Przetargi.pl
Remont drogi gminnej Średnie w Moszczenicy

Gmina Moszczenica ogłasza przetarg

  • Adres: 38-321 Moszczenica, Moszczenica 524
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 3541300 , fax. 018 3541085
  • Data zamieszczenia: 2014-08-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Moszczenica
    Moszczenica 524
    38-321 Moszczenica, woj. małopolskie
    tel. 018 3541300, fax. 018 3541085
    REGON: 49189247500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminamoszczenica.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont drogi gminnej Średnie w Moszczenicy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Remont drogi gminnej Średnie w Moszczenicy 1. Przedmiotem zamówienia jest remont drogi gminnej Średnie w Moszczenicy numer drogi K 270863 - długość drogi 3300 mb, szerokość- 3,0m polegający na: 1/ mechaniczne oczyszczenie nawierzchni drogowych ulepszonych z bitumu, 2/ skropienie nawierzchni drogowych emulsją, 3/ wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową, wbudowanie mechaniczne 4/ nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowo-żwirowych, asfaltowa warstwa ścieralna o grubości po zagęszczeniu 3 cm 5/ nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowo-żwirowych, asfaltowa. Warstwa ścieralna o grubości po zagęszczeniu - dodatek za każdy dalszy 1 cm 6/ nawierzchnie żwirowe. Warstwa jezdni górna rozścielana ręcznie. Grubość warstwy po zagęszczeniu 2 cm. (Pobocza) 2. Szczegółowy zakres zamówienia określa: przedmiar robót załączony do specyfikacji stanowiący załącznik nr 1, który stanowi podstawę sporządzenia kosztorysu ofertowego. 3. Informacja o obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia: zgodnie z art. 36a ust.2 ustawy Pzp Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykonał osobiście roboty budowlane, stanowiące kluczową część zamówienia, polegające na ułożeniu nawierzchni asfaltowej, przy pomocy odpowiedniego sprzętu i możliwości technicznych wykonania zadania. Pozostałe roboty budowlane Wykonawca może wykonać przy udziale Podwykonawców. 4. Wymagania dotyczące robót i materiałów oraz Wykonawcy a także dotyczące gwarancji: 1/ Wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami BHP i ppoż. Oraz zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru ustanowionego przez Zamawiającego. 2/ Użyte materiały winny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, mieć odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniać pełna sprawność eksploatacyjną. 3/ Wykonawca zobowiązany jest każdego dnia po zakończeniu pracy doprowadzić miejsce prowadzenia robót oraz okolice do stanu czystości. 4/ Wykonawca odpowiedzialny jest za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz jego terminowe wykonanie, do czasu wygaśnięcia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego. 5/ Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę, zatrudnione przez niego osoby oraz Podwykonawców. 6/ Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, obejmująca również znajomość obowiązującego prawa oraz następstw z niego wynikających. 7/ Wykonawca obejmie gwarancją całość przedmiotu umowy na okres 3 lat. Przez całość przedmiotu umowy Zamawiający rozumie wszelkie wykonane roboty budowlane związane z wykonaniem zamówienia oraz dostarczone materiały. 8/ Udzielona przez Wykonawcę gwarancja obejmuje również zakresy zamówienia wykonane przez Podwykonawców. Za spełnienie ewentualnych roszczeń Zamawiającego związanych z udzieloną gwarancją odpowiada Wykonawca solidarnie z Podwykonawcą. 9/ Termin obowiązywania gwarancji liczony będzie od daty odbioru końcowego bez zastrzeżeń całości zamówienia. 5. Szczegółowe wymagania Zamawiającego dotyczące Podwykonawców, ich udziału w realizacji zamówienia, zatwierdzania umów z Podwykonawcami i sposobu rozliczania się z Podwykonawcami. 1) Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia przez Wykonawcę wykonania części zamówienia Podwykonawcom, którzy posiadają odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje oraz dysponują osobami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje, doświadczenie i wyposażenie do wykonania zleconych robót. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom. 2) Wykonawca poinformuje Zamawiającego na piśmie w ciągu 14 dni od dnia zawarcia umowy o nazwach firm proponowanych Podwykonawców, którym zamierza powierzyć realizację robót wraz ze wskazaniem części prac, które zamierza powierzyć poszczególnym Podwykonawcom. 3) Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, zaniechania, uchybienia i zaniedbania Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców oraz ich pracowników, w takim samym stopniu i zakresie jak za działania, zaniechania, uchybienia i zaniedbania własne oraz swoich pracowników. 4) Wykonawca, Podwykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy o podwykonawstwo, którą zamierza zawrzeć, a której przedmiotem są roboty budowlane na 14 dni przed planowanym przystąpieniem Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy do wykonywania robót, przy czym Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. 5) Jeżeli Zamawiający w terminie 14 dni od dnia przedstawienia mu przez Wykonawcę projektu umowy z Podwykonawcą, nie zgłosi do niej pisemnych zastrzeżeń, uważa się, że zaakceptował przedłożony projekt umowy. 6) Wykonawca zobowiązuje się zawrzeć umowę z Podwykonawcą o treści zgodnej z projektem, na który Zamawiający wyraził zgodę. 7) Umowa pomiędzy Wykonawcą a Podwykonawcą oraz z dalszym Podwykonawcą, musi być zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności i musi spełniać następujące wymagania: a/ określać termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, który nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej, b/ określać zakres dostaw, usług lub robót budowlanych powierzonych Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy do wykonania, który stanowić będzie odpowiednią część zakresu objętego niniejszą umową lub służyć będzie realizacji robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszej umowy, c/ określać kwotę wynagrodzenia brutto za wykonanie umowy podwykonawstwa, która powinna być adekwatna do zakresu realizowanych przez niego dostaw, usług lub robót budowlanych, d/ zawierać zobowiązanie Podwykonawcy do: - pisemnego informowania Zamawiającego o każdej zaległej płatności Wykonawcy wobec Podwykonawcy w terminie 7 dni, licząc od dnia powstania zaległości, - udzielania na żądanie Zamawiającego pisemnych wyjaśnień dotyczących prawidłowości wypłacania przez Wykonawcę wynagrodzenia, oraz przedkładania w tym zakresie odpowiednich dokumentów, w tym również dokumentów kierowanych do Wykonawcy związanych z nieterminowym regulowaniem wynagrodzenia, - zachowania trybu i warunków zawierania umów o podwykonawstwo określonych w niniejszej umowie przy zawieraniu umów z dalszymi Podwykonawcami 8) określać termin realizacji przedmiotu umowy z Podwykonawcą lub dalszym Podwykonawcą, który nie może przekraczać terminów realizacji określonych dla Wykonawcy, 9) zakres i okres odpowiedzialności Podwykonawcy za wady wykonanych robót nie będzie krótszy od zakresu i okresu odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu gwarancji jakości i rękojmi za wady określonego w niniejszej umowie, 10) nie może zawierać postanowień uzależniających uzyskanie przez Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę płatności od Wykonawcy od zapłaty przez Zamawiający Wykonawcy wynagrodzenia obejmującego zakres robót wykonanych przez Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę, 11) nie może zawierać postanowień uzależniających zwrot Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy przez Wykonawcę kwoty zabezpieczenia od zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez Zamawiającego Wykonawcy. 12) Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca obowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia wraz z dokumentem potwierdzającym status prawny Podwykonawcy, z którego wynikają uprawnienia osób podpisujących umowę o podwykonawstwo. 13) Jeżeli Zamawiający w terminie 7 dni od dnia złożenia umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane nie zgłosi na piśmie sprzeciwu, uważa się że zaakceptował tę umowę 14) Wykonawca jest zobowiązany do każdorazowego przedkładania Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia zawarcia poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w celu weryfikacji, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości niniejszej umowy. Powyższe wyłączenie nie dotyczy umów o wartości większej niż 50.000 zł. brutto, które podlegają przedłożeniu Zamawiającemu oraz umów których przedmiot został wskazany w SIWZ jako niepodlegający obowiązkowi przedłożenia. 15) Wykonawca przedłoży wraz z kopią umowy o podwykonawstwo, odpis z Krajowego Rejestru Sadowego Podwykonawcy lub inny dokument właściwy z uwagi na status prawny Podwykonawcy, potwierdzający uprawnienia osób zawierających umowę w imieniu Podwykonawcy. 16) Powierzenie realizacji zadań innemu Podwykonawcy niż ten, z którym została zawarta zaakceptowana przez Zamawiającego umowa o podwykonawstwo, lub zmiana zakresu zadań określonych ta umową wymagają ponownej akceptacji Zamawiającego 17) W przypadku zawarcia umowy o podwykonawstwo Wykonawca jest zobowiązany do dokonania zapłaty we własnym zakresie wynagrodzenia należnego Podwykonawcy z zachowaniem terminów określonych w umowie. 18) Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć wraz z rozliczeniem należnego mu wynagrodzenia oświadczenia Podwykonawców lub dowody zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcom, których termin upłynął w danym okresie rozliczeniowym. Oświadczenia lub dowody dokonanej zapłaty wynagrodzenia powinny potwierdzać brak zaległości Wykonawcy, względem Podwykonawców. 19) Jeżeli w terminie określonym w zaakceptowanej przez Zamawiającego umowie o Podwykonawstwo Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca nie zapłaci wymagalnego wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, Podwykonawca może zwrócić się z żądaniem zapłaty należnego wynagrodzenia bezpośrednio do Zamawiającego. 20) Przed dokonaniem zapłaty na żądanie, o którym mowa w ppkt.19, Zamawiający wezwie Wykonawcę do zgłoszenia pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy, w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia doręczenia żądania Podwykonawcy. 21) W przypadku zgłoszenia przez Wykonawcę uwag, o których mowa w ppkt.20, podważających zasadność bezpośredniej zapłaty, Zamawiający może: a) nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy, jeżeli Wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty lub b) złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebna na pokrycie wynagrodzenia Podwykonawcy w przypadku zaistnienia zasadniczej wątpliwości co do kwoty należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, c) dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty. 22) Zamawiający jest zobowiązany zapłacić Podwykonawcy należne wynagrodzenia, będące przedmiotem żądania o którym mowa w ppkt.19, jeżeli Podwykonawca udokumentuje jego zasadność fakturą oraz dokumentami potwierdzającymi wykonanie i odbiór świadczeń, a Wykonawca nie złoży w trybie określonym w ppkt.19 uwag wykazujących niezasadność bezpośredniej zapłaty. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie bez odsetek należnych Podwykonawcy 23) Kwota należna Podwykonawcy zostanie uiszczona przez zamawiającego w złotych polskich. 24) Kwotę równa kwocie zapłaconej Podwykonawcy, dalszemu Podwykonawcy lub skierowanej do depozytu sądowego Zamawiający potrąci z wynagrodzenia należnego Wykonawcy. 25) Wymogi, o których mowa w ppkt. 4 - 23, stosuje się odpowiednio do zmiany umowy o podwykonawstwo.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium zgodnie z art. 45 ust.2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych w wysokości 10 000,00 zł słownie: dziesięć tysięcy złotych 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1/ pieniądzu, 2/poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3/ gwarancjach bankowych, 4/ gwarancjach ubezpieczeniowych, 5/ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 1/ Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Gorlice Nr 75 8795 0005 2001 0002 1946 0004 z dopiskiem - Remont drogi Średnie w Moszczenicy. 2/ W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 3/ W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego -Urząd Gminy Moszczenica w kancelarii pok. 2, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 4/ Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp 4. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art.45 i 46 Pzp

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminamoszczenica.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach