Przetargi.pl
Przebudowa ul Słowiczej w Słubicy od ul. Słonecznej na długości 756m

Gmina Żabia Wola ogłasza przetarg

  • Adres: 96-321 Żabia Wola, ul. Główna 3
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 046 8578182, 8578224 , fax. 046 8578181
  • Data zamieszczenia: 2010-09-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żabia Wola
    ul. Główna 3 3
    96-321 Żabia Wola, woj. mazowieckie
    tel. 046 8578182, 8578224, fax. 046 8578181
    REGON: 75014857800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabiawola.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul Słowiczej w Słubicy od ul. Słonecznej na długości 756m
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Opis przedmiotu zamówienia. Wykonanie w dwóch etapach przebudowy drogi gminnej zlokalizowanej na działce nr ewidencyjny nr 58 pas drogowy ul. Słowiczej w Słubicy od ul. Słonecznej polegającej na wykonaniu podbudowy i przykrycie jej podwójnym powierzchniowym utrwaleniem grysami i emulsją na długości 756 m. I ETAP przewidziany do realizacji w 2010 obejmuje: A. Wykonanie robót ziemnych z ewentualnym wywiezieniem nadmiaru gruntu B. Wykonanie konstrukcji podbudowy II ETAP przewidziany do realizacji w 2011 obejmuje: A. Wykonanie odwodnienia B. Wykonanie nawierzchni w postaci podwójnego utrwalenia powierzchniowego w warstwie górnej 2-5mm, w warstwie dolnej 5-8mm Dla zachowania właściwych parametrów wykonawczych, podbudowę należy ułożyć dwuwarstwowo (12 + 8 cm), przy użyciu rozściełacza do asfaltu. W celu poprawienia odwodnienia nawierzchni drogi, w obrysie pobocza należy obustronnie wykonać dren podłużny o wymiarach 0,4x0,4 . Wykop należy wyłożyć geowłókniną, wypełnić tłuczniem, zagęścić i zakryć włókniną od góry, a następnie przystąpić do wykonania podbudowy. Ze względu na występowanie urządzeń podziemnych, wykop należy wykonać ręcznie, lub wyjątkowo przy użyciu koparki, zachowując maksymalną ostrożność. Nie wykonywać drenu na odcinkach pokrywających się z instalacjami podziemnymi. Ze względu na charakter dokumentacji, nie wykonano inwentaryzacji urządzeń podziemnych, a odwzorowania urządzeń naniesione na załączonym planie sytuacyjnym mogą być niedokładne Wobec czego wykonawca w ramach obsługi geodezyjnej powinien na etapie tyczenia przez geodetę ustalić granice prawne pasa drogowego oraz urządzenia podziemne. Istnieje także możliwość całkowitego braku na planie sytuacyjnym niektórych urządzeń. Po wykonaniu robót ziemnych w ilości optymalnej, tak aby wykonywana droga znalazła się około 10-15 cm ponad istniejącym terenem, należy odpowiednio zagęścić koryto, tak aby odpowiadało kategorii ruchu KR1 i za pomocą rozściełacza do asfaltu ułożyć kolejno obie warstwy podbudowy na całej szerokości, łącznie z poboczami. Powierzchnię górnej warstwy zagęścić i zaklinować, w taki sposób, żeby nie było na niej luźnego materiału. Do wykonania nawierzchni należy skropić wykonaną podbudowę z tłucznia kamiennego odpowiednio wyrównanego i zagęszczonego, emulsją szybkorozpadową K1-65. Nawierzchnię należy wykonać przy użyciu grysów bazaltowych i emulsji K1-65 . Będzie się ona składała z: - warstwy dolnej grubości 8 ÷ 10 mm z grysów frakcji 5;8 i emulsji K1-65,-warstwy górnej o grubości 3 ÷ 5 mm z grysów frakcji 2;5 i emulsji K1-65. Szerokość jezdni projektowanej - 4.0 m Szerokość poboczy projektowanych do utwardzenia - 0.75 m Szczegółowy opis warunków wykonania i odbioru robót zawarty jest w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót w dokumentacji oraz w przedmiarze robót i należy uwzględnić wnioski z oględzin terenu. Zamówienie przetargowe obejmie również organizację placu robót, wykonanie wymaganych specyfikacją badań i prób, uporządkowanie terenu po zakończeniu prac, wycinkę zakrzaczeń oraz wykonanie innych robót wymaganych technologią, założenie książki drogi. Roboty będą prowadzone w terenie uzbrojonym, więc Wykonawca przed przystąpieniem do robót zobowiązany jest do powiadomienia właścicieli sieci, kolidujących z przebiegiem trasy robót, o zamiarze ich prowadzenia. W wypadku kolizji, należy wyegzekwować od właścicieli sieci oznaczenie wszystkich urządzeń znajdujących się w zasięgu remontowanej nawierzchni. Wykonawca zobowiązany jest do regulacji odkrytych urządzeń do poziomu wykonywanej nawierzchni w uzgodnieniu z właścicielami urządzeń. Wykonawca uwzględni w ofercie sporządzenie dokumentacji czasowej organizacji ruchu. Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest do zapoznania się w terenie z przedmiotem zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do szczególnej ochrony oznaczeń geodezyjnych, a w przypadku naruszenia, do odtworzenia ich na swój koszt. Jeżeli w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, lub w projekcie, pojawią się ewentualne wskazania znaków towarowych, patentów, lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów, lub urządzeń przyjętych do wyceny. Wykonawca w takim przypadku może zaoferować przedmioty równoważne. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. Przystąpienie do robót i zabezpieczenie urządzeń podziemnych. Przed przystąpieniem do robót wykonawczych powinien zlecić wytyczenie w terenie Przystępując do robót, Wykonawca powinien posiadać i zrealizować zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu. Należy również uzyskać pozwolenie od Zarządcy drogi na zajęcie pasa drogowego. Warunkiem rozpoczęcia robót jest sporządzenie Protokółu przekazania terenu robót. Należy również rozpoznać położenie instalacji podziemnych i ewentualną potrzebę ich zabezpieczenia. Zasuwy gazowe, wodociągowe i studnie teletechniczne (o ile takie występują), należy wyregulować do poziomu nawierzchni. Wszelkie prace w rejonie wymienionych urządzeń należy wykonywać ręcznie. Nie należy wykonywać wykopów, które nie służą wykonaniu robót objętych dokumentacją. Wykonawca usunie występujące w pasie drogowym zarośla i zakrzaczenia. Po wykonaniu robót uporządkuję pobocza. Jeżeli wystąpią roboty nie ujęte w dokumentacji a konieczne do wykonania z uwagi na sztukę budowlaną, wiedzę techniczną i technologię Wykonawca je wykona w ramach zawartego kontraktu. Po wykonaniu zadania zleci geodecie powykonawczą inwentaryzację geodezyjną 3. Wykonanie robót budowlanych. 1) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robot, wytycznymi określonymi w SIWZ, dokumentacją, z wiedzą, sztuką budowlaną, przepisami BHP, oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. 3) Wykonanie zadania będzie się uważać za zakończone - odbiór końcowy, jeżeli odbiór nastąpi bez usterek lub z usterkami nie eliminującymi użytkowania obiektu. 4) Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie. 5) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). 6) Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom normowym oraz o innych parametrach niż określone w projekcie. 7) Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu robót zorganizowanym we własnym zakresie, materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez Inspektora nadzoru. 8) Wykonawca jest odpowiedzialny za utylizację lub przekazanie do utylizacji materiałów pochodzących z rozbiórki dla innego podmiotu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji lub innego wykorzystania tych materiałów. 9) Wyroby budowlane użyte do wykonania robot muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach : 1. Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881) cyt.: Art. 4. Wyrób budowlany może być wprowadzony do obrotu, jeżeli nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robot budowlanych, w zakresie odpowiadającym jego właściwościom użytkowym i przeznaczeniu, to jest ma właściwości użytkowe umożliwiające prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym, w których ma być zastosowany w sposób trwały, spełnienie wymagań podstawowych. Art. 5. 1. Wyrób budowlany nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, jeżeli jest oznakowany CE, co oznacza, że dokonano oceny jego zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi, albo umieszczony w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej, albo oznakowany, z zastrzeżeniem ust. 4, znakiem budowlanym, którego wzór określa załącznik nr 1 do niniejszej ustawy. Oznakowanie CE wyrobu budowlanego, który nie stwarza szczególnego zagrożenia dla zdrowia lub bezpieczeństwa oraz nie odpowiada lub odpowiada częściowo specyfikacjom technicznym, o których mowa w ust. 1 pkt. 1, jest także dopuszczalne, wyłącznie po dokonaniu stosownej oceny zgodności. 2. Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) cyt. : Art. 10. Wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały, o właściwościach użytkowych, umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie wymagań podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 1, można stosować przy wykonywaniu robot budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi. 11)Wykonawca może powierzyć wykonywanie robot budowlanych podwykonawcom. 12)Roboty będą prowadzone w terenie uzbrojonym więc Wykonawca przed przystąpieniem do robot zobowiązany jest do powiadomienia właściciela sieci o zamiarze prowadzenia robot. Wykonawca zobowiązany jest do odnalezienia wszystkich zasuw i podniesienia ich w uzgodnieniu z właścicielem. 4. Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia. 1) Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa za cenę ryczałtową obejmującą zakres rzeczowy określony w dokumentacji projektowej, specyfikacji istotnych warunków zamówienia i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robot (STWiOR). 2) Warunki płatności : a. w 2010r: ok 65% wartości zamówienia b. w 2011: ok. 35% wartości zamówienia z części drogowej 2) Jeżeli w trakcie realizacji zamówienia wystąpią roboty niezbędne do wykonania, a nie wynikające z dokumentacji projektowej, a których Wykonawca nie mógł przewidzieć, będą one rozliczane na podstawie odrębnie zawartej umowy pomiędzy Wykonawcą realizującym zamówienie, a Zamawiającym w trybie z wolnej ręki dla udzielania zamówień dodatkowych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy P.z.p. 4) Wynagrodzenie Wykonawcy jest ceną ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia wynikającego swoim zakresem z pkt. 1 i jakikolwiek błąd w jej obliczeniu nie ma znaczenia na poprawność obliczenia ceny oferty. 5) Postawą ustalenia wynagrodzenia (ceny brutto oferty) będzie kosztorys ofertowy opracowany metodą uproszczoną na podstawie Dokumentacji projektowej, wytycznych i zaleceń określonych w niniejszej Specyfikacji, STWiOR oraz wniosków wynikłych po dokonanej wizji lokalnej w miejscu wykonywania robot budowlanych. 6) Zamawiający uzna zamówienie za wykonane, jeżeli przedmiot zamówienia tj. roboty budowlane będą odebrane bez usterek, przedmiot zamówienia będzie spełniał warunki wynikające z jego przeznaczenia. 7) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium ustala się w kwocie 5.000 złotych 1. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank: Bank Spółdzielczy w Nadarzynie oddział Żabia Wola Nr rachunku: 79 8017 1012 0000 0648 2001 0005 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Przebudowa ul Słowiczej w Słubicy od ul. Słonecznej na długości 756m 2. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3. Wadium może być wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed?siębiorczości, które należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 4. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy P.z.p. 5. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: a) nazwa i adres Zamawiającego; b) określenie przedmiotu zamówienia; c) nazwę i adres Wykonawcy. 6. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, iż odwołanie zostało ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do wnoszenia. 11. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w sytuacji, jak w pkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 13. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach : 1) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, 2) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie złożył wymagane oświadczenia lub dokumenty, ale z treści ich nie wynika, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, 3) jeżeli wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 4) jeżeli wykonawca był zobowiązany i nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko?nania umowy, 5) jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 14. Zamawiający nie zatrzyma wadium, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie złożył wymagane oświadczenia lub dokumenty, ale z treści ich nie wynika, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, pod warunkiem że udowodni, że złożenie innych dokumentów nie jest możliwe i nie wynika to z przyczyn leżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zabiawola.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach