Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego realizowa-nego w ramach PORPW 2007 - 2013 pn.: Rozbudowa, przebudowa i wyposażenie obiektów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie Etap 2. Budowa, rozbudowa i przebudowa obiektów dla Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie, na działce nr ewidencyjny 343/43, przy ul. F. X. Dmochowskiego.

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie ogłasza przetarg

  • Adres: 38-400 Krosno, Rynek 1
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4375530 , fax. 013 4375511
  • Data zamieszczenia: 2009-08-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie
    Rynek 1 1
    38-400 Krosno, woj. podkarpackie
    tel. 013 4375530, fax. 013 4375511
    REGON: 37046837000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pwsz.krosno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego realizowa-nego w ramach PORPW 2007 - 2013 pn.: Rozbudowa, przebudowa i wyposażenie obiektów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie Etap 2. Budowa, rozbudowa i przebudowa obiektów dla Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie, na działce nr ewidencyjny 343/43, przy ul. F. X. Dmochowskiego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szczegółowy zakres robót wynika z załączników dołączonych do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 100 000,00 zł. (słownie złotych: sto tysięcy 00/100) 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsię-biorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) 3.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PEKAO S.A. O/Krosno nr 87 1240 4764 1111 0000 4866 3706 4.Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w Kwesturze PWSZ w Krośnie, ul. Kazimierza Wielkiego 4, w pok. nr 11 . Do oferty należy dołączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię dowodu wniesienia wadium (nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty). 5.Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 6.Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych 7.Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 16 września 2009 r., do godz. 1000. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy ofertę akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9.Dyspozycję w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów Wykonawca, Zamawiający przekaże do banku niezwłocznie po: a)upływie terminu związania ofertą, b)zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy, c)unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, iż protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia, 10.Zamawiający, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp, niezwłocznie dokona zwrotu wadium na wniosek Wykonawcy: a)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, b)który został wykluczony z postępowania, c)którego oferta została odrzucona, 11.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców wykluczonych z postępowania lub których oferta została odrzucona, którym zwrócono wadium na ich wniosek, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego 12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 13.Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: a)odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie niezbęd-nym do wykonania przedmiotu zamówienia; 2.Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia, t.j.: zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w okresie prowadzenia działalności, jako główny wykonawca, minimum dwie inwestycje, odpowiadające swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia, polegające na wykonaniu robót budowlanych związanych budową, rozbudową i przebudową budynków użyteczności publicznej, w tym jednej o wartości brutto robót (wraz z podatkiem VAT) co najmniej 4 000 000,00 zł. 3.Dysponują potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia lub przed-stawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego. Minimalną ilość narzędzi i urządzeń niezbędnych do wykonania zamówienia przed-stawia poniższa tabela. (TypProducentModel) Minimalna ilość sztuk Koparko-spycharka 0,15 m3 2 szt. Samochody samowyładowcze do 5 t 2 szt. Samochody skrzyniowy 5-10 t 1 szt. Żuraw samochodowy 12-15 t 1 szt. Ciągnik kołowy 55-63kW 75-85KM 1 szt. Przyczepa skrzyniowa 3,5 t 1 szt. Walec wibracyjny samojezdny 7,5 t 1 szt. Wibrator powierzchniowy do 225 kG 2 szt. Piła do cięcia kostki 2 szt. Pompa do betonu z ruroc. 20 m - 60m3 h 1 szt. Betoniarki o poj. 150 2 szt. Piła motorowa łańcuchowa 4,2KM 1 szt. Spawarka elektr.wirująca 300 A 1 szt. W przypadku, gdy Wykonawca nie dysponuje potencjałem technicznym wymienionym powyżej należy dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego 4.Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobo-wiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, t.j.: a)osobą na stanowisko Kierownika Robót - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, której praktyka zawodowa wynosi minimum 10 lat i obejmowała wykonanie co najmniej 2-ch budynków użyteczności publicznej, w tym przynajmniej jednego o wartości brutto robót nie mniejszej niż 4 000 000,00 zł b)osobą na stanowisko Kierownika robót budowlanych - posiadającą uprawnienia bu-dowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjnobudowlanej, której praktyka zawodowa wynosi minimum 10 lat i obejmuje co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych lub legitymującą się zaświadczeniem wydanym przez służby konserwatorskie upo-ważniającym do pełnienia funkcji kierownika budowy w obiektach zabytkowych objętych ochroną konserwatorską, a także kierowania, nadzorowania i kontrolowania prac remontowo-budowlanych o charakterze konserwatorskim, c)osobą na stanowisko Kierownika robót sanitarnych - posiadającą uprawnienia bu-dowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instala-cyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, ciepl-nych, wentylacyjnych i gazowych, której praktyka zawodowa wynosi minimum 5 lat i obejmowała wykonanie co najmniej 2-ch budynków użyteczności publicznej, w tym przynajmniej jednego o wartości brutto robót nie mniejszej niż 500 000,00 zł. d)osobą na stanowisko Kierownika robót elektrycznych i AKPiA - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w spe-cjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektroenergetycznych, której praktyka zawodowa wynosi minimum 5 lat i obejmowała wykonanie co naj-mniej 2-ch budynków użyteczności publicznej, w tym przynajmniej jednego o warto-ści brutto robót nie mniejszej niż 500 000,00 zł Jako lata praktyki zawodowej będą traktowane lata czynne zawodowo, liczone od daty uzyskania uprawnień budowlanych do dnia otwarcia ofert. Ponadto osoby wymienione w podpunktach a), b), c), d) winny posiadać aktualne za-świadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego (Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa) oraz decyzję o wpisie do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3, lit a Prawa budowlanego (o ile dotyczy). Jeżeli Wykonawca w ofercie wskaże do wykonania zamówienia osoby, którymi nie dys-ponuje, winien dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. Zamawiający dopuszcza łączenie przez jedna osobę stanowiska Kierownika Budowy i Kierownika robót budowlanych. 5.Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, t.j.: posiadają zgromadzone własne środki finansowe lub posiadają zdolność kredytową w kwocie nie mniejszej niż 2 000 000,00 złotych. 6.Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, w szczególności: Zgodnie z art. 24 ust. 1 wyklucza się z postępowania: 1)wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania; 2)wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogło-szono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ stwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspo-kojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; 3)wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpie-czenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, kiedy uzyskali oni prze-widziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4)osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wy-konujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko ob-rotowi gospodarczemu lub inne popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątko-wych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 5)spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnio-ne w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, prze-stępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w ce-lu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestęp-stwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popeł-nienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 6)spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówie-nia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestęp-stwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne prze-stępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestęp-stwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku ma-jących na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 7)spółki komandytowe oraz spółki komandytowe - akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia ,przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową , przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodar-czemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowe-go; 8)osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamó-wienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, prze-stępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych a także za prze-stępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 9)podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronio-ne pod groźbą kary; 10)wykonawców, którzy nic spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mo-wa w art. 22 ust. l pkt 1-3. Zgodnie z art. 24 ust. 2 ustawy pzp, z postępowania o udzielenie zamówienia wyklu-cza się również wykonawców, którzy: 1)wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowa-dzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wyko-nawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. l pkt 2 lub art. 67 ust. l pkt l i 2; 2)złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępo-wania; 3)nic złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub doku-mentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3; 4)nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w Konsorcjum, spółka cywilna), pod warunkiem, że upoważnią jednego spośród siebie jako pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a pełnomocnictwo do pełnienia tej funkcji - wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów - winno być dołączone do oferty (dot. Konsorcjum), przy czym: treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania, Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i zakres umocowania, musi też wyszczególnić wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie - m każdy z tych Wykonawców musi podpisać się na dokumencie pełnomocnictwa wszelka korespondencja, zwarcie umowy oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem - dot. Konsorcjum, oferta winna być podpisana przez każdego partnera Konsorcjum lub ustanowionego pełnomocnika - dot. Konsorcjum lub spółki cywilnej, ustanowiony pełnomocnik winien być upoważniony do zaciągania zobowiązań i płatności w imieniu każdego partnera, na rzecz każdego z partnerów oraz do wyłącznego występowania w realizacji umowy, wniesienie wadium musi wyraźnie wskazywać na wszystkich Wykonawców składających wspólną ofertę, chyba że Wykonawcy występujący wspólnie postanowią, iż wniesienia wadium dokona pełnomocnik Konsorcjum - dot. Konsorcjum, wykonawcy występujący wspólnie muszą łącznie spełniać warunki udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, określone przez Zamawiającego w pkt. 2, 3, 4 i 5 niniejszego rozdziału, wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonana umowy, Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy o roboty budowlane, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty Wykonawcy. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z ww warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie Art. 24 ustawy Pzp. Wykonawca winien do oferty dołączyć następujące oświadczenia i dokumenty: a)aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działal-ności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłosze-nia do ewidencji działalności gospodarczej, (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesię-cy przed upływem terminu składania ofert), b)aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); c)aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub za-świadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zale-głych płatności (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); d)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadcze-nia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 -8 ustawy Pzp. (wystawioną nie wcze-śniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); e)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Pzp. (wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); f)oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (wg załącznika nr 2) g)oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. i 2 pkt. ustawy Pzp, (wg załącznika nr 3) 2.W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędna wiedzę i doświadczenia oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wy-konawca winien do oferty dołączyć następujące oświadczenia i dokumenty: a)wykaz wykonanych (zakończonych) ramach generalnego wykonawstwa w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres pro-wadzenia działalności jest krótszy - w okresie prowadzenia działalności, minimum dwóch inwestycji, odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi za-mówienia, polegających na wykonaniu robót budowlanych związanych budową, roz-budową i przebudową budynków użyteczności publicznej, w tym jednej o wartości brutto robót (wraz z podatkiem VAT) co najmniej 4 000 000,00 zł, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wraz załączeniem dokumentów potwierdzają-cych, że roboty budowlane wykonane zostały należycie, (wg załącznika nr 4), Zaleca się aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez wyko-nawcę roboty zostały wykonane należycie, zawierały co najmniej: -wskazanie, że wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu, zreali-zował roboty, których dokument dotyczą, -wskazanie podmiotu, na rzecz którego zrealizowane były roboty, -wskazanie zakresu robót, -wskazanie wartości robót, -wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), -wskazanie miejsca wykonania, -opinię podmiotu wskazanego powyżej stwierdzającą, że roboty zostały wykonane należycie b)wykaz narzędzi i urządzeń jakimi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, nie-zbędnych do wykonania zamówienia, z podaniem ich ilości, zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie dysponuje własnym potencjałem technicznym wymaganym przez Zamawiającego, do wykazu należy dołączyć pisemne zobowiąza-nie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego. c)wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, za-wierający informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wy-kształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - wg załącznika nr 6 do SIWZ, wraz z dokumentami stwierdza-jącymi, że osoby, które będą wykonywać zamówienie: -posiadają wymagane uprawnienia budowlane (w branży: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej) bez ograniczeń, -posiadają wymaganą praktykę lub zaświadczenie upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zabytkach nieruchomych, -należą do właściwej izby samorządu zawodowego (Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa) oraz uzyskali decyzję o wpisie do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3, lit a Prawa budowlanego (o ile dotyczy) W przypadku, gdy Wykonawca w ofercie wskaże do wykonania zamówienia osoby, którymi nie dysponuje, winien dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. Zaleca się, by informacja zawarta w załączniku nr 6 na temat doświadczenia poszcze-gólnych osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia zawierała co naj-mniej: -wskazanie nazw, miejsc wykonania i zakresów rzeczowych realizowanych przez daną osobę inwestycji, -wskazanie podmiotu, na rzecz którego zrealizowane były roboty -wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), -wskazanie wartości wykonywanych robót, 3.W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finan-sowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca winien do oferty dołączyć następujące oświadczenia i dokumenty: a)sprawozdania finansowe albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez bie-głego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również z opinią o bada-nym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiąza-nych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów wskazują-cych, iż wykonawca osiągnął przychody netto ze sprzedaży w kwocie minimum 4 000 000,00 PLN w każdym z ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres pro-wadzenia działalności wykonawcy jest krótszy - w każdym roku prowadzenia działalności b)polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej dzia-łalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 5 000 000,00 PLN, c)informację banku, w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek banko-wy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, (wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upły-wem terminu składania ofert) UWAGA: z informacji winna wynikać kon-kretna kwota, nie mniejsza niż 2 000 000,00 zł., 4.W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, każdy z nich oddzielnie składa dokumenty i oświadczenia wyszczególnione w pkt. 1. lit. a) ÷ g), pkt. 3. lit a) i b) niniejszego rozdziału Pozostałe dokumenty wymienione w niniejszym rozdziale muszą potwierdzać łącznie spełnienie warunków udziału w postępowaniu 5.Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. 6.Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaga-nych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów lub którzy nie złożyli pełnomoc-nictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyzna-czonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin skła-dania ofert. 7.W uzasadnionych przypadkach Zamawiający wezwie także Wykonawcę, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów zamieszczonych w ofercie. 8.Jeżeli, pomimo wezwania Zamawiającego, Wykonawca nie uzupełni w określonym ter-minie oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienia warunków udziału w postę-powaniu bądź nie udzieli wyjaśnień odnoszących się do zamieszczonych w ofercie oświadczeń i dokumentów lub złoży te dokumenty w niewłaściwej formie (np. nie po-świadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem odpisy lub kopie), to zostanie wykluczony z dalszego postępowania. 9.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, a)o których mowa w pkt. 1, lit. a), b), c), i e) - składa dokument lub dokumenty wysta-wione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcze-śniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz-łożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), nie oznaczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), b)o których mowa w pkt. 1, lit. d) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Pzp. (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), 10.Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9 a) i b), za-stępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, wła-ściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania 11.Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli zamawiający wyrazi zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy pzp. 12.Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostęp-nieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsię-biorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli Wykonaw-ca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępnia-ne. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. Nr . Nr 47 z dnia 8 czerwca 1993 r., poz. 211, z późn. zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności, tzn. zastrzegł składając ofertę, iż nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania. Zamawiający informuje, że za tajemnice przedsiębiorstwa nie mogą być uznane: -aktualny odpis z właściwego rejestru firmy Wykonawcy, -informacje ujawniane przez Zamawiającego w czasie otwarcia ofert - zgodnie z art. 86 ust. 4 ustawy Pzp, tj. dotyczące nazwy firmy, adresu wykonawcy, ceny, ter-minu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach . Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na formularzu ofertowym.W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania. Informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa winny być przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem tajemnica przedsiębiorstwa lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ww. ustawy skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pwsz.krosno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach