Przetargi.pl
Zamek Królewski w Chęcinach historycznym miejscem mocy Ziemi Świętokrzyskiej - kompleksowe zagospodarowanie Wzgórza Zamkowego

Gmina Chęciny ogłasza przetarg

  • Adres: 26-060 Chęciny, Pl. 2 Czerwca 4
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 3151006 , fax. 041 3151085
  • Data zamieszczenia: 2013-02-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chęciny
    Pl. 2 Czerwca 4 4
    26-060 Chęciny, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 3151006, fax. 041 3151085
    REGON: 00052766400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.checiny.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zamek Królewski w Chęcinach historycznym miejscem mocy Ziemi Świętokrzyskiej - kompleksowe zagospodarowanie Wzgórza Zamkowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Adres inwestycji: Gm. Chęciny, miasto Chęciny, Wzgórze zamkowe, Zakres inwestycji obejmuje: Wykonanie robót budowlanych związanych z kompleksowym zagospodarowaniem Wzgórza Zamkowego . Zakres robót dla tego zadania obejmuje: PAWILON Z FUNKCJĄ KAWIARNI I TOALET USYTUOWANY PRZY PARKINGU: Parametry techniczne budynku: powierzchnia całkowita 169,12 m2 powierzchnia użytkowa netto 114,90 m2 kubatura 685,00 m3 powierzchnia zabudowy 163,64 m2 wysokość budynku 6,25 m długość 16,96 m szerokość 11,22 m ilość kondygnacji 1 Obiekt pawilonu-kawiarni został zaprojektowany jako obiekt gastronomiczny z salą konsumpcyjną na 24 osoby. Z sali konsumpcyjnej jest wyjście na taras. Sala ta obsługiwana jest przez bufet połączony z zapleczem kuchennym. Część sanitarna zlokalizowana została przy strefie wejściowej i obejmuje sanitariaty także dla osób niepełnosprawnych. Część sanitarna może funkcjonować niezależnie od gastronomii. Program budynku oparto na rzucie w kształcie litery L- prostokątny z mniejszą częścią tworzącą strefę wejściową w której został zlokalizowany wejściowy podcień. Główne materiały elewacyjne: miejscowy kamień, okładzina drewniana, gont łupany Budynek pawilonu-kawiarni zaprojektowany został w konstrukcji mieszanej. Przekrycie wspiera się na krokwiach. Obciążenia z konstrukcji dachu na fundamenty przekazują ściany oraz słupy drewniane. Wieniec żelbetowy zapewnia sztywność we wszystkich kierunkach. Dach w konstrukcji krokwiowo-płatwiowej czterospadowy. Zastosowano kleszczo-jętki oraz miecze i krokwie koszowe dla usztywnienia konstrukcji. Projektowane ławy i stopy fundamentowe żelbetowe. Projektowane ściany fundamentowe - betonowe. W zakresie instalacji elektrycznych budynku przewidziano wykonanie następujących instalacji: - oświetlenia podstawowego i awaryjnego - oświetlenia ewakuacyjnego - siły - gniazda 230V ogólnego przeznaczenia i zasilanie odbiorów technologicznych - siły - 400V zasilanie odbiorów technologicznych - ochrony od porażeń i połączeń wyrównawczych - odgromowej - okablowania dla instalacji alarmowej Zakres instalacji sanitarnych, wodno-kanalizacyjnych dla obiektu budynku pawilonu obejmuje niżej wymienione instalacje: - instalacja wody zimnej, - instalacja wody ciepłej, - instalacja kanalizacyjna. Kanalizacja sanitarna z budynku odprowadzana będzie do projektowanej instalacji zewnętrznej kanalizacji sanitarnej. Odprowadzenie wód opadowych z budynku odbywać się będzie powierzchniowo, na teren nieutwardzony inwestycji. W budynku będzie instalacja wentylacji mechanicznej i instalacja ogrzewania elektrycznego. Ogrzewanie budynku realizowane będzie za pomocą pieców akumulacyjnych elektrycznych statycznych i dynamicznych. Nad drzwiami wejściowymi projektuje się kurtyny powietrzne zimne. BUDYNEK TOALET: W miejsce istniejącego budynku o takiej samej funkcji projektuje się toalety ogólnodostępne. Parametry techniczne budynku: powierzchnia całkowita 68,04 m2 powierzchnia użytkowa /netto/ 40,5 m2 kubatura 210,00 m3 powierzchnia zabudowy 65,74 m2 wysokość budynku 4,38 m długość 10,77 m szerokość 6,18 m ilość kondygnacji 1 Budynek toalet zaprojektowany został w konstrukcji mieszanej. Przykrycie wspiera się na krokwiach. Obciążenia z konstrukcji dachu na fundamenty przekazują ściany oraz słupy drewniane. Wieniec żelbetowy zapewnia sztywność we wszystkich kierunkach. Dach w konstrukcji krokwiowo-płatwiowej czterospadowy. Zastosowano kleszczo-jętki oraz miecze i krokwie krawędziowe dla usztywnienia konstrukcji. Projektowane ławy i stopy fundamentowe żelbetowe. Projektowane ściany fundamentowe - betonowe. W zakresie instalacji elektrycznych budynku przewidziano wykonanie następujących instalacji: - oświetlenia podstawowego i awaryjnego - oświetlenia ewakuacyjnego - siły - gniazda 230V ogólnego przeznaczenia i zasilanie odbiorów technologicznych - siły - 400V zasilanie odbiorów technologicznych - ochrony od porażeń i połączeń wyrównawczych - odgromowej - okablowania dla instalacji alarmowej Zakres instalacji sanitarnych, wodno-kanalizacyjnych dla obiektu budynku toalet obejmuje niżej wymienione instalacje: - instalacja wody zimnej, - instalacja wody ciepłej, - instalacja kanalizacyjna. Źródłem wody dla budynku będzie istniejące przyłącze wodociągowe w110mm PE znajdujące się w pobliżu budynku Toalety. Wodomierz główny zlokalizowany będzie w przestrzeni sufitu podwieszanego budynku Toalety. Główne przewody rozprowadzające będą wykonane z rur polipropylenowych prowadzonych w izolacji termicznej z pianki poliuretanowej. W pomieszczeniach z pisuarem przewidzieć zawór ze złączką do węża, oraz wpust podłogowy. Biały montaż wg projektu architektury i technologii w systemie nierdzewnym. Kanalizacja sanitarna z budynków odprowadzana będzie do istniejącej studni znajdującej się na istniejącym kanale kanalizacji sanitarnej ks160 PVC. Odprowadzenie wód opadowych z budynku odbywać się będzie powierzchniowo, na teren nieutwardzony inwestycji. W budynku toalet będzie instalacja wentylacji mechanicznej i instalacja ogrzewania elektrycznego Ogrzewanie budynku realizowane będzie za pomocą pieców akumulacyjnych elektrycznych statycznych i dynamicznych. Nad drzwiami wejściowymi projektuje się kurtyny powietrzne zimne. ZABUDOWA ZAMKU W ramach zadania przewiduje się demontaż następujących elementów zagospodarowania Zamku: - współczesnych wiat i straganów znajdujących się zarówno na zamku, kasy biletowej oraz obecnego zaplecza technicznego, - maszynowni i olinowania wyciągarki, -prowizorycznego zadaszenia wejścia do Wieży wschodniej, - fragmentu nadproża ceglanego w ścianie Kaplicy wykonanej współcześnie oraz drzwi w tej ścianie, fragmentu rury spustowej na dachu Kaplicy, stolarki okiennej w Kaplicy, - stropów drewnianych wykonanych współcześnie w Kaplicy wraz z drewnianymi stemplami oraz stropów drewnianych w wieży zachodniej, - balustrad stalowych Większość obiektów istniejących i projektowanych na Zamku może być w pełni wykorzystana jedynie w miesiącach ciepłych. Wyjątek stanowi budynek Starej Piekarni, który został zaprojektowany jako obiekt ocieplony i ogrzewany dla pracowników ochrony zamku. Do realizacji: Na Zamku Górnym: - odbudowa pomieszczenia Skarbca i bezpośrednio nad nim pomieszczenia Kaplicy - adaptacja pomieszczeń piwnic na sezonową mini kawiarnię oraz poczekalnię dla wchodzących na Wieżę Wschodnią. - wykonanie zadaszenia przy Wieży Wschodniej - adaptacja pomieszczeń Wieży Zachodniej wykonanie stropów Na Zamku Dolnym: - wykonanie zabudowy w stylu dawnych straganów tzw. Ganki - obudowa i zadaszenie tzw. Studni z audytorium i ławeczkami - budowa budynku tzw. Starej Piekarni - budowa budki biletowej przy wejściu od strony wschodniej Uwaga: W projekcie przyjmuje się jednolity dla całego założenia i wszystkich elementów konstrukcyjnych i wyposażenia sposób malowania i zabezpieczenia antykorozyjnego elementów stalowych: W zakresie instalacji elektrycznych projektowanych elementów na terenie zamku górnego oraz dolnego na wzgórzu zamkowym w Chęcinach przewidziano wykonanie następujących instalacji: - oświetlenia studni i ganków, - oświetlenia i gniazd wtyczkowych kasy biletowej i kramów, - oświetlenia i gniazd wtyczkowych budki biletowej, - oświetlenia i gniazd wtyczkowych budynku w miejscu dawnej piekarni, - oświetlenia i gniazd wtyczkowych wieży zachodniej, - oświetlenia i gniazd wtyczkowych budynku skarbca, - oświetlenia zadaszenia wejścia przy wieży wschodniej, - ochrony od porażeń, ZAGOSPODAROWANIE TERENU I KOMUNIKACJA W projekcie przywrócono główne wejście do zamku przez bramę od strony wschodniej. Podporządkowano temu projekt ciągów pieszych, który zakłada wybrukowanie całej alei lipowej do placu u podnóża zamku, utworzenie w tym miejscu placu wypoczynkowego dla turystów z możliwością podziwiania widoku zamku, odpoczynku na ustawionych ławkach, zakupu biletów itp. Uporządkowano ścieżkę prowadzącą do zamku z kierunku wschodniego. Przewidziano usytuowanie niewielkiej budki biletowej w miejscu niewidocznym wśród drzew spełniającej również funkcje obserwacji i ochrony. W części wschodniej, u podnóża schodów umieszczono bramę obrotową w celu kontroli wejścia i wyjścia osób zwiedzających. Bramka wyposażona zostanie w czytnik elektroniczny biletów magnetycznych. Uwzględniono zaprojektowane uprzednio oświetlenie ciągów komunikacyjnych wg WEKTOR - A. Jezierski, skorygowano jedynie lokalizację poszczególnych opraw i dostosowano ich położenie do projektowanego zagospodarowania terenu. Dokonano również adaptacji przebiegu tras kablowych i rozmieszczenia opraw oświetleniowych wg projektu iluminacji ELTECH - A. Różowicza. Dojazd i dojście w kierunku Zamku od ul. Jędrzejowskiej, w tym Aleję Lipowa: - budowę oświetlenia ulicznego, wykonanie nawierzchni pieszych i pieszo jezdnych ,budowę kasy biletowej, montaż drobnych form architektury, zagospodarowanie zielenią. Dróżkę leśną i dojście od do Zamku strony północnej: - wykonanie nawierzchni pieszych, montaż drobnych form architektury. Parking (przedpole) - zwiększenie powierzchni parkingu o dz. nr 23, przebudowę całości nawierzchni - wykonanie nawierzchni pieszych i jezdnych, montaż drobnych form architektury, zagospodarowanie zielenią, wykonanie oświetlenia, budowę budki strażnika. W ramach całego Wzgórza Zamkowego i Zamku oraz parkingu: montaż instalacji elektrycznej,oświetlenia i iluminacji. W ramach uzgodnień dokumentacji z ZUDP w Kielcach dokonano adaptacji projektów WEKTOR - inż. Andrzej Jezierski oraz projektu iluminacji zamku firmy ELTECH - inż. A. Różowicz. Projekt zakłada prowadzenie sieci po nieznacznie skorygowanych trasach, co w projekcie firmy ELTECH z wykorzystaniem tych samych przepustów w substancji zabytkowej. Szczególną uwagę należy zwrócić na wykluczenie na etapie realizacji ewentualnych kolizji prowadzonych sieci z zaprojektowanymi obiektami architektury Projekt dróg i placów: 1. Nawierzchnia z płyt z wapienia pińczowskiego Jako nawierzchnie dekoracyjne na dziedzińcach zamkowych zastosowano płyty nieregularne z wapienia pińczowskiego o fakturze antiko. Nawierzchnie projektowane poprzez nieregularną formę płyt oraz zastosowanie rodzimego materiału nawiązują do pierwotnej formy dziedzińców. Przestrzenie pomiędzy płytami należy wysypać bardzo drobnym wapiennym grysem. Nawierzchnia jest ułożona na podsypce piaskowej bez dodatku szarego cementu. W związku z tym nawierzchnię zamykają obrzeża ukryte obniżone o 1 cm w stosunku lica nawierzchni. Obrzeża należy przykryć gruntem tak, aby stały się one niewidoczne. W miejscach, gdzie będzie to konieczne - wykonać stopnie z bloków wapiennych 10x10x20 cm układanych prostopadle do osi nawierzchni. 2. Nawierzchnia piesza z kostki granitowej 4/6 cm Nawierzchnię z kostki granitowej 4/6 cm zastosowano w obrębie przejść pieszych wzdłuż parkingu, na placykach i wokół nowoprojektowanych budynków oraz jako wypełnienie spoczników schodów terenowych nr 5. Zastosowano materiał w postaci szaro-żółtego granitu, który dobrze komponuje się z elementami wapiennymi. Kostkę układać w układzie wachlarzowym w obrzeżu granitowym surowo-łupanym o wymiarach 8x20x40cm. Stosować materiał w kolorze szaro-żółtym o wyraźnym uziarnieniu. 3. Nawierzchnia piesza z kostki granitowej 7/9 cm Kostkę w rozmiarze 7/9 projektuje się w alei lipowej oraz na placyku wypoczynkowym. Nawierzchnia ta będzie miała charakter pieszo-jezdny. Kostkę układać w wachlarz i ująć w krawężniku drogowym,granitowym typu A o wymiarach 15x30x100cm na ławie z betonu. Wzdłuż krawężnika wykonać pas dekoracyjny z dwóch rzędów kostki granitowej 9/11 cm w układzie naprzemiennym, symetrycznie. Stosować granit w kolorze szaro-żółtym o wyrazistym uziarnieniu. 4. Nawierzchnia piesza z kostki granitowej 9/11 cm Nawierzchnię granitową - kostka szarożółta w rozmiarze 9/11 - zastosowano w obrębie parkingu oraz na przebudowywanym odcinku nawierzchni drogi nr dr-37. Z tej samej kostki wykonać należy nawierzchnię dróg manewrowych w obrębie parkingu. Projektuje się nawierzchnię z kostki granitowej 9/11 cm, w układzie wachlarzowym, ujętą w krawężniku drogowym, granitowym typu A o wymiarach 15x30x100cm na ławie z betonu. Stosować materiał w kolorze szaro-żółtym o wyraźnym uziarnieniu. Zachować profil poprzeczny ze spadkiem ok. 2% - jednostronnie. 5. Nawierzchnia żwirowa W projekcie zastosowano nawierzchnie żwirowe, jednowarstwowe z lokalnie występującego kruszywa naturalnego - wapiennego od 0.075 do 12 mm , w obrzeżu z bloków wapiennych 10x20x20 układanych prostopadle do osi alei, na warstwie odcinającej z piasku. Z uwagi na znaczne spadki terenu, w celu zmniejszenia nachylenia niwelety zastosowano stopnie terenowe z obrzeża ustawionego w poprzek nawierzchni wg profilu podłużnego. Dokładną lokalizację stopni terenowych wskazuje projekt wykonawczy nawierzchni. Stosować zaprawy odpowiednie dla wapienia. Na odcinku o dużych spadkach podłużnych projektuje się obsypkę z kruszywa wapiennego, zapobiegającą wypłukiwaniu gruntu wzdłuż nawierzchni. 6. Nawierzchnia z grysu wapiennego lub dolomitowego Na terenie dziedzińców zamkowych pod gankami w miejscach całkowicie zacienionych i niedostępnych dla zwiedzających powierzchnie należy wysypać warstwą 8-12 cm grysu wapiennego na włókninie technicznej. 7. Nawierzchnia z prefabrykowanych betonowych płyt ażurowych z wypełnieniem z grysu granitowego Nawierzchnia parkingu w obrębie miejsc postojowych - projektuje się nawierzchnię przepuszczalną z płyt ażurowych o konstrukcji betonowej o wym. 10x40x60 cm w kolorze żółtym. Zastosowano pasy dekoracyjne podkreślające miejsca postojowe, wyłożone kostką bazaltową 10x10x20 cm w dwóch rzędach, naprzemiennie. Nawierzchnia tego typu tworzy płaszczyznę chłonną dla wód opadowych nie powodując lokalnego ich nagromadzenia. Nawierzchnię ujęto w granitowym krawężniku drogowym typu A w kolorze szaro-żółtym o wymiarach 15x30x100. Płyty ażurowe wypełnione zostaną grysem granitowym również o szaro-żółtym zabarwieniu. W celu zwiększenia możliwości odbioru wód powierzchniowych w czasie deszczy nawalnych i w okresie roztopów projektuje się w południowej części parkingu rów chłonny wypełniony całkowicie żwirem płukanym frakcji 16-32mm szerokości 120 cm na włókninie filtracyjnej. Na wzgórzu zamkowym przewidziano 5 replik XVII wiecznych armat, które należy trwale zamocować do podłoża przy pomocy fundamentowania i kotew. Na trasach prowadzanych do zamków usytuowano drewniane rzeźby postaci rycerzy, królów w stylu rustykalnym . Po północnej stronie wzgórza zamkowego wskazano obszar z którego należy usunąć młode samosiewy drzew. Przewidywane są nieznaczne korekty w obrębię linii lasu związane z pracami przy budowie dróg. Szczegółowy zakres robót oraz warunki ich realizacji zawierają: a) projekt budowlany b) projekt wykonawczy c) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót d) program badań archeologicznych UWAGA! 1. Załączone do specyfikacji przedmiary robót nie są elementem dokumentacji projektowej, lecz stanowią materiał pomocniczy na użytek: określenia minimalnych norm technicznych i jakości materiałów i urządzeń , oceny, czy nie zachodzi przypadek rażąco niskiej ceny. Wykonawcy zobowiązani są dokonać wizji lokalnej terenu w celu uzyskania wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty. Dokumentacja projektowa wskazuje dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. W tych przypadkach wszystkie użyte w projektach technicznych, przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych nazwy produktów, firm mają tylko zastosowanie do określenia parametrów technicznych i jakościowych urządzeń oraz materiałów wymaganych przez Zamawiającego do realizacji zadania. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowanie innych materiałów i urządzeń, niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji (materiały i urządzenia równoważne). Wykonawca, który zastosował materiały lub urządzenia równoważne ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zamienione i określić, jakie materiały i urządzenia w ich miejsce proponuje. W przypadku, gdy zastosowanie zaoferowanych w ofercie materiałów lub urządzeń równoważnych w toku realizacji robót będzie wymagać zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca uzyska na dokonanie tych zmian zgodę Zamawiającego i Jednostki Projektowania oraz poniesie koszty związane z przeprojektowaniem. Konieczność przeprojektowania nie skutkuje zmianą terminu wykonania przedmiotu umowy i wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Z uwagi na to iż obszar inwestycji podlega ochronie konserwatorskiej i dokumentacja projektowa podlegała uzgodnieniom z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Kielcach, a użyte w niej materiały i urządzenia wymagały aprobaty Konserwatora pod względem kolorystyki, wzornictwa, faktury i kształtu, zastosowanie materiałów zamiennych musi uwzględniać równie spełnienie powyższych kryteriów. Jakość dostarczonych do budowy materiałów, wyrobów i elementów musi być zgodna z wymaganiami normowymi, atestami, świadectwami dopuszczenia do stosowania i ustaleniami projektów wykonawczych oraz wymaganiami zawartymi w SIWZ. Dokumenty potwierdzające spełnienie powyższych warunków Wykonawca przekaże Zamawiającemu. Wykonanie zamówienia obejmuje również: opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, wykonanie wszelkich robót przygotowawczych i porządkowych, w tym zagospodarowania placu budowy, utrzymania i później likwidacji zaplecza budowy, wraz z wykonaniem i likwidacją mediów na potrzeby realizacji robót oraz ich użytkowanie, organizację ruchu na czas prowadzenia robót i uzyskanie decyzji na zajęcie pasa drogowego, wykonanie oznakowania tras objazdów, organizację i utrzymanie ewentualnych przejazdów i dojść zastępczych, tymczasowych urządzeń zabezpieczających. odwodnienie terenu budowy i ewentualne pompowanie wody, zawiadomienie właściwych instytucji i właścicieli uzbrojenia podziemnego o rozpoczęciu prac przed przystąpieniem do robót. wywóz nadmiaru gruntu, dowóz ziemi z jej zakupem, ewentualną wymianę gruntów lub ich zagęszczanie, jak i nakłady na roboty w związku ze zmianą kategorii gruntu, właściwe postępowanie z odpadami powstałymi przy wykonywaniu przedmiotu umowy; Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i na terenie przyległym do terenu oraz postępowanie z odpadami w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego (ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) oraz ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.); przekopy kontrolne, w tym wykonanie ewentualnych przekładek w przypadku kolizji z istniejącym uzbrojeniem, ewentualną wycinkę drzew, krzaków wraz z uzyskaniem stosownych decyzji w imieniu Zamawiającego, jeżeli taka konieczność wystąpi w toku realizacji przedmiotu zamówienia, wykonanie niezbędnych rusztowań, osłon i zabezpieczeń wykopów, Zabezpieczenie konstrukcji wież, murów (fundamenty, ściany) podczas wykonywania robót ziemnych w bardzo bliskim sąsiedztwie obiektu, odtworzenia dróg i chodników zniszczonych w trakcie realizacji robót, pełną obsługę geologiczną i geodezyjną wraz z inwentaryzacją powykonawczą, nadzór archeologiczny , wykonanie badań archeologicznych, wykonanie dokumentacji powykonawczej, doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego (z uwzględnieniem stanu wynikającego z wykonanych robót budowlanych) po zakończeniu realizacji robót, opracowanie świadectwa energetycznego zgodnie z wymogami prawa budowlanego, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu wraz z opiniami i stanowiskami organów wymienionych w art. 56 Prawa budowlanego w imieniu Zamawiającego, dostarczenie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego wraz z wyposażeniem w sprzęt p.poż. (gaśnice, koce, itp.). dostarczenie instrukcji użytkowania sprzętu , urządzeń i obiektów oraz instrukcje stanowiskowe, przeprowadzenie szkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi sprzętu i urządzeń wraz ze szkoleniami stanowiskowymi. Obszar inwestycji położony jest w strefie ochrony konserwatorskiej. Wszystkie materiały, urządzenia i elementy pochodzące z demontażu podlegają opinii Zamawiającego co do ich przeznaczenia. Materiały, urządzenia i elementy, na które wykonawca uzyska zgodę podlegają utylizacji, pozostałe należy zmagazynować i przekazać Zamawiającemu we wskazane miejsce na terenie miasta Chęciny. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji, która obejmuje usuwanie awarii i usterek oraz przeglądy gwarancyjne zapewniające bezusterkową eksploatację w okresie: 36 miesięcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 152 000,00 zł (słownie złotych: sto pięćdziesiąt dwa tysiące 00/100) przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 2. Nie wniesienie wadium przed upływem terminu składania ofert skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy. 3. Wadium Wykonawca składa w jednej lub kilku formach przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dn. 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium składane w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Kielcach, oddział w Chęcinach 77 84930004 00500872 54240006. Wadium wnoszone w pieniądzu uważa się za wniesione jeżeli znajdzie się na w/w rachunku do godziny 10.00 w dniu 12. 03. 2013 roku. 4. W przypadku wadium wnoszonego w formie niepieniężnej, oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji należy dołączyć do oferty w sposób umożliwiający jego wyjęcie np. w oddzielnej koszulce . 5. W sprawie zwrotu wadium, jego zatrzymania Zamawiający będzie postępował zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.checiny.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach