Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 106512R Wal na dz. nr ewid. gruntu 882, 880/4, 880/1, 738, 805/1, 804/1, 632/1, 631/1, 626/1, 625/1, 619/1, 594/1, 596/1, 600/1, 602/1 m. Dębowa, w km 0+000 ÷ 2+120

Gmina Jodłowa ogłasza przetarg

  • Adres: 39-225 Jodłowa, Jodłowa 1A
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 14 683 30 53;683 30 46;6302001 , fax. 14 630 20 02;683 30 44
  • Data zamieszczenia: 2014-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jodłowa
    Jodłowa 1A 1A
    39-225 Jodłowa, woj. podkarpackie
    tel. 14 683 30 53;683 30 46;6302001, fax. 14 630 20 02;683 30 44
    REGON: 85166110000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 106512R Wal na dz. nr ewid. gruntu 882, 880/4, 880/1, 738, 805/1, 804/1, 632/1, 631/1, 626/1, 625/1, 619/1, 594/1, 596/1, 600/1, 602/1 m. Dębowa, w km 0+000 ÷ 2+120
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Projektowana przebudowa drogi gminnej Nr 106512R Wal w m. Dębowa, gm Jodłowa dotyczy jej dwóch odcinków o łącznej długości 2120 m. Długość pierwszego, początkowego odcinka z nawierzchnią bitumiczną wynosi 1960 m, zaś drugiego o nawierzchni żwirowej 160 m. Na całej długości w/w drogi obydwa rodzaje nawierzchni jezdni znajdują się w złym stanie technicznym; są zniszczone, z licznymi pęknięciami, wysadzinami, koleinami oraz przełomami, co świadczy o znacznym stopniu zużycia technicznego i użytkowego obiektu, stwarzającego zagrożenie bezpieczeństwa dla jego użytkowników. Istniejący system oraz urządzenia odwadniające nie zapewniają sprawnego odprowadzania wód opadowych z obszaru pasa drogowego. Przebudowę drogi należy rozpocząć od obustronnego, mechanicznego ścięcia poboczy z odwiezieniem ścinki na odległość do 1 km. Kolejnym etapem będzie oczyszczenie rowów odwadniających z namułu, z wyprofilowaniem dna i skarp oraz wymiana uszkodzonych i niedrożnych betonowych, poprzecznych przepustów rurowych na nowe, wykonane z rur kanalizacyjnych typu PRAGMA PP SN 8, DN/ID 400 mm. Istniejące przepusty poprzeczne wykonane są z rur betonowych ? 400 mm i usytuowane w kilometrażu: 0+200, 0+400, 0+450, 0+500, 0+900, 1+100, 1+800 i 1+900. Projektowana przebudowa przepustów pod zjazdami dotyczy wymiany zniszczonych i niedrożnych betonowych rur przepustowych ? 400 mm. Wszystkie rury przebudowywanych przepustów ułożone zostaną na ławie żwirowej o grubości warstwy 20 cm po zagęszczeniu. Przestrzeń wykopów nad zamontowanymi rurami przepustowymi należy obsypać piaskiem do wysokości 20 cm ponad górną ich krawędź, zaś powyżej do rzędnej podłoża bitumicznej, profilowej warstwy nawierzchni jezdni drogowej, jak również nawierzchni z kruszyw kamiennych na zjazdach, wykop uzupełnić kamiennym kruszywem łamanym. Warstwy kruszywa odpowiednio zagęścić. Po wykonaniu wymiany zniszczonych rur przepustowych niezbędna będzie obudowa wlotów i wylotów przepustów typowymi, betonowymi ściankami czołowymi. W projektowanej przebudowie drogi, na długości 256 m, uwzględniono umocnienie prawostronnego, przydrożnego rowu odwadniającego prefabrykowanymi, betonowymi korytkami ściekowymi o wymiarach 60x50x20 cm. Ułożone na podsypce cementowo - piaskowej korytka ściekowe stanowić będą zabezpieczenie korpusu drogi przed podmywaniem przez spływające rowem rwące wody opadowe, występujące w okresie nawalnych opadów atmosferycznych. Na powierzchni najbardziej zdeformowanych i uszkodzonych odcinkach jezdni bitumicznej przyjęto miejscowe wyrównanie wyrw i nierówności mieszanką mineralno - bitumiczną oraz wzmocnienie (zbrojenie) projektowanej nawierzchni bitumicznej siatką z włókien szklanych, o wytrzymałości 50 x 50 kN, dostosowaną do wbudowania w nawierzchniach bitumicznych dróg. Siatkę należy wbudować na warstwie z mieszanki mineralno - bitumicznej o grubości 3 cm po zagęszczeniu, ułożonej na wcześniej oczyszczonej i skropionej asfaltem istniejącej, zniszczonej nawierzchni jezdni. Przed przystąpieniem do układania warstwy ścieralnej, wzmocnione miejsca, podobnie jak pozostała część jezdni remontowanej drogi, podlegać będzie również dokładnemu oczyszczeniu i skropieniu asfaltem w ilości 0,5 kg/m2 powierzchni. W miejscach wbudowania siatki wzmacniającej grubość warstwy wiążącej wynosić będzie 3 cm, zaś na pozostałym istniejącym podłożu bitumicznym, jak również odcinku z jezdnią żwirową przyjęto średnią grubość warstwy profilowej (wiążącej) 2 cm po zagęszczeniu. Na odcinku drogi o długości 160 m, usytuowanym w km 1+960 ÷ 2+120, z jezdnią o nawierzchni żwirowej zaprojektowane zostało wykonanie dwóch warstw konstrukcyjnych podbudowy, t.j. dolnej z kruszywa łamanego o grubości 20 cm po zagęszczeniu oraz górnej z mieszanki tłuczniowej o grubości 15 cm po zagęszczeniu, ułożonych bezpośrednio na wcześniej przygotowanym podłożu, polegającym na jego mechanicznym wyrównaniu, wyprofilowaniu i zagęszczeniu. Na całym odcinku drogi przewidziano ułożenie warstwy ścieralnej z masy mineralno - asfaltowej, grysowo - żwirowej, Standard II, o grubości 3 cm po zagęszczeniu. Projektowana przebudowa, na całej długości drogi zachowuje dotychczasową szerokość jezdni równą 3,0 m. Nową nawierzchnię jezdni należy wyprofilować z 2% spadkiem poprzecznym w kierunku rowów odwadniających. W miejscach styku projektowanej nawierzchni jezdni z innymi, istniejącymi nawierzchniami bitumicznymi występujących ciągów jezdnych, dla zapewnienia właściwych ich połączeń, niezbędne jest wykonanie mechanicznego frezowania nawierzchni asfaltowej na zimno, z wywozem ścinki na odległość do 1 km. Głębokość frezowania 4 cm. Po wykonaniu nawierzchni bitumicznej należy wyrównać, wyprofilować i utwardzić mieszanką tłuczniową obustronne pobocza drogowe. Grubość warstwy utwardzenia poboczy 8 ÷ 25 cm, szerokość 20cm. Należy również uwzględnić właściwe wyprofilowanie i połączenie nowej nawierzchni jezdni drogowej z istniejącymi nawierzchniami zjazdów do przylegających posesji, całkowicie eliminujące jakiekolwiek pogorszenie stanu technicznego istniejących obiektów. Do tego celu przewidziano zastosowanie kruszywa kamiennego o granulacji pozwalającej na właściwe zaklinowanie wbudowanych warstw wyrównujących. Po wykonaniu przebudowy, na całości jezdni drogowej nastąpi wyraźna poprawa parametrów technicznych i eksploatacyjnych, bezpośrednio wpływających na bezpieczeństwo użytkowania obiektu, a prawidłowe i dokładne udrożnienie elementów i urządzeń odwadniających, przy naturalnym spadku podłużnym i ukształtowanym 2% spadku poprzecznym w kierunku rowów odwadniających zapewni sprawne odprowadzanie wód deszczowych z korony drogi. Planowane roboty inżynieryjno - drogowe należy wykonać zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi i przepisami BHP. W obrębie wykonywanych robót droga obustronnie musi być prawidłowo oznakowana i odpowiednio zabezpieczona. Organizacja i zabezpieczenie robót winno spełniać wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Transportu I Gospodarki Morskiej z dnia 10 października 2000 r. w sprawie zarządzania ruchem na drogach. 2.3 Dokładny opis i zakres robót określony został w opisie technicznym, przekrojach, szczegółowej specyfikacji technicznej. 2.4 Przedmiot zamówienia obejmuje dodatkowo: a) obsługę geodezyjną robót, wykonanie niezbędnych prób, badań, pomiarów i zabezpieczeń wraz z opłatami za ich wykonanie, b) informowania Zamawiającego (Inspektora nadzoru inwestorskiego) o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót, c) ustalenie lokalizacji, wykonanie i utrzymanie niezbędnego zaplecza technicznego i placu składowego materiałów, d) ubezpieczenie placu budowy, e) uporządkowanie placu budowy, f) zapewnienia na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji, g) przywrócenie sąsiedniego terenu do stanu pierwotnego (przejścia przez drogi, dojazdy, posesje), h) oznakowanie, zabezpieczenie niezbędnego terenu i placu budowy, i) utrzymane przejezdności ulic i dojazdów do posesji w okresie realizacji, j) uzgadnianie wszystkich robót związanych z mediami podziemnymi lub nadziemnymi z ich właścicielami, uzyskanie protokołów wszystkich robót zanikowych (dot. mediów) podpisanych przez przedstawicieli właścicieli. (Brak takich protokołów będzie skutkowało brakiem zapłaty za dany zakres robót), Wszelkie nazwy własne produktów użyte w Specyfikacjach Technicznych, dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót winny być interpretowane jako definicje standardów, a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań mających zastosowanie w projekcie. Produkty takie można zastąpić materiałami/urządzeniami równoważnymi innych producentów pod warunkiem spełnienia zapisów STWiORB z zastrzeżeniem, że jeśli zmiana spowoduje koszty dodatkowe, to ponosi je Wykonawca. Wszelkie nazwy norm użyte w Specyfikacjach Technicznych, dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót należy traktować jako przykładowe, możliwe do zamienienia przez równoważne normy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 10000,00 zł słownie: dziesięć tysięcy złotych

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugjodlowa.itl.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach