Przetargi.pl
Podniesienie konkurencyjności regionu Ziemi Kłodzkiej poprzez poprawę jakości gminnych dróg łączących lokalne centra aktywności gospodarczej w mieście Kłodzku z siecią dróg krajowych. Przebudowa ul. Kolejowej wraz z przebudową mostu drogowego z murem oporowym przy przyczółku prawobrzeżnym oraz zabezbezpieczeniem skarpy na dojeździe od strony centrum nad rzeką Nysą Kłodzką w ciągu ul. Kolejowej w Kłodzku i przebudową odcinka ul. Dworcowej od skrzyżowania z ul. Kolejową do wiaduktu kolejowego w Kłodzku.

Gmina Miejska Kłodzko ogłasza przetarg

  • Adres: 57-300 Kłodzko, pl. Bolesława Chrobrego 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074/8654600 , fax. 074 8674062
  • Data zamieszczenia: 2009-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Kłodzko
    pl. Bolesława Chrobrego 1 1
    57-300 Kłodzko, woj. dolnośląskie
    tel. 074/8654600, fax. 074 8674062
    REGON: 00052605000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.klodzko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Podniesienie konkurencyjności regionu Ziemi Kłodzkiej poprzez poprawę jakości gminnych dróg łączących lokalne centra aktywności gospodarczej w mieście Kłodzku z siecią dróg krajowych. Przebudowa ul. Kolejowej wraz z przebudową mostu drogowego z murem oporowym przy przyczółku prawobrzeżnym oraz zabezbezpieczeniem skarpy na dojeździe od strony centrum nad rzeką Nysą Kłodzką w ciągu ul. Kolejowej w Kłodzku i przebudową odcinka ul. Dworcowej od skrzyżowania z ul. Kolejową do wiaduktu kolejowego w Kłodzku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Główny przedmiot zamówienia CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg, 45221111-3 - Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy Kolejowej wraz z łącznikiem z ul. Nadrzecznej, przebudowa mostu drogowego w ciągu ul. Kolejowej, przebudowa odcinka ul. Dworcowej od skrzyżowania z ul. Kolejową do wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Dworcowej. Przebudową objęta jest ulica Kolejowa na całej długości - ok. 230 [m] oraz łącznik pomiędzy ul. Kolejową i ul. W. Łukasińskiego o długości ok. 50 [m]. Ulica Kolejowa położona jest na skarpie schodzącej do koryta kanału Młynówka i rzeki Nysy Kłodzkiej. Wysokość skarpy dochodzi do kilkunastu metrów i wykazuje ona deformacje spowodowane niekontrolowanym spływem wód opadowych z terenu położonego powyżej ulicy stanowiącego zwartą zabudowę mieszkaniowo - handlową. Zakres robót: usunięcie drzew z wykarczowaniem karpiny również na skarpie, zabezpieczenie skarpy żelbetową konstrukcją w formie oczepu w kształcie litery L opartego na wbitych w podłoże stalowych palach, przebudowa konstrukcji jezdni, chodników, zjazdów do posesji, przebudowa kanalizacji deszczowej, wymiana słupów oświetlenia ulicznego wraz z osprzętem, odnowienie oznakowania pionowego, urządzenie terenów zielonych. A.3.2. Przebudowa mostu drogowego w ciągu ul. Kolejowej wraz z przebudową odcinka ul. Dworcowej od skrzyżowania z ul. Kolejową do wiaduktu kolejowego. Przebudowywany obiekt jest mostem pięcioprzęsłowym o konstrukcji mieszanej. Przęsło nurtowe o długości 32,60 [m] wykonano z czterech blachownic stalowych, spawanych, zespolonych z żelbetową płytą pomostową. Poprzecznice podporowe to również stalowe blachownice o tej samej wysokości co belki główne. W przęśle rozmieszczono trzy poprzeczne stężenia belek z kształtowników stalowych (kątowniki i teowniki). Przęsło oparte jest za pośrednictwem stalowych łożysk stałych od strony Kłodzka, wałkowych od stacji PKP. Podstawowe parametry techniczne mostu: długość całkowita: 86,38 [m], rozpiętość teoretyczna przęsła nutowego: 32,00 [m], rozstaw filarów przęseł zalewowych: 8,53 [m], wysokość konstrukcyjna przęsła nurtowego: 2,01 [m], wysokość konstrukcyjna przęsła zalewowego: 3,28 [m], szerokość całkowita na przęśle nurtowym: 8,94 [m], szerokość jezdni: 6,00 [m], szerokość chodnika na przęśle nurtowym od WD: 1,35 [m], szerokość chodnika na przęśle nurtowym od WG: 1,23 [m], szerokość chodnika na przęsłach zalewowych: 1,25 [m]. Zakres robót: wzmocnienie przęsła nurtowego do nośności klasy B, rozbiórka części elementów obiektu istniejącego, naprawa izolacji i nawierzchni jezdni oraz chodników na moście, przebudowa odcinka ul. Dworcowej i wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do klasy KR4, wykonanie nowego systemu odwodnienia mostu, naprawa powierzchniowa betonowych i kamiennych konstrukcji przęseł, filarów i przyczółków, zabezpieczenie i wykonanie nowego systemu odwodnienia muru oporowego przy przyczółku prawobrzeżnym, przebudowa muru oporowego przy przyczółku prawobrzeżnym, zabezpieczenie wszystkich urządzeń obcych kolidujących z robotami remontowymi. A.3.3. Inne uwagi. Prace należy wykonać zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego projektami technicznymi, z tym, że do wyceny robót należy uwzględnić poniższe uwagi: 1) nawierzchnie jezdni i chodników na dojeździe do obiektu mostowego z ul. Kolejowej wykonać zgodnie z projektem przebudowy ul. Kolejowej, 2) stabilizację skarpy na lewym brzegu Nysy Kłodzkiej wykonać zgodnie z projektem dotyczącym przebudowy ul. Kolejowej, 3) odwodnienie mostu w kierunku lewego brzegu Nysy Kłodzkiej przedstawione w projekcie przebudowy Mostu XV - lecia tj. wpusty: W1, W3, W4, W5 (wpust W5 wykonać w miejscu przewidzianym w projekcie przebudowy ul. Kolejowej) włączyć do projektowanej studni ? 1000 w projekcie przebudowy ul. Kolejowej (na etapie realizacji projektu nastąpi korekta lokalizacji studni - kolizja z gazociągiem gA 200), Zamawiający rezygnuje z rozwiązania przedstawionego w projekcie przebudowy Mostu XV - lecia tj. budowy na lewym brzegu Nysy Kłodzkiej separatora SP01, studni kaskadowej i pozostałych elementów kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody opadowe do rzeki, 4) uwzględnić wycinkę i karczowanie wszystkich drzew i krzewów na skarpie, 5) na czas robót należy wykonać projekt organizacji ruchu drogowego i uzyskać zatwierdzenie w Starostwie Powiatowym w Kłodzku, w projekcie należy przewidzieć zapewnienie dojazdu do posesji znajdujących się w sąsiedztwie placu budowy: hurtownie, posesje mieszkalne - projekty czasowej organizacji ruchu drogowego, które posiada Zamawiający i o których mowa w załączonej dokumentacji nie będą odzwierciedlały rzeczywistej sytuacji w organizacji ruchu z powodu trwania innych robót drogowych - w tym samym czasie będzie trwał II etap przebudowy ul. Nadrzecznej - dlatego w załącznikach, w formie elektronicznej, nie przedstawiono tych projektów, 6) koszt zajęcia pasa rzeki Nysa Kłodzka ponosi Inwestor, 7) zmiany w stałej organizacji ruchu wykonać zgodnie z projektem zawartym w dokumentacji przebudowy Mostu XV - lecia. Załączona dokumentacja techniczna stanowi integralną część SIWZ z zastrzeżeniem, że wszystkie ewentualnie wskazane z nazwy materiały (wyroby) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, na wskazane z nazwy materiały i wyroby Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów (wyrobów), nie gorszej jakości niż opisane w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Szczegółowy zakres i technologię wykonania i odbioru robót określają: projekty techniczne, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, projekty stałej organizacji ruchu drogowego stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ. Załączone przedmiary robót, ze względu na wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie zamówienia, są jedynie dodatkową podstawą informacyjną nie uwzględniają ww. uwag. Wykonawcy za realizację Zamówienia przysługiwać będzie wynagrodzenie ryczałtowe patrz rozdział D. Wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia obciążają Wykonawcę. Wykonawca jest zobowiązany udzielić gwarancji na 36 miesięcy od daty odbioru.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium w wysokości: 80.000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych i 00/100 groszy); 2. Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45, ust 6 ustawy PZP. Wadium wniesione w pieniądzach Wykonawca wpłaca przelewem przed terminem składania ofert na rachunek Zamawiającego PBS w Strzelinie/o Kłodzko - 28 9588 0004 7100 1010 2000 0050, z adnotacją Przetarg - ul. Kolejowa, Most XV-lecia. Potwierdzenie wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. 3. Wadium wniesione w innych przewidzianych ustawą formach Wykonawca składa wraz z ofertą. Termin wniesienia wadium w innych formach niż w pieniądzu upływa wraz z terminem składania ofert. 4. Zasady zwrotu oraz zatrzymania wadium przez Zamawiającego określa art. 46 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 PZP. 5. Ponadto: a) wykonali jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi wraz z infrastrukturą podziemną (rurociągi kanalizacji deszczowej i/lub kanalizacji sanitarnej i/lub podziemnych instalacji energii elektrycznej i/lub sieci gazowych i/lub sieci wodociągowych i/lub sieci teletechnicznych) o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych i 00/100 groszy brutto) i jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie mostu drogowego o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych i 00/100 groszy brutto), b) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę min. 3.500.000,00 zł (trzy miliony pięćset tysięcy złotych i 00/100 groszy), c) dysponują lub będą dysponować min. 1 kierownikiem budowy z min. 5 letnim doświadczeniem zawodowym, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej, d) dysponują lub będą dysponować min. 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności drogowej, e) dysponują lub będą dysponować min. 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności mostowej, f) dysponują lub będą dysponować min. 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, g) dysponują lub będą dysponować min. 1 kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, h) dysponują lub będą dysponować min. 1 geodetą posiadającym właściwe uprawnienia geodezyjne. Komisja przetargowa, powołana przez Zamawiającego, dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu, na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych w ofercie, potwierdzających spełnienie wymaganych warunków wg zasady spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany formularz oferty wg ZAŁĄCZNIKA NR 1 do SIWZ. 2. Kosztorysy ofertowe. Kosztorysy należy sporządzić metodą kalkulacji uproszczonej. Kosztorysy ofertowe nie będą podlegały ocenie. Zamawiający oczekuje ich przedłożenia jedynie w celu uzyskania ogólnej informacji o sposobie ustalenia ceny przez Wykonawców oraz sporządzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego. Harmonogram rzeczowofinansowy zostanie sporządzony z wybranym Wykonawcą przed podpisaniem umowy. 3. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy wg ZAŁĄCZNIKA NR 2 do SIWZ. 4. Zgodnie z art. 26 ust. 2 załączą dokumenty wymienione w § 1 ust. 1 pkt. 2, 3, 4, 5 ust. 2 pkt 1, 5, 5a (jeżeli dotyczy), 6 oraz ust. 3 pkt. 2, 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. (Dz. U. Nr 87 z dnia 24 maja 2006 r. poz. 605 z późn. zm): a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. e) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie wg ZAŁĄCZNIKA NR 4 do SIWZ, f) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, wg ZAŁĄCZNIKA NR 3 do SIWZ, jeżeli w wykazie, o którym mowa wyżej Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, wtedy należy dołączyć do niego pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, kwalifikacje osób, o których mowa wyżej należy potwierdzić kopiami uprawnień zawodowych oraz zaświadczeniami o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego wraz z adnotacją o aktualnym ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej, g) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 4: a) ppkt a, b, d składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) ppkt c składa składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z zachowaniem terminów wystawienia dokumentów. 6. Wykaz części zamówienia, które Wykonawca powierzy podwykonawcom wzór stanowi załącznik nr 5 (należy określić zakres jak i wartość zleconych prac). 7. Dowód wniesienia wadium. (wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert). 8. Zaakceptowany projekt umowy. Projekt umowy powinien zostać zaakceptowany bez dokonywania w nim jakichkolwiek zmian. 9. Zgodnie z art. 23 ust.1 PZP Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelkie pełnomocnictwa winny być składane w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. Dokumenty wymienione w punkcie 4 podpunkty: a, b, c, d winien dołączyć każdy podmiot występujący wspólnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.klodzko.pl/gospodarka/zamówienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach