Przetargi.pl
Budowa sceny, widowni i zaplecza sanitarnego amfiteatru w Ślemieniu

Urząd Gminy w Ślemieniu ogłasza przetarg

  • Adres: 34-323 Ślemień, ul. Krakowska 148
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 033 8654098
  • Data zamieszczenia: 2012-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Ślemieniu
    ul. Krakowska 148 148
    34-323 Ślemień, woj. śląskie
    tel. 033 8654098
    REGON: 07001013600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slemien.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sceny, widowni i zaplecza sanitarnego amfiteatru w Ślemieniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: Budowa sceny, widowni i zaplecza sanitarnego amfiteatru w Ślemieniu Inwestycja ta będzie realizowana w systemie pod klucz obejmującym zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na podstawie: Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla zadania jw. 2. Zamówienie obejmuje: 1) Opracowanie dokumentacji projektowej, w tym: - opracowanie koncepcji i projektu budowlanego - wykonanie niezbędnych badań geotechnicznych i sporządzenie dokumentacji geologiczno - inżynierskiej - inwentaryzacja stanu istniejącego (obiekty, zieleń, teren) - wykonanie projektu zagospodarowania terenu, wraz z wprowadzeniem rozwiązań koncepcyjnych Koncepcja powinna zawierać część opisową, rysunkową i projekt zagospodarowania terenu. Należy udostępnić koncepcję Zamawiającemu celem sprawdzenia prawidłowości rozwiązań dla kontynuacji projektowania. - uzyskanie warunków podłączenia mediów i warunków zasilania ich dostawców, - uzyskanie zgody na wejście w teren celem prowadzenia prac budowlanych, - pozyskanie map do celów projektowych w niezbędnym zakresie, - wykonanie projektu budowlanego zgodnie z wymaganiami Prawa budowlanego i praw pokrewnych, - złożenie kompletnego wniosku o zatwierdzenie projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę. Dokumentację projektową (projekt budowlany i projekty wykonawcze) należy wykonać zgodnie z zapisami ustawy Prawo Budowlane i rozporządzeniami z niego wynikającymi, przy zachowaniu zapisów Eurokodów i Polskich Norm dotyczących projektowania i wznoszenia obiektów budowlanych. Z uwagi na obowiązek stosowania przez Zamawiającego ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 roku nr 113 poz. 759 z późn. zm.) wraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie - dokumentacja projektowa powinna odpowiadać przepisom zawartym w: rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 02.09. 2004 w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zmianami) oraz: rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn.18.05.2004 r. (Dz. U 130. poz. 1389 z późn. zm.) w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno- użytkowym (Dz. U. z 2004 Nr 130 poz.1398), a także rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z dnia 10 lipca 2003 r.) z późniejszymi zmianami i rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 listopada 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120, poz. 1133 z późniejszymi zmianami). - sporządzenie projektów wykonawczych w niezbędnym zakresie, w tym między innymi: - projekt zagospodarowania terenu (projektowany obiekt, infrastruktura, drogi, chodniki, parkingi, oznakowanie poziome i pionowe, mała architektura, gospodarowanie szatą roślinną) - projektów organizacji ruchu na czas budowy, - projekty sieci zewnętrznych (w tym: kanalizacji sanitarnej i deszczowej, energetycznej, wodociągowej, hydrantowej, ciepłowniczej, telekomunikacyjnej) - część architektoniczna wraz z projektami wnętrz i zestawieniami elementów budowlanych, urządzeń i wyposażenia - część konstrukcyjno-budowlana - część instalacyjna (instalacje wewnętrzne) - część techniczno-technologiczna z zestawieniami elementów budowlanych, urządzeń i wyposażenia - opracowania kosztowe dla poszczególnych asortymentów robót i zadań. - opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, - opracowanie przedmiarów robót i zestawienia wartościowego grup robót zadań i urządzeń. 2) Prowadzenie nadzoru autorskiego w trakcie budowy; 3) Opracowanie rzeczowo-finansowego Harmonogramu realizacji inwestycji, (niewykraczającego poza cenę ryczałtową). Harmonogram realizacji robót opracować w ujęciu rzeczowo - finansowym dla wszystkich zadań będących przedmiotem zamówienia i obiektów budowlanych z uwzględnieniem pór roku i z opisem elementów robót. Będzie on stanowił podstawę do wystawiania faktur częściowych za realizację skończonych i odebranych elementów robót; 4) Wykonanie robót na podstawie opracowanych projektów (po ich akceptacji przez Zamawiającego); 5) Przygotowanie kompletnych materiałów umożliwiających uzyskanie przez Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, która w szczególności będzie stanowić warunek podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy; 6) Prace towarzyszące i roboty tymczasowe, w tym m.in.: - Dokonanie geodezyjnego wytyczenia przedmiotu umowy w terenie oraz wyznaczenie stałych punktów odniesienia. - Uzyskanie map dla celów projektowych w niezbędnym zakresie, - Zabezpieczenie obsługi geodezyjnej prowadzonych robót oraz wznowienie geodezyjne znaków granicznych w przypadku ich naruszenia w trakcie prowadzonych robót, - Wykonanie dokumentacji po wykonawczej, budowlanej i geodezyjnej, łącznie z naniesieniem zmian do zasobów mapowych, wraz z wersją elektroniczną i uzyskanie potwierdzenia, - Zlecenie nadzorów do właścicieli sieci uzbrojenia terenu i poniesienie ich kosztów, - Dokonanie ewentualnych uzgodnień z właścicielem w związku z prowadzeniem robót w pasie drogowym, łącznie z opłatą za zajęcie terenu, - Odtworzenie zniszczonych nawierzchni ciągów komunikacyjnych do stanu pierwotnego, oraz poniesienie konsekwencji ewentualnych innych szkód powstałych w trakcie robót, - Wykonanie badań po wykonawczych pomiary skuteczności zerowania, ochrony przeciwporażeniowej instalacji elektrycznych, badania stopnia zagęszczenia gruntu przez firmę geotechniczną posiadającą certyfikat akredytacyjny w zakresie wykonywanych badań, itp.), - Roboty tymczasowe (zorganizowanie zaplecza dla potrzeb budowy, w tym wydzielenie pomieszczeń dla inspektorów nadzoru w zapleczu Wykonawcy dla poszczególnych zadań, doprowadzenie wody, energii elektrycznej, odprowadzenie ścieków, zabezpieczenie zaplecza i budowy przed dostępem osób postronnych), - Składanie Zamawiającemu raportów miesięcznych z realizacji Umowy w terminie 4 dni po upływie miesiąca kalendarzowego na jego żądanie. - Przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi urządzeń i systemów zainstalowanych w obiekcie, - Założenie książki obiektu, oraz opracowanie instrukcji użytkowania. 3. Zakres i forma dokumentacji projektowej 1) Zamawiający wymaga złożenia dokumentacji projektowej dla poszczególnych faz opracowania: - Koncepcja architektoniczna z wizualizacjami - Projekt budowlany - Projekty wykonawcze - Przedmiary robót - Wykaz cen poszczególnych elementów rozliczeniowych - Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych Dokumenty jw. będą opracowane i przekazane Zamawiającemu w sposób następujący: - wersja papierowa w 5 egz. - wersja elektroniczna wersji papierowej w formacie zapisu DVD oraz CD: - jeden egzemplarz w wersji elektronicznej otwartej do edycji (format zapisu rysunków AutoCAD 2007, tekstu Word 2003 lub równoważne Powyższe dokumentacje projektowe należy również złożyć w formie elektronicznej na płytach CD w formacie PDF (3 egz.), Istotne elementy koncepcji - należy przedłożyć w formie opracowania elektronicznego dla potrzeb promocji zadania. Projekty wszystkich obiektów budowlanych i zadań należy opracować w pełnym zakresie umożliwiającym realizacje inwestycji i odpowiadającym wymaganiom, które określają obowiązujące przepisy. 2) Przedstawione w Programie Funkcjonalno-Użytkowym oraz w załącznikach do niego ewentualne wskazania na urządzenia techniczne lub materiały z podaniem producenta, należy traktować jako przykładowe, określające wymagane standardy techniczno-jakościowe, ze względu na zasady ustawy Prawo Zamówień Publicznych, a zwłaszcza art. 29 do 31. Oznacza to, że Wykonawca może zaproponować inne niż wyszczególnione w Programie Funkcjonalno-Użytkowym jw. rozwiązania z zachowaniem odpowiednich, równoważnych (nie gorszych niż przedstawione w dokumentacji projektowej) parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu, będącego przedmiotem umowy, z zapewnieniem uzyskania wszelkich ewentualnie wymaganych uzgodnień. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji programu funkcjonalno - użytkowego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4. Szczególne obowiązki Wykonawcy i wymagania odnośnie sposobu prowadzenia robót: Zabezpieczenie realizacji przedmiotu umowy: - najpóźniej w dniu następnym po uzyskaniu pozwolenia na budowę ,a przed rozpoczęciem robót budowlanych Wykonawca przedłoży Zamawiającemu: - oświadczenie Kierownika Budowy o przyjęciu obowiązków, - oświadczenie Kierownika Budowy o sporządzeniu planu BIOZ, - aktualne uprawnienia budowlane i aktualne zaświadczenia o przynależności Kierownika Budowy oraz Kierowników robót ze strony Wykonawcy i podwykonawców do właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w danym kraju, Zamawiający nie przewiduje zaliczkowania materiałów i robót 5. Uwagi dotyczące realizacji przedmiotu umowy: 1) Wykonawca wykona przedmiot umowy zgodnie z opracowaną przez siebie dokumentacją projektową na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego, z materiałów fabrycznie nowych I-go gatunku, 2) Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z prawem obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności: Prawem budowlanym, Prawem ochrony środowiska, Prawem o ruchu drogowym oraz Ustawą o drogach publicznych, Ustawą o odpadach, Ustawą o badaniach i certyfikacji i wymaganiami Inwestora, a kierowanie i nadzorowanie Robót mogą wykonywać osoby, które posiadają wymagane prawem uprawnienia i są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej. 6.Szczególną uwagę Wykonawca musi również zwrócić na warunki dotyczące zatrudniania pracowników na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz obowiązek przestrzegania wszystkich przepisów prawnych dotyczących warunków świadczenia pracy dla każdej grupy pracowników. Wobec wszystkich osób zatrudnionych na budowie wykonawca jest zobowiązany egzekwować wymagania dotyczące konieczności legitymowania się odpowiednimi dokumentami wskazującymi ich pracodawcę oraz uprawnienia do przebywania na terenie budowy. Zamawiający ma także prawo do wyrywkowej kontroli osób przebywających na placu budowy w zakresie jw. 7.Transport i składowanie odpadów. Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania przepisów Ustawy z dnia 27.04.2001 roku o odpadach (Dz. U. nr (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 39 poz. 251 z pózn. zm.) w tym: - przejmuje odpowiedzialność za powstałe w trakcie realizacji zamówienia odpady, ich segregację, transport i składowanie, - ponosi koszty z tytułu jw., - na wniosek Inwestora wskaże miejsce składowania lub utylizacji oraz przedstawi stosowne dokumenty, że powstałe odpady zostały zagospodarowane (wywiezione na składowisko, poddane utylizacji) zgodnie z wyżej wymienioną ustawą oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie. 8. Wykonawca udziela 5 lat gwarancji na wykonany przedmiot umowy. 9. Zastosowane materiały i urządzenia muszą spełniać wymagania art. 10 ustawy Prawo Budowlane być wykonane zgodnie z Polskimi Normami przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane uwzględnia się wynikające z art. 30 ustawy Prawo Zamówień Publicznych: - europejskie aprobaty techniczne, - wspólne specyfikacje techniczne, - Polskie Normy przenoszące normy europejskie, - normy państw członkowskich Unii Europejskiej przenoszące europejskie normy zharmonizowane, - Polskie Normy wprowadzające normy międzynarodowe, - Polskie Normy, - polskie aprobaty techniczne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości 50 000,00 zł. Wadium może być wniesione w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego tj. Gminy Ślemień nr: 21 8141 0008 0000 1661 2000 0040 w Banku Spółdzielczym w Gilowicach, z informacją na przelewie: wadium przetargowe na zadanie: Budowa sceny, widowni i zaplecza sanitarnego amfiteatru w Ślemieniu 2. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniądz (poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zmianami), oryginały dokumentów należy złożyć w kasie zamawiającego. Wnoszona przez Wykonawcę ubezpieczeniowa lub bankowa gwarancja zapłaty wadium lub poręczenie musi mieć charakter samoistny, nieodwołalny, bezwarunkowy oraz być płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego bezpośredniego bez konieczności spełniania jakichkolwiek dodatkowych warunków poza oświadczeniem Zamawiającego bezpośredniego, iż wystąpiła którakolwiek z okoliczności określonych w pkt. 5 i 6. 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Poręczenie lub gwarancja, o którym mowa powyżej powinno być ważne przez okres ważności oferty, powinno dotyczyć konkretnego zamówienia i zawierać klauzulę o dostępności środków przez Zamawiającego bezpośredniego w okresie trwania procedury udzielania zamówienia, bez spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz odpowiednie dokumenty winny być złożone w kasie Urzędu Gminy Ślemień adres: Gmina Ślemień z siedzibą w Ślemieniu 34-323 Ślemień , ul. Krakowska 148 - w godz. 8 - 14, w terminie wyznaczonym dla złożenia oferty. Wadium uważać się będzie za wniesione wtedy, kiedy znajdować się będzie ono na rachunku Zamawiającego, lub zostanie zdeponowane w kasie Zamawiającego (w razie wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz). 4. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, ww. ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slemien.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach