Przetargi.pl
Budowa ścieżki dydaktycznej - Znak sprawy: WOF.261.15.2013

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie ogłasza przetarg

  • Adres: 70-382 Szczecin, ul. Jagiellońska 32
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 4305200 , fax. 91 4305229
  • Data zamieszczenia: 2013-08-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie
    ul. Jagiellońska 32 32
    70-382 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 4305200, fax. 91 4305229
    REGON: 32059057700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://szczecin.rdos.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa ścieżki dydaktycznej - Znak sprawy: WOF.261.15.2013
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa ścieżki dydaktycznej (edukacyjnej) realizowanej w ramach programu Harmonizacja i optymalizacja zarządzania siedliskami i ostojami NATURA 2000 w transgranicznym obszarze przyrodniczym Doliny Dolnej Odry, na terenie Międzyodrza. Szczegółowy zakres robót ujęty jest w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarach robót - załącznik nr 8 do SIWZ. Zamówienie obejmuje wykonanie ścieżki dydaktycznej wraz elementami małej architektury, placem zabaw, częściową niwelacją terenu, budową platform widokowych, miejsc postojowych. Zakres prac do wykonania określa dokumentacja projektowa, stanowiąca załącznik nr 8 SIWZ. Zakłada się możliwie minimalną ingerencję w zastane środowisko. Przewiduje się wycinkę krzewów i oczyszczenie terenu jedynie w miejscu prowadzenia ścieżek, platform widokowych i placu zabaw oraz miejsc postojowych. Pozostały teren ma pozostać w stanie naturalnym. Wszystkie przytoczone w Projekcie Architektoniczno-Budowlanym (dalej: projekcie) oraz pozostałej dokumentacji (specyfikacja techniczna oraz przedmiar robót) materiały i rozwiązania można zastąpić innymi równoważnymi materiałami i rozwiązaniami pod warunkiem, iż będą one spełniać warunki i posiadać parametry nie gorsze niż materiały przytoczone w SIWZ (w tym w projekcie) umożliwiające osiągnięcie zaprojektowanych: cech, kolorystyki, sprawności i technicznej i funkcjonalności (zestaw takich funkcji zabaw jak: wspinanie, balansowanie, skakanie, zjeżdżanie, wiszenie, obracanie się) oraz posiadać będą odpowiednie atesty i świadectwa. Nawierzchnie ciągów pieszych ze względu na brak obowiązujących jednolitych przepisów należy wykonać z materiałów wskazanych jako przykładowe w Projekcie Architektoniczno-Budowlanym bądź innych jednak w sposób umożliwiający osiągnięcie kolorystyki funkcjonalności i parametrów technicznych wskazanych w projekcie oraz zgodnie z zaleceniami Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Zawsze powinno to być rozwiązanie systemowe dla całego przekroju warstw. Materiały, zabawki i urządzenia placu zabaw oraz inne rozwiązania przedstawione z nazwy wskazano w celu doprecyzowania oczekiwań Zamawiającego oraz zaprojektowanych wymagań technicznych. Zamawiający oczekuje gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia nie krótszej niż 24 miesiące od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru robót budowlanych. Zamawiający oczekuje rękojmi za wady fizyczne na wykonany przedmiot zamówienia nie krótszej niż 5 lat od dnia podpisania protokołu odbioru robót budowlanych. Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną, zawartą umową ofertą przetargową i sztuką budowlaną. Zamówienie należy wykonywać w sposób gwarantujący spełnienie warunków: ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623) oraz właściwych przepisów bhp i ppoż. i ochrony środowiska. Niniejsze zamówienie jest częścią polsko-niemieckiego projektu INTERREG IV A Harmonizacja i optymalizacja zarządzania siedliskami i ostojami NATURA 2000 w transgranicznym obszarze przyrodniczym Doliny Dolnej Odry, o całkowitej szacunkowej wartości netto 3.449.481,95 PLN, którego centralnym punktem jest harmonizacja i optymalizacja działań (monitorowanie, zarządzanie a także działania służące zachowaniu siedlisk i gatunków) służących wdrażaniu dyrektyw NATURA 2000 (dyrektywa Fauna-Flora-Habitat i dyrektywa ptasia) w przyrodniczym obszarze Doliny Dolnej Odry. Celem projektu jest stworzenie, za pomocą zharmonizowanego polsko-niemieckiego zarządzania obszarami NATURY 2000, innowacyjnego modelu dla innych europejskich regionów przygranicznych. Ponadto opinia publiczna, ludność miejscowa jak i zwiedzający będą w ramach projektu informowani o treści i celach NATURY 2000.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 25.000,00 PLN (słownie złotych: dwadzieścia pięć tysięcy 00/100). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wniesione w formie innej niż w pieniądzu, musi być udzielone do końca terminu zawiązania ofertą oraz zawierać wszystkie zobowiązania wynikające z art. 46 ust. 4a i 5 pkt 1 i 3 ustawy. Wadium wnoszone w formie poręczeń i/lub gwarancji należy złożyć w oryginale. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: NBP o/Szczecin 96 1010 1599 0526 2113 9120 0000 z dopiskiem Wadium - Budowa ścieżki dydaktycznej - znak sprawy: WOF.261.15.2013. Kserokopię dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu Wykonawca powinien dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w innej niż pieniądz formie należy złożyć w siedzibie Zamawiającego łącznie z ofertą (w tej samej lub odrębnej kopercie) lub oddzielnie - ale w takim przypadku Wykonawca musi wyraźnie oznaczyć przesyłkę umieszczając na niej dopisek Wadium - Budowa ścieżki dydaktycznej - znak sprawy: WOF.261.15.2013. Negatywne konsekwencje wynikające z nieprawidłowego oznaczenia wnoszonego wadium obciążą Wykonawcę. Wykonawca, którego oferta nie jest zabezpieczona wadium zostanie wykluczony z postępowania w trybie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy, a oferta uznana zostanie za odrzuconą. Dla skutecznego wniesienia wadium wymagane jest jego wniesienie przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wadium w pieniądzu jego wniesienie następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Zamawiającego, o którym mowa w pkt 6, w przypadku pozostałych form wadium ich wniesienie następuje w chwili złożenia ich u Zamawiającego. Zamawiający zwraca wadium: wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 13; Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza - niezwłocznie po zawarciu umowy; Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert - na jego wniosek. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10 ppkt 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Wadium zostanie zatrzymane wraz z odsetkami, jeżeli zaistnieją okoliczności przewidziane w art. 46 ust. 5 pkt 1 i 3 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://szczecin.rdos.gov.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach