Przetargi.pl
Budowa tras rowerowych i infrastruktury turystycznej w powiecie chojnickim w ramach programu Kaszubska Marszruta.

Powiat Chojnicki ogłasza przetarg

  • Adres: 89-600 Chojnice, ul. 31 Stycznia 56
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 3966533
  • Data zamieszczenia: 2009-09-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Chojnicki
    ul. 31 Stycznia 56 56
    89-600 Chojnice, woj. pomorskie
    tel. 052 3966533
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa tras rowerowych i infrastruktury turystycznej w powiecie chojnickim w ramach programu Kaszubska Marszruta.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania Budowa tras rowerowych i infrastruktury turystycznej w powiecie chojnickim w ramach programu Kaszubska Marszruta wraz z opracowaniami towarzyszącymi oraz uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę. W ramach zamówienia należy zaprojektować: budowę tras rowerowych i infrastruktury turystycznej odrębnie dla poszczególnych partnerów i z podziałem na części: Część 1 Gmina Konarzyny Budowa i oznakowanie ok. 7 km tras rowerowych, Budowa 2 punktów odpoczynkowych, Budowa 4 tablic informacyjnych, Oznakowanie ok. 24 km tras rowerowych, Część 2 Park Narodowy Bory Tucholskie Budowa przejścia dla płazów - 1 szt. ( wykonanie z półprefabrykatów dwóch tuneli pod drogą Charzykowy - Chociński Młyn na wysokości działek nr 1201LP i 1205LP wraz z płotkami naprowadzającymi o długości ok. 200 m po każdej stronie przejścia). 2 Przy opracowywaniu dokumentacji projektowej należy uwzględnić: - Koncepcję funkcjonalno - przestrzenną Budowa tras rowerowych i infrastruktury turystycznej w powiecie chojnickim w ramach programu Kaszubska Marszruta, - Studium wykonalności projektu Budowa tras rowerowych i infrastruktury turystycznej w powiecie chojnickim w ramach programu Kaszubska Marszruta - stanowiące załączniki nr A i B do SIWZ Uwaga: W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy: 1) Przedstawić propozycję przebiegu tras rowerowych wraz z infrastrukturą przedstawiony na materiałach geodezyjnych docelowych do akceptacji przez Zamawiającego. 3 W zakres realizacji przedmiotu zamówienia wchodzi: 1) Przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie, gdzie mają być wykonywane roboty oraz uzyskanie na odpowiedzialność i ryzyko Wykonawcy wszelkich istotnych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wizję lokalną Wykonawca dokonana na swój koszt. 2) Wykonanie dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, o których mowa w art. 31 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień Publicznych, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. nr 202 poz. 2072 ze zm.) 3) Uzyskanie wymaganych decyzji w tym decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, dokumentów geodezyjnych (mapa sytuacyjno-wysokościowa do celów projektowych, wypisów z rejestru gruntu wraz z wyrysami z mapy ewidencyjnej), technicznych badań podłoża gruntowego, warunków, opinii, prawomocnych pozwoleń, sprawdzeń, uzgodnień, zatwierdzeń dokumentacji projektowej wymaganych przepisami prawa, w tym uzgodnienia z Zamawiającym, rzeczoznawcami p.poż, sanit.-hig., bhp, ochroną środowiska, i inne wymagane dla uzyskania pozwolenia na budowę. 4) Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, ze sztuką budowlaną oraz winna ona być opatrzona klauzulą o kompletności i przydatności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Informacje zawarte w dokumentacji projektowej w zakresie technologii wykonania robót, doboru materiałów i urządzeń należy określić w sposób zgodny z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych. 5) Zamawiający wymaga dokonania sprawdzenia dokumentacji projektowej przez osobę posiadającą wymagane uprawnienia. Każdy egzemplarz dokumentacji projektowej musi być podpisany przez projektanta i sprawdzającego. Wykonawca przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do przedstawiania i uzgadniania z Zamawiającym proponowanych rozwiązań projektowych. 6) Zapewnienie nadzoru autorskiego autora projektu w zakresie, o którym mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) na podstawie odrębnej umowy. Wysokość wynagrodzenia zostanie ustalona w oparciu o stawki określone przez wykonawcę po rokowaniach z zamawiającym, jednakże w wysokościach nie wyższych niż określone w Środowiskowych zasadach wyceny prac projektowych z okresu prowadzenia rokowań. 4 Dokumentacja projektowa będzie się składała w szczególności z: 1) Projektu budowlanego w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych, odpowiadającego wymogom art. 34 ustawy z dnia 7 lipca 2994 r. prawo budowlane oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. nr 120, poz. 1133). Kompletny projekt budowlany z branżami będzie obejmował w szczególności: -Projekt architektoniczno - budowlany, - Innych opracowań, jeżeli wymagane będą do uzyskania pozwolenia na budowę, lub konieczne ze względów wykonawczych. 2) Projektów wykonawczych, uzupełniających i uszczegółowiających projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnych do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego oraz realizacji robót budowlanych dotyczące: - Rozwiązań budowlano - konstrukcyjnych i materiałowych. - Detali architektonicznych. 3) Projektu organizacji ruchu zgodnie z wymogami: - Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430). - Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31.07.2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 170 poz. 1393 ze zm.) - Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz sprawowania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003 r., Nr 177, poz. 1729) - Załącznika do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3.07.2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003 r., Nr 220, poz. 2181) - Ustawa Prawo o ruchu drogowym z dnia 20.06.1997 r. (t. j. Dz. U. z 2005 r., Nr 108, poz. 908 ze zm.). 4) Przedmiarów robót zgodnie z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072 ze zm.) 5) Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zawierających zbiory wymagań niezbędnych dla określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót i będą zawierać: specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót podstawowych, rodzaje robót według przyjętej systematyki lub grup robót. Ponadto należy je opracować z uwzględnieniem podziału szczegółowego według Wspólnego Słownika Zamówień. 6) Kosztorysów inwestorskich sporządzonych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 r. nr 130 poz. 1389). 7) Opracowania określającego lokalizację i rodzaj oznakowania istniejących tras rowerowych. 5 Dokumentację należy opracować w następujących ilościach egzemplarzy wraz z oświadczeniami o ich kompletności: a) wykonanie projektu budowlanego - 6 egz., b) wykonanie opracowania określającego lokalizację i rodzaj oznakowania istniejących tras rowerowych - 6 egz., c) wykonanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - 5 egz., d) wykonanie kosztorysu inwestorskiego - 2 egz., e) wykonanie przedmiaru robót - 2 egz., f) uzyskanie prawomocnej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia - 1 egz., ( w przypadku konieczności wykonania). g) opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko - 5 egz.), ( w razie wystąpienia takiej konieczności), h) uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego - 1 egz., i) uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę - 1 egz., j) uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu wodno - prawnym ( w przypadki konieczności uzyskania) - 1 egz., k) opracowanie operatu wodno-prawnego ( w przypadku konieczności opracowania) - 3 egz., l) opracowanie dokumentacji geotechnicznej - 5 egz., m) wykonanie wersji elektronicznej ww. opracowań na płycie CD - 2 szt. Uwaga: 1. W/w dokumentacja będzie opracowana oddzielnie dla każdego z partnerów wyszczególnionych w dziale III pkt 1 - z uwagi na podział zamówienia na części. 2. Oznakowanie istniejących tras wykonać jako oddzielne opracowanie. W tym przypadku można wykorzystać jako materiały geodezyjne mapy do celów opiniodawczych dla konkretnej lokalizacji oznakowania. Wykonawca zobowiązany jest przekazać zamawiającemu 2 egzemplarze płyty CD, zawierające cyfrowy zapis dokumentacji projektowej : rysunki w formacie dwg oraz pdf, tekst w formacie.doc (Ms Word), przedmiar robót i kosztorys inwestorski w formacie .doc (Ms Word) lub .xls (Ms Excel). Przekazanie dokumentacji każdorazowo nastąpi w siedzibie Partnera na podstawie protokołu odbioru podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli obu stron. 6 Wykonawca poniesie koszt opracowania podkładów geodezyjnych niezbędnych do wykonania projektów budowlanych. 7 Wykonawca zobowiązany będzie do nieodpłatnego uaktualniania kosztorysów na żądanie Zamawiającego do czasu zakończenia inwestycji. 8 Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania i przedstawienia Zamawiającemu koncepcji budowy tras rowerowych na terenie powiatu chojnickiego, opracowanej na mapach do celów projektowych, wstępnie uzgodnionej z właścicielami gruntów. 9 Wykonawca uzyska wszelkie wymagane, zgodnie z polskim prawem, uzgodnienia, warunki, opinie i decyzje administracyjne niezbędne do opracowania dokumentacji projektowo - kosztorysowej. 10 Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego uzgadniania prac projektowych i uzyskania akceptacji Zamawiającego oraz do przedłożenia Zamawiającemu opracowanej dokumentacji projektowej do zatwierdzenia przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na budowę, w terminie umożliwiającym wprowadzenie ewentualnych zmian do projektu. 11 Wykonawca udzieli gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia do czasu wygaśnięcia odpowiedzialności wykonawcy robót budowlanych z tytułu rękojmi za wady robót budowlanych wykonywanych na podstawie dokumentacji, stanowiącej przedmiot zamówienia. Szczegółowe postanowienia dot. gwarancji zawiera projekt umowy. 12 Wykonawca na etapie prowadzenia procedury przetargowej udzieli odpowiedzi poprzez Zamawiającego na zapytania zadane przez wykonawców w zakresie będącym przedmiotem niniejszego postępowania. 13 Dokumentację niezbędną do uzyskania wszelkich opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami Wykonawca dostarcza na swój koszt. Czynności te Wykonawca wykonuje w imieniu Zmawiającego. 14 Poza innymi obowiązkami wynikającymi z treści umowy, do obowiązków Wykonawcy należy: 1) uzyskanie decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych, niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę. Koszty z tym związane ponosi Wykonawca, 2) ścisła współpraca z zamawiającym w przedmiocie uzyskania pozwolenia na budowę, 3) uczestniczenie w odbiorach częściowych i końcowych w czasie realizacji inwestycji, niezależnie od sprawowania nadzoru autorskiego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331622
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który: 1) Posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - dotyczy części od 1 do 2. 2) Posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, tj. a. zapewni udział w opracowaniu dokumentacji projektowej osób posiadających uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności: : drogowej, architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, dotyczy części 1 do 2. b. Wykonawca musi wykazać, że wykonał należycie zamówienie -a odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia : część 1 projekt budowy tras rowerowych lub projekt drogi wraz z projektem budowy tras rowerowych, w tym trasy rowerowe minimum 0,6 kilometra) w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie) o wartości minimum 60.000 zł brutto ( w ramach jednej lub kilku umów ), część 2 projekt budowy drogi o długości min. 0,5 km w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie) o wartości minimum 5.000 zł brutto ( w ramach jednej lub kilku umów ). 3) Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - dotyczy części 1 do 2. 4) Nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy - dotyczy części 1 do 2. B Każdy uczestnik wspólnej oferty musi spełniać warunek określony w pkt A ppkt 1) i ppkt 4). Przy ocenie spełnienia pozostałych warunków zamawiający weźmie pod uwagę łączny potencjał podmiotów. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia i dokumenty wymagane od wykonawcy na potwierdzenie spełniania warunków: 1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, wg wzoru określonego w załączniku Nr 2. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę. 3. Dokument stwierdzający, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, tj. uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności: drogowej, architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, wraz z aktualnym zaświadczeniem o ich przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez tego wykonawcę, który dysponuje w/w osobami. 4. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, jak w pkt 3 a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do siwz. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę dysponującego w/w osobami. 5. Pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 4, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę dysponującego w/w osobami. 6. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, polegających na wykonaniu zamówienia odpowiadającego swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia ( potwierdzające spełnienie warunku/-ów opisanych w dziale VII pkt A ppkt 2 b/ siwz w ramach jednej lub kilku umów), z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - wg wzoru określonego w załączniku nr 5 oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez Wykonawcę który zrealizował usługi. Uwagi: - w/w dokumenty składane są w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku składania elektronicznej kopii dokumentów powinny być one oparzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, - w przypadku składania kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem należy stosować uregulowania zawarte w dziale 15 pkt 5 i 7 siwz, - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty zgodnie z § 2 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane /Dz. U. Nr 87 poz. 605 ze zm./..

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.chojnice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach