Przetargi.pl
Realizacja zadania inwestycyjnego: Utworzenie w ramach Fabryki Sztuki w Łodzi Inkubatora Kultury - Art_Inkubator

Fabryka Sztuki w Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 90-365 Łódź, ul. Tymienieckiego 3
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 6468865 , fax. 042 6468865
  • Data zamieszczenia: 2011-09-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Fabryka Sztuki w Łodzi
    ul. Tymienieckiego 3 3
    90-365 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 042 6468865, fax. 042 6468865
    REGON: 10030025900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.fabrykasztuki.org
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka Organizacyjna Samorządu Terytorialnego - Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja zadania inwestycyjnego: Utworzenie w ramach Fabryki Sztuki w Łodzi Inkubatora Kultury - Art_Inkubator
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Realizacja zadania inwestycyjnego: Utworzenie w ramach Fabryki Sztuki w Łodzi Inkubatora Kultury - Art_Inkubator. Zakres zadania obejmuje: Obszar będący przedmiotem planowanej inwestycji to część zespołu poprzemysłowego objętego ochroną konserwatorską na podstawie wpisu do rejestru zabytków miasta Łodzi A/44 z dnia 21.1.1971 roku. Przedmiotowe budowle stanowią fragment zespołu wykończalni Karola Wilhelma Scheiblera, usytuowanej w części zachodniej rozległego, cennego założenia zabudowy przemysłowej, kształtującej się w XIX wieku i pierwszej ćwierci wieku XX-go. W skład adoptowanej do nowych funkcji zabudowy wchodzą: - budynek A - dawna szwalnia z początku XX wieku, magazyn z lat 20-tych XX wieku, - budynek B i C - magazyny powstałe ok. 1887 roku i magazyn z lat 80-tych XIX wieku. Są to przykłady architektury przemysłowej, których walorem jest dobry stan zachowania i stosunkowo niewielkie przekształcenia, którym ulegały. Dwa z nich (magazyny z 1887 roku) zachowane są wraz z oryginalnymi wnętrzami i wyposażeniem. Przywrócenie elewacjom budynków pierwotnych walorów estetycznych i form zbliżonych do historycznych jest niezbędne z uwagi na ich obecny zły stan. Budynek A. Obiekt A jest średniowysokim, niepodpiwniczonym budynkiem użyteczności publicznej posiadającym trzy kondygnacje naziemne. Część wschodnią stanowi dwupiętrowy budynek murowany, wzniesiony na rzucie prostokąta. Część zachodnią stanowi również dwupiętrowy budynek wzniesiony na rzucie nieregularnego czworokąta dopasowanego do przebiegu granic nieruchomości. Konstrukcję nośną budynku stanowi monolityczna konstrukcja żelbetowa, słupowo-ryglowa, którego wypełnienie stanowi mur ceglany. Obiekt posiada monolityczną, żelbetową klatkę schodową oraz szyb dźwigu towarowego. W poziomie pierwszego piętra budynek A połączony jest z budynkiem B łącznikiem. Elewacje budynku odzwierciedlają historię rozbudowy obiektu. Dominującym materiałem na elewacji jest cegła. Wnętrza w większości jednoprzestrzenne, skomunikowane historyczną klatką schodową, zlokalizowaną w północno - zachodnim narożniku budynku. Całość przekryta stropodachem niewentylowanym odwadnianym na zewnątrz. Parter stanowić będzie wielofunkcyjna sala muzyczna oraz przestrzeń ekspozycyjna z antresolą. Pod antresolą znajdować się będą sanitariaty ogólnodostępne oraz pomieszczenia zaplecza gastronomi. Na I piętrze zlokalizowano zespoły pracowni o różnym profilu oraz salę konferencyjno - szkoleniową małą (60 miejsc) sąsiadującą z atelier fotograficznym oraz blokiem toalet. Na II piętrze zaprojektowano pomieszczenia biurowe oraz salę konferencyjno - szkoleniową dużą (90 miejsc).Komunikację pionową zapewniać będą dwie klatki schodowe oraz dwie windy: panoramiczna i towarowa. W istniejącej bryle budynku nie planuje się żadnych zmian, a jedynie uzupełnienia i renowacje polegające na odtworzeniu historycznego charakteru elewacji. Nośna konstrukcja żelbetowa zostanie lokalnie wzmocniona. W części centralnej obiektu zaprojektowano nową, stalowo - żelbetową klatkę schodową oraz windę panoramiczną opartą na stalowym szkielecie. We zachodniej części parteru zaprojektowano antresolę w konstrukcji stalowej. Na dachu budynku zastaną zainstalowane trzy centrale wentylacyjne dostępne przez właz dachowy z pomostu technicznego. Budynek wyposażony będzie w następujące instalacje: wodno-kanalizacyjną, elektroenergetyczną, grzewczą, wentylacje i klimatyzację, wody lodowej, deszczową, piorunochronną, oświetlenia awaryjnego ewakuacyjnego, sygnalizacji pożaru, hydrantową. Dane charakterystyczne budynku A. Powierzchnia zabudowy 875.86 m2. Powierzchnia całkowita obiektu (z łącznikiem południowym) 2651.67 m2. Powierzchnia użytkowa obiektu 2486.66 m2. Łączna kubatura brutto obiektu 11582.00 m3. Wysokość obiektu 13.11 m. Szerokość obiektu 15.03 - 17.73 m. Długość obiektu 50.04 m. Budynki B i C. Budynki B i C zostały wzniesiony, prawdopodobnie w latach sześćdziesiątych XIX wieku i pierwotnie pełniły funkcję magazynową. Budynek B jest murowanym, średniowysokim, niepodpiwniczonym, trzykondygnacyjnym obiektem użyteczności publicznej połączonym łącznikami z budynkami A i C. Nie posiada własnej klatki schodowej. Komunikacja pionowa odbywa się po przez schody i dźwigi usytuowane w budynkach A i C. Układ konstrukcyjny budynku jest podłużny i składa się z rzędu żeliwnych słupów oraz murowanych ścian z pilastrami. Słupy podtrzymują odcinkowe ceramiczne stropy oraz stropodach. Budynek C jest murowanym, niepodpiwniczonym, częściowo, parterowym, częściowo trzykondygnacyjnym obiektem użyteczności publicznej. Z budynkiem B jest połączony łącznikiem w poziomie I i II piętra. Pierwotnie budynek wzniesiono na rzucie w kształcie litery C, którego wnętrze wypełniono później halą parterową. Komunikacja pionowa odbywa się jednobiegowymi schodami usytuowanymi w południowej części budynku oraz dwoma dźwigami towarowym. W części wysokiej układ konstrukcyjny jest podłużny. Układ konstrukcyjny budynku C jest analogiczny jak budynku B, poszerzony o dwa rzędy żeliwnych słupów. Nad częścią niską, konstrukcję stanowią dwuspadowe dźwigary trapezowe. Na parterze zlokalizowano: wysoki hall, hol górny-foyer, salę wielofunkcyjną z własnym zapleczem, pomieszczenia zaplecza, służące do obsługi głównej funkcji ekspozycyjnej obiektu, a także klatki schodowe, zespoły sanitariatów i dźwigi osobowe. Powierzchnia I i II piętra przeznaczona została zasadniczo na funkcje ekspozycyjne oraz do zagospodarowania, jako przestrzeń wielofunkcyjna. Wewnętrzny pasaż tworzący się pomiędzy budynkami B i C zostanie przykryty szklanym dachem i wydzielony przeszklonymi ścianami, a wewnątrz usytuowano panoramiczny trzon windowy. Komunikację pionową zapewniać będą trzy klatki schodowe. Budynki wyposażone będą w następujące instalacje: wodno-kanalizacyjną, elektro-energetyczną, centralnego ogrzewania, wentylacje i klimatyzację, wody lodowej, deszczową, piorunochronną, oświetlenia podstawowego, ewakuacyjnego, zewnętrznego, sygnalizacji pożaru, hydrantową, instalacji audiowizualnej, sieć strukturalną komputerową i telefoniczną, instalacje gazową. Dane charakterystyczne budynku B i C (łącznie). Powierzchnia zabudowy 2039.70 m2. Powierzchnia użytkowa obiektu 4240.20 m2. Łączna kubatura brutto obiektu 21800.00 m3. Wysokość obiektu 13.80 m. Szerokość obiektu 52.00 m. Długość obiektu 40.20 m. Obiekty A, B i C zapewniają dostępność dla osób niepełnosprawnych, zwłaszcza tych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Dla budynków przyjęto proste warunki gruntowe i II kategorię geotechniczną obiektu. Na terenie objętym inwestycją nie występują skutki oddziaływania eksploatacji górniczej. Budynki zaliczono do kategorii ZL I zagrożenia ludzi. Budynki powinny spełniać wymogi klasy B odporności pożarowej. Po zrealizowaniu zadania inwestycyjnego budynki A, B i C będą służyły celom ekspozycyjno - wystawienniczym i biurowym. Zakres rzeczowy zadania inwestycyjnego obejmuje realizację przedmiotowych projektów: budowlanego i wykonawczego w tym, w szczególności: - roboty rozbiórkowe, - prace konserwatorskie (w zakresie konserwacji murów ceglanych, elementów stalowych i żeliwnych, ślusarki okiennej i drzwiowej), - roboty remontowo-budowlane, - roboty instalacyjne wewnętrzne, - roboty instalacyjne zewnętrzne, - roboty terenowe - zagospodarowanie terenu, - wyposażenie obiektu w zakresie objętym projektem. Przedmiot zamówienia obejmuje również współdziałanie Wykonawcy z Inwestorem Zastępczym, pod jego nadzorem i w zakresie przez niego określonym w: - przygotowaniu wszystkich dokumentów potrzebnych do uzyskania wymaganego pozwolenia na użytkowanie obiektów, których dotyczą roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia, - reprezentowaniu Zamawiającego we wszelkich procedurach zmierzających do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektów, których dotyczą roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia, - przekazaniu Zamawiającemu pozwolenia na użytkowanie wraz z innymi dokumentami potrzebnymi do rozpoczęcia użytkowania obiektów, których dotyczą roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia. Niniejsze zamówienie związane jest z realizacją projektu pod nazwą Utworzenie w ramach Fabryki Sztuki w Łodzi Inkubatora Kultury - Art_Inkubator, który otrzymał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach III Osi priorytetowej: Gospodarka, innowacyjność, przedsiębiorczość Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013. Głównymi zadaniami w ramach projektu są: - Zadanie 1: Realizacja projektu - prace budowlano - instalacyjne: zagospodarowanie terenu; roboty budowlane; prace instalacyjne, - Zadanie 2: Zakup wyposażenia. Przedmiotowe postępowanie dotyczy realizacji Zadania 1 w ramach projektu Utworzenie w ramach Fabryki Sztuki w Łodzi Inkubatora Kultury - Art_Inkubator.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 650 000 PLN (słownie: sześćset pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu: 1) należy wpłacić przelewem (operacja bezgotówkowa) na rachunek: Fabryka Sztuki w Łodzi. Bank ING o/Łódź numer rachunku: 03 1050 1461 1000 0023 1338 9344 z dopiskiem: Wadium na realizację zadania inwestycyjnego: Utworzenie w ramach Fabryki Sztuki w Łodzi Inkubatora Kultury - Art_Inkubator. Uwaga! Wadium wniesione w pieniądzu powinno znajdować się na w/w rachunku Zamawiającego najpóźniej w terminie składania ofert. 2) dokument potwierdzający wykonanie przelewu wadium - oryginał lub jego kopię (kserokopię) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, należy załączyć do oferty. 6. Wadium wnoszone w pozostałych formach Odpowiedni dokument należy złożyć w formie oryginału, najpóźniej do upływu terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, w dziale księgowości, pokój nr 9, a kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy załączyć do oferty. Dokument wadialny winien zawierać w swej treści zobowiązanie podmiotu udzielającego poręczenia lub gwarancji do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty Zamawiającego we wszystkich przypadkach, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Zwrot wadium: 1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 4a. 1a. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytegowykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 2. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 3. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 4a. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w ustawie Pzp art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 1. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy służące do pokrycia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zamówienia będzie wymagane od Wykonawcy na podstawie art.147 ustawy Pzp i będzie wynosiło 5 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie. 2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275) 3. Zamawiający nie dopuszcza złożenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy: a) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, b) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego, c) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów. 4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy musi być wniesione najpóźniej w dniu zawarcia umowy, przed momentem podpisania umowy; 5. Zabezpieczenie należytego wykonanie umowy wniesione w pieniądzu - należy wpłacić przelewem na konto w Bank ING o /Łódź numer rachunku: 03 1050 1461 1000 0023 1338 9344. 6. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, wadium wniesione w pieniądzu może być zaliczone przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Jeżeli zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie wniesione w pieniądzu to zostanie ono zwrócone wraz z odsetkami, wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 8. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt. 2 niniejszego rozdziału. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszania jego wysokości. 9. Wykonawca, który zostanie wybrany, najpóźniej w dniu podpisania umowy wniesie 100 % ustalonej całkowitej kwoty zabezpieczenia. 10. Część zabezpieczenia, o którym mowa w pkt 9, Zamawiający zwróci w następujący sposób: 1) 70% zabezpieczenia zwrócone zostanie w ciągu 30 dni od dnia wykonania Zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane (tj. po usunięciu ewentualnych wad i usterek ujawnionych w trakcie odbioru końcowego, stwierdzonym odpowiednim protokołem odbioru), 2) pozostałą część zabezpieczenia służącą do pokrycia roszczeń w ramach rękojmi za wady tj. w wysokości 30% całości zabezpieczenia, Zamawiający zwróci nie później niż w 15 dni po upływie ostatniego okresu rękojmi zawady. 11. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przelewem na rachunek bankowy o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w pkt. 5. Jeżeli zabezpieczenie należytego wykonania umowy jest wnoszone w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, z treści gwarancji musi jednoznacznie wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do zapłaty Zamawiającemu kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy na pierwsze żądanie Zamawiającego. 12. W przypadku zamiaru złożenia zabezpieczenia w formie gwarancji, Wykonawca może dostarczyć Zamawiającemu treść gwarancji celem weryfikacji nie później niż na 7 dni przed terminem zawarcia umowy. W takim przypadku Zamawiający zaakceptuje lub odmówi akceptacji treści gwarancji w ciągu 2 dni od jej otrzymania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach