Przetargi.pl
Modernizacja i rozwój sieci oświetlenia ulicznego w Kamiennej Górze na potrzeby podniesienia jej efektywności energetycznej w formule "zaprojektuj i wybuduj"

Gmina Miejska Kamienna Góra ogłasza przetarg

  • Adres: 58-400 Kamienna Góra, Plac Grunwaldzki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 756 455 124
  • Data zamieszczenia: 2019-07-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Kamienna Góra
    Plac Grunwaldzki 1
    58-400 Kamienna Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 756 455 124
    REGON: 52497300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kamiennagora.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja i rozwój sieci oświetlenia ulicznego w Kamiennej Górze na potrzeby podniesienia jej efektywności energetycznej w formule "zaprojektuj i wybuduj"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” zadania inwestycyjnego pn.: „Modernizacja i rozwój sieci oświetlenia ulicznego w Kamiennej Górze na potrzeby podniesienia jej efektywności energetycznej”. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych i dostaw w zakresie modernizacji i rozwoju sieci oświetlenia ulicznego na terenie Kamiennej Góry, obejmujących: 1. Modernizację systemu oświetleniowego, w tym: - wymianę oświetlenia rtęciowego i sodowego na nowoczesne energooszczędne oświetlenie LED, - wymianę istniejących konstrukcji nośnych – wysięgniki, mocowania, haki, - wymianę istniejących elementów zasilających i zabezpieczeń – przewody od granicy stron, skrzynki bezpiecznikowe, bezpieczniki, - montaż układów monitoringu i sterowania, - montaż układów redukcji mocy, - dogęszczenie punktów świetlnych na istniejących obwodach, - wymianę linii kablowych, - wymianę istniejących słupów, - likwidację punktów świetlnych, - odłączenie punktów świetlnych. 2. Rozbudowę infrastruktury oświetleniowej – zakres rozbudowy oświetlenia obejmuje budowę kompletnych obwodów oświetleniowych zasilanych z nowych lub istniejących punktów zapalania. 3. Uporządkowanie systemu oświetlenia ulicznego - zakres wynika z konieczności rozdzielenia obwodów oświetleniowych względem struktury własności. Uporządkowanie systemu oznacza rozdzielenie sterowania obwodami oraz konserwacji obwodów logicznie według struktury własności i zasady „jeden właściciel dla punktu zapalania i wszystkich opraw zasilanych z tego punktu". W ramach uporządkowania należy wykonać: - przepięcie istniejących punktów świetlnych do innych obwodów, - wyniesienie szaf poza stacje transformatorowe, - budowę nowych punktów zapalania. Szczegółowy zakres prac projektowych i robót budowlanych oraz montażowych, a także inne wymagania techniczne opisuje Program funkcjonalno – użytkowy dla modernizacji i rozwoju oświetlenia ulicznego w Kamiennej Górze na potrzeby podniesienia jej efektywności energetycznej w formule "zaprojektuj i wybuduj" (PFU) opracowany przez Cities Lighting Consultants Sp. z o.o., stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego opisu wraz z: - informacjami dodatkowymi do PFU, - mapami lokalizacji wymiany linii zasilających, - zestawieniem inwentaryzacyjnym (aktualizacja), - zestawieniem projektowym (aktualizacja). Przedsięwzięcie ma na celu osiągnięcie przez Zamawiającego oszczędności kosztów zużycia energii elektrycznej oraz redukcję emisji CO2. Przyjęte przez Wykonawcę rozwiązania w zakresie modernizacji, uporządkowania i rozbudowy oświetlenia winny zapewnić osiągnięcie oszczędności w zużyciu energii elektrycznej wynoszącej co najmniej 365 MWh/rok w stosunku do roku bazowego (2017) oraz spadek emisji CO2 o 300,40 t równoważnika CO2/rok przy założeniu, że 1 MWh/rok = 0,823 tony równoważnika CO2/rok (źródło: Wytyczne WFOŚiGW we Wrocławiu w zakresie wyliczenia emisji unikniętej CO2 dla projektów związanych z wprowadzaniem energii elektrycznej do Krajowego Systemu Elektroenergetycznego (KSE) lub ograniczeniem zużycia energii elektrycznej z KSE). Zużycie energii elektrycznej w roku bazowym wynosi 719,91 MWh. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1. Etap projektowania, tj. - opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich wymaganych prawem zezwoleń, uzgodnień, opinii, decyzji w zakresie modernizacji, rozbudowy i uporządkowania infrastruktury oświetleniowej; - opracowanie i uzgodnienie dokumentacji dla usunięcia kolizji z istniejącą infrastrukturą lub przebudowy infrastruktury kolidującej, - opracowanie i uzyskanie zatwierdzeń dla projektu zastępczej organizacji ruchu na czas prowadzenia prac, - uzyskanie zezwoleń na prowadzenie robót budowlanych i montażowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; 2. Etap wykonania robót budowlanych, tj. - wykonanie robót budowlanych określonych w wykonanej i uzgodnionej dokumentacji projektowej zgodnie z wymaganymi uzgodnieniami i decyzjami, - wykonanie prac porządkowych na terenie realizowanych robót, - opracowanie dokumentacji powykonawczej umożliwiającej wystąpienie z wnioskiem o uzyskanie stosownych pozwoleń na użytkowanie wykonanego obiektu budowlanego (jeżeli będzie dotyczyć), - opracowanie dokumentacji powykonawczej dla zakresu objętego przedmiotowym zamówieniem, w tym wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (dla nowo wybudowanych punktów), wykonanie map powykonawczych (dla całego zakresu zamówienia), - wykonanie wymaganych badań, sprawdzeń, odbiorów. UWAGA: Dokumentacja powykonawcza winna zawierać część opisową i graficzną. Część graficzna winna obejmować mapy powykonawcze sporządzone na podkładzie mapy sytuacyjno-wysokościowej z oznaczeniem lokalizacji punktów podlegających modernizacji, uporządkowaniu i rozbudowie wraz z zaznaczeniem linii zasilających i punktów zapalania/szaf licznikowych dla poszczególnych punktów/obwodów oświetleniowych. Część opisowa winna odpowiadać części graficznej i odnosić się do przedstawionej na części graficznej numeracji poszczególnych punktów wraz z ich charakterystyką techniczną. Zakres zobowiązań Wykonawcy obejmuje: 1. Sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z wszelkimi wymaganymi uzgodnieniami branżowymi, pozwoleniami, zezwoleniami wynikającymi z przepisów prawa budowlanego oraz uzyskanie pozwolenia na budowę. Zamawiający wymaga akceptacji dokumentacji projektowej przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę; 2. Sporządzenie kosztorysu robót; 3. Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB); 4. Wykonanie robót budowlanych dla zakresu określonego w projekcie budowlanym; 5. Wykonanie dokumentacji powykonawczej Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający informuje, iż posiada prawo do dysponowania na cele budowlane wszystkimi nieruchomościami objętymi przedsięwzięciem opisanym w Programie funkcjonalno-użytkowym. 2. Oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością na cele budowlane zostanie sporządzone przez Zamawiającego na etapie wykonania dokumentacji projektowej po ostatecznym uzgodnieniu rozwiązań. 3. Zamawiający posiada uzgodnienia z zarządcami dróg w zakresie objętym zadaniem. 4. Rozwiązania opisanie w PFU obejmują majątek Gminy Miejskiej Kamienna Góra i Tauron Dystrybucja Serwis S.A. Gmina dysponuje majątkiem Tauron Dystrybucja Serwis S.A. na podstawie zawartej umowy najmu infrastruktury oświetleniowej. Wykonanie prac na majątku Tauron będzie wymagało stosowania zasad, instrukcji i procedur związanych z prowadzeniem prac przy urządzeniach elektroenergetycznych obowiązujących Tauron Dystrybucja Serwis SA, w szczególności do stosowania Instrukcji organizacji bezpiecznej pracy przy urządzeniach energetycznych TAURON oraz zasad planowania i zgłaszania prac do właściwej Jednostki Terenowej Tauron Dystrybucja Serwis SA. Za wyłączenia zasilania i dopuszczenie do bezpiecznego wykonywania prac Tauron Dystrybucja Serwis SA będzie obciążał Wykonawcę opłatami zgodnie z Taryfą i cennikiem opłat dodatkowych obowiązujących w Tauron. 5. Wymiana urządzeń oświetleniowych musi być realizowana przez osoby uprawnione do wykonywania prac przy urządzeniach elektroenergetycznych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadanych kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828 z późniejszymi zmianami). 6. Słupy stanowiące majątek Gminy Miejskiej należy zdemontować i przewieźć pod adres: ul. Zamkowa 3, 58-400 Kamienna Góra, teren Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. Wykonawca jest odpowiedzialny za majątek do momentu jego protokolarnego przekazania Zamawiającemu. 7. Słupy stanowiące majątek Tauron Dystrybucja Serwis S.A. należy zdemontować i przewieźć pod adres: ul. Wincentego Pola 47, 58-500 Jelenia Góra. Wykonawca jest odpowiedzialny za majątek do momentu jego protokolarnego przekazania. 8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 36 miesięcy na wykonane roboty budowlane i minimum 60 miesięcy na zastosowane oprawy oświetleniowe (dioda LED, układ zasilania, oprawa). 9. Zamawiający informuje, że zadanie jest zrealizowane przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Poddziałanie: 3.4.4 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej. Nazwa projektu: „Modernizacja i rozwój sieci oświetlenia ulicznego na potrzeby podniesienia jej efektywności energetycznej w formule zaprojektuj i wybuduj wraz z budową dróg rowerowych na terenie Gminy Miejskiej Kamienna Góra”. Załączniki do opisu przedmiotu zamówienia: 1. Program funkcjonalno – użytkowy 2. Informacje uzupełniające do PFU
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45316100-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach