Przetargi.pl
Instalacja systemów fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej oraz budynkach mieszkalnych na terenie gminy Sławno

Gmina Sławno ogłasza przetarg

  • Adres: 76-100 Sławno, ul. M. C. Skłodowskiej 9
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8106229 , fax. 059 8107526
  • Data zamieszczenia: 2015-07-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sławno
    ul. M. C. Skłodowskiej 9 9
    76-100 Sławno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 059 8106229, fax. 059 8107526
    REGON: 77097990900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaslawno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Instalacja systemów fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej oraz budynkach mieszkalnych na terenie gminy Sławno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe zaprojektowanie, wykonanie robót budowlanych i przyłączenie do sieci systemów instalacji fotowoltaicznych do produkcji energii elektrycznej na potrzeby obiektów należących do Gminy Sławno (przedszkole w Warszkowie) oraz do osób fizycznych mieszkańców terenu gminy, a w szczególności: 1.1. Wykonanie kompleksowych dokumentacji projektowych i pełnienie nadzoru autorskiego, uzyskanie niezbędnych pozwoleń wymaganych przepisami prawa do realizacji przedmiotu zamówienia. 1.2. Przyłączenie instalacji do sieci elektroenergetycznych, z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu Zamawiającego. 1.3. Wykonanie robót budowlanych związanych z inwestycją wraz z uprzątnięciem i uporządkowaniem terenu po wykonanych pracach, w tym montaż systemów fotowoltaicznych i kontrolno - pomiarowych wraz z ich przyłączeniem do sieci elektroenergetycznej, zgodnie z warunkami wykonania i odbioru robót. 2. Projekt realizowany w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007 - 2013 Działanie Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej. 3. Adresy obiektów budowlanych, których dotyczy zamówienie z mocą systemu w [kWp]: 3.1. Bobrowice 25A - 3,6 [kWp] 3.2. Bobrowice 26 - 4 [kWp] 3.3. Bobrowice 10 - 3,6 [kWp] 3.4. Bobrowiczki 24A - 3 [kWp] 3.5. Bobrowiczki 10 - 3 [kWp] 3.6. Bobrowiczki 8B - 3 [kWp] 3.7. Bobrowiczki 5A - 5,1 [kWp] 3.8. Bobrowiczki 6 - 4 [kWp] 3.9. Bobrowiczki 6A - 4 [kWp] 3.10. Warszkowo 13B - 4 [kWp] 3.11. Warszkowo 69 - 5,3 [kWp] 3.12. Warszkowo 146C/3 - 3 [kWp] 3.13. Warszkowo 146C/4 - 3 [kWp] 3.14. Warszkowo 146C/7 - 2,5 [kWp] 3.15. Warszkowo 146C/8 - 3 [kWp] 3.16. Warszkowo 146C/5 - 2,5 [kWp] 3.17. Boleszewo 49A - 3 [kWp] 3.18. Gwiazdowo 23 - 2,5 [kWp] 3.19. Kwasowo 12A - 4 [kWp] 3.20. Noskowo 3/1 - 3 [kWp] 3.21. Noskowo 35 - 3 [kWp] 3.22. Pomiłowo 30 - 2,5 [kWp] 3.23. Przemysławiec 2 - 2 [kWp] 3.24. Rzyszczewo 12 - 3,8 [kWp] 3.25. Rzyszczewo 9 - 3 [kWp] 3.26. Sławsko 105 - 3 [kWp] 3.27. Sławsko 1A - 2,5 [kWp] 3.28. Sławsko 1C - 3,8 [kWp] 3.29. Sławsko 85 - 3,8 [kWp] 3.30. Stary Kraków 3 - 2,5 [kWp] 3.31. Stary Kraków 37 - 3 [kWp] 3.32. Tokary 17 - 3 [kWp] 3.33. Warszkowo 17 - 3,6 [kWp] 3.34. Warszkowo 25 - 3,6 [kWp] 3.35. Warszkówko 14A - 4 [kWp] 3.36. Wrześnica 109A - 3 [kWp] 3.37. Wrześnica 119 - 2 [kWp] 3.38. Wrześnica 128 - 3 [kWp] 3.39. Wrześnica 35B - 3 [kWp] 3.40. Wrześnica 47 - 4 [kWp] 3.41. Wrześnica 89C - 3 [kWp] 3.42. Wrześnica 93D - 2,5 [kWp] 3.43. Żukowo 17 - 3 [kWp] 3.44. Łętowo 10 - 3,8 [kWp]. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje również: 4.1. montaż licznika energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł energii w celu umożliwienia monitorowania energii powstałej w OZE, jak również zgodnego z prawem korzystania z energii elektrycznej odnawialnej na potrzeby własne; 4.2. wykonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu, pozwalających na eksploatację instalacji; 4.3. przyłączenie instalacji do sieci elektroenergetycznych, z opracowaniem niezbędnej dokumentacji i uzyskaniem wymaganych pozwoleń w imieniu Zamawiającego; 4.4. sporządzenie instrukcji obsługi i eksploatacji urządzeń; 4.5. przeprowadzenia indywidualnych szkoleń użytkowników wszystkich mikroinstalacji fotowoltaicznych wraz z przekazaniem instrukcji obsługi i eksploatacji wszystkim użytkownikom. 5. Szczegółowe opracowanie przedmiotu zamówienia zawarte jest w Programie funkcjonalno-użytkowym zadania inwestycyjnego pod nazwą: Instalacja systemów fotowoltaicznych w budynkach użyteczności publicznej oraz budynkach mieszkalnych na terenie gminy Sławno. Dokument ten należy wykorzystać do sporządzenia dokumentacji projektowej i wykonania robót. Program funkcjonalno-użytkowy zadania inwestycyjnego pod nazwą: Instalacja systemów fotowoltaicznych w budynkach użyteczności publicznej oraz budynkach mieszkalnych na terenie gminy Sławno stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 6. Wykonawca zobowiązuje się przekazać kompletną dokumentację projektową Zamawiającemu: 6.1. projekt budowlano-wykonawczy - zgodny z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462 z późn. zm.) oddzielne dla każdej z lokalizacji; Liczba egz. dokumentów: 4 kompletów + 1 egz. w wersji elektronicznej w formie pdf i dwg lub kompatybilnej. 6.2. przedmiary robót oddzielnie dla każdje z lokalizacji; Liczba egz. dokumentów: 2 egz.+1 egz. w wersji elektronicznej zapisanej w formie pdf oraz ath lub kompatybilnej. 6.3. Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. Liczba egz. dokumentów: - 2 egz.+1 egz. zapisany w wersji elektronicznej w formie pdf. 6.4. Opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Liczba egz. dokumentów: - 1 egz. + 1 egz. zapisany w wersji elektronicznej w formie pdf). 7. Inne wymagania: 7.1. Zamawiający ma 3 dni na zaakceptowanie opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji lub przedstawienie swoich uwag i zaleceń. Po ostatecznej akceptacji dokumentacji w ciągu maksimum 3 dni przekaże Wykonawcy plac budowy. Dopuszcza się składanie dokumentacji do akceptacji etapami, nie miej jednak niż 5 projektów budowlano - wykonawczych jednorazowo. 7.2. Zobowiązuje się Wykonawcę do wykonania robót stanowiących przedmiot zadania wyłącznie z materiałów urządzeń wyrobów dopuszczonych do obrotu oraz powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych certyfikatem zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r. Nr 92 poz.881 z późniejszymi zmianami), oznakowane symbolem CE, umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie materiałów budowlanych, dla których producent wydał deklarację zgodności z Polskimi Normami, które uzyskały aprobatę techniczną oraz europejskimi aprobatami technicznymi. Wszystkie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia elementy powinny być wykonane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. 7.3. W związku z realizacją inwestycji w obiekcie użyteczności publicznej, w przedszkolu publicznym, wykonawca zobowiązany jest do przygotowania harmonogramu i planu pracy w sposób nie zakłócający funkcjonowania placówki. W sytuacji, w której niezbędne są czynności wymagające np. czasowego wyłączenia prądu lub tym podobne należy te działania uzgodnić z administratorem obiektu. 7.4. Niezależnie od przeznaczenia obiektów teren budowy prac należy przywrócić do stanu pierwotnego, uprzątnąć i zabezpieczyć po wykonaniu robót. 7.5. Dostarczane projektowane rozwiązania konstrukcyjne winne spełniać w szczególności norm: 7.5.1. EN - 1991 - 1 - 4 - obliczenia statyczne dla konstrukcji - obciążenie wiatrem. 7.5.2. EN - 1991 - 1 - 3 - obliczenia statyczne dla konstrukcji - obciążenie śniegiem. 7.5.3. EN - 1999 - projektowanie konstrukcji aluminiowych. 7.6. Wymagania jakościowe dla konstrukcji montażowych: 7.6.1. Wolnostojące (nie kotwione do konstrukcji budynku) elementy konstrukcyjne winny być testowane w tunelu aerodynamicznym. 7.6.2. W przypadku posadowienia konstrukcji na powierzchniach dachów należy opracować ekspertyzę przez osoby do tego uprawnione, która będzie miała na celu sprawdzenie wszystkich istotnych elementów konstrukcyjnych na dodatkowe obciążenia wywołane poprzez montaż instalacji fotowoltaicznej. 7.6.3. W przypadku stosowania różnych materiałów konstrukcyjnych doboru należy dokonać w sposób uniemożliwiający korozję kontaktową w punktach łączenia materiałów. 7.6.4. Konstrukcje winny być wykonane z wysokojakościowych stopów aluminium. 7.6.5. Do połączeń śrubowych stosować wyłącznie śruby i nakrętki oraz podkładki wykonane ze stali nierdzewnej. 7.6.6. Elementy narażone na kradzież przykręcać za pomocą śrub uniemożliwiających ich odkręcenie. 7.6.7. Minimum 10 lat gwarancji obejmującej wady materiałowe oraz zabezpieczenie antykorozyjne. 7.6.8. Gwarancja realizowana przez przedstawiciela mającego siedzibę na terenie Polski. 7.7. Wymagania jakościowe dla modułów fotowoltaicznych: 7.7.1. Na etapie produkcji moduły PV winny być poddane w 100 procent kontroli wydajności oraz pomiarów izolacji według normy norma IEC 61215/61730). 7.7.2. Parametry modułów oraz ich komponenty winny spełniać wymagania norm potwierdzonych stosownymi certyfikatami, które wraz z załącznikami winny być dostarczone po zakończeniu zadania: EN 61730 - 1 Ocena bezpieczeństwa modułu fotowoltaicznego (PV) Część 1: Wymagania dotyczące konstrukcji; EN 61730 - 2 Ocena bezpieczeństwa modułu fotowoltaicznego (PV) Część 2: Wymagania dotyczące badań; EN 61215 Moduły fotowoltaiczne (PV) z krzemu krystalicznego do zastosowań naziemnych kwalifikacja konstrukcji i aprobata typu; EN 62108 Testowanie modułów fotowoltaicznych (PV) w korozyjnym środowisku mgły solnej; EN 50521 Złącza elektryczne do zastosowań w systemach fotowoltaicznych - wymagania bezpieczeństwa i badania. Zamawiający zastrzega sobie prawo przebadania na koszt Wykonawcy przy użyciu kamery termowizyjnej wszystkich paneli fotowoltaicznych po ich zainstalowaniu i uruchomieniu, celem wykrycia mikropęknięć w ogniwach. W przypadku wykrycia mikropęknięć w ogniwach Wykonawca dokona wymiany uszkodzonych paneli na własny koszt. 7.8. Kryteria jakościowe doboru paneli PV: 7.8.1. moc nie mniejsza niż 255 Wp, 7.8.2. zbudowany z krzemu polikrystalicznego lub monokrystalicznego, 7.8.3. wyłącznie dodatnia tolerancja mocy, 7.8.4. sprawność nie mniejsza niż 15 procent, 7.8.5. wolne od efektu PID, Klasa A , 7.8.6. współczynnik wypełnienia (z ang. fill factor) większy niż 0,7, 7.8.7. puszka przyłączeniowa z min. 3 diodami bypasowymi, 7.8.8. powierzchnia antyrefleksyjna, 7.8.9. gwarancja spadku mocy na poziomie do 5 procent przez pierwsze 5 lat i nie więcej niż 0,8 procent rocznie przez pozostałe 20 lat, (przy zachowaniu liniowego spadku mocy), 7.8.10. spadek współczynnika sprawności wraz z promieniowaniem (1000 - 200 W m2) mniejszy niż 4 procent, 7.8.11. serwis gwarancyjny producenta paneli zapewniony na terenie instalacji, 7.8.12. panel wyprodukowany w roku jego instalacji i pierwszego uruchomienia, 7.8.13. panel spełniający normy IEC61215 i IEC61730. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przebadania wybiórczo ok. 5 procent paneli fotowoltaicznych dostarczonych dla każdego z obiektów (zadań), w których ma być wykonywany przedmiot zamówienia, w celu potwierdzenia ich parametrów technicznych. W przypadku zlecenia takich badań będą one wykonane w niezależnym laboratorium na koszt Wykonawcy. Panele nie spełniające wymagań Wykonawca wymieni na własny koszt. 7.9. Kryteria jakościowe doboru inwerterów: 7.9.1. sprawność nie mniejsza niż 97,5 procent, 7.9.2. dobrany z uwzględnieniem klimatu charakterystycznego dla terenu inwestycji, 7.9.3.moc kompletu inwerterów dobrana w granicach 95 - 105 procent mocy instalacji, 7.9.4. dobór liczba paneli na string z uwzględnieniem zakresu napięciowego (DC) pracy inwertera i sumy napięcia DC paneli w warunkach NOCT w taki sposób, by wartość sumaryczna napięcia paneli zawierała się w 65 - 75 procent zakresu napięciowego inwertera, 7.9.5. minimum 5 lat gwarancji producenta oraz serwis gwarancyjny na terenie Polski, 7.9.6. inwerter pracujący w układzie trójfazowym dla instalacji o mocy powyżej 5 kWp, 7.9.7. napięcie wejściowe DC do 1000 V, 7.9.8. komunikacja Bluetooth,WLAN, 7.9.9. Wyposażony w automatyczny przełącznik sieciowy pomiędzy włączoną równolegle do sieci instalacją do produkcji prądu na własne potrzeby a publiczną siecią zasilającą niskiego napięcia zgodny z normą DIN V VDE V 0126 - 1 - 1: 2006 - 02 + A1:2011 - 06, 7.9.10. Zgodność produktu z normami oraz dyrektywami: IEC 61727, EN 50438 oraz z dyrektywą napięciową dla poziomów napięcia oraz częstotliwości w publicznej sieci elektroenergetycznej (nastawy dla regionu: Polska). 7.10. Wymagania dla okablowania 7.10.1. przewody giętkie miedziane jednożyłowe, 7.10.2. przewody odporne na działanie promieniowania UV, 7.10.3. przewody w podwójnej izolacji, 7.10.4. dobór przewodów w taki sposób, aby strata przy mocy maksymalnej na drodze panel-inwerter-przyłącze nN wynosiła nie więcej niż 1 procent. 7.11. Wymagania dla aparatury systemu monitoringu oraz wizualizacji: 7.11.1 Monitorowanie parametrów pracy systemu PV, 7.11.2. Stosować urządzenia dedykowane dla stosowanych inwerterów fotowoltaicznych, 7.11.3. Wymagane podstawowe funkcjonalności: komunikacja bezprzewodowa z inwerterami, serwer sieciowy zaimplementowany w urządzeniu, archiwizacja danych na nośniku wymiennym, wizualizacja on - line przez internet lub bluetooth podstawowych parametrów pracy systemu PV. Dopuszcza się wykorzystanie systemów monitoringu wbudowanych w inwerter fotowoltaiczny. Niezależnie od systemu monitoringu należy stosować liczniki tzw. Zielonej energii instalowane na zaciskach inwerterów fotowoltaicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 25.000,00 zł (słownie złotych: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium można wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Sławno Nr 50 9317 00020000 3131 2000 0030 z dopiskiem Wadium na instalacje systemów fotowoltaicznych. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. Kopię przelewu należy załączyć do oferty. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy w Sławnie, ul. M.C. Skłodowskiej 9, 76-100 Sławno - w Sekretariacie, pokój nr 10 (Zamawiający w tym przypadku nie żąda załączenia potwierdzenia wniesienia wadium do oferty). 8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie stosownych przepisów. 9. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium zgodnie z postanowieniami art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 10. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 46 ustawy - Prawo zamówień publicznych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres obowiązywania gwarancji (nie krótszy niż 60 miesięcy)
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ug.slawno.ibip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach