Przetargi.pl
Budowa układu komunikacyjnego Starego Miasta - II etap

Gmina Miejska Kamienna Góra ogłasza przetarg

  • Adres: 58-400 Kamienna Góra, Plac Grunwaldzki 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 6455124
  • Data zamieszczenia: 2009-12-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Kamienna Góra
    Plac Grunwaldzki 1 1
    58-400 Kamienna Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 075 6455124
    REGON: 00052497300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kamiennagora.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa układu komunikacyjnego Starego Miasta - II etap
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przebudowa układu komunikacyjnego Starego Miasta w Kamiennej Górze - II etap. Roboty budowlane obejmują swym zasięgiem ulice: Karola Miarki, Ogrodową, Przelot, Starą, Krótką, Słoneczną (wraz z wjazdami na zaplecza budynków przy ul. Parkowej) i część ul. Parkowej (do wjazdu na parking ZUS) wraz z przebudową urządzeń podziemnych. Roboty budowlane prowadzone będą między innymi w centrum miasta, w obszarze objętym ochroną konserwatorską. Roboty budowlane obejmują swym zakresem wykonanie następujących prac: - rozbiórka starych istniejących nawierzchni, - wykonanie nowej nawierzchni jezdni, chodników, parkingu z kostki kamiennej granitowej szarej i bazaltowej oraz z kostki betonowej wraz z odwodnieniem; - wykonanie nowej nawierzchni z betonu asfaltowego wraz z odwodnieniem; - budowę nowej sieci wodociągowej wraz z przebudową przyłączy; - budowę nowych przyłączy kanalizacji sanitarnej; - przebudowę kanalizacji deszczowej; - budowę sieci oświetlenia ulicznego; - montaż elementów małej architektury i dokonanie nasadzeń zieleni. Poza pracami określonymi powyżej do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: - przygotowanie zastępczej organizacji ruchu w okresie prowadzenia robót drogowych (wykonanie projektu i jego zatwierdzenie oraz wykonanie oznakowania tymczasowego); - zdemontowanie istniejącego oznakowania pionowego, wykonanie organizacji ruchu wg projektu przy częściowym wykorzystaniu uprzednio zdemontowanego oznakowania (znaki przeznaczone do likwidacji zależy zdemontować i przekazać Zamawiającemu); - rozebranie kostki betonowej z chodników, złożenie na paletach i przetransportowanie jej w miejsce wskazane przez Zamawiającego (na odległość nie większą niż 2 km); - odzyskanie, odspojenie i oczyszczenie kostki kamiennej granitowej (szacunkowa ilość: 2000 ton) oraz przetransportowanie jej w miejsce wskazane przez Zamawiającego (na odległość nie większą niż 2 km); - zdemontowanie istniejących opraw oświetleniowych i zdeponowanie ich w miejscu wskazanym przez Zamawiającego (na odległość nie większą niż 2 km); - kratki wpustowe i włazy należy demontować i przekazać Zamawiającemu; - zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej wraz ze sporządzeniem inwentaryzacji powykonawczej. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 60 miesięcy na wykonane roboty. Integralną część opisu przedmiotu zamówienia stanowi: 1. Dokumentacja projektowa. Zamawiający informuje, iż dokumentacja projektowa obejmuje szerszy zakres inwestycyjny - roboty nie obejmują części ul. Parkowej (od parkingu ZUS do ul. L. Waryńskiego); zakres nie objęty zamówieniem przedstawia załącznik - mapa. 2. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. Zamawiający informuje, że zadanie realizowane przez Wykonawcę wyłonionego w niniejszym postępowaniu przetargowym jest m. in. kontynuacją prac w obszarze Starego Miasta w Kamiennej Górze. Wobec powyższego oczekuje się, aby zastosowane materiały nawiązywały do wbudowanych we wcześniejszych etapach realizacji robót (powyższe podyktowane jest chęcią uzyskania jednolitej, spójnej aranżacji przestrzeni w tym obrębie miasta). W związku z tym w dokumentacji posłużono się nazwami i rozwiązaniami wskazującymi na konkretne materiały.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych). Wadium może być wnoszone w następujących formach: , 1. Pieniądzu, 2. Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3. Gwarancjach bankowych, 4. Gwarancjach ubezpieczeniowych, 5. Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę nie jest więc wystarczające do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego nr 31 8395 0001 0013 4460 2009 0003 w Banku Spółdzielczym w Kamiennej Górze. Na przelewie należy umieścić informację: Wadium: budowa układu komunikacyjnego Starego Miasta - II etap. Wadium w formie innej niż pieniężna należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta Kamienna Góra, ul. Plac Grunwaldzki 1, Kasa - pokój nr 111, parter. Przy przekazaniu tych dokumentów osoba je składająca otrzyma odpowiednie potwierdzenie. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie wskazanej w pkt 2. do 5, wadium powinno być sporządzone adekwatnie do formy, w której jest wnoszone i winno zawierać następujące elementy: 1. Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib, 2. Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem, 3. Kwotę gwarancji lub poręczenia, 4. Termin ważności wadium, 5. Zobowiązanie gwaranta poręczyciela do: zapłacenia kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: a) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, b) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zwrot wadium oraz sytuacja jego ewentualnego zatrzymania uregulowana jest w art. 46 Ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności, w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, a w szczególności: a) wykonali należycie w ciągu ostatnich 5 lat przed wszczęciem niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej po jednym zamówieniu podobnym obejmującym następujący zakres prac: - co najmniej jedno zamówienie obejmujące wykonanie przebudowy drogi lub remont drogi z kostki kamiennej o powierzchni minimum 500 m2, - co najmniej jedno zamówienie obejmujące wykonanie przebudowy lub budowy nowej drogi z kostki betonowej o powierzchni minimum 1000 m2 wraz z przebudową lub budową sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i oświetlenia ulicznego (drogowego), - co najmniej jedno zamówienie obejmujące wykonanie nowej nawierzchni drogi z betonu asfaltowego o powierzchni minimum 1000 m2. Dla spełnienia warunku dopuszczone będzie przedstawienie jednego zamówienia, które obejmowało będzie pełen zakres prac określonych powyżej. b) dysponują osobami, które posiadają uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi stosownie do przepisów Ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tj. Dz. U. Nr 156, poz. 1118 z 2006 roku z późniejszymi zmianami) i zakresu niniejszego zamówienia oraz odbyły co najmniej 2 - letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych stosownie do wymogu § 8 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150, poz. 1579 z 2004 r.) lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, w tym: - kierownikiem budowy. 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, a w szczególności posiadają wolne środki finansowe lub posiadają zdolność kredytową o równowartości 500 tys. zł (Zamawiający dokona przeliczenia waluty obcej na PLN wg średniego kursu ogłoszonego przez NBP na dzień otwarcia ofert). 4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 Ustawy. Zamawiający, na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów, dokona oceny spełniania warunków podmiotowych według formuły spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków Wykonawcy zobowiązani są do przedstawienia w ofercie następujących oświadczeń i dokumentów: 1. Podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykaz robót budowlanych wykonanych przez Wykonawcę w ciągu ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia. 4. Opinie dotyczące jakości robót, wystawione przez zamawiających te roboty. 5. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z dokumentami stwierdzającymi posiadanie przez nie uprawnień do pełnienia funkcji kierownika budowy. 6. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 5. Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 7. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy - wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.kamiennagora.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach