Przetargi.pl
budowa dwóch budynków mieszkalnych w technologii energooszczędnej wraz z infrastrukturą w ramach rewitalizacji nieruchomości przy ul. Opolskiej 8 w Gliwicach

Zarząd Budynków Miejskich I Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o ogłasza przetarg

  • Adres: 44-100 Gliwice, ul. Dolnych Wałów 11
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3392900 , fax. 032 3392962
  • Data zamieszczenia: 2016-02-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Budynków Miejskich I Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o
    ul. Dolnych Wałów 11 11
    44-100 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 032 3392900, fax. 032 3392962
    REGON: 27656763200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbmgliwice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    budowa dwóch budynków mieszkalnych w technologii energooszczędnej wraz z infrastrukturą w ramach rewitalizacji nieruchomości przy ul. Opolskiej 8 w Gliwicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zgodnie z numeracja SIWZ: 3.1 Przedmiotem zamówienia jest budowa dwóch budynków mieszkalnych w technologii energooszczędnej wraz z infrastrukturą w ramach rewitalizacji nieruchomości przy ul. Opolskiej 8 w Gliwicach. 3.3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki które stanowią integralną część niniejszej SIWZ: Załącznik OPIS 1 - założenia inwestorskie; Mapka /OPIS 2 - podział terenu na zakres I i II etapu realizacji; Wykaz dokumentacji technicznej pierwotnej i zmienionej lub dodatkowej (związanej z wbudowaniem wind) wraz z załącznikami (nie udostępnia się kosztorysów inwestorskich) /OPIS 3; Dodatkowe wytyczne wykonawcze/ OPIS 4; Uzgodnienia PEC/OPIS 5 - pismo PEC DI/631/RT-18/2015 z dnia 08.06.2015r. Dodatkowe założenia/OPIS 6 - branża konstrukcyjna. Pozwolenie na budowę pierwotne - nr 1424/2015 z dnia 30 września 2015r./OPIS 7 Pozwolenie na budowę zmieniające pierwszą decyzję - nr 66/2016 z dnia 21 stycznia 2016r./ OPIS 8 3.4 Dołączone przedmiary stanowią element pomocniczy przy zestawianiu planowanych prac przez Wykonawcę - nie są one jednak podstawą do obliczenia ceny oferty. 3.5 Zamawiający nie wymaga dołączenia do oferty tzw. kosztorysów ofertowych. W przypadku ich dołączenia przez Wykonawcę do oferty, nie będą one przedmiotem oceny ofert. 3.6 Zamawiający wymaga od Wykonawcy zastosowania do ocieplenia budynków wyłącznie jednego systemu dociepleń (materiałów ociepleniowych) posiadającego pełna aprobatę techniczną, badania ogniowe oraz badania zapewniające bezpieczeństwo ludzi. Wymagania dotyczące materiałów do docieplenia budynków zostały określone w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna w Gliwicach przy ul. Witkiewicza - Opolska - dział SST-B/011 Izolacje Termiczne i Akustyczne Kod COV-45320000-3. 3.7 Lokalizacja ekranu akustycznego - zgodnie z projektem, z jednej strony. Nie przewiduje się malowania ekranu. Ma to być rozwiązanie systemowe. 3.8 Informacje dotyczące wyposażenia placu zabaw: Wieża zabaw ze zjeżdżalnią i mostkiem: zestaw rekreacyjny przeznaczony dla dzieci w wieku od 3 do 15 lat, wyposażony w zjeżdżalnię, wejściowy trap z liną, dwa balkoniki, zadaszoną wieżyczkę oraz półwieżę. Urządzenie o stalowej konstrukcji, dach i wypełnienia wykonane z tworzywa HDPE. Szerokość: 4,9 x 2,45 m , wysokość całkowita : 2,9m , wysokość podestu: 1,2m, strefa bezpieczeństwa: 8,4 x 5,5m, liczba użytkowników: 8; -konstrukcja nośna z profilu zamkniętego 70×70 mm -dach i wypełnienia z tworzywa HDPE - ześlizg z blachy nierdzewnej, boki zjeżdżalni z tworzywa HDPE -podłogi i elementy wejściowe ze sklejki antypoślizgowej 18 mm -w jednym z wypełnień bocznych zamontowana gra kółko-krzyżyk - lina stalowo polipropylenowa, 16 mm Piaskownica : prostokątna piaskownica wykonana z tworzywa HDPE. Szerokość: 2 m , długość: 3m, wysokość całkowita : 0,3m; ścianki piaskownicy z tworzywa HDPE. Dotyczy ogrodzenia placu zabaw: projekt nie przewiduje ogrodzenia placu zabaw. Doprecyzowanie lokalizacji poszczególnych elementów placu zabaw oraz elementów małej architektury opisanych w dokumentacji (projekt zagospodarowania terenu, przedmiar) nastąpi na podstawie propozycji Wykonawcy na etapie realizacji. 3.9 W zakres wyceny wchodzą drzwi wewnętrzne w mieszkaniach, wykończenie posadzek w mieszkaniach, okładziny ścian w mieszkaniach. Należy to uwzględnić zgodnie z opisem zawartym w dokumentacji. 3.10 Obróbki blacharskie należy wycenić zgodnie z projektem - opis + rys elewacji z zastosowaniem blachy tytan - cynk. 3.11 Rynny i rury spustowe należy wycenić z blachy tytan-cynk. 3.12 Przedmiary - Branża drogowa. W pozycji nr 3 powinno być 15m obrzeży. 3.13 W wycenie należy ująć montaż wraz z zakupem wszelkich urządzeń, w tym wanny, kabiny natryskowe, umywalki, miski ustępowe, zlewozmywaki, syfony, baterie, przybory sanitarne i inne elementy wyposażenia budynku zgodnie z dokumentacją. 3.14 Umywalka łazienkowa winna zostać zamontowana na ścianie (brak blatów i szafek). 3.15 Zlewozmywak kuchenny winien zostać dostarczony do lokalu bez montażu (montaż w gestii przyszłego użytkownika). Nie należy wyceniać szafek pod zlewozmywak. 3.16 Należy przyjąć systemowe, akrylowe obudowy i cokoły dla wanien i brodzików. 3.17 Do brodzików należy doliczyć koszt kabin. 3.18 Należy dokonać wyceny modelu armatury łazienkowej systemowej (pełny zestaw z jednej linii modelowej) z uwzględnieniem opisu technicznego i równoważności o której mowa w dalszej części niniejszej SIWZ. 3.19 W wycenie należy również ująć i zamontować: zawory ćwierćobrotowe pod baterie, pralki, zmywarki, przyłącza elastyczne, syfony do pralek automatycznych. 3.20 W przedmiarach sanitarnych pt.WYMIENNIKOWNIA nie ujęto 1 zaworu fi 40 mm,10 zaworów fi 32, 1 zaworu dn 20, 4 zaworów fi 15, 7 manometrów, 5 termometrów, 2 wodomierzy dn 15, 4 1 zaworu mieszającego dn 32, 2 czujników temperatury dn 32, 2 izolatorów przepływów zwrotnych BA dn32, 1 naczynia przeponowego 100 dm3, 1 pompy obiegowej wysokiej sprawności 0,70 m3/h (0,20kW). Również należy je wycenić w ofercie i zamontować w realizowanym obiekcie. 3.21 Schemat instalacji solarnej załączony jest do dokumentacji - branża instalacje sanitarne. Instalacja solarna musi być wykonana w standardzie i z zastosowaniem urządzeń umożliwiających uzyskanie przez Zamawiającego dotacji z dostępnych programów rządowych lub unijnych. 3.22 Lokale winny być wyposażone w kuchenkę elektryczną (płyta grzewcza + piekarnik) równoważna np. z Amica 58CE1.30HMQ(W) - należy wycenić w ofercie. Przed montażem Wykonawca winien uzgodnić z Zamawiającym ewentualną zamianę na inny model (również z dopłatą przyszłego użytkownika). 3.23 Wycena winna uwzględniać zasypanie wszelkich wykopów. 3.24 Za skuteczne powiadomienie mieszkańców, zakładów usługowych i gestorów sieci o prowadzonych robotach i utrudnieniach z tym związanych odpowiada Wykonawca. Sposób powiadomienia zgodnie z decyzją Wykonawcy i obowiązującym prawem. 3.25 Zamawiający planuje narady koordynacyjne nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu. Zawiadomienia będą wysyłane z wyprzedzeniem drogą pisemną (preferowana poczta elektroniczna). Harmonogram zostanie uzgodniony i zaprotokołowany na pierwszym spotkaniu organizacyjnym. W naradach uczestniczyć winien minimum Kierownik Budowy oraz inne osoby w ramach potrzeb bieżących. Nie wprowadza się sztywnego zapisu w tym zakresie do treści SIWZ oraz wzoru umowy. 3.26 Zamawiający powiadomi pisemnie Wykonawcę o możliwości naliczenia kar bądź odstąpieniu od umowy z odpowiednim wyprzedzeniem. Nie wprowadza się sztywnego zapisu w tym zakresie do treści SIWZ oraz wzoru umowy. 3.27 Koszt zakupu i wymiany materiałów eksploatacyjnych ponosi Zamawiający. Za ujawnione wady dostarczonych przez Wykonawcę materiałów eksploatacyjnych w okresie gwarancji udzielonej przez producenta (nie mylić z gwarancją na urządzenia udzieloną w ofercie przez Wykonawcę) odpowiada Wykonawca (np. żarówki LED). 3.28 Koszty przeglądów gwarancyjnych i przeglądu pogwarancyjnego ponosi Wykonawca. Prosimy o uwzględnienie faktu w wycenie przedmiotu zamówienia. 3.29 Wykonawca ma prawo zgłosić podwykonawców na etapie realizacji inwestycji, zgodnie z procedurą opisaną w SIWZ. 3.30 Zamawiający przekaże Wykonawcy bezpłatnie kompletną dokumentację projektową w dniu podpisania umowy (wersja papierowa dokumentacji stanowiącej załącznik do SIWZ). 3.31 Zamawiający dopuszcza prowadzenie przez Wykonawcę robót w systemie dwu lub trzyzmianowym. 3.32 W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń wskazane zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenie Zamawiający zgodnie z art. 29 ust.3 PZP dopisuje wyrazy: lub równoważny w przypadku gdy takie określenie tam nie występuje. 3.33 Wskazanie w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia przykładowych znaków towarowych patentów lub pochodzenia ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia i stanowi wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. 3.34 Analogicznie do powyższego jeżeli Zamawiający posługuje się opisując przedmiot zamówienia zgodnie z art. 30 ust. 2 ustawy, za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, dopuszcza również równoważność. Wskazane normy, aprobaty i specyfikacje techniczne oraz systemy odniesienia mają charakter poglądowy i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy. 3.35 Zamawiający dopuszcza zaproponowanie przez Wykonawcę w ofercie materiałów, urządzeń i rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne, właściwości funkcjonalne i jakościowe, ponadto aby posiadały wymagane, odpowiednie atesty, certyfikaty lub dopuszczenia oraz zapewniały zrealizowanie zamówienia zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga od Wykonawcy, stosownie do treści art. 30 ust. 5 ustawy złożenia stosownych dokumentów uwiarygadniających te materiały, urządzenia i rozwiązania. Wykonawca winien ponadto dołączyć do oferty zbiorcze zestawienie, wraz ze szczegółowym opisem, tych zaproponowanych materiałów, urządzeń oraz rozwiązań równoważnych w celu wykazania ich równoważności w stosunku do materiałów, urządzeń i innych rozwiązań opisanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (w którym zawiera się specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych), ze wskazaniem nazwy, strony których dotyczy oraz załączyć odpowiednio wymagane atesty, certyfikaty lub dopuszczenia. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Obowiązkiem Wykonawcy jest wykazanie, że oferowane przez niego materiały, urządzenia i inne elementy są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. Nie złożenie przez Wykonawcę w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych równoważnych materiałów i urządzeń będzie oznaczało, że Wykonawca kalkulując cenę oferty ujął materiały, urządzenia zaproponowane w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Parametrami technicznymi są wielkości liczbowe wyznaczające charakterystyczne wielkości różnych urządzeń i materiałów, zaś parametrami użytkowymi i technicznym są wszelkie wielkości (wyrażane w jednostkach miary, wagi etc.) elementów użytkowych (np. elewacji) i technicznych (np. ciężaru konstrukcji). Poprzez właściwości funkcjonalne należy rozumieć cechy oznaczające, że materiał, urządzenie i rozwiązanie techniczne będą spełniały prawidłowo swoje funkcje, tzn. zapewnią zrealizowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z postanowieniami SIWZ; właściwości jakościowe należy rozumieć zgodnie z postanowieniami SIWZ dla zaproponowanych materiałów, urządzeń i rozwiązań technicznych właściwości takie jak np.: funkcjonalność, rodzaj, gatunek, cechy fizyczne (np.: gęstość, szczelność, wilgotność, mrozoodporność, odporność na starzenie, itp.), cechy mechaniczne (np.: wytrzymałość, odporność na uderzenia, itp.), cechy chemiczne (np. odporność na ścieranie, odporność na poślizg itp.), itp. 3.36 W przypadku, gdy Wykonawca w rozumieniu pkt. 3.32 - 3.35 SIWZ składa ofertę równoważną zobowiązany jest dołączyć do oferty wypełniony załącznik nr 9 do SIWZ. 3.37 Pomimo szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia, Zamawiający informuje o możliwości i jednocześnie zaleca dokonanie wizji lokalnej w terenie i jego otoczeniu. 3.38 Koszty dokonania ewentualnej wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. 3.39 Zamawiający przewiduje fakturowanie w etapach zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym; rozliczenie robót ryczałtowe. 3.40 W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z części robót. Roboty nie wykonane, nie podlegają fakturowaniu w ramach niniejszego kontraktu. 3.41 Wykonawca we własnym zakresie dostarcza niezbędny sprzęt, narzędzia oraz materiały do wykonania zamówienia. 3.42 Wykonawca odpowiada za spowodowanie zagrożeń i utrudnień, narażając użytkowników budynku i ich posesji na szkody. 3.43 Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i P.POŻ i odpowiada za nieprzestrzeganie tych przepisów. 3.44 Zatrudnione osoby winne posiadać aktualne, wymagane prawem polskim zaświadczenia o zdolności do wykonywania prac objętych niniejszym zamówieniem. 3.45 Zamawiający nie wyraża zgodny na instalowanie w obrębie realizacji inwestycji (cały teren działki, której dotyczy inwestycja) reklam bez jego zgody. Warunki uzyskania zgody j.w. mogą być przedmiotem oddzielnych negocjacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo wywieszenia na terenie budowy bannera reklamującego firmę Zamawiającego. 3.46 Wykonawca zobowiązany jest do zachowania dyskrecji i tajemnicy odnośnie ewentualnie powierzonych i w toku wykonywania zamówienia pozyskanych informacji dotyczących Zarządu Budynków Miejskich I TBS Sp. z o.o. w Gliwicach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zgodnie z numeracją SIWZ: 11.1 Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 220 000.00 PLN [słownie: dwieście dwadzieścia tysięcy 00/100 PLN]. 11.2 Wadium należy wnieść w terminie do dnia 11.03.2016r., do godz. 09:00. 11.3 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank - oddział w Gliwicach 20 1050 1285 1000 0022 2649 4546. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 11.4 W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, o których mowa w rozdz. 11 ust.8 SIWZ, w jakich Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami. Wadium w formach wymienionych w ust. 3 lit. od b do e musi być wystawione na Zamawiającego. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska) Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego. Gwarancja (poręczenie) nie może zawierać zastrzeżenia gwaranta (poręczyciela), że pisemne żądanie zapłaty musi być przedstawione za pośrednictwem Banku prowadzącego rachunek Zamawiającego, w celu potwierdzenia, że podpisy złożone na pisemnym żądaniu należą do osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Zamawiającego. 11.5 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 11.6 Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo. 11.7 Zwrot wadium. 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.8 pkt 2 niniejszego rozdziału. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11.8 Zatrzymanie wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11.9 Inne postanowienia dotyczące wadium. 1) Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą. Jednocześnie ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 2) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust.7 pkt 1 niniejszego rozdziału, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja i rękojmia na przedmiot zamówienia - roboty ogólnobudowlane
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Zakładka BIP na www.zbmgliwice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach