Przetargi.pl
Budowa oświetlenia ulicznego ulicy Bogumińskiej, odcinek od ulicy Hożej do ulicy Pokoju w Szczecinie - Etap II (od pierwszego wjazdu na ogródki działkowe do ul. Pokoju) w formule zaprojektuj i zbuduj.

Gmina Miasto Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 71-241 Szczecin, ul. Klonowica 5
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 4800444,4800434 , fax. 91 4393003, 4800453
  • Data zamieszczenia: 2016-03-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Szczecin - Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego
    ul. Klonowica 5 5
    71-241 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 4800444,4800434, fax. 91 4393003, 4800453
    REGON: 32116569800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zditm.szczecin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa oświetlenia ulicznego ulicy Bogumińskiej, odcinek od ulicy Hożej do ulicy Pokoju w Szczecinie - Etap II (od pierwszego wjazdu na ogródki działkowe do ul. Pokoju) w formule zaprojektuj i zbuduj.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Budowa oświetlenia ulicznego ulicy Bogumińskiej, odcinek od ulicy Hożej do ulicy Pokoju w Szczecinie - Etap II (od pierwszego wjazdu na ogródki działkowe do ul. Pokoju) w formule zaprojektuj i zbuduj. 2. Kod CPV : 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45231400 - 9 - Roboty w zakresie budowy linii energetycznych 45316110 - 9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 3. Zakres zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: Budowa oświetlenia ulicznego ulicy Bogumińskiej, odcinek od ulicy Hożej do ulicy Pokoju w Szczecinie - Etap II (od pierwszego wjazdu na ogródki działkowe do ul. Pokoju), zgodnie z załączonym Programem Funkcjonalno - Użytkowym. Zamówienie obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej. Szczegółowy zakres zamówienia został określony w umowie (Załącznik nr 9 do siwz) oraz Programie Funkcjonalno - Użytkowym opracowanym przez PRACOWNIĘ PROJEKTOWĄ TRASKO, al. Wojska Polskiego 99, 70-483 Szczecin, stanowiącym Załącznik nr 11 do siwz. WYTYCZNE DLA BUDOWY OŚWIETLENIA UL. BOGUMIŃSKIEJ - ETAP II. 1. Etap I inwestycji został zrealizowany w 2014r. W ramach realizacji tego etapu wybudowano oświetlenie na odcinku od ul. Hożej do pierwszego wjazdu na ogródki działkowe. 2. W ramach etapu II należy zaprojektować i wybudować oświetlenie w ciągu ulicy Bogumińskiej na odcinku od pierwszego wjazdu na ogródki działkowe do skrzyżowania z ul. Pokoju w Szczecinie. Zamawiający w załączeniu przekazuje dokumentację powykonawczą dla zrealizowanego Etapu I. 3. Oświetlenie należy zaprojektować i wykonać zgodnie z warunkami technicznymi ENEA Oświetlenie OS E AK 257 2016 z dnia 23.02.2016r. (zał. nr 11 do siwz) 4. Należy zaprojektować nową szafę oświetleniową z której należy zasilić projektowane oświetlenie. 5. Wykonawca zobowiązany będzie w imieniu Zamawiającego wystąpić do ENEA Operator Sp. z o.o. o warunki techniczne przyłączenia dla zasilenia szafy oświetleniowej. 6. Oświetlenie należy wykonać z zastosowaniem opraw oświetlenia ulicznego typu LED zgodnie z wymaganiami technicznymi dla opraw LED stanowiącymi załącznik do Warunków technicznych dla budowy oświetlenia ENEA Oświetlenie OS E AK 257 2016 z dnia 23.02.2016r. (zał. nr 11 do siwz). 7. Wykonawca zobowiązany jest zaprojektować oświetlenie uliczne nawiązujące w zakresie klasy oświetleniowej i parametrów fotometrycznych oświetlenia wybudowanego w ramach etapu I. Zamawiający w załączeniu przekazuje obliczenia parametrów fotometrycznych w programie Dialux dla zrealizowanego Etapu I. 8. Wykonawca zobowiązany jest zaprojektować i wybudować oświetlenie w ciągu ulicy Bogumińskiej Etap II oraz powiązać je z istniejącą siecią oświetlenia ulicznego w rejonie skrzyżowania z ulicą Pokoju, oświetleniem wybudowanym w ramach Etapu I oraz ułożyć kabel kaskadowy pomiędzy projektowaną szafą oświetlenia ulicznego a szafą wybudowaną w ramach Etapu I (lokalizacja zgodna z załączoną dokumentacją powykonawczą- zał. nr 11 do siwz). 9. Zgodnie z warunkami technicznymi Zamawiający wymaga 10 letniej gwarancji producenta dla zastosowanych opraw oświetleniowych LED. 10. Wykonawca podczas projektowania oświetlenia zobowiązany jest uwzględnić projektowany chodnik/ciąg pieszy w ciągu ulicy Bogumińskiej w rejonie istniejącego przejścia dla pieszych. Zamawiający oczekuje, że Wykonawca projektując oświetlenie uwzględni projektowany ciąg pieszy w zakresie uniknięcia ewentualnej kolizji inwestycji oraz lokalizacji projektowanych latanii w sposób optymalny pod względem oświetlenia projektowanego przejścia dla pieszych. Zamawiający w załączeniu przekazuje projekt techniczny dla: Budowa chodnika w rejonie R.O.D. Przyjaźń na ul. Bogumińskiej w Szczecinie (zał. nr 11 do siwz). 4. Projekty i opracowania objęte przedmiotem zamówienia. 1) Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania w imieniu zamawiającego wszystkich niezbędnych uzgodnień i dokumentów technicznych potrzebnych do wykonania przedmiotu zamówienia, uzyskania decyzji administracyjnych umożliwiających realizację przedmiotowego zamierzenia budowlanego. 2) Wykonawca przygotuje dokumentację projektową dla każdej z występujących w zadaniu branż w zakresie: a) projekt budowlany 4 egzemplarze, b) projekt wykonawczy 4 egzemplarze, c) projekt organizacji ruchu na czas budowy 4 egzemplarze wraz z zatwierdzeniem, d) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót 4 egzemplarze, e) informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia 2 egzemplarze, f) przedmiar robót 2 egzemplarze. g) kosztorys inwestorski 2 egzemplarze h) całość dokumentacji, w tym uzyskane w trakcie opracowywania uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne należy przygotować w formie elektronicznej. Zamawiający wymagać będzie przekazania dokumentacji projektowej w wersji umożliwiającej edycję (rysunki i opisy techniczne, kosztorysy i przedmiary) oraz nie edytowalnej (rysunki, opisy techniczne, uzgodnienia, opinie, kosztorysy i przedmiary). 3) Wykonawca wykona i przedłoży Programy Zapewnienia Jakości (PZJ) dla wszystkich rodzajów robót, opisujące m.in. przyjętą przez Wykonawcę technologię wykonania robót. PZJ powinien zapewnić Zamawiającemu możliwość kontroli realizacji przedmiotu zamówienia m.in. poprzez bezzwłoczne przekazywanie Zamawiającemu wszystkich bieżących dokumentów związanych z funkcjonowaniem PZJ oraz gwarantować prawo do akceptacji decyzji naprawy wad i skutków błędów popełnionych przez Wykonawcę. PZJ powinien być zatwierdzony przez Zamawiającego. Programy te Wykonawca przekaże dla Zamawiającego w terminie do 7 dni od dnia przekazania placu budowy, 4) Wykonawca wykona i przedłoży dokumentację powykonawczą w wersji papierowej sporządzoną w 2 egzemplarzach, zawierającą w szczególności: a) Dokumentację budowy z naniesionymi zmianami dokonywanymi w toku wykonywania robot oraz geodezyjnymi pomiarami powykonawczymi, zgodnie z art. 57 ust 1 i 2 ustawy Prawo budowlane. b) Protokoły z prób, sprawdzeń, pomiarów i badań. c) Protokoły odbioru, geodezyjną inwentaryzację powykonawczą. d) Stosowne atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności, receptury, świadectwa, jakości i inne dokumenty potwierdzające dopuszczenie zastosowania materiałów do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie. e) Dokumentację powykonawczą jak w pkt 4) sporządzoną w wersji elektronicznej na płytach CD - 2 egz. Wersja elektroniczna dokumentacji winna być przygotowana w wersji PDF 5. Warunki wykonawstwa: 1) Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt: a) do bezpośredniego zapoznania się z terenem planowanej inwestycji, b) do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z przekazaną przez Zamawiającego dokumentacją techniczną stanowiącą załącznik nr 11 do siwz; c) do dostarczenia, zainstalowania i obsługiwania wszystkich tymczasowych urządzeń zabezpieczających takich jak; zapory, światła ostrzegawcze, sygnały itp., zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pieszych i pojazdów, oraz do zabezpieczenia i zapewnienia stałych warunków widoczności tych zapór i znaków w dzień i w nocy, co jest nieodzowne ze względów bezpieczeństwa, d) do wykonania pomiarów geodezyjnych - wyniesienia projektu w terenie, inwentaryzacji zanikających prac, pomiary powykonawcze łącznie z kompletną mapą powykonawczą, e) do wykonania dokumentacji powykonawczych, f) do poniesienia innych kosztów niezbędnych do zrealizowania przedmiotu zamówienia. 2) Przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę (jeśli dotyczy), Wykonawca przekaże zamawiającemu 1 egz. projektu budowlanego w celu uzyskania wstępnej opinii o zgodności opracowanej dokumentacji z przedmiotem zamówienia w zakresie ogólnych rozwiązań projektowych, 3) Wykonawca musi zapewnić kierownictwo budowy, siłę roboczą, materiały, sprzęt i inne urządzenia oraz wszelkie przedmioty niezbędne do wykonania robót oraz usunięcia wad. Kierownik budowy ma obowiązek stałego nadzoru wykonywanych prac. 4) Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakości materiałów. 5) Kierowanie i nadzór nad robotami sprawowany będzie przez pracowników Wykonawcy posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane oraz niezbędne wykształcenie i kwalifikacje. Zmiana osób pełniących samodzielne funkcje techniczne na budowie w stosunku do wykazu zawartego w ofercie, a także w trakcie trwania budowy, wymaga każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia Zamawiającego. Zmiana nastąpić może jedynie na osoby posiadające kwalifikacje i doświadczenie odpowiadające kwalifikacjom i doświadczeniu określonemu w siwz. 6) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć protokoły z pomiarów, badań i sprawdzeń do protokołu odbioru końcowego, jako warunek tego odbioru. 7) Dopuszcza się do stosowania jedynie materiały dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie. Materiały winny być opatrzone znakiem budowlanym B - jeżeli są zgodne z polską normą (PN) lub krajową aprobatą techniczną oraz zostały poddane ocenie zgodności lub znakiem CE jeżeli są zgodne z europejską normą zharmonizowaną lub w przypadku ich braku z europejską aprobatą techniczną oraz zostały poddane ocenie zgodności. 8) Wykonawca przed wbudowaniem danego materiału powinien uzyskać pisemną akceptacje zamawiającego. W tym celu Wykonawca złoży stosowny wniosek wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczanie danego materiału do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie. 9) Organizacja robót : a) Przed rozpoczęciem robót rozbiórkowych należy zabezpieczyć przed przypadkowym uszkodzeniem istniejące urządzenia obce oraz istniejące elementy wyposażenia obiektu, koszty zabezpieczenia istniejącego urządzeń obcych oraz istniejących elementów wyposażenia obiektu przez Wykonawcę nie podlegają odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że są włączone w ofertę cenową. Sposób zabezpieczenia urządzeń Wykonawca uzgodni z gestorami sieci. b) Roboty będące przedmiotem zamówienia należy wykonać zgodnie z warunkami umowy, SWIZ, dokumentacją techniczną, wiedzą techniczną, zasadami sztuki budowlanej i wymogami poczynionych uzgodnień. c) Wykonawca zapewni przejezdność wszystkich dróg przebiegających w sąsiedztwie przekazanego frontu robót, a jeśli nie będzie to możliwe zabezpieczy dojazd do poszczególnych posesji przez cały okres prowadzenia robót budowlanych zgodnie w szczególności z projektem czasowej organizacji ruchu oraz zasadami bhp, d) Przed przystąpieniem do robót Wykonawca winien zawiadomić poszczególnych użytkowników infrastruktury podziemnej i nadziemnej o terminie rozpoczęcia i zakończenia robót oraz potrzebie zabezpieczenia nadzoru z ich strony na czas prowadzenia robót. e) Wykonawca zobowiązany jest do podawania bieżących ogłoszeń w prasie, radiu i telewizji lokalnej o uciążliwościach związanych z prowadzonymi robotami. f) Wykonawca zobowiązany jest do zachowania środków ostrożności i zabezpieczenia przed zanieczyszczeniami zbiorników i cieków wodnych przed płynami lub substancjami toksycznymi, natomiast powietrze przed pyłami i gazami oraz możliwością powstania pożaru, przestrzegania przepisów ochrony przeciwpożarowej, 10) Zamawiający może zażądać wykonania dodatkowych pomiarów sprawdzających. Wykonawca poniesie koszty takich pomiarów, jeśli wykażą one, że pomiary zasadnicze były nieprawidłowe. 11) Jeżeli w dokumentacji przetargowej wystąpią nazwy własne należy traktować je jako przykładowe, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane wyroby będą spełniały te same normy, parametry, standardy oraz zostaną zaakceptowane przez Zamawiającego. Rozwiązania równoważne zgodnie ze swoją definicją muszą posiadać parametry nie gorsze, niż wskazane przykładowo w dokumentacji technicznej. 6. Klauzule dodatkowe: 1) Wykonawca będzie odpowiedzialny za ochronę robót i za wszelkie materiały i urządzenia używane do robót od daty rozpoczęcia do daty zakończenia robót, 2) Tymczasowe zajęcie terenów, niezbędnych do prowadzenia robót budowlanych Wykonawca uzgadnia we własnym zakresie i na swój koszt. 3) Wszystkie materiały pochodzące z prowadzonych w ramach inwestycji robót, wymagające wywozu np. materiał z rozbiórki obiektów budowlanych, gruz, urobek ziemny, materiał z karczowania i wycinki drzew i krzewów itp. będą stanowiły własność Wykonawcy. 4) Wykonawca jest wytwórcą odpadów w rozumieniu przepisów ustawy o odpadach z dnia14 grudnia 2012 r. z późniejszymi zmianami, i winien prowadzić gospodarkę odpadami zgodnie z ww. ustawą, w tym ilościową i jakościową ewidencję odpadów. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia ma obowiązek w pierwszej kolejności poddania odpadów budowlanych (odpadów betonowych, ziemi, gruzu budowlanego) odzyskowi, a jeżeli z przyczyn technologicznych jest on niemożliwy lub nieuzasadniony z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych, to Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odpadów do unieszkodliwienia. Wykonawca zobowiązany jest udokumentować Zamawiającemu sposób gospodarowania tymi odpadami, jako warunek dokonania odbioru końcowego realizowanego zamówienia. 5) Materiały pozyskane z rozbiórki, nadające się do ponownego wbudowania stanowią własność Gminy Miasto Szczecin reprezentowanej przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. Pozyskane materiały powinny być odtransportowane do magazynu depozytowego mieszczącego się przy ul. Narzędziowej 37 w Szczecinie. Koszty z tego tytułu dla Wykonawcy nie podlegają odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że są włączone w ceny jednostkowe Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania Warunków przyjmowania i wydawania materiałów drogowych do depozytu miejskiego w Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania Warunków przyjmowania i wydawania materiałów drogowych do depozytu miejskiego w Szczecinie oraz procedur pozyskiwania materiałów kamiennych i betonowych określonych w odrębnym załączniku (załącznik nr 11 do siwz - dokumentacja techniczna). 6) Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy: a) zagospodarowanie placu budowy, utrzymanie zaplecza budowy, ponoszenie kosztów zużycia niezbędnych mediów oraz likwidacja zaplecza i uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, oraz odtworzenia ewentualnych uszkodzonych elementów i przywrócenia ich do stanu z dnia przejęcia placu budowy, w tym do ewentualnej naprawy nawierzchni sąsiadujących jezdni- uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac. b) zapewnienie ochrony mienia na terenie budowy i ochrony p.poż., c) zapewnienie bezpieczeństwa i praw właścicielom posesji i budynków sąsiadujących z terenem budowy i w razie roszczeń z ich stron powinien je rozpatrywać i załatwiać bez zbędnej zwłoki. Brak reakcji ze strony Wykonawcy, bądź opieszałość w załatwianiu roszczeń będzie upoważniała zamawiającego do pokrycia kwot zaspokajających roszczenia z należnych płatności Wykonawcy, d) oznaczenie terenu budowy i zabezpieczenie miejsc prowadzenia robót, zgodnie z obowiązującymi przepisami, e) zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej, f) wykonanie na swój koszt odkrywki elementów robót budzących wątpliwości w celu sprawdzenia, jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem, 7. Odbiór końcowy: 1) Przedmiotem odbioru końcowego będzie przedmiot umowy. 2) Odbiór końcowy przedmiotu umowy nastąpi na podstawie protokołu końcowego odbioru. 3) Na dzień odbioru końcowego Wykonawca dostarczy dokumentację powykonawczą.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 8 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 8 000,00 PLN (słownie złotych: osiem tysięcy ) w terminie do dnia 30.03.2016r., do godziny 08:30. Decyduje data i godzina wpływu środków do zamawiającego. 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu - przelewem na rachunek depozytowy ZDiTM w Szczecinie Nr 85 1020 4795 0000 9702 0278 0682. Zaleca się aby w tytule przelewu oprócz nazwy wykonawcy, informacji do jakiego postępowania wadium zostało wniesione podać nr NIP. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - w kasie ZDiTM (parter) od poniedziałku do piątku w godzinach 07:30 - 15:30.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Oferowany okres rękojmi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zditm.szczecin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach