Przetargi.pl
Odbudowa mostu wraz z drogą dojazdową do posesji Nr 1, 4 w Świeciu.

Gmina Leśna ogłasza przetarg

  • Adres: 59-820 Leśna, Rynek 19
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7211239 , fax. 075 7242368
  • Data zamieszczenia: 2010-10-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Leśna
    Rynek 19 19
    59-820 Leśna, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7211239, fax. 075 7242368
    REGON: 23082143400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lesna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbudowa mostu wraz z drogą dojazdową do posesji Nr 1, 4 w Świeciu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Odbudowa mostu wraz z drogą dojazdową do posesji Nr 1, 4 w Świeciu. A) Droga dojazdowa do posesji Nr 1, 4 w Świeciu: - Odbudowa nawierzchni drogi poprzez wykonanie korytowania a następnie nowych warstw drogi zgodnie z załączoną dokumentacją rysunkową, - Wykonanie kamiennych ścianek czołowych istniejącego przepustu, - Montaż ścieku z prefabrykatów betonowych, - Wykonanie dwóch wpustów ulicznych wraz z położeniem rurociągu PCV200 odprowadza-jącego wody opadowe do istniejącego wylotu oraz położenie odcinka rury drenarskiej PVC-U125. Przedmiotem inwestycji jest odbudowa drogi dojazdowej do posesji Nr 1, 4 w Świeciu. Istniejący stan zagospodarowania terenu. Obszar objęty dokumentacją projektową jest własnością Gminy Leśna. W ramach rozwiązań projektowych przewiduje się odbudowę drogi dojazdowej do posesji Nr 1, 4 w Świeciu, która uległa zniszczeniu podczas powodzi w sierpniu 2010r. Trasa drogi przebiega po trasie istniejącej i nie przewiduje się jej zmiany. W pasie prowadzonych robot istnieje uzbrojenie sieci podziemnej infrastruktury technicznej: - sieć teletechniczna. Projektowane zagospodarowanie terenu. Dokumentacja przewiduje odbudowę drogi dojazdowej do posesji Nr 1,4 w Świeciu. Trasa obejmuje dwa odcinki drogi o długościach 321,00mb oraz 167,00mb. Opracowanie przewiduje odbudowę drogi, poprzez wykonanie koryta z wywiezieniem urobku na odległość do 5,0 km w miejsce wskazane przez inwestora. Następnie wykonanie warstwy odcinającej z piasku lub pospółki o grubości - 6 cm, wykonanie podbudowy tłuczniowej o grubości łącznej -23cm z tłucznia niesortowanego frakcji: 0-63 mm - 15 cm, 0-31,5mm -8 cm. Wykonanie nawierzchni mineralno bitumicznej o grubości 8 cm: 4cm - warstwa wiążąca,4 cm - warstwa ścieralna. Projektowana szerokość jezdni równa 3,0m, z miejscowymi poszerzeniami na skrzyżowaniach. Ponadto opracowanie przewiduje wykonanie ścianek czołowych z kamienia naturalnego na zaprawie cementowej na istniejącym przepuście z rur betonowych.Dodatkowo wzdłuż odcinka długości 167,0mb lewostronnie zamontować ściek z prefabrykatów betonowych szerokości 0,5m i długości 63,0mb. Ściek posadowiony na ławie betonowej (zgodnie z załączoną dokumentacją rysunkową). W miejscach wskazanych na rysunkach technicznych projektuje się dwa wpusty uliczne połączone ze sobą za pomocą rur PCV200. Ponadto w miejscu wskazanym na rysunkach technicznych należy zamontować rurociąg drenarski PVC-U 125 w obsypce piaskowej grubości 50 cm włączony do projektowanego wpustu Wp1. Warstwy konstrukcyjne drogi : - warstwa odcinająca grubości 6 cm, - podbudowa z tłucznia niesortowanego - dolna (frakcja 0-63mm) grubości 15 cm, - podbudowa z tłucznia niesortowanego - górna (frakcja 0-31,5mm) grubości 8 cm, - warstwa wiążąca mineralno-bitumiczna grubości 4cm, - warstwa ścieralna mineralno-bitumiczna grubości 4cm. Odwodnienie jezdni Odwodnienie jezdni stanowić będzie spadek podłużny oraz poprzeczny drogi w kierunku pro-jektowanego ścieku betonowego oraz potoku Bruśnik. Zestawienie powierzchni terenu. Zestawienie danych technicznych: - długość drogi - 321,0+167,0 mb, - powierzchnia jezdni - 1568,50 m2, - szerokość jezdni - 3,0 m, - długości ścieku betonowego szer. 50 cm - 63,0 mb, - powierzchnia poboczy tłuczniowych szer. 50 cm - 122,0 m2, - ścianki czołowe z kamienia naturalnego - 1,20 m3, - wpust uliczny 400x600 - 2 szt., - rury PCV200 - 30,0 mb, - rury drenarskie PCV-U 125 - 18,0 mb, - spadki poprzeczne drogi - 2%. Dane o wpisie do rejestru zabytków. Teren objęty opracowaniem nie jest wpisany do rejestru zabytków i nie podlega ochronie na podstawie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Dane o wpływie eksploatacji górniczej. Nie dotyczy. Informacje i dane o zagrożeniu środowiska. Inwestycja nie stwarza zagrożenia dla środowiska oraz higieny i zdrowia użytkowników. Inne konieczne dane. Roboty budowlane należy wykonywać zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie - Dz.U. Nr 43 z 1999r. poz. 430 oraz Polskimi Normami. Zastosowane materiały (elementy betonowe, kruszywa i inne użyte) wymagają deklaracji zgodności z uzyskanym certyfikatem, aprobatą techniczną lub Polską Normą. Poszczególne warstwy konstrukcyjne drogi wymagają badania stopnia zagęszczenia i modułu odkształcenia. Winno to być wykonane przez uprawnione laboratorium drogownictwa. Po zakończeniu robot teren należy uporządkować i zgłosić do odbioru. Wykonać geodezyjną inwentaryzację powykonawczą. B) Most W wyniku powodzi, która wystąpiła w dniu 7 sierpnia 2010 r. istniejący obiekt mostowy został uszkodzony poprzez zniszczenie przyczółku i doprowadzenie do oberwania się układu nośnego mostu tj. dwuteowników I 180 co w konsekwencji spowodowało pęknięcie płyty nośnej mostu co doprowadziło do stanu nie nadającego się do dalszej eksploatacji. Istniejący układ nośny mostu był oparty na dwuteownikach I 180 na których została wykonana płyta żelbetowa gr 20 cm. Parametry mostu istniejącego: Długość - 6,0 m Szerokość - ok. 4,0 m Istniejący obiekt mostowy nie posiadał wymaganego dla tego typu budowli wyposażenia, w tym elementów bezpieczeństwa ruchu. Obiekt nie posiadał barieroporęczy, krawężników, oznakowania itp. Elementem bezpieczeństwa były stalowe barierki o wys. ok. 110 cm. Przez obiekt przechodzi sieć teletechniczna. Obiekt jest w złym stanie technicznym z uwagi na liczne uszkodzenia podczas powodzi. 6. ROBOTY ROZBIORKOWE Istniejącą konstrukcję mostu należy rozebrać w całości i elementy z betonu należy wywieźć do miejsca składowania gruzu (np. Centrum Utylizacji w Lubaniu ok. 15 km), natomiast elementy stalowe do punktu skupu złomu. 7. CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA PROJEKTOWANEGO MOSTU Dane ogólne Projektuje się obiekt łukowy o żelbetowej konstrukcji nośnej wykonanej w całości w technologii na mokro. Konstrukcję nośną obiektu stanowi sklepienie żelbetowe stanowiące monolit z przyczółkami oraz ławą fundamentową. Całość konstrukcji wykończona zostanie kamieniem - granitem, kantówką dębową oraz piaskowcem. Na wysokości ok. 1,80 m zaprojektowano po prawej i lewej stronie prefabrykowane rury betonowe o średnicy 0,6 m. W przekroju poprzecznym most będzie posiadał jezdnię o szerokości 3,5 m oraz obustronne opaski o szerokości 0,88 m. Jezdnia wyłożona zostanie kostką betonową POLBRUK gr. 8 cm. Płyta gorna mostu będzie w kształcie łuku. Całkowita szerokość mostu wynosi 5,26 m. Rozpiętość 8,68 m. Przyjęto klasę obciążeń C wg PN-85/S-10030 dla drogi klasy D. Nośność obiektu przyjęto w oparciu o dane przedstawione przez zamawiającego. Opis przewidywanych robot Wykonawstwo projektowanej przeprawy mostowej wymagać będzie realizacji następujących prac: - rozbiórki istniejącego zniszczonego w wyniku powodzi mostu wraz z przyczółkiem, - wykonania robot ziemnych związanych z regulacją koryta rzeki w rejonie mostu, - wykonania konstrukcji mostu (fundament, przyczółki, rama, płyta górna) wraz z wykończeniem, - wykonania skrzydełek mostu - wykonania nawierzchni na moście i dojazdach wraz z odwodnieniem liniowym, - wykonania umocnień dna i brzegów koryta rzeki w rejonie mostu, - wykonania robot zabezpieczających poprzez montaż barieroporęczy Rozwiązania konstrukcyjno - materiałowe Ławy fundamentowe - o wymiarach 1,3 m x 0.42 m i długości 6,31 m wykonane z betonu C25/B30 zbrojone stalą żebrowaną RB 400 W o nasiąkliwości nie większej niż 4 % i wodoprzepuszczalności W8. Przed wykonaniem fundamentów należy wykonać warstwę wyrównawczą z betonu C8/B10 gr. 20 cm. Ławy należy monolitycznie połączyć z przyczółkami. Ławy fundamentowe pod skrzydełka mostu należy wykonać o wymiarach szerokość od 1,3 m do 0,48 m wysokość 0,42 m i długość od 4,81 m do 5,4 m z betonu C25/B30 zbrojone stalą żebrowaną RB 400 W o nasiąkliwości nie większej niż 4 % i wodoprzepuszczalności W8. Ławy fundamentowe konstrukcji nośnej mostu należy dylatować z ławami pod skrzydełka. Konstrukcja nośna - stanowi jednoprzęsłowy element żelbetowy monolityczny w kształcie elipsy z betonu C25/B30 zbrojonego stalą żebrowaną RB 400 W o 14 i o 10, o nasiąkliwości betonu nie większej niż 4 % i wodoprzepuszczalności W8. W konstrukcji nośnej po prawej i lewej stronie zaprojektowano dwa dodatkowe kanały przelewowe wykonane z prefabrykowanych rur betonowych o wymiarach 600 mm x 2500 mm x 75 mm na całej szerokości mostu. Konstrukcję należy wykonać stosując przerwy technologiczne wskazane przez autora opracowania w ramach zleconego nadzoru autorskiego. Konstrukcję nośną należy wykończyć kamieniem granitowym , kantówką dębową zaimpregnowaną dodatkowo przeciwwilgociowo oraz piaskowcem. Skrzydełka - projektuje się wykonanie skrzydełek z betonu C25/B30 zbrojone stalą żebrowaną RB 400 W obłożone kamieniem granitowym. Izolacje przeciwwilgociowe - zaprojektowano dwa rodzaje izolacji przeciwwilgociowych: - izolacje z warstwy papy konstrukcji żelbetowej stykającej się z gruntem - izolacja z dwóch warstw papy termozgrzewalnej płyty pomostowej - górną powierzchnię opasek brzegowych mostu należy zabezpieczyć powłoką poliuretanowo - epoksydową. Nawierzchnia - nawierzchnia jezdni na moście wykonana z kostki betonowej POLBRUK gr. 8 cm układanej na mączce bazaltowej gr. 5 cm. Opaska wykonana z warstwy poliuretanowo - epoksydowej. Odwodnienie - odwodnienie obiektu realizowane będzie poprzez: - wyprofilowanie jezdni w formie łuku wzdłuż jezdni mostu - spadek poprzeczny opaski 4% - odwodnienie liniowe na końcach łuku po obu stronach mostu. Elementy bezpieczeństwa - na obiekcie zaprojektowano barieroporęcze sztywne typu BPS/5 montowane do kap w rozstawie co 103 cm według instrukcji producenta. Kanały instalacyjne - po obu stronach konstrukcji mostowej zaprojektowano kanały instalacyjne wykonane z rury PCV o średnicy 200 mm w celu umożliwienia ułożenia istniejącego przewodu sieci teletechnicznej oraz ewentualnych przyszłych sieci uzbrojenia terenu. Kanały zostały wykonane w konstrukcji żelbetowej mostu. 8. REGULACJA I UMOCNIENIE KORYTA POTOKU W REJONIE MOSTU W rejonie obiektu zakłada się regulację potoku Bruśnik na odcinkach 5 m od górnej wody i 5 m od strony dolnej wody. Regulacja polegać będzie na wykonaniu płyty dennej gurtu oraz umocnienie brzegów kamieniem granitowym po uprzednim wykarczowaniu zakrzaczeń oraz uformowaniu skarp pod odpowiednim kątem dostosowanym do rodzaju gruntu zgodnie z warunkami technicznymi. 9. UWAGI ODNOŚNIE SPOSOBU WZNOSZENIA MOSTU W związku z uszkodzeniem w wyniku powodzi istniejącego mostu i brakiem możliwości o-becnie prowadzenia ruchu przewiduje się przeprowadzenie robot rozbiórkowych i wykonanie nowej konstrukcji mostu jako jednoetapowo. 10. UZASADNIENIE PRZYJĘTYCH ROZWIĄZAŃ PROJEKTOWYCH Przyjęte rozwiązania projektowe zostały maksymalnie dostosowane do wymagań Inwestora oraz istniejącego otoczenia (sąsiedztwo przepraw mostowych - większość mosty kamienne sklepione) przy jednoczesnym zachowaniu uwarunkowań normowych i prawnych. 11. WPŁYW OBIEKTU NA ŚRODOWISKO Budowa mostów nie należy do inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska. Nie przewiduje się w trakcie prowadzenia robot wytwarzania odpadów zanieczyszczających środowisko i wymagających utylizacji. Podczas prowadzenia robot należy zabezpieczyć wody powierzchniowe i grunt przed możliwością skażenia materiałami używanymi do wykonania izolacji przeciwwilgociowych, konstrukcji żelbetowych oraz płynami eksploatacyjnymi i paliwem maszyn i urządzeń pracujących PROJEKT BUDOWLANO - WYKONAWCZY - Odbudowa mostu drogowego w miejsco-wości Świecie gm. Leśna, dojazd do posesji 1,4 na budowie. Teren placu budowy bezwzględnie po zakończeniu robot musi być doprowadzony do stanu pierwotnego. 12. UWAGI KOŃCOWE Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, wymogami Polskich Norm, sztuką budowlaną oraz przepisami bhp i ppoż. Opis techniczny należy konsultować z rysunkami. Wszelkie zmiany i ewentualne nieścisłości konsultować z projektantem. Szczegółowy zakres robót do wykonania został zawarty w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331426
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.umlesna.nv.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach