Przetargi.pl
Instalacja urządzeń solarnych w celu wspomagania podgrzewu c.w.u. systemem solarnym w budynku Zespołu Szkół w Cewicach.

Gmina Cewice z siedzibą organu wykonawczego gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 84-312 Cewice, ul. W. Witosa 16
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8613460 , fax. 059 8613462
  • Data zamieszczenia: 2011-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Cewice z siedzibą organu wykonawczego gminy
    ul. W. Witosa 16 16
    84-312 Cewice, woj. pomorskie
    tel. 059 8613460, fax. 059 8613462
    REGON: 77097975000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.cewice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Instalacja urządzeń solarnych w celu wspomagania podgrzewu c.w.u. systemem solarnym w budynku Zespołu Szkół w Cewicach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest instalacja urządzeń solarnych w celu wspomagania podgrzewu c.w.u. w budynku Zespołu Szkół z siedzibą przy ul. W. Witosa 65 84-312 Cewice. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie technologicznego układu instalacji solarnej złożonej z: a) Kolektorów próżniowych rurowych z płaskim absorberem typu HEAT PIPE (rurka cieplna) - 25 kompletów po 10 rur/kpl, zestawionych w baterie po 5 kpl. Kolektor winien mieć wysoką sprawnością optyczną nie mniejszą niż 78%. Waga kolektora powinna wynosić nie więcej niż 38kg/kpl. Dokładne dane techniczne zawiera dokumentacja projektowa b) Zaworów regulacyjnych automatycznych wielofunkcyjnych zamontowanych przy każdej baterii kolektorów c) Automatycznych odpowietrzników z zaworem odcinającym na każdej baterii d) Zaworów odcinających każdą baterię e) Przewodów instalacji solarnej, prowadzonych na zewnątrz, a następnie przez szacht kominowy (wentylacyjny) do pomieszczenia kotłowni. Rurociągi instalacji glikolowej wykonać należy z rur miedzianych, zaś rurociągi wodne z rur stalowych ocynkowanych łączonych za pomocą gwintowanych, ocynkowanych łączników z żeliwa ciągliwego. Rurociągi przewodzące płyn solarny i wodne należy zaizolować otuliną z pianki poliuretanowej w płaszczu z PCV; rurociągi wyprowadzane na zewnątrz izolować wełną owiniętą płaszczem z blachy aluminiowej lub ocynkowanej. f) Regulatora solarnego sterującego układem g) Pomp obiegowych zapewniających przepływ cieczy solarnej h) Membranowych zaworów bezpieczeństwa zabezpieczających instalację przed wzrostem ciśnienia i) Naczynia przeponowego przejmującego przyrost objętości wody j) Pompy ręcznej skrzydełkowej zasilanej ze zbiornika uzupełniającego, uzupełniającej płyn solarny w instalacji k) Zaworu bezpieczeństwa solarnego l) Zbiornika płynu uzupełniającego o pojemności 100l m) Bezciśnieniowego zbiornika akumulacyjnego włączonego między istniejący wymiennik ciepła typu JAD a zasilanie zimnej wody z wodociągu 3. Kolektory słoneczne powinny posiadać certyfikat na znak SOLAR KEYMARK, nadany przez jednostkę certyfikującą, potwierdzający zgodność oferowanego kolektora słonecznego z normami, parametrami podanymi w dokumentacji technicznej, STWiOR wraz ze sprawozdaniem z badań, wydanym przez niezależną jednostkę badawczą lub aktualne zaświadczenie-certyfikat zgodności wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą , potwierdzające zgodność oferowanego kolektora słonecznego z normami i parametrami podanymi w dokumentacji technicznej STWiOR wraz ze sprawozdaniem z badań wydanym przez niezależną jednostkę badawczą. 4. W ramach zadania należy wykonać prace tymczasowe i towarzyszące m.in.: a) montaż i demontaż rusztowań, b) wyznaczenie trasy przebiegu przewodów grzewczych na obiekcie od miejsca posadowienia kolektorów solarnych (dach, ściana, konstrukcja wolnostojąca) do wpięcia w istniejącą instalację c.w.u., c) zamocowanie konstrukcji wsporczych - ze stali nierdzewnej i aluminiowych stelaży kolektorów , d) zabezpieczenie antykorozyjne elementów konstrukcji wsporczych narażonych na korozję, e) naprawę pokrycia dachowego i innych elementów dachu w miejscu objętym pracami montażowymi, w przypadku uszkodzenia podczas prac montażowych. f) wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych budynku g) zabezpieczenie miejsc przebić i przejść rur, przewodów elektrycznych, oraz doprowadzenie do stanu pierwotnego tych miejsc h) przygotowanie podłoża (miejsca pod posadowienie zasobnika), i) prace monterskie związane z układaniem przewodów, montażem osprzętu, urządzeń technologicznych, armatury regulującej, odcinającej, sterującej z uwzględnieniem instalacji elektrycznej niezbędnej do obsługi pracy instalacji solarnej, j) próby szczelności, rozruch instalacji i regulacja, prace wykończeniowe po przeprowadzonych robotach, pozostałe prace niezbędne do uznania przedmiotu zamówienia za wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończone 5. Wykonawca jest zobowiązany również do: a) Przejęcie terenu robót od Zamawiającego; b) Zabezpieczenia terenu robót; c) Sporządzenia i przekazania Zamawiającemu najpóźniej przed rozpoczęciem robót planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (plan bioz), uwzględniający specyfikę obiektu budowlanego i warunki prowadzenia robót budowlanych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 sierpnia 2002 w sprawie szczegółowego zakresu i formy planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz szczegółowego zakresu rodzajów robót budowlanych, stwarzających zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia ludzi (Dz. U. Nr 151, poz. 1256 z późniejszymi zmianami). d) Zapewnienia dozoru mienia na terenie robót na własny koszt; e) Wykonania przedmiotu umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623), okazania na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora nadzoru inwestorskiego dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków. f) Zapewnienia na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji; g) Jako wytwarzający odpady - do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: -Ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz.U. 2008 Nr 25, poz. 150 z późniejszymi zmianami), -Ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach (tekst jednolity: Dz.U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późniejszymi zmianami), Powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie. h) Ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p.poż i dozór mienia na terenie robót, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie przyjętym od Zamawiającego lub mających związek z prowadzonymi robotami; i) Ponoszenia pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy; i) Ponoszenia pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów; j) Dostarczenia niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym np. wyników oraz protokołów badań, atestów i certyfikatów, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszej umowy do odbioru końcowego; k) Zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót; l) Dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywanie terenu robót w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych; m) Uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonania na własny koszt odtworzenia zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac: fragmentów dachu, stropu, ścian lub instalacji eklektycznej czy wod-kan ; n) Kompletowania w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów niezbędnych przy odbiorze; o) Usunięcia wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór inwestorski w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia. p) Ponoszenia wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości. q) Informowania Zamawiającego lub Inspektora nadzoru inwestorskiego o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót. r) Ponoszenia kosztów zużycia wody i energii elektrycznej niezbędnych do montażu instalacji. Ponoszenie kosztów zużycia tych mediów w okresie realizacji robót będzie następować na podstawie porozumienia Wykonawcy z Zarządcą nieruchomości, na której jest dokonywana instalacja. s) Przeszkolenia użytkownika z zasad eksploatacji instalacji kolektora słonecznego, czego potwierdzeniem będzie podpisane przez użytkownika oświadczenie t) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane. 6. Szczegółowy zakres rzeczowy przedsięwzięcia przedstawia Projekt wykonawczy instalacji kolektorów słonecznych, przedmiar robót i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót. Wykonawca zobowiązany jest również zapoznać się z Ekspertyza nośności dachu Zespołu Szkół w Cewicach. 7. W przypadku, gdy w opisie zamówienia, w jakiejkolwiek części dokumentacji techniczno-wykonawczej lub innej części SIWZ, zostały wskazane znaki towarowe, patenty oraz pochodzenie urządzeń i materiałów należy je traktować, jako propozycje projektanta. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i urządzeń w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem co najmniej tych samych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Ponadto zamienne urządzenia przyjęte do wyceny: -winny spełniać funkcję, jakiej mają służyć i spełniać minimalne wymogi określone w dokumentacji technicznej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, -winny być kompatybilne z pozostałymi, istniejącymi urządzeniami, aby zespół urządzeń dawał zamierzony (zaprojektowany) efekt, 8. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają co najmniej wymagania określone przez Zamawiającego. 9. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił na wykonany przedmiot zamówienia 5 letniej gwarancji niezależnie od rękojmi, z tym że wymaga się aby gwarancja na kolektor słoneczny - wydana przez dostawcę- wynosiła nie mniej niż 10 lat. 10. Przedmiot zamówienia zgodnie z CPV: 09.33.11.00-9 Kolektory słoneczne do produkcji ciepła 45.00.00.00-7 - Roboty budowlane 45.30.00.00-0 Roboty instalacyjne w budynkach 45.30.00.00-0 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.10.00-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 5.000,00 zł. 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed terminem składania ofert. 3. Wadium może zostać wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Łebie nr 48 9324 1018 0022 6556 2000 0060 z dopiskiem wadium na urządzenia solarne na budynku Zespołu Szkół w Cewicach; za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin, w którym odpowiednia kwota znajdzie się na rachunku Zamawiającego; kserokopię dowodu wpłaty wadium potwierdzoną przez Wykonawcę należy dołączyć do oferty; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158, z późn. zmianami) 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinny one zostać sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: -Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; -Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem; -Kwotę gwarancji lub poręczenia; -Termin ważności gwarancji lub poręczenia; -Zobowiązania gwaranta lub poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca którego ofertę wybrano: -odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie lub -nie wniósł należytego zabezpieczenia umowy, lub -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinny one ponadto zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do: zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oferty, o którym mowa w Rozdziale XIX pkt 1 niniejszej SIWZ, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających dowodzących spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie wymagań określonych w SIWZ w stosunku do przedmiotu zamówienia lub pełnomocnictw i nie udowodnił, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 6. W przypadku złożenia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w pkt 3 ppkt 2)-5), Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty kserokopię dokumentu gwarancji potwierdzoną za zgodność z oryginałem, a oryginał tej gwarancji załączyć do oferty w osobnej kopercie; 7. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed terminem składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę; 8. Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym wadium wniesione w pieniądzu; 9. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia oferty wadium na cały okres związania ofertą; 11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jest ono żądane. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 11 niniejszego rozdziału, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostaje wniesione przez Wykonawcę w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.cewice.pl/zamowienia/lista/13.dhtml
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach