Przetargi.pl
Izolacji przeciwwodna, przeciwwilgociow pałacu w Waplewie Wielkim, zlokalizowanym na działce Nr 81/5 położonej w gminie Stary Targ, wpisanym decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w dniu 21 grudnia 1972r. do rejestru zabytków pod numerem 741.

Muzeum Narodowe w Gdańsku ogłasza przetarg

  • Adres: 80-822 Gdańsk, ul. Toruńska 1
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 301 70 61 , fax. (058) 301 11 25
  • Data zamieszczenia: 2009-07-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Narodowe w Gdańsku
    ul. Toruńska 1 1
    80-822 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 058 301 70 61, fax. (058) 301 11 25
    REGON: 00027666000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.narodowe.gda.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Izolacji przeciwwodna, przeciwwilgociow pałacu w Waplewie Wielkim, zlokalizowanym na działce Nr 81/5 położonej w gminie Stary Targ, wpisanym decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w dniu 21 grudnia 1972r. do rejestru zabytków pod numerem 741.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2. Zakres rzeczowy robót remontowych 1) Zakres rzeczowy obejmuje wykonanie izolacji przeciwwodnej, przeciwwilgociowej, remont przyłączy Pałacu w Waplewie Wielkim, opracowanie projektu i wykonanie drenażu przy Oranżerii Pałacu W skład zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia wchodzą: a) demontaż istniejącej opaski betonowej i wykonanie nowej po zakończeniu prac izolacyjnych, b) prace ziemne, c) izolacja przeciwwodna, przeciwwilgociowa d) wykonanie 2 piezometrów przy Oranżerii wg wskazań załącznika nr.10. Ekspertyza geotechniczna o warunkach gruntowo-wodnych dla Zespołu Pałacowego w Waplewie Wielkim powiat Sztumski e) wykonanie projektu drenażu dla Oranżerii Pałacu na podstawie załącznika nr 11. Założenia funkcjonalne do projektu drenażu przy Oranżerii z pozyskaniem należnych zatwierdzeń i pozwoleń f) wykonanie drenażu Oranżerii g) wywóz i utylizacja gruzu pochodzącego z prowadzonych robót h) wzmocnienie fundamentów przez uzupełnienie ubytków i) naprawa instalacji odprowadzającej wodę (opadową, ścieki) na zewnątrz budynku Pałacu 2) Szczegółowy zakres robót zawiera dokumentacja projektowa (załącznik nr 5 i 6 do niniejszej SIWZ), przedmiar robót (załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ). Sposób wykonania robót określa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 8 do SIWZ). WAŻNE UWAGI: 1. Ze względu na zabytkowy charakter Pałacu w Waplewie Wielkim (wpis decyzją Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w dniu 21 grudnia 1972r. do rejestru zabytków pod numerem 741.) dla którego wykonywane są prace stanowiące przedmiot zamówienia, w skład zespołu wykonawczego MUSI BYĆ WŁĄCZONY ARCHEOLOG pełniący funkcję nadzoru archeologicznego nad wykonaniem wykopów pod izolacje. Obowiązek zatrudnienia archeologa leży po stronie wykonawcy. 2. Wartość nadzoru archeologicznego należy wpisać do pozycji kosztorysowej nr 5 Wykopy o ścianach pionowych przy odkrywaniu odcinkami istniejących fundamentów, głębokość do 1,5 m, grunt kategorii IV 3. Dopuszcza się stosowanie materiałów i aparatów o równoważnych parametrach. 4. Zamawiający udostępni wybranemu w ramach niniejszego postępowania Wykonawcy, aktualną mapę do celów projektowych 3. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać roboty budowlane zgodnie z dokumentacją składającą się na SIWZ i zawartą umową. 4. Ponadto prace należy wykonywać w sposób gwarantujący spełnienie warunków: 1) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo Budowlane (t.j. Dz. U z 2006 r. nr 156, poz. , ze zm.), 2) Ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.) 3) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 09 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. Nr 150 poz. 1579) 4) Ustawy o badaniach i certyfikacji z dnia 03.04.1993r (Dz. U. 55-93 z późniejszymi zmianami) 5) Ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 7.07.1994r (Dz. U. 89-94) 6) Ustawy Prawo Energetyczne z dnia 10.04.1997r (Dz. U. 54-1997) 7) Ustawy o normalizacji z dnia 12.09.2002 r. (Dz. U. 169-2002), 8) Warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlano- montażowych, tom V - Instalacje elektryczne - 1988r 9) Warunków technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Część D: Roboty instalacyjne. Zeszyt 2: Instalacje elektryczne i pioruonochronne w budynkach użyteczności publicznej -2004 r. 10) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 75-2002) oraz nowelizacja z dnia 07.04.2004r (Dz. U. 109 z dnia 12.05.2004r) 11) obowiązujących Polskich Norm i norm branżowych, 12) właściwych przepisów bhp i ppoż. 5. Wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny posiadać stosowne atesty i certyfikaty dopuszczające je do stosowania w budownictwie. 6. Roboty należy prowadzić z poszanowaniem interesów osób trzecich, która w szczególności polega na: - zapewnieniu dostępu do drogi publicznej - ochronie przed pozbawieniem możliwości korzystania z wody, kanalizacji, energii elektrycznej i cieplnej oraz ze środków łączności, - ochronie przed pozbawieniem dopływu światła do pomieszczeń - ochronie przed uciążliwościami powodowanymi przez hałas, wibracje, zakłócenia elektryczne, promieniowanie - ochronie przed zanieczyszczeniami powietrza, wody i gleby W tym celu wykonawca sporządzi harmonogram robót i plan ich organizacji, uwzględniający wymogi określone we wzorze umowy oraz STWiO. Roboty mogą być także wykonywane w dni ustawowo wolne od pracy. 7. Urządzenie placu budowlany leży w gestii Wykonawcy i na jego koszt.. 8. Zaplecze należy zlokalizować na terenie, który obejmuje projekt i powinno zawierać w szczególności: zaplecze higieniczno - sanitarne, socjalne dla pracowników, miejsca pracy stanowiskowej, miejsca składowania materiałów, miejsca pracy maszyn i urządzeń, drogi transportu wewnętrznego, ogrodzenie wraz z bramą wjazdową, zapewnienie odprowadzenia ścieków oraz przyłącza tymczasowe wodne i energetyczne oraz inne niezbędne elementy wynikające ze specyfikacji wykonywanych robót. 9. Wykonanie, uzgodnienie lokalizacji przyłączy tymczasowych oraz rozliczenie się z gestorami sieci leży w gestii Wykonawcy. 10. Wykonawca jest zobowiązany do ustawienia tablic informacyjnych i oznakowania terenu robót zgodnie z wymaganiami określonymi w Prawie Budowlanym i Warunkach Kontraktu. 11. Roboty należy prowadzić w taki sposób, aby zapewnić dojazd do posesji dla mieszkańców i innych użytkowników. 12. Zajęcie pasa drogowego może nastąpić jedynie po spełnieniu wszystkich wymagań określonych Rozporządzeniem Rady ministrów z dnia 24.01.1986 roku w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6 z 1986 roku z późniejszymi zmianami). 13. Za całość oznakowania i zabezpieczenia robót w trakcie ich prowadzenia odpowiada Kierownik robót. 14. Wykonane prace będą objęte gwarancją przez 36 miesięcy od daty odbioru. 15. Wykonawca może zlecić część robót do wykonania podwykonawcom. Wykonawca wskaże w ofercie, część-części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom. 16. Wykonawca przed złożeniem oferty dokona wizji w miejscu realizacji zamówienia. Zamawiający udostępni obiekt , po uprzednim ustaleniu terminu. 17. Czas realizacji wymagany przez Zamawiającego - 115 dni kalendarzowych. Termin oczekiwany przez zamawiającego 10 grudnia 2009. Z uwagi na charakter prac i obiektu, istnieje prawdopodobieństwo niemożności realizacji zadania w sposób ciągły. Sytuację tę może spowodować fakt, że teren nie jest przebadany archeologicznie lub wystąpią trudności w dostępie do partii fundamentowych części obiektu, warunki atmosferyczne itp. W przypadku wystąpienia trudności z realizacją zadania, nie leżących po stronie wykonawcy, zamawiający na wniosek kierownika budowy lub inspektora nadzoru zawiesza bieg terminu wykonania zadania, do czasu usunięcia przeszkody uniemożliwiającej realizację zadania. Na powyższą okoliczność zostaje sporządzony stosowny protokół.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 115 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania obowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 8.000zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium będzie wniesione w pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U z 2007. Nr 42, poz. 275., z późn. zm. ) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek Muzeum Narodowego w Gdańsku, ul. Toruńska 1, 80-822 Gdańsk, w Banku Millenium nr 42 1160 2202 0000 0000 6412 1898, przed upływem terminu składania ofert, z podaniem tytułu wadium - przetarg na remont Pałacu w Waplewie Wielkim. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej powinno być wystawione na Muzeum Narodowe w Gdańsku. Oryginał dokumentu należy złożyć w opisanej kopercie wraz z ofertą, natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię dołączyć do oferty. Oryginalne dokumenty gwarancyjne-poręczenia będą zdeponowane w kasie Muzeum Narodowego w Gdańsku. 5. Dokument poręczenia-gwarancyjny powinien przewidywać utratę wadium na rzecz zamawiającego w przypadkach określonych w ust. 6. 6. Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego, wraz z odsetkami, w przypadku, gdy wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy będzie niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7. Wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą, który wynosi 30 od upływu terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy: 1) spełniają wymagania określone w art. 22 ust. 1 ustawy, w szczególności: a) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie - wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - minimum 1 zamówienie polegające na wykonaniu izolacji przeciwwilgociowej w budynku wpisanym do rejestru zabytków, o wartości prac w tym zakresie co najmniej 500 000.00 zł b) znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia- posiadający płynność finansową i zdolność pokrycia własnymi aktywami wartości realizowanego zamówienia, c) zapewnią objęcie kierownictwa budowy przez osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, t.j.: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej d) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, na okres ubezpieczenia - przynajmniej do dnia otwarcia ofert,, lecz później musi być przedłużona na czas realizacji przedmiotu umowy. Brak ważnej polisy będzie skutkował rozwiązaniem umowy z winy wykonawcy e) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na mocy art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. 2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie dokumentów przedłożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, wyszczególnionych w pkt V, na zasadzie kwalifikacji spełnia-nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca składa wraz z ofertą następujące dokumenty: 1) oświadczenie wykonawcy- wg. wzoru na załączniku nr 2 do SIWZ; 2) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zamówień, w zakresie o którym mowa w pkt IV ust. 1 pkt. 1 lit. a, z podaniem ich zakresu, wartości oraz daty i miejsca wykonania, wg. wzoru na załączniku nr 3 do SIWZ, wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie; 5) dla osoby kierującej robotami budowlanymi: a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności budowlano-konstrukcyjnej b) zaświadczenie Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa o członkostwie i ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej c) w przypadku osoby kierującej robotami budowlanymi, która uzyskała uprawnienia na podstawie § 19 Rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 sierpnia 1964 r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach i archeologicznych prac wykopaliskowych (Dz. U. Nr 31, poz. 197), lub § 17-19 Rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 11 stycznia 1994 r. o zasadach i trybie udzielania zezwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytkach oraz prac archeologicznych i wykopaliskowych, warunkach ich prowadzenia i kwalifikacjach osób, które mają prawo prowadzenia tej działalności (Dz. U. Nr 16, poz. 55): -zaświadczenie o kwalifikacjach wydane na podstawie przepisów przywołanych Rozporządzeń. 6) polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, obejmujące okres ubezpieczenia - przynajmniej do dnia składania ofert. 7) sprawozdanie finansowe za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. 8) informacji instytucji finansowej, w której wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych oraz zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muzeum.narodowe.gda.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach