Przetargi.pl
Modernizacja według projektu elewacji i wejścia głównego Instytutu Biochemii i Biofizyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie ME PN 08 09

Instytut Biochemii i Biofizyki Polskiej Akademii Nauk ogłasza przetarg

  • Adres: 02-106 Warszawa, ul. Pawińskiego 5a
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 6584724 , fax. 022 6584636
  • Data zamieszczenia: 2009-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Biochemii i Biofizyki Polskiej Akademii Nauk
    ul. Pawińskiego 5a 5a
    02-106 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 6584724, fax. 022 6584636
    REGON: 00032581900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ibb.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytut PAN

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja według projektu elewacji i wejścia głównego Instytutu Biochemii i Biofizyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie ME PN 08 09
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia Modernizacja według projektu elewacji i wejścia głównego Instytutu Biochemii i Biofizyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. 2. Przedmiot opracowania Przedmiotem niniejszego opracowania są wymagania dotyczące wykonania tynków elewacyjnych dla zadania: Modernizacja elewacji i wejścia głównego w budynku A Instytutu Biochemii i Biofizyki Polskiej Akademii Nauk przy ul. Pawińskiego 5. Roboty, których dotyczy specyfikacja, obejmują wszystkie czynności umożliwiające i mające na celu wykonanie tynków elewacyjnych: -przygotowanie podłoża, -montaż profili fasadowych, -tynkowanie. 3. Materiały 3. 1 zaprawa do napraw i wyrównywania Zaprawa do wypełniania ubytków i szczelin oraz miejscowego wyrównywania powierzchni warstwami grubości 2-10 mm wytrzymałość na ściskanie po 28 dniach > 20N/mm? temperatura podłoża i otoczenia od +5 do +25 st. C 3. 2 emulsja gruntująca Emulsja do gruntowania i wzmacniania podłoży budowlanych pod kleje, gładzie, tynki, posadzki, farby, do stosowania wewnątrz i na zewnątrz temperatura podłoża i otoczenia od +5 do +25 st. C użytkowanie powierzchni po 24 godzinach odporność na zarysowania po około 2 godzinach wyrób powinien spełniać wymagania PN-C-81906:2003 emulsję należy przechowywać w szczelnie zamkniętych opakowaniach, w suchych warunkach, w temperaturze dodatniej . Chronić przed przegrzaniem. 3.3 warstwa zbrojona siatką zaprawa klejąca proszkowa w postaci odpowiedniej masy klejącej gotowej do użycia siatka z włókien szklanych, systemowa ( w przypadku wystąpienia kilku siatek systemowych zaleca się wybór siatki o wyższej gramaturze - np. 160 g/m?) 3.4 wyprawa tynkarska do zastosowań zewnętrznych w technologiach lekkich - akrylowa, stanowiąca wyprawę fakturową o fakturze jednorodnej ( baranek) i granulacji 1.5 mm kolor: jasno- i ciemnoszary oraz zielony wodochłonność po 24h < 600g/m? udarność w każdych warunkach >2 J 3.5 materiały pomocnicze profile fasadowe rowkowe o szerokości 2-2.5 cm 4 Maszyny oraz sprzęt techniczny i BHP 4.1 Maszyny i sprzęt Z uwagi na zakres prac realizowanych na ścianach pionowych do wykonania prac przewiduje się zastosowanie rusztowań budowlanych zewnętrznych ustawionych przy ścianach zapewniających dostęp brygad roboczych do wszystkich elementów elewacji budynku pozwalających na dokładne sprawdzenie stanu technicznego oraz na wykonanie prac pomocniczych i podstawowych dla wykonania przedmiotu robót. Ustawione rusztowanie wymaga odbioru technicznego. 4.2 BHP Ubrania ochronne i robocze, maski pyłoszczelne twarzowe, okulary ochronne, kaski, rękawice 5 Wykonanie elewacji 5.1 Prace przygotowawcze ustawienie rusztowań wniesienie niezbędnego sprzętu i elektronarzędzi na rusztowanie zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich do wszelkich urządzeń technicznych kontrola pracowników w zakresie odpowiedniego, zgodnie z wymogami BHP, przygotowania do pracy 5.2 Prace zasadnicze Do prac zasadniczych można przystąpić po uprzednim sprawdzeniu jakości podłoża ściennego - stopnia jego równości i czystości. Niedopuszczalne jest kontynuowanie prac w sytuacji gdy zewnętrzna warstwa materiału ściennego odspaja się, powierzchniowo łuszczy lub wykazuje zmiany destrukcyjne. W takich przypadkach niezbędne jest jej usunięcie. Do tego celu wykorzystujemy metodę piaskowania, strumień wody pod ciśnieniem lub szczotki druciane. Niezależnie od jakości podłoża ściennego przed przystąpieniem do prac zasadniczych należy zadbać aby powierzchnia ściany była wolna od zabrudzeń, pyłu, tłuszczu i innych substancji o charakterze antyadhezyjnym. Po oczyszczeniu ściany można przystąpić do wypełnienia ewentualnych ubytków w istniejącym tynku stosując się do zaleceń producenta masy naprawczej. Podłoże musi być konstrukcyjnie nośne, stabilne, suche, wolne od zanieczyszczeń i warstw słabo związanych z podłożem. Przed nałożeniem zaprawy, podłoże należy zagruntować. Zaprawę nakładać kielnią lub pacą metalową mocno dociskając i wcierając ją w podłoże. Większe ubytki uzupełniamy warstwami. Każdą warstwę należy pozostawić do stwardnienia i w tym czasie zabezpieczyć ją przed zbyt szybkim wysychaniem np. poprzez skraplanie wodą i przykrycie folią. Temperatura otoczenia i podłoża w trakcie wykonywania prac i przez następne 7 dni powinna być wyższa niż +5 st. C. Świeże zabrudzenia zaprawą zmywać wodą, stwardniałe usuwać mechanicznie. Po wykonaniu w/w czynności można przystąpić do montażu profili fasadowych zgodnie z projektem podziału elewacji. Profile wklejamy w uprzednio wycięte bruzdy. Klej rozprowadzamy punktowo, szerokości około 10 cm, w rowku co 25 cm oraz pasmowo wzdłuż krawędzi rowka, w płaszczyźnie elewacji. Należy pamiętać aby masa klejowa znajdowała się również pod profilami w miejscach ich połączeń, a same połączenia należy uszczelnić akrylową masą uszczelniającą. Na tak przygotowaną elewację, po minimum 3 dniach ( w dobrych warunkach atmosferycznych, po kolejnym odpyleniu i zagruntowaniu) można nakładać warstwę kleju, wtapiając weń siatkę zbrojącą. Powinna ona zachodzić na skrzydełka profilu fasadowego aż do jego wewnętrznej krawędzi. Klej mieszamy z wodą według zaleceń producenta i naciągamy na ścianę z jednoczesnym formatowaniem jego powierzchni pacą zębatą 10/12 mm w bruzdy. Nałożony klej zachowuje odpowiednią plastyczność przez około 10-30 minut w zależności od temperatury i wilgotności względnej powietrza. Dlatego należy unikać pracy przy bezpośrednim nasłonecznieniu i silnym wietrze. W tak naniesionym kleju należy zatopić i zaszpachlować na gładko siatkę zbrojącą. Poszczególne pasma siatki układać poziomo lub pionowo z zakładem szerokości min. 10 cm. Minimalne otulenie siatki wynosi 1 mm. Niedopuszczalne jest pozostawienie, nawet miejscami, siatki bez otulenia. O ile nie są stosowane kątowniki narożne z siatki, to na narożnikach zewnętrznych siatka powinna zachodzić z obu stron na odległość co najmniej 10 cm. Nie wolno wykonywać warstwy zbrojonej metodą zaszpachlowywania klejem uprzednio rozwieszonej siatki! Przed przyklejeniem siatka zbrojąca nie może być magazynowana w warunkach bezpośredniego działania czynników atmosferycznych, a w szczególności słońca, które powoduje rozciąganie się rolki i, w konsekwencji, widoczną deformację w czasie przyklejania siatki na ścianie. Szczególnie istotne jest to w przypadku siatek o ciemnej kolorystyce i siatek wykonanych z tworzyw sztucznych. Wyprawę tynkarską należy wykonywać nie wcześniej niż po 3 dniach od wykonania warstwy zbrojonej i nie później niż po 3 miesiącach od wykonania tej warstwy. Wyprawie tynkarskiej należy, zgodnie z założeniami projektowymi nadać fakturę baranka. Masę tynkarską należy rozprowadzać za pomocą kielni, pac lub aparatu tynkarskiego, zawsze w kierunku świeżo nałożonej warstwy. Bezpośrednio po nałożeniu, warstwę wyprawy należy przeciągnąć pacą stalową, z tworzywa sztucznego lub gąbki poliuretanowej, w zależności od tego, jaką ma się uzyskać fakturę. W celu uniknięcia widocznych płaszczyzn styku między wyschniętą a świeżo nakładaną masą tynkarską, należy zapewnić wystarczającą liczbę robotników, co pozwoli na płynne wykonywanie wypraw. Proces schnięcia wypraw polega na odparowaniu wody. W warunkach niskiej temperatury otoczenia oraz przy dużej wilgotności względnej powietrza, schnięcie jest dłuższe. 6 Kontrola jakości 6.1 Kontrola dostarczonych na budowę materiałów Kontrola polega na sprawdzeniu zgodności dokumentów dopuszczających poszczególne wyroby do obrotu z dokumentem odniesienia. Sprawdzeniu powinna podlegać prawidłowość oznakowania poszczególnych materiałów. Należy także dokonać sprawdzenia zgodności asortymentowej, jakościowej i ilościowej. 6.2 Kontrola jakości robót w czasie budowy Kontrolę jakości robót w czasie ich realizacji należy wykonywać zgodnie z wytycznymi właściwych WTWiOR oraz instrukcjami zawartymi w Normach i Aprobatach Technicznych dla materiałów i systemów technologicznych. Kontrola powinna obejmować: Przygotowanie podłoża - sprawdzenie czy podłoże zostało oczyszczone, zmyte, wyrównane, wzmocnione, czy dokonano uzupełnienia ubytków Kontrola wykonania warstwy zbrojonej - polega na sprawdzeniu prawidłowości zatopienia siatki, wielkości zakładów, grubości warstwy zbrojonej, wykonania obróbek naroży zewnętrznych, naroży otworów; sprawdzeniu równości warstwy zbrojonej Kontrola wykonania gruntowania - polega na sprawdzeniu ciągłości warstwy gruntowej Kontrola wykonania wyprawy tynkarskiej - polega na sprawdzeniu ciągłości, równości i zgodności faktury z założeniami projektowymi. Dopuszczalne tolerancje wykonania to: Odchylenie powierzchni od płaszczyzny nie powinno być większe niż 3 mm, dopuszcza się 3 odchylenia na odcinku o długości 2 m Odchylenie krawędzi od kierunku pionowego nie powinno być większe niż 2 mm na 1 m i nie więcej niż 30 mm na całej wysokości budynku Dopuszczalne odchylenie od pionu powierzchni i krawędzi na całej wysokości kondygnacji - 10 mm Dopuszczalne odchylenie powierzchni na całej wysokości budynku nie większe niż 30 mm
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454530007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 70 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 5.000 złotych, słownie: pięć tysięcy złotych. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 2.1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: DnB NORD Polska S.A., III Oddział Warszawa, ul. Dubois 5a; 00-184 Warszawa 66 1370 1037 0000 1801 4020 8800 z adnotacją wadium w przetargu: ME PN 08 09, 2.2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 2.3) w gwarancjach bankowych, 2.4) w gwarancjach ubezpieczeniowych 2.5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 4. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 5. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków: 1. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków: 1.1 Posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 1.2 Posiadający niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; lub którzy przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 1.3 Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 1.4 Nie podlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Z ubiegania się o zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, którzy: 2.1 nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 Prawa zamówień publicznych opisanych w ppkt. 1.1 do 1.4.; 2.2 podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych. 3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów. 4. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 4.1 jest niezgodną z ustawą; 4.2 jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych; 4.3 jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji; 4.4 zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; 4.5 została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 4.6 zawiera błędy w obliczeniu ceny; 4.7 wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych; 4.8 jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. 5. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: A.1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę. A.2) Formularz cenowy - ślepy kosztorys wypełniony i podpisany przez wykonawcę. A.3) Wzór umowy - parafowany przez wykonawcę. A.4) Dowód wpłaty wadium. B. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych składa następujące dokumenty: B.1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. B.2) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych. B.3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. B.4) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. B.5) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. B.6) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 Prawa zamówień publicznych. C. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy złożyć następujące dokumenty: C.1) Wykaz co najmniej trzech wykonanych elewacji budynków o powierzchni elewacyjnej minimum 600 metrów kwadratowych w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie. C.2) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. oraz pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie tym wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. D. W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia należy złożyć następujące dokumenty: D.3) Polisa, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 100.000 złotych. E. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: E.1) Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. B.1), B.3), B.5) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. E.2) Zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. B.4) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt. E zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w niniejszym pkt. E. F. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej: F.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Oferta winna zawierać oświadczenia i dokumenty dla każdego partnera z osobna. G. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów: G.1 Wyżej wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę / osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem. G.2 Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin wykonania zamówienia
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.ibb.waw.pl/przetargi1/index.html
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach