Przetargi.pl
Budowa świetlicy wiejskiej w sołectwie Grabówka w Gminie Lubomia

Gmina Lubomia ogłasza przetarg

  • Adres: 44-360 Lubomia, ul. Szkolna 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 4516614/ 4516128 , fax. 032 4516614
  • Data zamieszczenia: 2012-06-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubomia
    ul. Szkolna 1 1
    44-360 Lubomia, woj. śląskie
    tel. 032 4516614/ 4516128, fax. 032 4516614
    REGON: 00053737800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lubomia.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa świetlicy wiejskiej w sołectwie Grabówka w Gminie Lubomia
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem postępowania przetargowego jest budowa świetlicy wiejskiej w sołectwie Grabówka w Gminie Lubomia, w której prowadzona będzie działalność administracyjno-kulturalno-oświatowa dla przesiedleńców oraz innych mieszkańców Gminy. Obiekt zlokalizowany jest na działkach 1574/48, 1575/48, 1530/48 w sołectwie Grabówka. Obiekt jest budynkiem użyteczności publicznej, ze względu na wysokość zaliczanym do obiektów niskich. Budynek jest wolnostojący na terenie opadającym w kierunku widocznych w oddali stawów. W bezpośrednim sąsiedztwie nie ma innych znaczących obiektów architektonicznych. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego określa tereny otaczające w przeważającej części jako tereny otwarte zieleni. Po przeciwnej stronie drogi przewiduje się powstanie obiektu usług kultu religijnego. Obiekt zaprojektowany jest tak, aby umożliwić osobom niepełnosprawnym korzystanie ze wszystkich oferowanych usług. Dane techniczne zabudowy: - pow. całkowita 478,07 m2 - powierzchnia użytkowa 270,22 m2 - kubatura 2230,28 m3 Na parterze przy węźle sanitarnym jest wydzielona toaleta dostosowana do korzystania z niej przez osoby poruszające się na wózkach. Dostęp do pomieszczeń na piętrze zapewni platforma o napędzie elektrycznym zamontowana na biegu schodów. Przy projektowaniu rzutu budynku uwzględniono kształt działki (rzut zbliżony do trójkąta) i starano się o maksymalne wykorzystanie terenu oraz o harmonijne wpisanie się w otaczającą przestrzeń. Całość zabudowy podzielona jest na cztery, wzajemnie przenikające się proste bryły oparte na rzucie prostokątów. Forma i nachylenie dachu umożliwia pokrycie go dachówką ceramiczną z aluminiowo-szklanymi lukarnami doświetlającymi poddasze użytkowe. Ściany dwuwarstwowe umożliwiają w warstwie docieplenia zastosowanie elementów drewnianych, imitujących charakterystyczny mur pruski. Stolarka okienna jest prosta, drewniana z podziałem szprosami. Doświetlenie sali ogólnej zostanie osiągnięte poprzez duże przeszklenia, nadające zabudowie lekkość i finezję. Budynek świetlicy oparty jest na rzucie litery L, niepodpiwniczony, przykryty wielospadowym dachem o kątach nachylenia połaci ok. 30° (wysokość od 5,97 do 11,38 m, szerokość 23,70 m, długość 29,72 m). Wejścia do budynku z poziomu terenu. Wejście główne do budynku - od strony projektowanego parkingu przez centralnie usytuowany hol- wiatrołap. Na prawo od holu znajduje się segment jednokondygnacyjny z poddaszem nieużytkowym o dwudzielnej bryle z wieżyczką nad częścią wyższą, na lewo segment parterowy z poddaszem użytkowym. W części mieszczącej kotłownię i skład opału podłoga zagłębiona jest o 1,20 m. Obiekt będzie wyposażony w następujące instalacje i urządzenia: Instalacje wodno - kanalizacyjne Instalacja wody zimnej z lokalnym podgrzewaniem wody. Dla celów socjalno bytowych i technologicznych obiekt będzie zużywał max 1 dm3/s. Instalacja kanalizacyjna do szamba o pojemności 10 m3. Wody opadowe zostaną zgromadzone w zbiorniku na terenie działki i wykorzystane do podlewania zieleni i spłukiwania toalet. Kotłownia Kotłownia węglowa z piecem retortowym na ekogroszek. Instalacja c.o. - grzejnikowa wodna Instalacja wentylacji mechanicznej i klimatyzacji Instalacje elektryczne i teletechniczne Obiekt będzie wyposażony we wszystkie niezbędne instalacje elektryczne tj. oświetlenia (w tym awaryjne i ewakuacyjne), zasilania i sterowania urządzeń, zasilania gniazd wtykowych, instalację odgromową a także instalację telefoniczną i internetową. Na terenie instalacja oświetlenia zewnętrznego. Instalacje monitoringu Obiekt będzie wyposażony w instalacje alarmową systemu sygnalizacji włamania i napadu oraz instalację telewizji użytkowej CCTV wg projektu dostawcy. Platforma przyschodowa Na biegu schodów zainstalowana będzie platforma dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 750x700. Platforma wykonana winna zostać z wysokiej jakości stali malowanej proszkowo (wersja zewnętrzna ocynkowana). Obiekt nie emituje zanieczyszczeń gazowych, nie wytwarza hałasu oraz wibracji. Przyjęte w projekcie rozwiązania przestrzenne, funkcjonalne oraz techniczne nie mają wpływu na powierzchnię ziemi, wody powierzchniowe i podziemne - są zgodne z obowiązującymi przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami. Odpady stałe będą gromadzone w pojemnikach zlokalizowanych w wydzielonym miejscu i wywożone okresowo , zgodnie z zawartymi umowami. Położenie śmietnika znajduje się na planie zagospodarowania terenu. Wokół budynku wykonane zostanie zagospodarowanie terenu polegające na wykonaniu miejsc parkingowych z płyt ażurowych, ciągów pieszo-jezdnych z brukowej kostki betonowej, elementów małej architektury (ławek, koszów na śmieci, stojaków na rowery), zieleni oraz oświetlenia zewnętrznego. Droga o długości 165,50 m i średniej szer. 5,00 m umożliwiająca dojazd do obiektu będzie drogą jednojezdniową, dwukierunkową z wjazdem z ul. Bordynowskiej o nawierzchni asfaltobetonowej. Jako dojazd przeciwpożarowy będzie służyła projektowana droga i plac przed budynkiem umożliwiający zawrócenie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa wykonana przez BUD-Serwis S. Deka, R. Deka sp.j. ul. Toruńska 7, 44-100 Gliwice zawierająca w szczególności projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót , która stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przedstawione w dokumentacji projektowej wskazania na materiały i urządzenia z podaniem producenta, znaku towarowego, pochodzenia, należy traktować jako przykładowe, określające standard tych materiałów i urządzeń, ze względu na zasady ustawy, a zwłaszcza art. 29 do 31 ustawy PZP. Oznacza to, że wykonawcy mogą zaproponować inne niż wyszczególnione w dokumentacji materiały i urządzenia, z zachowaniem odpowiednich, równoważnych (nie gorszych niż przedstawione w dokumentacji projektowej) parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności i standardów jakościowych całego układu, będącego przedmiotem projektu, z zapewnieniem uzyskania wszelkich ewentualnie wymaganych uzgodnień. Szczególne obowiązki wykonawcy i wymagania odnośnie sposobu prowadzenia robót: Rozpoznanie miejsca realizacji zamówienia. Zaleca się by przed złożeniem oferty wykonawca zapoznał się z miejscem realizacji zamówienia oraz bezpośrednim otoczeniem terenu realizacji zadania. Zabezpieczenie realizacji przedmiotu zamówienia: Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu: aktualne uprawnienia budowlane osób, którym zamierza powierzyć wykonanie określonych przepisami prawa budowlanego funkcji wymagających ich posiadania, aktualne zaświadczenia o przynależności Kierownika Budowy oraz Kierowników robót ze strony Wykonawcy i podwykonawców do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, Zamawiający nie przewiduje zaliczkowania kosztów nabycia materiałów i realizacji robót. Uwagi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową z materiałów fabrycznie nowych w I gatunku, realizacja zamówienia musi być prowadzona zgodnie z dokumentacją projektową - specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, z zachowaniem terminów wynikających z harmonogramu rzeczowo - finansowego robót, Transport i składowanie odpadów. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania znajdujących zastosowanie przepisów odnoszących się do odpadów, w tym przepisów Ustawy o odpadach z dnia 27.04.2001 roku (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., nr 185, poz. 1243 z późn. zm.), w tym: przejmuje odpowiedzialność za powstałe w trakcie realizacji zamówienia odpady, ich segregację, transport i składowanie, ponosi koszty z tytułu jw. na wniosek zamawiającego wskaże miejsce składowania lub utylizacji, oraz przedstawi stosowne dokumenty, że powstałe odpady zostały zagospodarowane (wywiezione na składowisko, poddane utylizacji) zgodnie z w/w ustawą oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie. Wykonawca udziela gwarancji na: wykonane roboty budowlane co najmniej 60 miesięcy urządzenia co najmniej 36 miesięcy Zastosowane materiały i urządzenia muszą być wykonane zgodnie z Polskimi Normami przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane uwzględnia się wynikające z art. 30 ustawy: a) europejskie aprobaty techniczne; b) wspólne specyfikacje techniczne; c) Polskie Normy przenoszące normy europejskie; d)normy państw członkowskich Unii Europejskiej przenoszące europejskie normy zharmonizowane; e) Polskie Normy wprowadzające normy międzynarodowe; f) Polskie Normy; g) polskie aprobaty techniczne
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 30 000,00 PLN. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1. pieniądzu; 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kre?dytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3. gwarancjach bankowych; 4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2007r Nr 42, poz. 275 z późn. zm.. Wadium wniesione w pieniądzu wpłaca się przelewem na konto rachunek bankowy Zamawiającego: - Bank Spółdzielczy Gorzyce nr 42 8469 0009 0010 3408 2000 0004 W tytule przelewu należy wpisać:- wadium przetargowe na zadanie pn: Budowa świetlicy wiejskiej w sołectwie Grabówka w Gminie Lubomia Jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniądz (poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości), oryginały dokumentów należy złożyć w kasie Zamawiającego uzyskując potwierdzenie ich złożenia na kserokopii dokumentów. Wnoszona przez Wykonawcę ubezpieczeniowa lub bankowa gwarancja zapłaty wadium musi mieć charakter samoistny, nieodwołalny, bezwarunkowy oraz być płatna na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego bez konieczności spełniania jakichkolwiek dodatkowych warunków. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Poręczenie lub gwarancja, o których mowa powyżej powinno być ważne przez okres związania ofertą, powinno dotyczyć konkretnego zamówienia i zawierać klauzulę o dostępności środków przez Zamawiającego w okresie trwania procedury udzielania zamówienia, bez spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz odpowiednie dokumenty winny być złożone w kasie Zamawiającego w terminie wyznaczonym dla złożenia oferty. Wadium uważać się będzie za wniesione wtedy, kiedy znajdować się będzie ono na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (decyduje data uznania rachunku bankowego Zamawiającego) lub zostanie zdeponowane w kasie Zamawiającego (w razie wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz). Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lubomia.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach