Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej dojazdowej w miejscowości Tocznabiel

Gmina Obryte ogłasza przetarg

  • Adres: 07-215 Obryte, Obryte 185
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 029 7411004 , fax. 029 7411004
  • Data zamieszczenia: 2015-06-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Obryte
    Obryte 185 185
    07-215 Obryte, woj. mazowieckie
    tel. 029 7411004, fax. 029 7411004
    REGON: 55066813700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej dojazdowej w miejscowości Tocznabiel
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa odcinka drogi gminnej w m. Tocznabiel o długości 1579,45 m (pikietaż roboczy trasy o początku 0 + 000, dowiązano do granicy działek 315/1 i 225 a końcowy w km 1+ 579,45 na granicy działek 225 i 301/1). W zakresie opracowania ujęto : - korektę geometrii trasy, - wzmocnienie poboczy, - przebudowę istniejącej nawierzchni jezdni z poszerzeniem do 5,00 m, 2. STAN ISTNIEJĄCY. 2.1 KONFIGURACJA TERENU I ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE. Na rozważanym odcinku droga przebiega w terenie równinnym (o różnicy wysokości pomiędzy najwyższym i najniższym punktem 3,5 m) o charakterze rolniczym (łąki) z luźną zabudową typu zagrodowego. 2.2 SIEĆ KOMUNIKACYJNA Przedmiotowa droga jest klasy D. Komunikuje przyległą zabudowę z sąsiednimi miejscowościami oraz z siedzibą władz samorządowych stopnia podstawowego w m. Obryte. Przebudowywany odcinek głównie obsługuje ruch wewnętrzny. Przedmiotowy odcinek posiada połączenia z drogami o nawierzchni gruntowej. 2.3 CHARAKTERYSTYKA TRASY Szerokość pasa drogowego wynosi średnio około 9,00 m. w tym pas jezdny o szerokości 3,60 ÷ 4,00 o nawierzchni z kruszywa naturalnego grubości warstwy 20 cm. 2.4 WIELKOŚĆ RUCHU DROGOWEGO Z pomiarów natężeń ruchu stwierdzono, że ruch kołowy kwalifikuje się do grupy KR1 z uwzględnieniem docelowego ruchu w 10 roku od daty oddania inwestycji do użytku. 2.5 ODWODNIENIE Na całym odcinku wody opadowe odprowadzane są z korony drogi w części do rowów drogowych, które są w znacznym stopniu zamulone a w części na przyległe tereny trawiaste (łąki). 2.6 URZĄDZENIA INŻYNIERYJNE - Linie energetyczne. Linia napowietrzna NN jest zlokalizowana poza pasem drogowym, po stronie prawej na odcinku od km 0+225 do km 1+502. Pod koroną drogi przechodzi kablem doziemnym przyłącze eN w km 0+273,60. - Wodociąg - na odcinku od km 0+190,00 do km 0+997,70 jest zlokalizowany w koronie drogi. 2.7 ZIELEŃ. W pasie drogowym rosną drzewa, które zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego. Ponadto na odcinku od km 0+710,00 do km 1+080,00 rosną krzaki samosiewy o średnim zagęszczeniu - pas szerokości 2,00 m. 3. KONCEPCJA ROZWIĄZAŃ PROJEKTOWYCH 3.1 PROGNOZA RUCHU Ze względu na lokalny charakter omawianego ciągu drogowego nie przewiduje się istotnego wzrostu natężenia ruchu kołowego a szczególnie ciężkiego 100 kN/oś. Wobec tego przyjęto do dalszych obliczeń kategorię ruchu KR1. 3.2 PARAMETRY MODERNIZOWANEGO ODCINKA - klasa drogi D - prędkość projektowa 40 km/h, - szerokość pasa ruchu 2,50 m, - liczba pasów ruchu 2 - w przekroju szlakowym pobocza żwirowe szerokości 1,00 m każde - obciążenia nawierzchni 100 KN/oś, - minimalny promień łuku poziomego 75,00 m, 3.3 POZWIĄZANIA SYTUACYJNO - WYSOKOŚCIOWE 3.3.1 MODERNIZACJA PRZEBIEGU TRASY Trasę modernizowanego odcinka poprowadzono po linii zaznaczonego pasa drogowego. W całości wykorzystano istniejącą nawierzchnię jezdni gruntowej przyjmując je jako dolną warstwę podbudowy. Na całym projektowanym odcinku (w tym i na łukach poziomych) przyjęto spadki poprzeczne obustronne (przekrój daszkowy) i = 0,02. Spadki poboczy żwirowych przyjęto i = 0,06. Niweleta modernizowanej drogi podniesiona jest w stosunku do istniejącej średnio 20 cm. 3.3.2 MODERNIZACJA NAWIERZCHNI JEZDNI Na projektowanym odcinku przyjęto następujący przekrój normalny : - przekrój szlakowy z jezdnią szerokości 5,00 m z obustronnymi poboczami szerokości po 1,00 m każde. Dowiązanie do istniejącej nawierzchni: - żwirowej => przyjęto na odcinku 20,00 m (z kruszywa łamanego 0/31,5) - bitumicznej => o szerokości 3,00 m przyjęto na odcinku od km 1+566,53 do km 1+579,45 Konstrukcje nawierzchni jezdni zostały przyjęte na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43 poz. 430 z 1999 r. ) zwanym dalej rozporządzeniem. Podłoże gruntowe zakwalifikowano jako G2 od km 0+000,00 do km 1+160,00 oraz G1 na odcinku od km 1+160,00 do km 1+579,45. Poziom zwierciadła wód gruntowych występował na głębokości 1,00÷1,20 m na odcinku od km 0+000 do km 1+160. W całości wykorzystuje się istniejącą nawierzchnię z kruszywa naturalnego pod warstwy konstrukcyjne. Projektowana konstrukcja nawierzchni: I. Dotyczy odcinka - od km 0+000,00 do km 1+160,00 - warstwa ścieralna gr. 4 cm z AC11S 50/70 wg PN-EN jak dla KR1, - warstwa wiążąca gr. 4 cm z betonu asfaltowego AC16W50/70 wg PN-EN jak dla KR1, - wzmocnienie gruntu podłoża poprzez stabilizację cementem w węźle betoniarskim, Rm=2,5 N/mm2, grubość warstwy 16 cm. II. Dotyczy odcinka - od km 1+160,00 do km 1+579,45 - warstwa ścieralna gr. 4 cm z AC11S 50/70 wg PN-EN jak dla KR1, - warstwa wiążąca gr. 4 cm z betonu asfaltowego AC16W50/70 wg PN-EN jak dla KR1, - wzmocnienie gruntu podłoża poprzez stabilizację cementem wykonaną mechanicznie na miejscu z odziarnieniem żwirem w-wą gr. 5 cm, Rm=2,5 N/mm2, grubość warstwy 14 cm. - istniejące podłoże z kruszywa naturalnego. Przed wykonaniem warstw wzmacniających istniejącą nawierzchnię gruntową należy wyprofilować równiarką do projektowanych spadków i zagęścić. Istniejąca koronę drogi należy poszerzyć średnio o 2,50 m => przed wykonaniem nasypu z gruntu G1 należy usunąć warstwę humusu z darniną o grubości 20 cm POBOCZA Pobocza przyjęto na całym odcinku o nawierzchni żwirowej ze spadkiem poprzecznym i = 6%. ZJAZDY I SKRZYŻOWANIA Z DROGAMI GRUNTOWYMI Istniejące zjazdy indywidualne i publiczne (skrzyżowania z drogami gruntowymi) należy dostosować wysokościowo do nowej niwelety jezdni. Wszystkie zjazdy przyjęto do wykonania w nasypie, wg Katalogu Powtarzalnych Elementów Drogowych, karta 03.82 i karta 03.85. Zjazd indywidualny o szerokości 5,00 m: Jezdnia, szer. 4,00 m, o konstrukcji: 1. nawierzchnia z kruszywa łamanego 0/31,5 (o uziarnieniu ciągłym) stabilizowanego mech. gr. warstwy 15 cm, 2. podbudowa z kruszywa naturalnego (pospółka), gr. warstwy 10 cm, stabilizowanego mechanicznie, - pobocza szerokości 0,50 m o konstrukcji jak jezdnia, - łuki najazdowe o promieniu R = 3,00 m. Zjazd publiczny o szerokości 6,00 m: Jezdnia, szer. 4,00 m, o konstrukcji: 3. Górna warstwa nawierzchni z kruszywa łamanego 0/31,5 (o uziarnieniu ciągłym) stabilizowanego mech. gr. warstwy 20 cm, 4. dolna warstwa nawierzchni z kruszywa naturalnego (pospółka), gr. warstwy 10 cm, stabilizowanego mechanicznie, - pobocza szerokości 1,00 m o konstrukcji jak jezdnia, - łuki najazdowe o promieniu R = 5,00 m. 3.3.3 ODWODNIENIE Bez zmian. Przyjęto spływ wód opadowych z korony drogi na przyległe pasy trawiaste szerokości około 1,00 m zlokalizowane w pasie drogowym. Nie przewiduje się wzrostu zanieczyszczeń w związku z odbywającym się ruchem drogowym, którego charakter pozostaje bez zmian => ruch lokalny nie generujący istotnych zanieczyszczeń dla środowiska. 4. KOLIZJE Drzewa i krzaki przewidziane do wycinki ujęto w planie wyrębu. W związku z projektowaną przebudową zachodzi konieczność przeniesienia części hydrantów - lokalizacja ujęta w przedmiarze do kosztorysu. Roboty ziemne prowadzone w bezpośrednim sąsiedztwie urządzeń obcych należy wykonywać ręcznie 5. OZNAKOWANIE W opracowaniu uwzględniono oznakowanie pionowe, które naniesiono w projekcie zagospodarowania terenu. Szczegółowy zakres prac znajduje się w dokumentacji projektowej wykonanej przez: Wilech s.c., L. Klicki, W. Ruszczyński, ul. Akacjowa 5, 06-400 Ciechanów,, przedmiarze robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ. Dokumentacja techniczna ze szczegółowymi rozwiązaniami dostępna jest na stronie internetowej www.obryte.biuletyn.net oraz do wglądu w Urzędzie Gminy w Obrytem pokój nr 11 w godz. 800 - 1600. 2. Obowiązki Wykonawcy 1. Wykonawca zobowiązany jest do: - zatrudnienia na swój koszt kierowników budowy oraz złożenia przez nich oświadczeń o podjęciu obowiązków wymaganych przez PINB 2. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prowadzonych robót i za ich zgodność z dokumentacją projektową oraz instrukcjami Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. 3. Z wybranym wykonawcą zostanie zawarta umowa za cenę obejmującą zakres rzeczowy zamówienia określony w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 4. Jeżeli wystąpią różnice pomiędzy projektem a przedmiarem robót ( które stanowią dokumenty pomocnicze dla wykonawcy), do wyceny należy przyjąć wielkości zawarte w projekcie. 5. Jeżeli w trakcie realizacji zamówienia wystąpią roboty niezbędne do wykonania a nie wynikające z dokumentacji projektowej i których wykonawca nie mógł przewidzieć, będą one rozliczane na podstawie odrębnie zawartej umowy pomiędzy wykonawcą realizującym zamówienie, a Zamawiającym w trybie z wolnej ręki dla udzielenia zamówień dodatkowych w trybie art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp. 6. Przedmiar robót, służy Wykonawcy jedynie pomocniczo w celu zapoznania się z przedmiotem zamówienia i w trakcie realizacji zamówienia nie może stanowić podstawy roszczenia Wykonawcy, z tytułu informacji w nim zawartych. Wszelkie wątpliwości lub stwierdzone rozbieżności pomiędzy dokumentacją projektową, a stanem faktycznym należy zgłaszać Zamawiającemu w trybie art. 38 ustawy, zgodnie z rozdz. IV SIWZ. 7. Jeżeli w Dokumentacji projektowej, w opisie zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w odniesieniu do określonych w niej materiałów, urządzeń, itp., Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń itp. o parametrach równoważnych nie gorszych niż wskazane w tych dokumentach. 8. Zamawiający wymaga, aby do oferty Wykonawca załączył kosztorys ofertowy, sporządzony w oparciu o udostępnione Przedmiary robót przy uwzględnieniu metody uproszczonej. 9. W przypadku gdy w toku prowadzonego postępowania Zamawiający dokona zmiany pozycji przedmiarowych Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić je w kosztorysie ofertowym poprzez dodanie pozycji lub wskazanie pozycji, w których zmiana została uwzględniona, o ile Zamawiający nie przekaże zmienionego Przedmiaru robót. 10. O wszelkich zmianach, Zamawiający niezwłocznie powiadomi Wykonawców, którzy zostali zaproszeni do składania ofert oraz którym przekazano niniejszą SIWZ wraz z załącznikami. 11. Zamawiający nie zastrzega żadnej części zadania której wykonanie można powierzyć podwykonawcom. 12. Wymagany termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 15.09.2015 r. 13. Wykonawca udzieli gwarancji na wykonane roboty na zasadach ogólnych określonych w umowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium. 2. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 3. Wadium może być wniesione: 1) w pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Obrytem o/Pułtusk numer rachunku: 33 8232 0005 5500 1834 2000 0010, z dopiskiem na przelewie Wadium w postępowaniu na - Przebudowa drogi gminnej dojazdowej w miejscowości Tocznabiel 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej - dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty, 2) innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust.5 ustawy PZP. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8. Okoliczności zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin gwarancji i rękojmi za wady
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.obryte.biuletyn.net
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach