Przetargi.pl
Ochrona i dozór mienia w obiekcie Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Słupsku

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska ogłasza przetarg

  • Adres: 80-001 Gdańsk, ul. Trakt św. Wojciecha 293
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 3094911 do 13 , fax. 058 3094634
  • Data zamieszczenia: 2016-03-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska
    ul. Trakt św. Wojciecha 293 293
    80-001 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 058 3094911 do 13, fax. 058 3094634
    REGON: 00016231700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gdansk.wios.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona i dozór mienia w obiekcie Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Słupsku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest całodobowa, bezpośrednia ochrona fizyczna i dozór mienia tj. budynków, pomieszczeń oraz rzeczy znajdujących się w tych pomieszczeniach, w obiektach Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Słupsku, świadczona przez wykonawcę posiadającego koncesje Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2005 Nr 145 poz. 1221 ze zm.). Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji usługi ochrony fizycznej i dozoru mienia w obiekcie WIOŚ, przez pracowników Wykonawcy posiadających jedynie status pracownika ochrony fizycznej. Usługa polegać będzie na zabezpieczeniu budynków przed włamaniem, kradzieżą mienia, zniszczeniem oraz działaniem osób trzecich, jak również bezpośrednim zagrożeniem, w tym pożarem, zalaniem wodą, itp. Usługa realizowana będzie w obiekcie Delegatury WIOŚ z siedzibą w Słupsku przy ul. Kniaziewicza 30. Świadczenie usługi ochrony mienia połączone będzie z monitorowaniem elektronicznego systemu alarmowego w systemie - posterunek jednoosobowy, całodobowo, przez 7 dni tygodnia. Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia świadczony był przez minimum 3 osoby, jednakowo umundurowane, zaopatrzone w czytelne identyfikatory oraz posiadające doświadczenie w pracy z elektronicznym systemem sygnalizacji włamania i napadu. Wykonawca winien zapewnić realizację usługi przez pracowników ochrony fizycznej w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa regulujących kwestię świadczenia usług ochrony osób i mienia. Ostateczną liczbę pracowników, jednak nie mniejszą niż 3 osoby, określi Wykonawca w zależności od zastosowanej formy zatrudnienia. 2. Zamawiający określa następujące wymagania związane z realizacją zamówienia stosownie do art. 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące klauzuli społecznej: 2.1. Wykonawca przyjmując zamówienie do realizacji musi zapewnić aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, zatrudnione były, co najmniej 2 osoby niepełnosprawne, o jakich mowa w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 14 poz. 92 ze zm.) lub właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z rodzajem niepełnosprawności lekkiej umożliwiającej właściwe wykonywanie zadań wynikających z opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca przed skierowaniem osób do realizacji przedmiotu zamówienia winien dokonać oceny czy posiadany przez pracownika rodzaj niepełnosprawności zapewni realizację przedmiotu zamówienia w sposób i w zakresie wymaganym w SIWZ. Status niepełnosprawnego, określony będzie posiadanym orzeczeniem o niepełnosprawności orzeczonym przez zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności, lub orzeczeniem o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy przez lekarza Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pracownika niepełnosprawnego. Zagraniczne uwarunkowania prawne - osoby niepełnosprawne oznacza osoby w rozumieniu Rozporządzenia Komisji Europejskiej (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (ogóle rozporządzenia w sprawie wyłączeń blokowych). Wyżej wskazane osoby muszą być zatrudnione przy realizacji przedmiotu zamówienia nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy tj. od dnia jej podpisania do dnia 31.03.2017r. 2.2. Wykonawca w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, jeżeli nie posiada w swoim zasobie kadrowym osób spełniających wymogi Zamawiającego, zobowiązany będzie, w terminie 10 dni od daty podpisania umowy, do przedłożenia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających zatrudnienie wskazanych 2 osób niepełnosprawnych (umowę o pracę/umowę cywilno prawną) oraz dokumenty potwierdzające status zatrudnionych osób (orzeczenie o niepełnosprawności orzeczone przez zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności lub orzeczenie o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy wydane przez lekarza ZUS pracownika niepełnosprawnego). 2.3. Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania w/w osób niepełnosprawnych. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie do udokumentowania faktu zatrudnienia w/w osób niepełnosprawnych. Jeżeli orzeczony stopień niepełnosprawności nie ma charakteru trwałego (wydane jest na czas określony), w połowie okresu realizacji przedmiotu zamówienia (sierpień), Wykonawca zobowiązany będzie samodzielnie, bez dodatkowego wezwania ze strony Zamawiającego, złożyć wraz z fakturą, potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów, potwierdzających status niepełnosprawności osób świadczących usługę ochrony i dozoru mienia w obiektach Zamawiającego. W przypadku zmian w zatrudnieniu, dokumentacja dotycząca zatrudnienia nowej osoby niepełnosprawnej oraz potwierdzająca status nowozatrudnionej osoby, musi być złożona wraz z fakturą wystawioną za okres, w którym wystąpiły zmiany w zatrudnieniu. 2.4. Zamawiający ma prawo, w każdym okresie realizacji zamówienia, wglądu do dokumentacji potwierdzającej zatrudnienie osoby realizującej przedmiot zamówienia lub jej status lub zwrócenia się do Wykonawcy o udokumentowanie zatrudnienia/statusu osób niepełnosprawnych wykonujących przedmiot zamówienia. 2.5. Do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca winien zatrudnić osoby, których dane osobowe ma prawo przetwarzać na podstawie odrębnych przepisów oraz które wyrażą zgodę na dostęp do informacji zawartych w umowie i ich danych osobowych zgodnie z przepisami art. 23 ust. 1 pkt. 1 i 3 oraz ust. 2 ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014r. poz. 1182 ze zm.) przez upoważnionych pracowników Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania od zatrudnianych pracowników zgody na wgląd i kontrolę ich danych osobowych. 2.6. Nieuzyskanie przez Wykonawcę zgody od pracownika na przetwarzanie danych osobowych w przyszłości zgodnie z brzmieniem art. 23 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 ustawy wymienionej w pkt. 1.7. celem wykazania przez Wykonawcę wypełnienia obowiązku zatrudnienia, uznane będzie przez Zamawiającego za niewypełnienie obowiązku zatrudnienia. 2.7. W przypadku niezatrudnienia, w sposób nieprzerwany, wymaganej przez Zamawiającego liczby osób niepełnosprawnych, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% miesięcznego wynagrodzenia ryczałtowego brutto określonego w umowie, za każdy miesiąc, w którym zatrudniono mniejszą, niż wymagana przez Zamawiającego, liczbę osób niepełnosprawnych. 2.8. Kara o której mowa w pkt. 2.7. nie będzie wymagana pod warunkiem, że Wykonawca wykaże, że niezwłocznie podjął niezbędne działania np. przedstawił urzędowi pracy zgłoszenie oferty pracy dla osoby niepełnosprawnej, lub w inny sposób udowodni, że niezatrudnienie osoby niepełnosprawnej nastąpiło z przyczyn nie leżących po jego stronie. 2.9. Zamawiający dopuszcza zmianę osoby wykonującej przedmiot zamówienia, z zastrzeżeniem, że spełniać ona będzie wymagania określone w pkt. 2.1. 2.10. W przypadku konieczności zastąpienia osoby (osób) świadczącej usługę w obiekcie Delegatury WIOŚ na skutek wypowiedzenia/rozwiązania stosunku pracy z osobą biorącą udział przy realizacji zamówienia (osobą niepełnosprawną) przed zakończeniem okresu wynikającego z umowy pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, Wykonawca zobowiązany będzie powiadomić Zamawiającego o tym fakcie (pisemnie, faksem, pocztą elektroniczną) w terminie 3 dni licząc od dnia, w którym nastąpiło rozwiązanie stosunku pracy a niezwłocznie, w przypadku zaprzestania przez pracownika świadczenia pracy na obiekcie. 3. Na obiekt przy ul. Kniaziewicza 30 składa się budynek biurowo laboratoryjny oraz wolnostojący, parterowy budynek garażowo-warsztatowy. 3.1. Budynek biurowo laboratoryjny, to budynek murowany i dwukondygnacyjny (parter i piętro) tylko w części środkowej (łącznie 47 pomieszczeń użytkowych). Budynek przeszklony z oknami z PCV, bez zainstalowanych krat. Skrzydła budynku parterowe o konstrukcji drewnianej. Do budynku prowadzi 1 wejście zewnętrzne tzw. główne (od strony wewnętrznego dziedzińca). Wjazd na teren posesji delegatury odbywa się przez jedną bramę wjazdową i furtkę zlokalizowaną przy ul. Kniaziewicza. W budynku zlokalizowana jest portiernia, do której sprowadzone są systemy dozoru (centrala alarmowa sygnalizacji włamania i napadu - typ Milenia 2000 z 1997r. i ppoż.).Łączna powierzchnia jaka winna być objęta ochroną wynosi 828m2 w budynku. Przyległe do budynku tereny posiadają powierzchnię ok.700 m2 (plac z miejscami parkingowymi i budynkiem warsztatowo garażowym). Obiekt jest ogrodzony. Wszystkie pomieszczenia w budynku biurowo laboratoryjnym posiadają zainstalowane czujki systemu sygnalizacji włamania i napadu i czujki ppoż. System połączony jest za pomocą środków łączności przewodowej z całodobowym centrum monitorowania i kierowania ochroną (centrum monitoringu). 3.2. Budynek garażowo-warsztatowy, to budynek murowany, parterowy, wysokości 3m, o powierzchni użytkowej 349m2, w którym znajduje się 10 boksów garażowych, 4 pomieszczenia magazynowe oraz warsztat z pomieszczeniem socjalnym. Wszystkie pomieszczenia zabezpieczone są metalowymi drzwiami, zamykanymi na kłódkę. 4. Ochrona obiektów Zamawiającego pełniona będzie z wewnątrz budynku, w systemie - posterunek 1 osobowy, całodobowo, przez 7 dni w tygodniu. Pracownikom ochrony udostępnione będzie pomieszczenie (portiernia) z miejscem wydzielonym na szatnię (szafki). Portiernia wyposażona w telefon z wyjściem - na miasto. W obiekcie zainstalowany jest system Millenia 2000 z 1997r., w skład którego wchodzą: 2 centrale CA-64 firmy Satel (3 strefy sswn + 1 strefa ppoż.), 45 czujek ruchu, 45 czujek ppoż., 1 sygnalizator zewnętrzny, 1 sygnalizator wewnętrzny, szyfrator, wyświetlacz LCD informujący o uzbrojeniu linii, ominięciu linii, alarmie, wystąpieniu problemów. Wyświetlacz pokazuje również inne informacje systemowe takie jak brak zasilania sieciowego, rozładowanie akumulatora, błąd komunikacji, opis linii.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://wios-gdansk.bip.gov.pl lub www.gdansk.wios.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach