Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000,00 PLN z przeznaczeniem na spłaty kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.

Gmina Grodzisk Mazowiecki ogłasza przetarg

  • Adres: 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Kościuszki 32A
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 7555146 , fax. 022 7555327
  • Data zamieszczenia: 2013-10-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grodzisk Mazowiecki
    ul. Kościuszki 32A
    05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 022 7555146, fax. 022 7555327
    REGON: 00052478900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.grodzisk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000,00 PLN z przeznaczeniem na spłaty kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Kredyt długoterminowy w kwocie 3.000.000,00 PLN z przeznaczeniem na: spłaty kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w tym: Cel kredytu, pożyczki Podmiot udzielający Kwota kredytu pożyczki Płatne z kredytu Realizacja zadania inwestycyjnego pn. Gospodarka wodno-ściekow w Grodzisku Maz. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie 22 555 700,00 900.000,00 Budowa dróg w Grodzisku Mazowieckim i obiektów kultury Bank Spółdzielczy w Sochaczewie 6 000 000,00 300 000,00 Budowa dróg w Grodzisku Mazowieckim i budynków mieszkalnych Bank Spółdzielczy w Sochaczewie 4 789 120,00 400.000,00 Spłata kredytów i pożyczek z lat ubiegłych Bank Spółdzielczy w Białej Rawskiej 4 210 880,00 400.000,00 Spłata kredytów i pożyczek z lat ubiegłych PKO BP SA 7 201 605,00 200.000,00 Realizacja zadania inwestycyjnego pn. Gospodarka wodno-ściekow w Grodzisku Maz. PKO BP SA 14 000 000,00 400.000,00 Spłata kredytów i pożyczek z lat ubiegłych ING Bank Śląski 13 000 000,00 400. 000,00 Razem 3.000.000 2.Zamawiający dopuszcza refundację już poniesionych wydatków na spłaty rat kredytów i pożyczek do pełnej kwoty kredytu. 3.Okres kredytowania od dnia podpisania umowy kredytowej do 31.12.2018.r 4.Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 30 marca 2014r. 5.Zamawiającemu przysługuje prawo wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 3.000 000,00PLN, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów(opłat, prowizji itp.). 6.Zabezpieczenie : weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 7.Spłata kredytu (kapitału) dokonywana będzie w 20 ratach po 150.000,00 na ostatni roboczy dzień każdego kwartału poczynając od 31.03.2014r. 8.Odsetki od kredytu naliczone są w kwartalnych okresach obrachunkowych i płatne w terminie na ostatni roboczy dzień każdego kwartału poczynając od 31.03.2014r 9.Kredyt będzie wykorzystywany do 31 grudnia 2013 roku (na żądania). 10.Prowizja będzie płatna jednorazowo w ciągu 30 dni od podpisania umowy, z tym że zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawców prowizji przygotowawczej od kwoty kredytu tylko jeden raz, tzn. prowizji z tytułu uruchomienia kredytu. 11.Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o WIBOR 3M z notowań na dzień 06.11.2013 r. na potrzeby badania ofert. 12.Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 13.Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części, bez dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu. 14.Zamawiający określa sposób ustalania WIBORU 3M do naliczania oprocentowania kredytu liczony według stawki WIBOR 3M według notowań na 10 dni kalendarzowych poprzedzających okres obrachunkowy. 15.Zamawiający nie wyraża zgody na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r Prawo bankowe. 16.Wykonawca, będzie terminowo przekazywał środki pieniężne na rachunek Zamawiającego. 17.Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawca będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 18.Dokumenty finansowe i opinie RIO - do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego: www.bip.grodzisk.pl w zakładce Budżet Folder Sprawozdania. 19.Uchwały Rady Miejskiej - do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego: www.bip.grodzisk.pl w zakładce Uchwały Rady Miejskiej
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium. 1)Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości:3.150,00PLN Słownie: trzy tysiące sto pięćdziesiąt złotych 1.Forma wadium. 1)Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r, Nr 42, poz. 275, z 2008 r., Nr 116 poz.730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 2)W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe i nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją poręczeniem, c)kwotę gwarancji poręczenia, d)termin ważności gwarancji poręczenia, e)zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancjiporęczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy p.z.p. , lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. dopuszcza się równoważną treść zobowiązania 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Bank PKO S.A. ul. Grzybowska 53 57 00-950 Warszawa nr 88 1240 6348 1111 0010 4058 8554 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 2)Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w oryginale wraz z ofertą. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy pzp. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 4) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grodzisk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach