Przetargi.pl
Remont dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej i gruntowej ulepszonej będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świdnicy w latach 2013 - 2014

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58-100 Świdnica, ul. Armii Krajowej 49
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8562850 , fax. 074 8523110
  • Data zamieszczenia: 2013-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49 49
    58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8562850, fax. 074 8523110
    REGON: 00057958900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swidnica.bip-gov.info.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej i gruntowej ulepszonej będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świdnicy w latach 2013 - 2014
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.2. Opis przedmiotu i cel zamówienia Przedmiotem zamówienia jest - remont dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej i gruntowej ulepszonej w granicach administracyjnych m .Świdnicy Cel - Celem postępowania przetargowego jest wyłonienie wykonawcy na wykonanie zadania remontowego. 3.2.1 Przedmiot zamówienia a/ remont istniejącej nawierzchni bitumicznej wybranego elementu pasa drogowego w celu likwidacji ubytków lub deformacji i doprowadzenia nawierzchni do stanu pierwotnego. b/ wykonanie remontów ulic o nawierzchni gruntowej ulepszonej . c/ oznakowanie uszkodzonych elementów infrastruktury drogowej do czasu właściwej naprawy miejsc, gdzie uszkodzenie powstało w sposób nagły. Uwaga: wymaga się podjęcia działań, o których mowa w pkt. C, w ciągu dwóch godzin od telefonicznego zgłoszenia. 3.2.2 Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowią załącznik do niniejszej specyfikacji znajdują się na stronie internetowej Zamawiającego www.swidnica.bip-gov.info.w katalogu zamówienia publiczne. 3.2.3 Wykonawca robót jest zobowiązany do czasu podpisania umowy przedłożyć zatwierdzony projekt organizacji ruchu dla robót postępujących tj: a/ oznakowanie tymczasowe na czas remontu cząstkowego nawierzchni ulicy lub chodnika, b/ oznakowanie tymczasowe na czas robót związanych z wyrównaniem nawierzchni gruntowych ulepszonych, c/ oznakowanie tymczasowe miejsc gdzie uszkodzenie powstało w sposób nagły, 3.3. Zakres robót 3.3.1 W zakresie zadania ujęto wykonanie robót budowlanych zakwalifikowanych wg Wspólnego Słownika Za mówień do kategorii (kody CPV): 45.23.31.40-2 Roboty drogowe w katalogu zamówienia publiczne, główny przedmiot 45.23.31.40.2 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 45233223-8 Wymiana nawierzchni drogowej 45233141-9 Roboty w zakresie konserwacji dróg 45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni 3.3.2 Obejmuje roboty budowlane na które składają się: a/ przy wykonywaniu remontów cząstkowych masą mineralno- asfaltową grubości co najmniej 5 cm - obciąć piłą do asfaltu krawędź nawierzchni min. 3 cm od brzegu uszkodzenia - odspoić, zebrać i wywieść rumosz z pasa drogowego na wysypisko i ponieść opłaty za korzystanie z wysypiska - oczyścić i osuszyć remontowaną powierzchnię z zanieczyszczeń - skropić krawędzie (od czoła) i dno uszkodzenia lepiszczem - wypełnić i zagęścić remontowaną powierzchnię masą mineralno asfaltową gr. 5 cm b/ przy wykonywaniu remontów cząstkowych masą mineralno- asfaltową grubości za każdy ?1 cm - obciąć piłą do asfaltu krawędź nawierzchni min. 3 cm od brzegu uszkodzenia - odspoić, zebrać i wywieść rumosz z pasa drogowego na wysypisko i ponieść opłaty za korzystanie z wysypiska - oczyścić i osuszyć remontowaną powierzchnię z zanieczyszczeń - skropić krawędzie (od czoła) i dno uszkodzenia lepiszczem - wypełnić i zagęścić remontowaną powierzchnię masą mineralno-asfaltową gr. ?1 cm c/ przy wykonywaniu remontu nawierzchni gruntowych i tłuczniowych, bez zmiany wysokości niwelety należy : - spulchnić na gł. ok. 15-20 cm oraz wyprofilować nawierzchnię przy użyciu równiarki celem uzyskania spadków poprzecznych i podłużnych, - rozłożyć materiał kamienny zebrany w wyniku wyrównywania nawierzchni pasa drogowego o średniej grubości 15 -20 cm - zagęścić rozłożony materiał przy użyciu walca stycznego o ciężarze 10 -15 ton oraz usunąć nadmiar materiału d/ przy wykonywaniu remontu nawierzchni gruntowych i tłuczniowych wraz z uzupełnieniem klińcem kamiennym o uziarnieniu 4 -31,5 mm , bez zmiany wysokości niwelety należy : - spulchnić na gł. ok. 15-20 cm oraz wyprofilować nawierzchnię przy użyciu równiarki celem uzyskania spadków poprzecznych i podłużnych, - rozłożyć i wyrównać dowieziony materiał w ilości do 30 % ogólnej powierzchni, - zagęścić rozłożony materiał przy użyciu walca stycznego o cieżarze10 -15 ton oraz usunąć nadmiar materiału e/ przy wykonywaniu remontów cząstkowych masą mineralno- asfaltową bez cięcia i kucia nawierzchni - osuszyć i oczyścić remontowaną powierzchnię z zanieczyszczeń - skropić krawędzie (od czoła) oraz miejsca połączeń z istniejącą powierzchnią lepiszczem (emulsja asfaltowa, asfalt). - wypełnić i zagęścić remontowaną powierzchnię masą mineralno-asfaltową gr. 5 cm f/ przy wykonywaniu remontów cząstkowych przy ubytkach do 2 cm specjalistyczną maszyną wtryskującą pod ciśnieniem grysami i emulsją asfaltową typu K1 - 65 tj. - miejscowe oczyszczenie nawierzchni - skropienie emulsją asfaltową kationową szybkorozkładową K1 - 65 uszkodzonych miejsc nawierzchni rozpryskanie pod ciśnieniem grysów bazaltowych (płukanych) o uziarnieniu 2-5 mm w ilości 25 - 30 kg/m2 - usuniecie, zebranie nadmiaru i niezwiązanych ziaren kruszywa w okresie nie dłuższym niż 48 godzin poprzez zamiecenie i wywóz na wysypisko, g/ przy wykonywaniu remontu miejsc przełomowych tj. - demontaż istniejącej nawierzchni o średniej grubości 8 cm - wykonanie robót ziemnych na głębokość 50 cm wraz z wywozem urobku - rozłożenie stabilizacji betonowej Rm 2,5 MP z wytwórni gr. 20 cm, - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego o uziarnieniu 63 mm gr. 28 cm - ułożenie warstwy wiążącej nawierzchni z masy mineralno-asfaltowej gr. 5 cm - ułożenie warstwy ścieralnej nawierzchni z masy mineralno-asfaltowej gr. 5 cm 3.3.3. Zakres prac wyszczególniony w pkt.3.2.1 c obejmuje: a. oznakowanie zgodnie z projektem określonym w pkt. 3.2.3 c miejsc gdzie uszkodzenie powstało w sposób nagły, w ciągu dwóch godzin od telefonicznego zgłoszenia do Wykonawcy, b. kontrolę i utrzymanie we właściwym stanie technicznym oznakowania, o którym mowa w pkt. 3.3.3 a do czasu zakończenia tych prac, c. przeprowadzenie remontu elementów infrastruktury drogowej w ciągu 3 dni od daty zgłoszenia przez Zamawiającego, a w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych z chwilą ich ustania. 3.3.4 Podstawą realizacji zadań , o których mowa w pkt. 3.3.3 ppkt. a i b jest informacja pozyskana przez Wykonawcę od Zamawiającego lub przekazana za pośrednictwem Straży Miejskiej, Policji za pomocą fax-u , telefonicznego zgłoszenia lub e-mail. WARUNKI WYKONYWANIA 4. WARUNKI WYKONYWANIA ROBÓT 4.1. Do sprawowania nadzoru nad realizacją prac Zamawiający zapewnia nadzór osoby z wymaganymi uprawnieniami. 4.2. Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, zasadami sztuki budowlanej oraz zgodnie z zasadami BHP. 4.3. Roboty powinny być wykonywane zgodnie z reżimem technologicznym, określonym przez Polskie Normy, producentów poszczególnych elementów, produktów, materiałów i urządzeń. Wszystkie użyte do remontu materiały powinny posiadać odpowiedni atest i świadectwo dopuszczenia, wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje, zezwalające na stosowanie ich w budownictwie. Dokumenty te przed wbudowaniem materiałów należy przedłożyć osobie powołanej przez Zamawiającego do nadzoru. 4.4. Podstawa realizacji zadań , o których mowa w pkt. 3.2.3 ppkt c. jest informacja pozyskana przez Wykonawcę od Zamawiającego lub przekazana za pośrednictwem Straży Miejskiej, Policji za pomocą fax-u, telefonicznego zgłoszenia lub e-mail. 4.5. Nakłady nie stanowiące wartości robót , a niezbędne do wykonania przedmiotu umowy należy objąć ceną ofertową. 4.6. Wykonawca jest odpowiedzialny za szkody powstałe w trakcie realizacji robót i po ich zakończeniu również wobec osób trzecich w wyniku nieterminowego naprawienia nawierzchni drogowych. 4.7. Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i robót przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalnościach, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego. 4.8. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadań z należytą starannością i bez opóźnienia, aby ukończyć roboty w terminie ustalonym w harmonogramie lub protokole typowania robót. 4.9. Wykonawca własnym staraniem zabezpieczy wywóz gruzu (rumoszu) z terenu budowy, co stanowić będzie jego koszt. 4.10. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia w systemie podwykonawczym. 5. WARUNKI ODBIORU ROBÓT 5.1 Wykonawca na wniosek Zamawiającego zobowiązany jest do uczestniczenia w przeglądach stanu technicznego infrastruktury drogowej. Na jego podstawie wspólnie spisany zostanie protokół typowania robót z określonym zakresem prac, terminem ich rozpoczęcia i zakończenia. 5.2 Wykonawca w trakcie realizacji zadań określonych w protokole typowania zobowiązany jest do telefonicznego powiadamiania Zamawiającego ( do godz. 9??.) o miejscu prowadzenia robót remontowych w danym dniu. 5.3 Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia Zamawiającego w przypadku kiedy nie wykonuje tego dnia robót, a ma niezrealizowane zadania objęte protokołem typowania. 5.4 Wraz z podpisaniem przyjęcia protokołu typowania Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie zdarzenia wynikające ze stanu nawierzchni. 5.5 Odbiory robót będą dokonywane przez Zamawiającego w ciągu 10 dni od daty zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości robót do odbioru. 5.6 Podstawą do odbioru będą: oględziny nawierzchni, badania laboratoryjne i techniczne, pomiary geometryczne. Badania laboratoryjne mieszanek bitumicznych powinny być wykonywane przez laboratorium, nie rzadziej niż raz na 50 Mg wbudowanej masy, a protokoły przekazane Zamawiającemu. 5.7 Do każdego protokołu odbioru w miarę postępu robót dołączony będzie kosztorys zamienny wynikający z rzeczywiście wykonanych robót ( potwierdzony przez inspektora nadzoru) i cen jednostkowych stanowiących Załącznik nr 1 do Umowy. 5.8 Zamawiający może naliczać kary w przypadku nie wykonania lub nienależytego wykonania robót: 5.8.1 Za każdy dzień opóźnienia zakończenia robót, określonego w protokole typowania robót w wysokości 200 zł. 5.8.2 W przypadku nie wykonania postanowień pkt. 3.3.3 kara w wysokości 100 zł za każdy dzień przedłużenia terminu, a w przypadku powstania szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich, Wykonawca poniesie z tego tytułu pełną odpowiedzialność. 6 WYMAGANY TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Terminy wykonania zamówienia - rozpoczęcie - w dniu podpisania umowy - zakończenie- 31.12.2014 Okres gwarancji na prace: -1 rok na remonty masą mineralną asfaltową( objętych protokołem typowania robót) -10 miesięcy na remonty nawierzchni gruntowych ulepszonych( objętych protokołem typowania robót) -1 rok na powierzchniowe utrwalanie nawierzchni ( objętych protokołem typowania robót) -3 lata na remonty nawierzchni (objęte harmonogramem robót)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331426
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 12.1 Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. przed 24-04-2013 r. 12.2Wadium może być wniesione w formach określonych w art.45 ust.6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, z tym, że: a. złożone w pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO. S.A. I Oddział w Świdnicy 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724. Kwota wadium wniesiona przelewem winna znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. b. złożone w gwarancjach (bankowych, ubezpieczeniowych): z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych art. 46 ust. 5 ustawy PZP tj. w przypadku, gdy Wykonawca: - odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, - w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, c. złożone w innej niż pieniądz formie winno być złożone w kasie Zamawiającego jako depozyt, złożony za potwierdzeniem, przed upływem terminu składania ofert. d. w przypadku złożenia wadium w formie innej niż pieniądz, dokument gwarancji/poręczenia wadialnego winien pod rygorem odrzucenia oferty wskazywać wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ustawy PZP. 12.3Do oferty należy dołączyć potwierdzenia realizacji przelewu lub oryginał złożenia depozytu. 12.4Wszystkie formy wadium powinny mieć określoną ważność zgodną z okresem związania ofertą. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 12.5Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem jak w pkt. 12.8. 12.6Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12.7Zamawiający zwraca wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12.8Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, d. w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.swidnica.bip-gov.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach