Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej ul. Szkolna w Łambinowicach i budowa drogi wewnętrznej w Malerzowicach Wielkich w ramach POLSKI ŁAD

Gmina Łambinowice ogłasza przetarg

  • Adres: 48-316 Łambinowice, ul. Tadeusza Zawadzkiego 29
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 0048 77 43 11 300 , fax. 0048 77 43 11 346
  • Data zamieszczenia: 2024-03-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łambinowice
    ul. Tadeusza Zawadzkiego 29
    48-316 Łambinowice, woj. opolskie
    tel. 0048 77 43 11 300, fax. 0048 77 43 11 346
    REGON: 531412846
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej ul. Szkolna w Łambinowicach i budowa drogi wewnętrznej w Malerzowicach Wielkich w ramach POLSKI ŁAD
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część 1 – Przebudowa drogi gminnej ul. Szkolna w miejscowości ŁambinowicePlanowane do realizacji zadanie polega na przebudowie drogi gminnej ul. Szkolnej wraz infrastrukturą towarzyszącą w postaci budowy odwodnienia i oświetlenia drogi w m. Łambinowice. Łączna długość drogi wynosi 286 mb. Inwestycja ma za zadanie poprawienie parametrów technicznych orazużytkowych drogi oraz poprawy bezpieczeństwa w ruchu pieszych.Określenie istniejącego stanu zagospodarowania terenuDroga objęta opracowaniem zlokalizowane jest w powiecie nyskim w gminie Łambinowicew miejscowości Łambinowice. Droga ma charakter drogi klasy D (dojazdowej) służącej obsłudze komunikacyjnej zwartej zabudowy mieszkaniowej , działek budowlanych, działek rolnych. Droga stanowi główny ciąg komunikacyjny do szkoły, boiska sportowego , osiedla mieszkaniowego. Droga w stanie istniejącym posiada nawierzchnię bitumiczna szer. 5.50-6.00m. Droga wymaga corocznych zabiegów konserwacyjnych. Odwodnianie ul. Szkolnej odbywa do istn. elementów kd zlokalizowanej w pasie drogi gminnej . Wszystkie elementy drogowe są bardzo stare wysłużone i zniszczone.Warunki gruntowo – wodnePodłoże gruntowe stanowią piaski gliniaste przewarstwienie piaskiem drobnym bądź gliną. Piaski gliniaste stanowa warstwę nieprzepuszczalną oraz należą do grupy gruntów wysadzinowych G3Kategoria geotechnicznaPrzeprowadzane badanie geotechniczne kwalifikuje podłoże jako proste zaliczane do pierwszej kategorii geotechnicznej.Istniejący stan zagospodarowania działki lub terenu z opisem projektowanych zmian, w tym rozbiórek obiektów i obiektów przeznaczonych do dalszego użytkowania:Teren działki stanowi pas drogowy. Jezdnia drogi posiada nawierzchnię twardą ulepszaną o zmiennejszerokości. W otoczeniu drogi występują budynki mieszkalne wielorodzinne , szkoła podstawowa , przedszkole.Informacja o obiektach przeznaczonych do rozbiórki:Do rozbiórki przewidziano cała konstrukcję istniejącej nawierzchni.Projektowane zagospodarowanie terenuPrzebieg projektowanej do przebudowy ulicy przedstawiono na kopii mapy do celów projektowych naplanie w skali 1: 500. Początek opracowania km 0+000.00 ul. Obozowa rozpoczyna od istniejącego skrzyżowania z drogą powiatową , natomiast koniec opracowania jest połączeniem z odcinkiem ulicy Szkolnej wybudowanej w latach poprzednich.Urządzania budowlane związane z obiektami budowlanymiW ramach zadania projektuje się przebudowę drogi – obiektu liniowego docelowo o nawierzchni twardej ulepszonej z betonu asfaltowego wraz infrastrukturą towarzyszącą w postaci odwodnienia , oświetlenia ulicznego (uzupełnienie).Sposób odprowadzania ściekówWody opadowe z jezdni odprowadzane będą wgłębnie poprzez wpusty uliczne do istniejącego orazprojektowanego kanału kanalizacji deszczowej.Układ komunikacyjny / Sposób dostępu do drogi publicznejOdcinek ulicy Szkolnej stanowić będzie uzupełnienie siatki dróg publicznych na terenie miejscowościŁambinowice. Ulica Szkolna została zaprojektowana zgodnie z MPZT m. Łambinowice i stanowić będą docelowo drogę publiczną klasy D (dojazdowa). Ulica Szkolna stanowić będzie drogę podporządkowaną do drogi powiatowej nr 1522 O ul. Obozowej.Parametry techniczne sieci i uzbrojenia terenuSzczegółową lokalizację uzbrojenia terenu uwidoczniono na Projekcie zagospodarowania terenu w skali 1:500. Uzgodnienie z Narady Koordynacyjnej Starostwa Powiatowego w Nysie (w załączeniu do opracowania). Na etapie realizacji robót należy ręcznie dokonać przekopów kontrolnych w celu rzeczywistego zagłębienia i przebiegu oraz określenia stanu technicznego urządzeń podziemnych.Ukształtowanie terenu, układ zieleniTeren działki położony jest na terenie płaskim. Teren obok drogi pokryty roślinnością niską i wysoką(częściowo do likwidacji). Realizacja inwestycji nie wpłynie na zmianę ukształtowania terenu. Budowa drogi będzie realizowana po rzędnych terenu istniejącego +-20cm w celu wyprofilowania nierówności oraz dostosowania niwelety do rzędnych bram wjazdowych . Teren w otoczeniu drogi, układ zieleni w zakresie niezbędnym zostanie uporządkowany oraz zagospodarowany w sposób nie gorszy niż jest to w stanie istniejącym.Podstawowe parametry techniczne – zestawienie_ klasa drogi D_ długość odcinka drogi Szkolna 286mb_ szerokość jezdni 6.00m_ spadki poprzeczne jezdni 2,0%_ szerokość poboczy z kamienia 0,75m_ spadki poprzeczne pobocza 6,0%_ rodzaj nawierzchni jezdni beton asfaltowy_ odwodnienie wgłębne do kanalizacji KD_ nawierzchnia chodników kostka betonowa_ szer. chodnika 2.00mWykonanie konstrukcji drogiSzczegółowy zakres określa SWZCzęść 2 – Budowa drogi wewnętrznej w Malerzowicach WielkichPlanowane do realizacji zadanie polegające na budowie drogi wewnętrznej dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Malerzowice Wielkie. Zakres budowy drogi obejmuje odcinek o długości 380.0 mb o szerokości w zakresie linii rozgraniczających zgodnie z Projektem zagospodarowania terenu. Budowa drogi ma za zadanie poprawienie parametrów technicznych orazużytkowych oraz poprawę bezpieczeństwa w ruchu.2. Określenie istniejącego stanu zagospodarowania terenuPowyższa droga zlokalizowana jest na terenie gminy Gminy Łambinowice. Początek opracowaniarozpoczyna się od istniejącej nawierzchni bitumicznej. W stanie istniejącym droga posiada nawierzchnię gruntową o szer. zmiennej. Stan nawierzchni jest niezadowalający. Droga nie posiada wymaganych min parametrów nośności. Odwodnienie drogi odbywa się w sposób powierzchniowy do przydrożnego rowu.Warunki gruntowo – wodneW wyniku wykonanych badań geotechnicznych w podłożu gruntowym stwierdzono, że bezpośredniopod gruntem zalegają grunty rodzime niewysadzinowe klasy G1.Kategoria geotechnicznaPrzeprowadzane badanie geotechniczne kwalifikuje podłoże jako proste zaliczane do pierwszejkategorii geotechnicznej.Istniejący stan zagospodarowania działki lub terenu z opisem projektowanych zmian, w tym rozbiórekobiektów i obiektów przeznaczonych do dalszego użytkowania:Jezdnia drogi posiada nawierzchnię gruntową. Teren w otoczeniu drogi jest płaski , zagospodarowanyzielenią, niezabudowany.Informacja o obiektach przeznaczonych do rozbiórki:Do rozbiórki przewidziano całą konstrukcję jezdni w zakresie wyznaczonym liniami rozgraniczającymiteren inwestycji.3. Projektowane zagospodarowanie terenuPrzebieg zagospodarowania terenu dla budowy drogi przedstawiono na kopii mapy do celówprojektowych na planie w skali 1: 500.Urządzania budowlane związane z obiektami budowlanymiW ramach zadania projektuje się budowę nowej nawierzchni drogi docelowo o nawierzchni asfaltowej wraz infrastrukturą towarzyszącą zgodnie z odrębnymi przepisami, mającej na celu poprawę warunków użytkowania i bezpieczeństwa .Sposób odprowadzania ściekówWody opadowe z jezdni odprowadzane są w sposób powierzchniowy do przydrożnego rowuodwadniającego.Układ komunikacyjnyOdcinek projektowanej drógi stanowić będzie docelowy ciąg drogi gminnej klasy D – dojazdowa.Sposób dostępu do drogi publicznej- Początek budowy drogi łączy się z drogą wew. dojazdową , która to w centrum miejscowości łączy się z drogą publiczną powiatową. Koniec opracowania znajduje się w rejonie istniejącego cmentarza.Parametry techniczne sieci i uzbrojenia terenuW obszarze inwestycji znajduje się następujące uzbrojenie terenu:- sieć podziemna wodociągowaNa etapie realizacji robót należy dokonać wykopów kontrolnych w celu zagłębienia istniejącej infrastruktury podziemnej.Ukształtowanie terenu, układ zieleniTeren jest terenem płaskim , pokrytym roślinnością niską oraz drzewami. Realizacja inwestycji niewpłynie na zmianę ukształtowania terenu. Budowa drogi będzie realizowana po rzędnych terenu / jezdni istniejącej w celu wyprofilowania nierówności.Teren w otoczeniu drogi, układ zieleni w zakresie niezbędnym zostanie uporządkowany oraz zagospodarowany w sposób nie gorszy niż jest to w stanie istniejącym.4. Podstawowe parametry techniczne dróg_ klasa drogi wew. (dojazdowa)_ długość drogi 380m_ kategoria ruchu KR1_ szerokość jezdni 2.50-5,0m_ spadki poprzeczne jezdni 2,0%_ szerokość poboczy gruntowych 0.5m_ spadki poprzeczne pobocza 6,0%_ rodzaj nawierzchni jezdni beton asfaltowy_ odwodnienie powierzchnioweWykonanie konstrukcji drogiRozbiórki i wyburzeniaPrzewiduje się korytowanie powierzchni. Materiał powstały z wyżej wymienionej czynności należyodwieźć na specjalnie przewidziane do tego celu miejsca – składowiska w celu utylizacji, przetworzenia.Istniejący drzewostanNa odcinku budowanej drogi nie występują kolidujące z zadaniem drzewa lub krzewy.Roboty ziemne i przygotowanie terenu.W ramach zadania przewiduje się wykonanie koryta zgodnie z profilem podłużnym drogi. Robotyziemne prowadzić do głębokości zgodnej dokumentacją projektową i projektowaną niweletą .Roboty ziemne w obrębie istniejącej infrastruktury podziemnej wykonywać ręcznie z zachowaniem szczególnej ostrożności oraz w uzgodnieniu z ich zarządcą. Wszelkie kolizje powstałe podczas prowadzonych robót należy uzgadniać z przedstawicielem danej sieci.Wykonanie nowej konstrukcji drogiPodbudowa zasadniczaPo wykonaniu koryta na odpowiednią głębokość zgodnie z niweletą jezdni i dogęszczeniu podłożanależy przystąpić do wykonania podbudowy zasadniczej z kamienia łamanego o uziarnieniu kruszywa0-31.5mm o łącznej gr. 25 cm. Po wykonaniu i wyprofilowaniu i zagęszczeniu podbudowy należy uzyskać nośność w-wy podbudowy zasadniczej E2>130MPa.Wykonanie nawierzchni twardej ulepszonej z betonu asfaltowegoPrzed przystąpieniem do układania warstw bitumicznych, należy przygotować podłoże. Podłoże należy ustabilizować oczyścić z zanieczyszczeń, błota kurzu oraz wyprofilować by było równe, bez kolein. Następnie skropić podbudowę lepiszczem asfaltowym. Po skropieniu należy przystąpić do układania poszczególnych warstw asfaltowych. Grubość zgodnie z przekrojami konstrukcyjnymi.Konstrukcja nawierzchnia jezdni KR1- w-wa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr.4cm- w-wa wiążąca z betonu asfaltowego AC16 W gr.5cm- dolna w-wa podbudowy zasadniczej z mieszanki z kamienia łamanego 0-31.5mm gr.25cm nośnośćE2>130MPa]-Suma = 34cmSzczegółowy zakres określa SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233252-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach