Przetargi.pl
Przebudowa ul. Słonecznej i Popiele w miejscowości Lasek, od ul. Świętej Anny do drogi wojewódzkiej nr 876 na długości 1332m.

Gmina Żabia Wola ogłasza przetarg

  • Adres: 96-321 Żabia Wola, ul. Główna 3
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 046 8578182, 8578224 , fax. 046 8578181
  • Data zamieszczenia: 2011-09-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żabia Wola
    ul. Główna 3 3
    96-321 Żabia Wola, woj. mazowieckie
    tel. 046 8578182, 8578224, fax. 046 8578181
    REGON: 75014857800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Słonecznej i Popiele w miejscowości Lasek, od ul. Świętej Anny do drogi wojewódzkiej nr 876 na długości 1332m.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przebudowa ul. Słonecznej i Popiele w miejscowości Lasek, od ul. Świętej Anny do drogi wojewódzkiej nr 876 na długości 1332m będzie polegać na: wykonaniu podbudowy i warstwy ścieralnej drogi poprzez powierzchniowe utrwalenie emulsją asfaltową, Zakres rzeczowy objęty zamówieniem: a)Wykonanie robót ziemnych z ewentualnym wywiezieniem nadmiaru urobku. b)Wykonanie konstrukcji podbudowy jezdni, łącznie z poboczami . Materiał: warstwa dolna 12 cm. Kruszywo łamane 0-63 warstwa górna 8 cm. Kruszywo łamane 0-31,5 a)Profilowanie i zagęszczanie podbudowy wykonać łącznie z poboczami . b)Wykonanie nawierzchni w postaci podwójnego utrwalenia powierzchniowego -warstwa dolna 5-8 mm -warstwa górna 2-5 mm Uwaga: dla zachowania właściwych parametrów wykonawczych, podbudowę należy ułożyć dwuwarstwowo (12 + 8 cm), przy użyciu rozściełacza do asfaltu. 3.Wykonanie podbudowy. Po wykonaniu robót ziemnych w ilości optymalnej, tak aby wykonywana droga znalazła się około 10-15 cm ponad istniejącym terenem, należy odpowiednio zagęścić koryto, tak aby odpowiadało kategorii ruchu KR1 i za pomocą rozściełacza do asfaltu ułożyć kolejno obie warstwy podbudowy na całej szerokości, łącznie z poboczami. Powierzchnię górnej warstwy zagęścić i zaklinować, w taki sposób, żeby nie było na niej luźnego materiału. 4.Wykonanie nawierzchni. Należy skropić wykonaną podbudowę z tłucznia kamiennego odpowiednio wyrównanego i zagęszczonego, emulsja szybkorozpadową K1-65. Nawierzchnię należy wykonać przy użyciu grysów bazaltowych i emulsji K1-65 . Będzie się ona składała z: a)warstwy dolnej grubości 8 ÷ 10 mm z grysów frakcji 5/8 i emulsji K1-65, b)warstwy górnej o grubości 3 ÷ 5 mm z grysów frakcji 2/5 i emulsji K1-65. -Szerokość jezdni projektowanej - 3.0m -Szerokość poboczy projektowanych do utwardzenia - 0.75m -Szerokość drogi w liniach rozgraniczających 12,0 m. 5.Wykonanie odwodnienia. Projekt uwzględnia wykonanie renowacji rowów w kształcie przedstawionym na przekroju konstrukcyjnym Szczegółowy opis warunków wykonania robót przedstawiony jest w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, oraz w przedmiarze robót. 6.Przystąpienie do robót i zabezpieczenie urządzeń podziemnych. Przed przystąpieniem do robót wykonawczych Wykonawca powinien zlecić geodecie wytyczenie obiektu w terenie. Przystępując do robót, Wykonawca powinien zrealizować i posiadać zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu. Należy również uzyskać pozwolenie od Zarządcy drogi na zajęcie pasa drogowego. Warunkiem rozpoczęcia robót jest przekazanie przez Inwestora zgłoszenia, dziennika budowy, a także sporządzenie protokołu przekazania terenu robót. Z uwagi na fakt, że prace będą prowadzone w terenie uzbrojonym, należy rozpoznać położenie instalacji podziemnych i uwzględnić ewentualną potrzebę ich zabezpieczenia lub przebudowy. Zasuwy, wodociągowe i studnie teletechniczne (o ile takie występują), należy wyregulować do poziomu nawierzchni. Nie należy wykonywać wykopów, które nie służą wykonaniu robót objętych dokumentacją. W trakcie wykonywania prac należy szczególną uwagę zwracać na urządzenia podziemne. Prace w rejonie tych urządzeń należy wykonywać ręcznie. Wszelkie naruszenia struktury gruntu poniżej rzędnych dna koryt, muszą być wypełnione odpowiednim gruntem i zagęszczone. Dotyczy to również konstrukcji nasypów. Wykonawca usunie występujące w pasie drogowym zarośla, drzewa i zakrzaczenia. Po wykonaniu robót uporządkuje teren, na którym były prowadzone roboty. Jeżeli wystąpią roboty nieujęte w dokumentacji, a konieczne do wykonania z uwagi na sztukę budowlaną, wiedzę techniczną i technologię, Wykonawca wykona je w ramach zawartego kontraktu. Po wykonaniu zadania zleci geodecie powykonawczą inwentaryzację geodezyjną oraz założy książkę drogi 7.Roboty ziemne Dodatkowo skalkulowano roboty obejmując renowację i udrożnienie rowów, a także rowy bezodpływowe o przekroju trójkątnym. Wykonawca uwzględni w ofercie, roboty nieujęte w przedmiarze, a zapisane w przedmiocie zamówienia. (np.: czasowa organizacja ruchu). 8.Wskazania prawidłowego wykonania zamówienia Zamówienie obejmuje również organizację placu budowy, obsługę geodezyjną w tym wytyczenie geodezyjne, inwentaryzację powykonawczą, wykonanie badań i prób, uporządkowanie terenu po zakończeniu prac, oraz wykonanie innych robót wymaganych technologią. Roboty będą prowadzone w terenie uzbrojonym, więc Wykonawca przed przystąpieniem do robót zobowiązany jest do powiadomienia właścicieli sieci o zamiarze prowadzenia robót. Należy wyegzekwować od właścicieli sieci oznaczenie wszystkich urządzeń znajdujących się w zasięgu remontowanej drogi. Wykonawca zobowiązany jest do regulacji i ewentualnej przebudowy odkrytych urządzeń do poziomu wykonywanej nawierzchni w uzgodnieniu z właścicielami urządzeń. Wykonawca, w trakcie prowadzenia prac budowlanych i pomiarów geodezyjnych zobowiązany jest do zgłoszenia Zamawiającemu, wszelkich znanych mu problemów wynikających z rozbieżności stanu istniejącego ze stanem prawnym oraz naruszeniem granic własności terenów przyległych. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika budowy, w którym każda wykonana praca, powinna być potwierdzona przez Inspektora Nadzoru. Wykonawca uwzględni w ofercie roboty nieuwzględnione w kosztorysie a zapisane w przedmiocie zamówienia. (np.: czasowa organizacja ruchu). Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest do zapoznania się w terenie z przedmiotem zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania i nieuszkodzenia oznaczeń geodezyjnych. W przypadku ich naruszenia Wykonawca na swój koszt odtworzy znaki geodezyjne. 9.Wykonanie robót budowlanych. 1)Roboty budowlane należy wykonać zgodnie Z Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót, wytycznymi określonymi w SIWZ, dokumentacją projektową, z wiedzą, sztuką budowlaną, przepisami BHP, oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. 2)Wykonawca uwzględni w ofercie sporządzenie dokumentacji czasowej organizacji ruchu. 3)Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest do zapoznania się w terenie z przedmiotem zamówienia. 4)Wykonawca zobowiązany jest do szczególnej ochrony oznaczeń geodezyjnych, a w przypadku naruszenia, do odtworzenia ich na swój koszt. 5)Wykonanie zadania będzie się uważać za zakończone tylko wówczas, gdy podczas odbioru końcowego nie zostaną wniesione żadne uwagi dotyczące usterek. 6)Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do zgłoszenia zakończenia robót, w tym dokumentację powykonawczą, jeżeli w toku wykonywania robót konieczne były zmiany dokumentacji projektowej, wówczas zmiany te należy uwzględnić. 7)Jeżeli użyto w dokumentacji projektowej jakichkolwiek nazw materiałów i urządzeń, to nie są one obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w projektach przy uwzględnieniu, że mają one gwarantować odpowiednią jakość. 8)Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa, jakości). 9)Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom normowym oraz o innych (niższych) parametrach niż określone w dokumentacji . 10)Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu robót zorganizowanym we własnym zakresie, materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą, jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez inspektora nadzoru i przedstawiciela Zamawiającego. 11)Wykonawca jest odpowiedzialny za utylizację lub przekazanie do utylizacji materiałów pochodzących z rozbiórki dla innego podmiotu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji lub innego wykorzystania tych materiałów. 12)Każda ewentualna konieczna i istotna zmiana, która może wystąpić podczas wykonywania robót, musi być zgłoszona do Inspektora Nadzoru 13)Wyroby budowlane użyte do wykonania robot muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach: a)Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr poz. 881) cyt.: Art. 4. Wyrób budowlany może być wprowadzony do obrotu, jeżeli nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robot budowlanych, w zakresie odpowiadającym jego właściwościom użytkowym i przeznaczeniu, to jest ma właściwości użytkowe umożliwiające prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym, w których ma być zastosowany w sposób trwały, spełnienie wymagań podstawowych. Art. 5. 1. Wyrób budowlany nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, jeżeli jest oznakowany CE, co oznacza, że dokonano oceny jego zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi, albo umieszczony w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej, albo oznakowany, z zastrzeżeniem ust. 4, znakiem budowlanym, którego wzór określa załącznik nr 1 do niniejszej ustawy. Oznakowanie CE wyrobu budowlanego, który nie stwarza szczególnego zagrożenia dla zdrowia lub bezpieczeństwa oraz nie odpowiada lub odpowiada częściowo specyfikacjom technicznym, o których mowa w ust. 1 pkt. 1, jest także dopuszczalne, wyłącznie po dokonaniu stosownej oceny zgodności. b)Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) cyt.: art. 10 Wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały, o właściwościach użytkowych, umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie wymagań podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 1, można stosować przy wykonywaniu robot budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi. 14)Wykonawca może powierzyć wykonywanie robot budowlanych podwykonawcom.- W przypadku, gdy określone roboty objęte danym etapem wykonywane będą przez podwykonawców, wykonawca będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu pisemne potwierdzenie otrzymania przez każdego z podwykonawców całego należnego mu z tytułu wykonania tych robót wynagrodzenia lub potwierdzenie dokonania przelewu pełnej kwoty wynagrodzenia należnego z tego tytułu podwykonawcy 10.Warunki płatności: 1)Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa za cenę ryczałtową obejmującą zakres rzeczowy określony w dokumentacji projektowej, specyfikacji istotnych warunków zamówienia i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robot (STWiOR). a)Faktura w wysokości 160.000,00 zł brutto zostanie zrealizowana w 2011r. po wykonaniu części zamówienia w zakresie pozwalającym na użytkowanie ulic w okresie zimowym. b)Faktura - po zrealizowaniu zamówienia w 2012r. 2)Postawą ustalenia wynagrodzenia (ceny brutto oferty) przez Wykonawcę jest dokumentacja projektowa, wytyczne i zalecenia określone w niniejszej Specyfikacji, 3)Cenę należy podać z dokładnością do 2 miejsc po przecinku. 4)Zamawiający uzna zamówienie za wykonane, jeżeli przedmiot zamówienia tj. roboty budowlane będą odebrane bez usterek, przedmiot zamówienia będzie spełniał warunki wynikające z jego przeznaczenia. 5)Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 6)Wykonawca może żądać podwyższenia umówionego wynagrodzenia, jeżeli w toku realizacji zajdzie konieczność przeprowadzenia prac dodatkowych nieobjętych zamówieniem podstawowym. 7)Wykonawca nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, jeżeli prace dodatkowe zostały wykonane bez uzyskania pisemnej uprzedniej zgody zamawiającego. 11.Wymagania stawiane wykonawcy 1)Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia. 2)Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość, zgodny z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. 3)Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem zamówienia. 4)Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego i inspektora nadzoru z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 5)Inne wymagania określone we wzorze umowy oraz wynikające z przepisów prawa. 12.Wymagania dotyczące gwarancji. 1)Wykonawca obejmuje gwarancją całość przedmiotu zamówienia na okres 36 miesięcy od daty odbioru bez zastrzeżeń całości zamówienia. 2)Reklamacje dotyczące stwierdzonych usterek i wad załatwiane będą z należytą starannością w terminie 14 dni od zgłoszenia 3)Okres gwarancji udzielany przez podwykonawców musi odpowiadać co najmniej okresowi udzielonemu przez Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium ustala się w kwocie 6.700,00 złotych 1.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank: Bank Spółdzielczy w Nadarzynie oddział Żabia Wola Nr rachunku: 79 8017 1012 0000 0648 2001 0005 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Przebudowa ul. Słonecznej i Popiele w miejscowości Lasek, od ul. Świętej Anny do drogi wojewódzkiej nr 876 na długości 1332m 2.Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3.Wadium może być wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt. 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, które należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 4.Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy P.z.p. 5.Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: a)nazwa i adres Zamawiającego; b)określenie przedmiotu zamówienia; c)nazwę i adres Wykonawcy. 6.Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert tj. 14 października 2011r. do godz. 10.00 7.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 8.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 9.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, iż odwołanie zostało ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do wnoszenia. 11.Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w sytuacji, jak w pkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12.W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 13.Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach: 1)jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, 2)jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie złożył wymagane oświadczenia lub dokumenty, ale z treści ich nie wynika, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, 3)jeżeli wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 4)jeżeli wykonawca był zobowiązany i nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko?nania umowy, 5)jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 14. Zamawiający nie zatrzyma wadium, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie złożył wymagane oświadczenia lub dokumenty, ale z treści ich nie wynika, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, pod warunkiem że udowodni, że złożenie innych dokumentów nie jest możliwe i nie wynika to z przyczyn leżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zabiawola.pl , www.bip.zabiawola.akcessnet.net
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach