Przetargi.pl
Ochrona fizyczna budynku Prokuratury Rejonowej w Środzie Śląskiej

Prokuratura Okręgowa we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-950 Wrocław, ul. Podwale 30
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3718114 wew. 241 , fax. 071 3718114 w. 244
  • Data zamieszczenia: 2012-02-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prokuratura Okręgowa we Wrocławiu
    ul. Podwale 30 30
    50-950 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3718114 wew. 241, fax. 071 3718114 w. 244
    REGON: 00000043100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.prokuratura.wroclaw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Prokuratura

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ochrona fizyczna budynku Prokuratury Rejonowej w Środzie Śląskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa całodobowej ochrony fizycznej osób i mienia budynku Prokuratury Rejonowej w Środzie Śląskiej przy ul. Parkowej 1 w okresie 31.03.2012 do 31.03.2013 Usługa ochrony ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa życia, zdrowia i nietykalności osobistej oraz działania zapobiegającym przestępstwom i wykroczeniom przeciwko mieniu, a także przeciwdziałaniu powstania szkody wynikającej z tych zdarzeń oraz niedopuszczania do wstępu osób nieuprawnionych na teren chroniony. Przedmiot zamówienia obejmuje również całodobową ochronę posesji wokół obiektu Prokuratury Rejonowej w Środzie Śląskiej przy ul. Parkowej 1. Sposób realizacji usług polega na całodobowej ochronie obiektu (bez broni) w systemie jednoosobowym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na porę nocną we wszystkie dni miesiąca - pracownik umundurowany po kursie podstawowym ( licencja nie jest wymagana) oraz obsłudze centrali telefonicznej. Wykonawca ustali z Zamawiającym dopuszczalną rotację pracowników ochrony. 1. Szczegółowy zakres usługi ochrony fizycznej osób i mienia obejmuje: a) Obsługę centrali telefonicznej w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 7:00 do 16:00, b) Wykonywanie zleconych prac porządkowych wokół budynku, w przypadku potrzeb odśnieżanie, zamiatanie, posypywanie chodników solą i piaskiem. Sól, piasek oraz sprzęt potrzebny do odśnieżania i zamiatania dostarczy Zamawiający. c) wydawanie i pobieranie kluczy, zapisywanie w książce wydawania - zwrotu kluczy ( książkę dostarczy Wykonawca) d) Zapewnienie kontroli nad infrastrukturą chronionego obiektu oraz zapobieganie próbom kradzieży, dewastacji i uszkodzenia mienia wewnątrz chronionego obiektu, e) Ochronę siedziby przed napadem, włamaniem, kradzieżą, atakami wandalizmu i dewastacji mienia na zewnątrz obiektu (np. niszczenie elewacji obiektu, niszczenie zainstalowanych urządzeń), f) Interwencję w przypadku przebywania osób nieuprawnionych na terenie posesji, g) Zapobieganie zakłóceniom porządku publicznego na terenie obiektu i posesji, h) Niezwłoczne powiadamianie organów ścigania o czynach przestępczych zaistniałych na terenie obiektu i posesji i zabezpieczenie miejsca ich popełnienia do czasu przybycia organów ścigania, i) Reagowanie na wszelkie przypadki zakłócenia porządku na terenie całego obiektu, j) Współdziałanie ze służbami ochrony ppoż. w likwidowaniu zagrożeń pożarowych, k) Prowadzenie rejestru osób wchodzących i wychodzących z obiektu, l) Realizowanie funkcji informacyjnej ( w ogólnym zakresie) dla petentów Prokuratury Rejonowej w Środzie Śląskiej m) W przypadku jakichkolwiek zagrożeń niezwłoczne powiadamianie policji, straży pożarnej i innych służb oraz współdziałanie z ww. w celu zapewnienia prawidłowej ochrony, n) Zgłaszanie Zamawiającemu usterek i naruszeń w zabezpieczeniach obiektu i pomieszczeniach. 2. Pracownik ochrony zobowiązany jest: a) Punktualnie rozpoczynać i kończyć pracę oraz dokonywać wpisu o rozpoczęciu i końcu pracy w książce dyżurów, b) Przychodzić na służbę w stanie zdrowia umożliwiającym jej pełnienie, c) Nie dopuścić do wejścia na teren chronionego obiektu osób nieuprawnionych oraz osób będących pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, d) Nie dopuszczać do wejścia na teren chronionego obiektu osób posiadających broń, amunicję, a także wnoszących materiały wybuchowe lub inne lub inne środki niebezpieczne (za wyjątkiem osób do tego uprawnionych - policji), e) Informować interesantów odnośnie osoby i miejsca załatwienia spraw f) Podejmować niezbędne interwencje w przypadku stwierdzenia naruszenia zasad bezpieczeństwa ochranianych osób i mienia, g) Kontrolować ruch osobowo-materiałowy wewnątrz i na zewnątrz obiektu oraz podejmować działania w przypadku jego naruszenia, h) Wydawać i przyjmować klucze do pomieszczeń służbowych oraz ich ochrona, i) Sprawdzać stan bezpieczeństwa obiektu i pomieszczeń pod kątem nienaruszalności zamknięć, j) Czytelnie prowadzić dokumentację służby ochrony: - książkę dyżuru, - książkę ewidencji wydawanych kluczy, - książkę ewidencji wejść/wyjść interesantów, Ww dokumentację dostarczy Wykonawca. k) Przestrzegać dyscypliny pracy oraz właściwej prezentacji, l) Egzekwować od osób przebywających na terenie obiektu przestrzeganie przepisów porządkowych, ppoż., itp., m) Dokonywać obchodów wewnętrznych i zewnętrznych ochranianego obiektu Prokuratury w godzinach pracy oraz po godzinach pracy urzędu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo ogólne i przeciwpożarowe, n) Sprawdzać, czy po zakończeniu pracy pracowników Prokuratury Rejonowej: - pozamykane są okna, - pogaszone są światła, - na terenie jednostki nie przebywają osoby, które nie mają do tego uprawnień, o) Zamykać i otwierać drzwi wejściowe, p) Otwierać obiekt i wpuszczać na jego teren pracowników Prokuratury w godzinach porannych oraz zamykać obiekt niezwłocznie po zakończeniu urzędowania. W przypadku wykonywania przez pracowników Prokuratury pracy po godzinach urzędowania, osoba ochraniająca obiekt zobowiązana jest nadzorować ich przebywanie w obiekcie, q) Reagować na zgłoszenia systemów elektronicznych (w szczególności systemu ppoż.), a także na zauważone zdarzenia mogące mieć wpływ na wystąpienie strat w mieniu (zalanie pomieszczeń, uszkodzenie oświetlenia, uszkodzenia zamków, drzwi, przecieki), r) Przeciwdziałać zaistnieniu potencjalnych zagrożeń zewnętrznych i wewnętrznych, s) Przestrzegać ustaleń zawartych w zarządzeniach i innych przepisach dotyczących ochranianego obiektu, t) Zachowywać się w sposób taktowny w stosunku do osób współpracujących, jak również do petentów, u) Składać bieżące meldunki Zamawiającemu o niedociągnięciach i brakach w zabezpieczeniu mienia przez Zamawiającego, a także o stwierdzonych przypadkach niewłaściwego zabezpieczenia mienia przez pracowników Zamawiającego, v) Składać Zamawiającemu raporty dotyczące zdarzeń i incydentów zaistniałych podczas dyżuru oraz informować o przypadkach wystąpienia kradzieży czy zniszczenia mienia, w) Przestrzegać przepisów bhp, ppoż. i instrukcji obsługi urządzeń zabezpieczających i alarmowych, x) Postępować z należytą starannością podczas wykonywania ochrony w ramach uprawnień posiadanych przez pracowników ochrony, które na podstawie przepisów prawa w szczególności pozwalają na odpieranie bezpośredniego, bezprawnego i rzeczywistego zamachu na jakiekolwiek dobro społeczne lub osoby i mienie pozostające pod ochroną, przeciwdziałanie kradzieżom, napadom i innym zakłóceniom porządku i spokoju oraz natychmiastowego podjęcia działań mających na celu minimalizacji szkód powstałych w wyniku zakłócenia porządku i spokoju, kradzieży i włamania, pożaru, awarii instalacji i urządzeń technicznych, klęsk żywiołowych i innych zdarzeń losowych, sprawdzanie stanu zamknięć, zabezpieczeń itp., y) Sumienne i dokładne wykonywać zadania służbowe w celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony mienia ochranianego obiektu. 3. Pracownikowi ochrony kategorycznie zabrania się: a) Spożywania alkoholu w czasie wykonywania obowiązków, b) Przystępowania do pracy pod wpływem alkoholu, c) Informowania osób trzecich o przebiegu służby i o zaistniałych zdarzeniach, d) Podejmowania podczas służby towarzyskich rozmów i dyskusji, prowadzenia rozmow telefonicznych w sprawach prywatnych. 4. Do obowiązków Wykonawcy należy: a) Zapewnienie kadr wykonawczych, niezbędnych do prawidłowego wykonywania usługi - jednego pracownika, całodobowo, na każdej zmianie, który posiada niezbędne przygotowanie zawodowe. Muszą być to osoby niekarane sądownie i przeciwko którym nie toczy się postępowanie karne, b) Sprawowanie nadzoru i kontroli nad realizacją służby ochrony, c) Dbałość o dyscyplinę pracy i schludny wygląd podległych pracowników ochrony, d) Zapewnienie minimalnego wyposażenia stanowiska pracy, które obejmuje: - telefon komórkowy zapewniający łączność ze swoimi przełożonymi, policją, innymi służbami ratowniczymi lub osobą upoważnioną przez Zamawiającego, - latarkę, - materiały biurowe niezbędne do pełnienia służby (książka dyżurów oraz artykuły piśmiennicze), e) Wyposażenie pracownika ochrony, na własny koszt w jednolity oznakowany ubiór służbowy z napisem OCHRONA, w okresie jesienno-zimowym w ciepłą odzież, f) Wyposażenie pracownika ochrony w identyfikator osobisty z nazwą firmy noszony w widocznym miejscu, g) Świadczenie usług objętych zakresem umowy z należytą starannością, h) Przeprowadzanie wewnętrznych kontroli swoich służb minimum dwa razy w miesiącu z wpisem do książki dyżurów, i) Zachowanie w tajemnicy wszelkich informacji dotyczących ochranianego obiektu oraz innych informacji związanych z działalnością Zamawiającego, j) Przekazywanie Zamawiającemu, przed podpisaniem umowy, listy pracowników, którzy będą ochraniać obiekt, z zaznaczeniem, w jakim trybie zmianowym Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia. W przypadku zmian kadrowych dotyczących osób ochraniających obiekt Zamawiającego w trakcie trwania umowy Wykonawca powiadomi Zamawiającego o tym fakcie pisemnie z tygodniowym wyprzedzeniem, a w przypadkach losowych - telefonicznie (niezwłocznie potwierdzając pisemnie), k) Minimalizowanie zmian personalnych pracowników ochrony, a w przypadku konieczności zmiany o jej fakcie zawiadomienie na piśmie Zamawiającego, każdorazowo dla nowego pracownika Wykonawca przedstawi zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego, l) Zapoznanie pracowników ochrony z przepisami BHP i ppoż., m) Przeszkolenie pracowników ochrony w zakresie obowiązków, zapewnienie znajomości przez nich topografii obiektu, w tym rozkładu pomieszczeń, przebiegu dróg ewakuacyjnych itp., n) Zaznajomienie pracowników ochrony z rozmieszczeniem i obsługą w podstawowym zakresie wyłączników głównych energii elektrycznej, zaworów wodnych, wyłączników systemów monitorujących antywłamaniowych i przeciwpożarowych, o) W trakcie trwania umowy, posiadanie ważnej polisy ubezpieczeniowej na prowadzoną działalność, p) Informowanie Zamawiającego o wszelkich zmianach w treści koncesji zezwalającej na prowadzenie działalności w przedmiocie objętym zamówieniem oraz w treści polisy ubezpieczeniowej. 5. Zamawiający umożliwi wykonanie usługi poprzez: a) Zapoznanie wyznaczonego pracownika Wykonawcy w zakresie: - znajomości wewnętrznych regulaminów, -znajomości topografii obiektu, rozkładu pomieszczeń, przebiegu dróg ewakuacyjnych, - rozmieszczenia i obsługi w podstawowym zakresie wyłączników głównych energii elektrycznej, głównych zaworów wodnych, zaworów CO, wyłączników urządzeń podtrzymujących, 6. Wymagania stawiane pracownikom ochrony: -osoby w pełni sprawne fizycznie potrafiące zażegnać wszelkie próby wtargnięcia i zakłócenia spokoju i porządku w budynku Prokuratury Rejonowej w Środzie Śląskiej przy ul. Parkowej 1 -osoby posiadające przeszkolenie w zakresie ochrony osób i mienia, poświadczone świadectwem - kurs podstawowy -osoby posiadające aktualne poświadczenie o niekaralności -osoby umundurowane, z widocznym identyfikatorem, w ciągu dnia umundurowanie wyjściowe -każdy pracownik ochrony obowiązany jest posiadać środki łączności bezprzewodowej zapewniające bezpośrednie połączenie z firmą macierzystą i Zamawiającym 7. Zamawiający nie wymaga, aby zatrudnieni przez firmę ochroniarską pracownicy posiadali licencję pracownika ochrony. 8. Wizja lokalna obiektu Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej pomieszczeń w celu uzyskania wszelkich informacji, które mogą być przydatne do przygotowania oferty. Każdy Wykonawca ponosi odpowiedzialność oraz ryzyko za treść uzyskanych informacji. Wizja lokalna zostanie dokonana na własny koszt Wykonawcy. Zamawiający zapewni każdemu Wykonawcy możliwość wejścia na teren obiektu i swobodne zebranie wszelkich informacji, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z Inspektorem Prokuratury Okręgowej we Wrocławiu, Panią Beatą Musiejuk Tel. (71) 371 81 14-18 wew. 244 w godzinach od 900 do 1400. II. Termin realizacji zamówienia : od 31.03.2012 godz. 8:00 do 31.03.2013 godz.8:00
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 4 500,- złotych (słownie: cztery tysiące pięćset złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.prokuratura.wroclaw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach