Przetargi.pl
Budowa Centrum Dialogu w Parku Ocalałych przy ul. Wojska Polskiego 83 w Łodzi

Urząd Miasta Łodzi Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa ogłasza przetarg

  • Adres: 90-365 Łódź, ul. Tymienieckiego 5
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 6384711 , fax. 042 6384747
  • Data zamieszczenia: 2009-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Łodzi Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
    ul. Tymienieckiego 5 5
    90-365 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 042 6384711, fax. 042 6384747
    REGON: 00051418200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uml.lodz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa Centrum Dialogu w Parku Ocalałych przy ul. Wojska Polskiego 83 w Łodzi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku Centrum Dialogu wraz z zagospodarowaniem terenu, w Parku Ocalałych przy ul. Wojska Polskiego 83 w Łodzi. CHARAKTERYSTYKA OBIEKTU Powierzchnia zabudowy: 1116,55 m2 Powierzchnia całkowita: 2149,93 m2 Powierzchnia netto: 1754,81 m2 Powierzchnia użytkowa: 1441,66 m2 Powierzchnia sprzedaży: 30,00 m2 Powierzchnia ruchu: 265,25 m2 Wysokość budynku: 12 m miejscowo w strefach wejść głównych elementy do wys. 12,86 m Długość: - elewacja wschodnia 32,78 m - elewacja południowa 46,10 m Kubatura: 13398,60 m3 2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1) Przygotowanie terenu pod budowę 2) Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej: - Konstrukcja budynku - Pozostałe konstrukcje 3) Roboty instalacyjne w budynku: - Instalacja wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, instalacje freonowa - Instalacja C.O., chłód - Instalacja wodociągowo-kanalizacyjna - Automatyka wentylacji i BMS - Instalacje elektroenergetyczne - Instalacje słaboprądowe 4) Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych: - Wykończenie wewnętrzne - Wykończenie zewnętrzne 5) Roboty w zakresie zagospodarowania terenu: - Drogi, parkingi, chodniki - brukowane drogi dla pieszych - Zieleń i nasadzenia - Elementy małej architektury - Kamienie i głazy dekoracyjne - Instalacja wodociągowa - Kanalizacja sanitarna - Kanalizacja opadowa (czysta) - Kanalizacja opadowa (brudna) - Przyłącze wody i kanalizacji deszczowej - Usunięcie kolizji z latarnią oświetlenia - Linie kablowe nn; wg Specyfikacji dla Linii Kablowych nn i Oświetlenia Terenu - Oświetlenie terenu; wg Specyfikacji dla Linii Kablowych nn i Oświetlenia Terenu 6) Wyposażenie : - Wyposażenie wnętrz Uwaga: -Użyte w dokumentacji nazwy własne materiałów, urządzeń, elementów wyposażenia itp. określają parametry techniczne wymagane przez Zamawiającego. Wykonawca może zastosować rozwiązania równoważne do opisywanych przez Zamawiającego w załączonych dokumentach, ale jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia, elementy wyposażenia, itp. spełniają wymagania techniczne określone przez Zamawiającego. - Zasilanie placu budowy z istniejącej trafostacji przy wjeździe na nieruchomość, na warunkach określonych przez Łódzki Zakład Energetyczny. Zamawiający udostępni Wykonawcy projekt zasilania terenu budowy. - Na osobne zlecenie Zamawiającego, w trakcie realizacji robót objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, zrealizowane zostaną następujące roboty: wykonanie okładziny kamiennej ściany memoriałowej, dostawa i montaż lamp oświetleniowych, windy, foteli do audytorium, urządzeń systemu Audio-Visual. 3. Szczegółowy opis robót, będących przedmiotem zamówienia, zawarty jest w wymienionej niżej dokumentacji: - Projekcie budowlanym i wykonawczym budowy i wyposażenia budynku Centrum Dialogu p.n. Budowa dwukondygnacyjnego budynku, przeznaczonego na Centrum Dialogu oraz infrastruktury technicznej w tym obsługi komunikacyjnej zlokalizowanej w Łodzi przy ulicy Wojska Polskiego 83, opracowanym przez IMB Asymetria Sp. z o.o. i Wspólnicy Spółka Komandytowa z/s w Krakowie oraz TEQUM Sp. z o.o. z/s w Krakowie. - Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. - Przedmiarze robót. 4. Wykonawca dostarczy wszystkie materiały i sprzęt niezbędny do wykonania przedmiotu zamówienia. 5. Realizacja prac nastąpi z podziałem na cztery etapy. Zakres robót w poszczególnych 4 etapach realizacji inwestycji określony zostanie w harmonogramie rzeczowo-finansowym, sporządzonym przez Wykonawcę w porozumieniu z Inwestorem zastępczym przed podpisaniem umowy z zachowaniem terminów podanych w części IV jako nieprzekraczalnych. Przygotowany przez Wykonawcę harmonogram rzeczowo-finansowy wymagał będzie akceptacji ze strony Zamawiającego. 6. Zaleca się aby Wykonawca zapoznał się z terenem budowy i jego warunkami
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 200 000,00 zł
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: a. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, c. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Za spełnianie ww. warunków Zamawiający uzna: ad. a. prowadzenie przez Wykonawcę działalności gospodarczej zgodnie z przepisami kraju pochodzenia lub siedziby i zarejestrowanie w stosownym rejestrze przedsiębiorców bądź ewidencji działalności gospodarczej , ad. b. należyte wykonanie robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat (przed dniem wszczęcia postępowania), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, tj.: wykonanie minimum dwóch budynków użyteczności publicznej wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi, gdzie koszt każdej budowy nie będzie niższy niż 8 mln zł brutto, wraz z podaniem w wykazie robót (załącznik nr 5 do SIWZ): wartości, dat i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających należyte wykonanie robót. lub jednego budynku użyteczności publicznej wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi i jednego budynku mieszkalnego wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi gdzie koszt każdej budowy nie będzie niższy niż 8 mln zł brutto, wraz z podaniem w wykazie robót (załącznik nr 5 do SIWZ): wartości, dat i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających należyte wykonanie robót. lub dwóch budynków mieszkalnych wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi, gdzie koszt każdej budowy nie będzie niższy niż 8 mln zł brutto, wraz z podaniem w wykazie robót (załącznik nr 5 do SIWZ): wartości, dat i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających należyte wykonanie robót. Ponadto Wykonawca powinien dysponować osobami z uprawnieniami budowlanymi (bez ograniczeń) o specjalnościach: - konstrukcyjno-budowlanej, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, oraz - w specjalności drogowej w ograniczonym zakresie wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia (Załącznik nr 4 do SIWZ) lub przedstawienie pisemnego zobowiązania innych podmiotów o udostępnieniu osób zdolnych do wykonania zamówienia z powyższymi informacjami, oraz udokumentowaniem ich kwalifikacji, posiadanych uprawnień i odpowiednio członkostwo we właściwej izbie samorządu zawodowego, lub innej organizacji, jeżeli przepisy kraju pochodzenia tej osoby wymagają członkowstwa w samorządzie zawodowym lub innej organizacji dla wykonawców określonych czynności zawodowych. ad. c. posiadanie łącznie środków finansowych i zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 6.000.000 zł; oraz posiadanie aktualnej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę co najmniej 2.000.000 zł. W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs PLN do tej waluty, podawany przez NBP z dnia ogłoszenia zamówienia, ad.d. złożenie oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia oraz załączenie do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w części VI niniejszej specyfikacji, potwierdzających spełnienie przez Wykonawcę warunków. Ponadto Wykonawca powinien złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy. 3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów według kryterium: spełnia - nie spełnia. 4. Wykonawcy, którzy nie spełnią warunków wskazanych w pkt. 1 lit. a - d, z uwzględnieniem art. 26 ust. 3 ustawy, zostaną wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 5. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że spełniają: - łącznie wszyscy Wykonawcy: warunki określone w pkt. 1 lit. b, c , na potwierdzenie których należy załączyć dokumenty i oświadczenia wymienione w części VI pkt. 4-7 niniejszej specyfikacji; - każdy z Wykonawców: warunki określone w pkt 1 lit. a, d, na potwierdzenie których należy załączyć dokumenty i oświadczenia wymienione w części VI pkt.1-3 i 8 niniejszej specyfikacji. uwaga: oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o nie podleganiu wykluczenia z udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia winni złożyć na jednym dokumencie, podpisanym przez wszystkich Wykonawców lub przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, do oferty należy załączyć następujące oświadczenia i dokumenty: 1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 3. Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału ZUS lub KRUS, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert ; 4. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową, w kwocie nie mniejszej niż 6 mln zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat (przed dniem wszczęcia postępowania), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, tj. minimum dwóch budynków użyteczności publicznej wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi, gdzie koszt każdej budowy nie będzie niższy niż 8 mln zł brutto, wraz z podaniem w wykazie robót (załącznik nr 5 do SIWZ): wartości, dat i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających należyte wykonanie robót lub jednego budynku użyteczności publicznej wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi i jednego budynku mieszkalnego wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi gdzie koszt każdej budowy nie będzie niższy niż 8 mln zł brutto, wraz z podaniem w wykazie robót (załącznik nr 5 do SIWZ): wartości, dat i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających należyte wykonanie robót lub dwóch budynków mieszkalnych wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi, gdzie koszt każdej budowy nie będzie niższy niż 8 mln zł brutto, wraz z podaniem w wykazie robót (załącznik nr 5 do SIWZ): wartości, dat i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających należyte wykonanie robót. 6. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (Załącznik nr 3 do SIWZ). Należy dysponować osobami posiadającymi uprawnienia (bez ograniczeń) do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalnościach niezbędnych do realizacji zamówienia tj.: - konstrukcyjno-budowlanej, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz - drogowej w ograniczonym zakresie. Należy udokumentować ich kwalifikacje, posiadane uprawnienia i odpowiednio członkostwo we właściwej izbie samorządu zawodowego, lub innej organizacji, jeżeli przepisy kraju pochodzenia tej osoby wymagają członkowstwa w samorządzie zawodowym lub innej organizacji dla wykonawców określonych czynności zawodowych. Uprawnienia powinny być zgodne z prawem budowlanym (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Jeżeli Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował winien załączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia tych osób. 7. Aktualną polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę co najmniej 2.000.000 zł. 8. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy. UWAGI: - Dołączone do formularza oferty załączniki powinny być ułożone i ponumerowane w sposób ciągły, w podanej wyżej kolejności. - Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosownie do § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87 poz. 605 ze zm.), zamiast dokumentów wymienionych w pkt. 1, 2 i 3 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, Dokumenty, o których mowa w punkcie a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w punkcie b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punktach a), b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem właściwym organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Terminy złożenia oświadczenia stosuje się odpowiednio. Wszelkie dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.uml.lodz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach