Przetargi.pl
Rozwiązywanie problemów niskiej emisji poprzez montaż instalacji solarnej w Parku Wodnym w Łazach

Gmina Łazy ogłasza przetarg

  • Adres: 42450 Łazy, ul. Traugutta
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 326 729 326 , fax. 32 67 29 326
  • Data zamieszczenia: 2017-02-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łazy
    ul. Traugutta 15
    42450 Łazy, woj. śląskie
    tel. 326 729 326, fax. 32 67 29 326
    REGON: 27625886500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozwiązywanie problemów niskiej emisji poprzez montaż instalacji solarnej w Parku Wodnym w Łazach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.2. Zakres robót: 1). Przyjęte rozwiązanie ideowe przewiduje redukcję kosztów ponoszonych przez Krytą Pływalnię w mieście Łazy na przygotowywanie ciepłej wody użytkowej oraz podgrzewanie wody w technologii basenowej. Redukcja kosztów nastąpi w efekcie zastosowania systemu odnawialnych źródeł energii opartego na zespole kolektorów słonecznych. 2) Założenie projektowe przewiduje wspomaganie procesu przygotowania ciepłej wody użytkowej za pośrednictwem systemów kolektorów słonecznych, a tym samym częściowe zastąpienie energii pozyskiwanej ze źródeł konwencjonalnych – w tym przypadku z gazu ziemnego – bezpłatną energią słoneczną pozyskiwaną przez system solarny. Tak pozyskana energia będzie wykorzystywana do podgrzewania wody zgromadzonej w nowoprojektowanych podgrzewaczach pojemnościowych systemu kolektorów słonecznych, a następnie zasilała istniejący system przygotowania ciepłej wody użytkowej dla obiektu. System kolektorów słonecznych, będzie za pomocą wymiennika stanowił wstępny podgrzew wody basenowej basenu sportowego i rekreacyjnego, pozwalając na dalsze oszczędności. Ponadto ciepło z kolektorów słonecznych będzie wspomagać podgrzew wody w obiegu nagrzewnic wentylacyjnych, podgrzana woda gromadzona będzie w zasobniku buforowym, skąd będzie transportowana do istniejącego obiegu nagrzewnic. 3) Projektowany systemy solarny zasilany będzie przez zestaw 105 kolektorów słonecznych. Kolektory słoneczne zostaną rozmieszczone na dachu Sali gimnastycznej należącej do Szkoły Podstawowej nr. 1, przy ul. Kościuszki 46. Sposób rozmieszczenia i połączenia kolektorów jest oparty o wytyczne producenta i ma zapewnić optymalne warunki pracy systemu solarnego. Planowany jest montaż kolektorów słonecznych na konstrukcjach, które ustawią urządzenia pod odpowiednim kątem. 4) Projektowany system solarny składa się z czterech obiegów. Pierwszy i drugi obieg łączy kolektory słoneczne z wymiennikiem typu JAD podgrzewającym wodę basenową. Kolektory z wymiennikiem połączone są zaizolowanymi cieplnie rurami ze stali nierdzewnej cienkościennej. Połączenie wymiennika z istniejącym przewodem zasilającym basen rekreacyjny oraz sportowy wykonane będzie z rur z materiału PVC. Wymienniki płaszczowo – rurowe typu JAD wykonane są ze stali nierdzewnej. Trzeci obieg łączy kolektory z wymiennikiem płytowym lutowanym miedzią typu LC170, podgrzewającym wodę znajdująca się w zasobniku buforowym o pojemności 2000l, skąd woda zasilać będzie obieg nagrzewnic central wentylacyjnych. Połączenia urządzeń wykonane będą z cienkościennych stalowych rur nierdzewnych. Czwarty obieg łączy kolektory z wężownicami dwóch zasobników ciepłej wody użytkowej, każdy o pojemności 2000l. Następnie podgrzana woda z zasobników transportowana jest do istniejącego przewodu zimnej wody zasilającego trzy istniejące zasobniki ciepłej wody użytkowej, każdy o pojemności 1000l. Kolektory z wężownicami projektowanych zbiorników połączone będą cienkościennymi rurami ze stali nierdzewnej. Woda użytkowa będzie prowadzona przewodami z rur z polipropylenu stabilizowanego aluminium. Wykonano układ podmieszania dla ciepłej wody użytkowej. 5) Zakres zadania obejmuje również uruchomienie całości wykonanej instalacji solarnej. 3.3. Szczegółowy zakres zawiera dokumentacja projektowa którą Zamawiający zamieszcza w postępowaniu oraz przedmiar robót. 1)Projekt Budowlano - Wykonawczy pt. „Modernizacja systemu podgrzewania wody basenowej i przygotowania ciepłej wody użytkowej w oparciu o zastosowanie instalacji solarnej dla potrzeb Krytej Pływalni w mieście Łazy ” wykonany przez SOLARPOL Polskie Centrum Energii Odnawialnej, 32-440 Sułkowice, ul. 1-go Maja 138. Branża sanitarna Branża elektryczna Branża budowlana. 2)Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowa instalacji solarnej do podgrzewania wody basenowej i przygotowania ciepłej wody użytkowej dla potrzeb Krytej Pływalni w mieście Łazy wykonane przez: SOLARPOL Polskie Centrum Energii Odnawialnej 32-440 Sułkowice, ul. 1-go Maja 138. 3)Przedmiary robót (pomocniczo). 3.4.Zamawiający wymaga aby kolektory posiadały Certyfikat zgodności na znak Keymark(Solar Keymark) lub inny równoważny certyfikat zgodności potwierdzający przeprowadzenie badań kolektora zgodnie z obowiązkowym zakresem normy PN EN 12975-1 lub równoważnym według metodologii ujętej w normie PN EN 12975-2 lub równoważnej. 3.5. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy pzp. wymaga aby przez cały okres realizacji niniejszego zadania Wykonawca zatrudniał na umowę o pracę osoby na stanowiskach robotniczych. Na potwierdzenie spełniania tego wymogu Wykonawca przedstawi przed podpisaniem umowy oświadczenie – zgodnie z zapisami załącznika nr 5 do SIWZ. 3.6. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Materiały te muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy z dn. 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( tekst jednolity Dz.U.z 2016 r. poz. 290.). Wszelkie stosowane materiały powinny być nowe, odpowiadać Polskim Normom lub Aprobatom Technicznym oraz posiadać dokumenty takie jak: atest, świadectwo, certyfikat zgodności. Użyte w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako wzorzec jakościowy. 3.7.Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp – Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów, urządzeń lub rozwiązań równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby spełnione zostały wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego, w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta ( dostawcy ) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. 3.8.W przypadku zaoferowania materiałów równoważnych, Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty wykazu wyspecyfikowanych wszystkich tych materiałów wraz z podaniem nazwy producenta, dokładnego i jednoznacznego typu materiału oraz załączenia stosowanych dokumentów takich jak: atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierających wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne. 3.9.Zestawienie zamiennych, równoważnych materiałów i urządzeń oceniane będzie pod względem zgodności (równoważności) z zastosowanymi materiałami i urządzeniami w dokumentacji projektowej oraz przedmiarów robót. Dopuszcza się zastosowanie przez Wykonawcę równoważnych zamienników materiałów i urządzeń pod warunkiem, że materiały i urządzenia zaproponowane są istotnie równoważne z określonymi w wielobranżowej dokumentacji projektowej. Zaoferowanie urządzeń lub materiałów równoważnych nie może prowadzić do zmiany projektu. Zestawienie zamiennych, równoważnych materiałów i urządzeń wraz z ich parametrami technicznymi należy dołączyć do każdego wydzielonego przedmiaru robót. W przypadku wątpliwości co do równoważności zaproponowanych w ofercie zamienników, Zamawiający w porozumieniu z projektantem na etapie badania oferty może wymagać wykazania (udokumentowania) równoważności. W przypadku niewykazania równoważności, Zamawiający zgodnie z art. 87 ust 2 pkt 3 dokona poprawy materiałów i urządzeń na podane w dokumentacji bez zmiany wynagrodzenia. Nie umieszczenie w zestawieniu zamiennych, równoważnych materiałów i urządzeń oznaczać będzie, że w trakcie realizacji prac zastosowane będą materiały i urządzenia wynikające z dokumentacji projektowej. 3.10.Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia 5 lat gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. 3.11.Okres gwarancyjny nie zostanie uznany za zakończony, dopóki nie zostaną usunięte przez Wykonawcę wady i usterki zgłoszone do czasu upływu terminu gwarancyjnego oraz nie wygaśnie bieg gwarancji zgodnie z art.581 par.1 KC a potwierdzeniem zakończenia będzie podpisany przez obie strony protokół Odbioru Ostatecznego Zadania lub Zadań, odpowiednio do złożonej oferty. 3.12.Wykonawca winien zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim w szczególności z przepisami techniczno – budowlanymi, oraz przepisami bhp i p.poż, przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09332000-5

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach