Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych administrowanych przez PZD w Świeciu z podziałem na pięć części w sezonie 2015/2016

Powiatowy Zarząd Dróg ogłasza przetarg

  • Adres: 86-100 Świecie, ul. Gen. Józefa Hallera 9
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 56 83 224 , fax. 52 56 83 229
  • Data zamieszczenia: 2015-10-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg
    ul. Gen. Józefa Hallera 9 9
    86-100 Świecie, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 56 83 224, fax. 52 56 83 229
    REGON: 09237351900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat.swiecki.lo.pl/?cid=207
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg powiatowych administrowanych przez PZD w Świeciu z podziałem na pięć części w sezonie 2015/2016
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1 Przedmiotem zamówienia jest: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych administrowanych przez PZD w Świeciu z podziałem na pięć części w sezonie 2015/2016. 4.2 Zamówienie podzielono na pięć (5) części. 4.2.1 Opis przedmiotu zamówienia dla części I - IV: 4.2.1.1 Przedmiot zamówienia dla części I - IV obejmuje usługi w zakresie odśnieżania oraz zwalczania śliskości zimowej na drogach powiatowych administrowanych przez PZD w Świeciu sprzętem oraz materiałem do zwalczania śliskości będącym w posiadaniu Wykonawcy. Zimowe utrzymanie dróg powiatowych (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) w sezonie 2015/2016 należy wykonać w III standardzie. 4.2.1.2 Opis standardu III zimowego utrzymania dróg powiatowych: a) Odśnieżanie: jezdnia odśnieżona na całej szerokości. Dopuszczalne jest (po ustaniu opadów śniegu): występowanie luźnego śniegu, zasp i języków śniegowych przez 6 godz. oraz występowanie cienkiej warstwy zajeżdżonego śniegu. Mogą wystąpić utrudnienia dla samochodów osobowych. b) Zwalczanie śliskości zimowej: posypywanie jezdni mieszaniną piaskowo - solną na skrzyżowaniach z drogami, skrzyżowaniach z koleją, odcinakach o pochyleniu > 4%, przystankach autobusowych oraz odcinkach wyznaczonych przez Zamawiającego zgodnie z mapą stanowiącą załącznik nr 9 do SIWZ. Do powierzchni dotyczących usuwania śliskości nie wlicza się poboczy umocnionych. W przypadku zaistnienia innych zjawisk czas ich likwidacji jest następujący: gołoledź, szron, szadź - 5 godz.; śliskość pośniegowa - 6 godz., lodowica - 5 godz. Mieszanina piaskowo - solna powinna być komponowana w następujący sposób: 30% soli drogowej, 70% piasek. Określenia podstawowe: Śnieg luźny - nieusunięty lub pozostały na nawierzchni po przejściu pługów śnieg, który nie został zagęszczony pod wpływem ruchu kołowego. Śnieg zajeżdżony - nieusunięty lub pozostały na nawierzchni po przejściu pługów śnieg, który został zagęszczony, ale nie stał się zlodowaciały. Gołoledź - cienka warstwa lodu grubości do 1 mm powstała na skutek opadu na nawierzchnię o temperaturze ujemnej, mgły roszącej, mżawki lub deszczu. Szron - osad lodu, na ogół o wyglądzie krystalicznym, przybierający kształt lasek, igiełek itp., tworzący się w procesie bezpośredniej kondensacji pary wodnej z powietrza przy temperaturze poniżej 0°C. Szadź - osad atmosferyczny utworzony z ziarenek lodu rozdzielonych pęcherzykami powietrza, powstający z nagłego zamarzania przechłodzonych kropelek wody (mgły lub chmury), gdy temperatura wyziębionych powierzchni jest niższa lub nieznacznie wyższa od 0°C. Śliskość pośniegowa - rodzaj śliskości zimowej, powstającej w wyniku zalegania na jezdni przymarzniętej do nawierzchni pozostałości nie usuniętego ubitego śniegu, pokrywającego ją całkowicie lub częściowo warstewką o grubości kilku milimetrów. Lodowica - warstwa lodu o grubości do kilku centymetrów, powstała z zamarzniętej, nie usuniętej z nawierzchni wody, pochodzącej ze stopnienia śniegu, lodu lub opadu deszczu. 4.2.1.3 Miejscem świadczenia usług jest teren dróg powiatowych będących w utrzymaniu Powiatowego Zarządu Dróg w Świeciu zgodnie z wykazem dróg stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ oraz mapą zimowego utrzymania dróg powiatowych z podziałem na części zamówienia I-IV stanowiącą załącznik nr 9 do SIWZ. 4.2.1.4 Zamawiający nie ponosi kosztów dojazdu pojazdów/sprzętu Wykonawcy na miejsce świadczenia usług dla danej części zamówienia, kosztów obsługi pojazdów, kosztów paliwa, kosztów zakupu, magazynowania i przygotowania mieszaniny piaskowo-solnej oraz kosztów postoju pojazdów wynikającego z załadunku mieszaniny. 4.2.1.5 Do odśnieżania dróg oraz zwalczania śliskości zimowej używany będzie sprzęt będący w posiadaniu Wykonawcy: - podstawowy: piaskarki o ładowności 4-7 ton z pługiem odśnieżnym oraz pługi lekkie z nośnikami, - uzupełniający: koparko - ładowarki lub ładowarki, pługi wirnikowe, równiarki Wykaz sprzętu będącego w posiadaniu Wykonawcy stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Środki transportu oferowane przez Wykonawcę do wykonywania usługi powinny spełniać wymagania techniczne określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r., poz. 305 z późn. zm.). Uwaga: Wykonawca w zależności od warunków pogodowych oraz bieżącego zapotrzebowania decydować będzie po konsultacji z przedstawicielami Zamawiającego o ilości sprzętu podstawowego używanego podczas realizacji zamówienia. Sprzęt uzupełniający będzie wspomagać akcję zimowego utrzymania dróg wyłącznie na telefoniczne wezwanie przedstawicieli Zamawiającego. Przedstawicielami Zamawiającego będą Kierownicy Obwodów Drogowo-Mostowych w Drzycimiu oraz pracownicy biurowi PZD w Świeciu. Na telefoniczne wezwanie przedstawiciela Zamawiającego Wykonawca w ciągu godziny wyśle, bądź zwiększy ilość sprzętu podstawowego w danym obszarze (do maksymalnej ilości pojazdów-sprzętu dla danej części zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ) w przeciwnym razie zapłaci Zamawiającemu kary umowne. Wezwanie może nastąpić w ciągu całej doby. Wykonawca zobowiązuje się, że w pojazdach, którymi zamierza wykonać przedmiot zamówienia z wyjątkiem sprzętu uzupełniającego, będzie możliwe zainstalowanie przez Zamawiającego systemu GPS, którego Wykonawca nie ma prawa w żaden sposób demontować, czy dokonywać jakiejkolwiek ingerencji, bez zgody Zamawiającego. W przypadku uszkodzenia, awarii, itp. winien niezwłocznie poinformować o tym fakcie Zamawiającego. Dodatkowo Wykonawca udostępni sprzęt do montażu i demontażu systemu GPS w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 4.2.1.6 Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił w każdej części zamówienia co najmniej jedno (1) miejsce (baza materiałowa) do składowania materiałów (sól, piasek). Wykaz baz materiałowych stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Materiały winny być składowane w taki sposób aby były właściwie przygotowane do użytku, niezależnie od panujących warunków pogodowych. Materiał musi być odpowiednio zabezpieczony na czas trwania umowy. Mieszanina piaskowo - solna do zwalczania śliskości zimowej powinna być komponowana w następujący sposób: 30% soli drogowej, 70% piasek. 4.2.1.7 Obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego: Wykonawca zobowiązany jest do: - zapewnienia kompleksowej obsługi zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie zimowym 2015/2016, - utrzymywania terenu usługi w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, - dyspozycyjności przez całą dobę, w niedzielę, święta i dni wolne od pracy do świadczenia usług przy zimowym utrzymaniu dróg, - zapewnienia właściwej organizacji i koordynacji usługi poprzez zabezpieczenie niezbędnego personelu, - ponoszenia pełnej odpowiedzialność za jakość, terminowość oraz bezpieczeństwo usługi, - dostarczenia Zamawiającemu miesięcznych raportów pracy sprzętu podstawowego zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu miesięczne raporty pracy najpóźniej w terminie 7 dni roboczych od daty zakończenia każdego miesiąca realizacji zamówienia. - prowadzenia dokumentacji usługi (miesięcznych raportów pracy sprzętu) z należytą starannością zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, - przestrzegania przepisów bhp oraz przepisów wynikających z ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.), - ponoszenia odpowiedzialności za szkody spowodowane w czasie prowadzenia akcji zimowego utrzymania dróg w stosunku do osób trzecich np. wybicie szyb, uszkodzenie budowli itp., - wyposażenia każdego pojazdu i sprzętu biorącego udział przy akcji zimowego utrzymania w telefon komórkowy. Koszt utrzymania telefonu komórkowego ponosi Wykonawca, - wyposażenia pojazdu i sprzętu biorącego udział przy akcji zimowego utrzymania w dodatkowe światła drogowe i mijania, - wyposażenia pojazdu i sprzętu biorącego udział przy akcji zimowego utrzymania w światła pulsujące koloru pomarańczowego, - wyposażenia pojazdu i sprzętu biorącego udział przy akcji zimowego utrzymania w światła obrysowe lemiesza, - utrzymywania w gotowości technicznej piaskarek, pługów, nośników oraz lamp pulsujących i dodatkowego oświetlenia drogowego, - w przypadku awarii pojazdu lub sprzętu, zgłoszenia tego Zamawiającemu oraz zapewnienia odpowiedniego (równoważnego) pojazdu/sprzętu zastępczego w ciągu 6 godzin od chwili zgłoszenia awarii Zamawiającemu, - przeszkolenia pracowników w zakresie prowadzonych prac przy zimowym utrzymaniu dróg, - zawarcie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji usługi, - podstawienia usprzętowionego pojazdu wraz z obsługą, zaopatrzonego na własny koszt w materiały pędne oraz mieszaninę piaskowo - solną do zwalczania śliskości zimowej, nie później niż 1 godzinę od chwili otrzymania telefonicznego wezwania od przedstawiciela Zamawiającego, wezwanie może nastąpić w ciągu całej doby. - przygotowania w 100% oraz przedstawienia Zamawiającemu w ciągu 10 dni od daty podpisania umowy sprzętu oraz baz materiałowych, którymi będzie dysponował Wykonawca podczas realizacji zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego zawartymi w SIWZ. - przygotowania materiałów na placach składowych (bazach materiałowych) Wykonawcy - wykonania mieszaniny piaskowo - solnej do zwalczania śliskości zimowej w następujący sposób: 30% soli drogowej, 70% piasek i jej składowania wraz z transportem i załadunkiem na pojazdy biorące udział w realizacji zamówienia, za które Wykonawca nie będzie pobierał od Zamawiającego dodatkowej opłaty. - gromadzenia dwutygodniowego zapasu materiałów (piasek, sól) na każdym zapewnionym przez Wykonawcę placu składowym (bazie materiałowej), Zamawiający zobowiązany jest do: - bieżącego ustalenia zakresu działania Wykonawcy tj. wydawania dyspozycji co do miejsca i terminu każdorazowej usługi. - ponoszenia kosztów eksploatacji GPS (nie wliczając napraw uszkodzeń powstałych z winy Wykonawcy), - przeszkolenia przedstawiciela Wykonawcy w zakresie prowadzonych prac przy zimowym utrzymaniu dróg, - udostępnienia Wykonawcy wydruków - rozliczeń z systemu GPS dotyczących sprzętu podstawowego najpóźniej w terminie 3 dni roboczych od daty zakończenia każdego miesiąca realizacji zamówienia. Wynagrodzenie Wykonawcy płatne będzie na podstawie kart pracy sprzętu oraz odczytów z systemu GPS. 4.2.2 Opis przedmiotu zamówienia dla części V: 4.2.2.1 Przedmiot zamówienia dla części V obejmuje usługi w zakresie odśnieżania oraz zwalczania śliskości zimowej na chodnikach zlokalizowanych przy drogach powiatowych w miejscowości Świecie sprzętem oraz materiałem do zwalczania śliskości będącym w posiadaniu Wykonawcy. Zamawiający nie narzuca metody zapobiegania i zwalczania śliskości oraz odśnieżania na chodnikach. W wypadku uszkodzenia nawierzchni poprzez sprzęt Wykonawca ponosi koszty naprawy powstałych uszkodzeń. Wykaz chodników stanowi załącznik nr 10 do SIWZ. Wykonawca wykona na zlecenie Zamawiającego prace porządkowe po sezonie zimowym - wykonanie pozimowego zamiatania chodników. 4.2.2.2 Do odśnieżania oraz zwalczania śliskości zimowej chodników używany będzie sprzęt będący w posiadaniu Wykonawcy: Zamawiający nie narzuca metody zapobiegania i zwalczania śliskości oraz odśnieżania na chodnikach. Wymaga się aby sprzęt będący w posiadaniu Wykonawcy był sprawny technicznie, wyposażony w dodatkowe światła, niezbędny do prawidłowego zimowego utrzymania chodników w sezonie zimowym 2015/2016. 4.3 Podwykonawcy: Wykonawca, który zamierza powierzyć podwykonawcom wykonanie jakiejkolwiek części zamówienia, zobowiązany jest wskazać na druku formularza ofertowego zakres zamówienia powierzany podwykonawcom. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie na formularzu oferty, będzie uznawane za stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia. 4.4 Kontrola: Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia może dokonać kontroli wykonanych prac oraz sprzętu biorącego udział w zimowym utrzymaniu dróg powiatowych.W przypadku zastrzeżeń Zamawiającego co do jakości usługi w porównaniu do wymaganego standardu zimowego utrzymania dróg powiatowych lub zimowego utrzymania chodników Wykonawca na własny koszt powtórzy usługę do uzyskania akceptacji Zamawiającego. W przypadku zastrzeżeń Zamawiającego co do pojazdu/sprzętu biorącego udział w realizacji zamówienia w porównaniu do wymagań opisanych w SIWZ, Wykonawca w ciągu 12 godzin przedstawi Zamawiającemu dany pojazd/sprzęt zgodny z wymaganiami, w przeciwnym razie zapłaci Zamawiającemu kary umowne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności faktury za wykonane usługi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.powiat.swiecki.lo.pl/?app=przetargi
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach