pn. Odbudowa uszkodzonych murów oporowych wraz z odbudową przyległych przepustów przy ul. Partyzantów w Janowicach Wielkich (nr dz. 649/3) o długości 300 m [powódź lipiec 2012 r.] Dokumenty, o których mowa w punkcie 11.2. muszą zachować ważność przez cały okres związania ofertą. Wykonawca do oferty dołączy kopię wadium (kopia przelewu, wpłaty lub innego dokumentu). 11.4. Wadium będzie zwrócone w terminie i na warunkach wskazanych w art. 46 u.p.z.p.. 11.5. Z treści dokumentu wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, powinno wynikać: - termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, - bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 u.p.z.p. na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego. 11.6. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji - gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego tj. Gmina Janowice Wielkie), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do bezusterkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie: - że wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodnił, że wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie. lub - że wykonawca, którego ofertę wybrano: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało sie niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.gmina.janowice.wielkie.sisco.info
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach