Przetargi.pl
UDZIELENIE I OBSŁUGĘ DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU KOMERCYJNEGO W KWOCIE 1.128.088 ZŁ

Urząd Gminy Celestynów ogłasza przetarg

  • Adres: 05-430 Celestynów, ul. Regucka 3
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 7897060 w. 119; 7897060 , fax. 022 7897011
  • Data zamieszczenia: 2010-04-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Celestynów
    ul. Regucka 3 3
    05-430 Celestynów, woj. mazowieckie
    tel. 022 7897060 w. 119; 7897060, fax. 022 7897011
    REGON: 00053356400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.celestynow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    UDZIELENIE I OBSŁUGĘ DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU KOMERCYJNEGO W KWOCIE 1.128.088 ZŁ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu komercyjnego w kwocie 1.128.088,00 PLN (słownie: jeden milion sto dwadzieścia osiem tysięcy osiemdziesiąt osiem złotych), zwanego dalej Kredytem. 3.2. Zaciągnięty Kredyt będzie przeznaczony na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek przypadających do spłaty w 2010 r. wynikających z braku możliwości pełnego pokrycia planowanych rozchodów dochodami własnymi Gminy, zgodnie z Uchwałą Nr 271/10 Rady Gminy Celestynów z dnia 25 lutego 2010 w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu przez Gminę Celestynów w 2010 r. 3.3. Wykonawca dokona wypłaty pierwszej i kolejnych transz Kredytu do dnia 18.12.2010 r., w terminach i kwotach określonych każdorazowo przez Zamawiającego w piśmie złożonym z pięciodniowym (dni robocze) wyprzedzeniem, w formie pisemnej (fax natychmiastowo potwierdzony pisemnie - fax). Bank refinansuje dotychczasowe rozchody Gminy na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek przypadających do spłaty w 2010 r. 3.4. Jednorazowa prowizja przygotowawcza określona przez Bank od udzielenia Kredytu zostanie określona w pkt 2 Formularza Ofertowego - Załącznik nr 1 do SIWZ, w przypadku kiedy Bank zastosuje jednorazową prowizje przygotowawczą. 3.5. Spłata Kredytu (kapitału - rat) realizowana będzie wraz ze spłatą odsetek począwszy od dnia 01 stycznia 2011 r. (karencja spłaty kapitału od dnia wypłaty przez Bank pierwszej transzy do dnia 31 grudnia 2010 r.). 3.6. Spłata odsetek od Kredytu następować będzie w okresach miesięcznych, w ciągu 10 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego od Banku pisemnego powiadomienia o wysokości oprocentowania i kwocie naliczonych odsetek za dany okres wynikający z aktualnego stanu zadłużenia. 3.7. Spłata kapitału w złotych polskich będzie następować w ratach kwartalnych, na koniec miesiąca kalendarzowego, bez dodatkowych prowizji i opłat, z zastrzeżeniem ust. 3.6 SIWZ, tj.: ? w 2011 r.: styczeń - 25.000 zł, kwiecień - 25.000 zł, lipiec - 25.000 zł, październik - 25.000 zł. ? w 2012 r.: styczeń - 37.500 zł, kwiecień - 37.500 zł, lipiec - 37.500 zł, październik - 37.500 zł. ? w 2013 r.: styczeń - 62.500 zł, kwiecień -62.500 zł, lipiec - 62.500 zł, październik - 62.500 zł. ? w 2014 r.; styczeń - 75.000 zł, kwiecień - 75.000 zł, lipiec - 75.000 zł, październik - 75.500 zł. ? w 2015 r.: styczeń - 82.000 zł, kwiecień - 82.000 zł, lipiec - 82.000 zł, październik - 82.088 zł. 3.8. Kredyt wykorzystany zostanie do dnia 31 grudnia 2010 r. 3.9. Do ustalenia stopy oprocentowania Kredytu dla danego miesiąca kalendarzowego (tj. okresu obrachunkowego) przyjmuje się stopę WIBOR 1M określoną jako średnią arytmetyczną dziennych stóp procentowych z kalendarzowego miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy plus (%) stałej marży dla Kredytu, proponowanej przez bank, (niezmiennej w okresie obowiązywania umowy). Oprocentowanie to obowiązuje w nowej wysokości od pierwszego dnia kalendarzowego każdego miesiąca. 3.10. Poza kwotami określonymi w rozdziale III ust. 3.4 i 3.9 SIWZ, które należy wpisać do Formularza Ofertowego Bank nie naliczy żadnych innych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi Kredytu na zasadach określonych w SIWZ. 3.11. Oprocentowanie niespłaconych w terminie rat Kredytu lub odsetek naliczane będzie w wysokości określonej dla odsetek ustawowych. 3.12. Spłata zaciągniętego Kredytu będzie następowała w latach 2011 - 2015 z dochodów gminy, pochodzących w szczególności z podatków i opłat lokalnych. 3.13. Zabezpieczeniem Kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 3.14. Rozliczenia pomiędzy Bankiem a Zamawiającym będą prowadzone w PLN. 3.15. Kwota wykorzystanego Kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym. 3.16. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części Kredytu w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, które zostanie doręczone osobiście lub za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksem nie później niż na 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części Kredytu. Bank nie będzie naliczał z tego tytułu żadnych prowizji lub opłat. 3.17. Zamawiający przewiduje VIII transz Kredytu: I transza - w 2 dni od dnia podpisania umowy - w wysokości 239.088 zł, II transza - 25 czerwiec 2010 r. - w wysokości 86.000 zł, III transza - 26 lipca 2010 r. w wysokości 21.500 zł, IV transza - 26 sierpień 2010 r. w wysokości 158.000 zł, V transza - 27 wrzesień 2010 r. w wysokości 197.000 zł, VI transza - 26 październik 2010 r. w wysokości 21.500 zł, VII transza - 26 listopad 2010 r. w wysokości 258.000 zł VIII transza - 18 grudnia 2010 r. w wysokości 147.000 zł. 3.18. Jeżeli data spłaty Kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie o udzielenie i obsługę Kredytu. Za dzień zapłaty uważa się dzień złożenia przez Zamawiającego polecenia zapłaty. 3.19. Na dzień podpisania umowy zamawiający będzie dysponował opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie o możliwości zaciągnięcia Kredytu. 3.20. Dla potrzeb obliczenia całkowitej ceny brutto wykonania zamówienia należy przyjąć stawkę WIBOR 1 M w wysokości 4 %. Do stawki średniego WIBOR 1 M należy dodać marżę Banku, co stanowić będzie oferowane oprocentowanie. Przy naliczaniu odsetek Wykonawca zastosuje formułę 365/365 (366) czyli odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni - 365, a w przypadku lat przestępnych 366. 3.21. Wybrany w wyniku przetargu Wykonawca, w terminie 7 dni po zawiadomieniu przedstawi Zamawiającemu do oceny projekt umowy o Kredyt. W treści umowy Wykonawca zawrze ustalenia SIWZ i Oferty. W razie ewentualnych sporów pierwszeństwo w ustaleniu treści umowy mają ustalenia zapisane w SIWZ, a w drugiej kolejności ustalenia zapisane w Ofercie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) ważnym w okresie związania ofertą. 8.2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, a dowód wniesienia wadium (kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) powinien załączyć do oferty wraz z informacją, na jaki numer konta należy zwrócić wadium oraz danymi osoby do kontaktu w tej sprawie. 8.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275, ze zm.) 8.4. Wadium wnoszone w formie określonej w ust. 8.3 lit. a - e SIWZ powinno być utrzymane lub obowiązywać przez cały okres związania ofertą, o którym mowa w ust. 10.1 SIWZ. 8.5. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy o numerze: 23 8001 0005 2002 0008 6091 0012, prowadzone przez: Bank Spółdzielczy w Otwocku oddział w Celestynowie, z następującą adnotacją: kredyt długoterminowy - 1.128.088 zł. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania wpłaty na rachunku bankowym Zamawiającego. 8.6. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna Wykonawca złoży w Celestynowie przy ul. Reguckiej 3, Biurze Obsługi Mieszkańca - Urzędu Gminy w Celestynowie przed upływem terminu składania ofert lub dołączy do oferty, przy czym dokumenty o ustanowieniu wadium zostaną złożone w oryginale. 8.7. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, gwarancja poręczenie powinny zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie dłużnika (Wykonawcy), beneficjanta gwarancji wierzyciela (Zamawiającego), gwaranta poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczającej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją poręczeniem, 3) kwotę gwarancji - gwarancje ubezpieczeniowe, gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wniesienia wadium muszą obejmować okres ważności adekwatny do okresu związania ofertą, określonego w ust. 10.1 SIWZ. , 4) termin ważności gwarancji obowiązywania poręczenia, 5) zobowiązanie gwaranta poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp, 6) klauzulę zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie. 8.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp. 8.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8.12. Jeżeli wadium wniesione zostanie w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8.14. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do złożenia niezbędnych dokumentów lub oświadczeń, nie złoży przedmiotowych dokumentów lub oświadczeń, pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8.15. Jeżeli Wykonawca nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, to wówczas zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przepisu art. 24 ust. 2 pkt 2 Pzp. 8.16. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wadium wnoszone w formach określonych w ust. 8.3. lit. b do e SIWZ musi obejmować swym zakresem związane z postępowaniem działania lub zaniechania każdego z Wykonawców wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.celestynow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach