Przetargi.pl
Instalacje fotowoltaiczne na obiektach użyteczności publicznej oraz obiektach indywidualnych w Gminie Radziechowy- Wieprz

Gmina Radziechowy - Wieprz ogłasza przetarg

  • Adres: 34-381 Radziechowy, Wieprz 700
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 8676610 w. 112 , fax. 33 8676613
  • Data zamieszczenia: 2015-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Radziechowy - Wieprz
    Wieprz 700 700
    34-381 Radziechowy, woj. śląskie
    tel. 33 8676610 w. 112, fax. 33 8676613
    REGON: 00055084100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radziechowy-wieprz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Instalacje fotowoltaiczne na obiektach użyteczności publicznej oraz obiektach indywidualnych w Gminie Radziechowy- Wieprz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznych poprzez sporządzenie odpowiedniej dokumentacji projektowej, montaż paneli fotowoltaicznych na 21 budynkach indywidualnych mieszkańców Gminy Radziechowy- Wieprz oraz na 2 budynkach użyteczności publicznej Gminy Radziechowy- Wieprz wraz z wykonaniem koniecznej do poprawnego funkcjonowania infrastruktury elektrycznej oraz z przyłączem do sieci energetycznej. Wykaz nieruchomości na których zostaną zamontowane panele fotowoltaiczne zawiera program funkcjonalno-użytkowy (PFU) (zał. Nr 10 do SIWZ). Przewiduje się montaż paneli fotowoltaicznych na powierzchni dachowej budynków lub wolnostojącej w systemie bezinwazyjnym tj. bez naruszania ciągłości izolacji termicznej oraz przeciwwilgociowej połaci dachu. Zakres prac obejmuje kompleksowe zaprojektowanie, wybudowanie mikroinstalacji fotowoltaicznych powyżej 3 kW z możliwością przyłączenia systemu instalacji fotowoltaicznych do sieci energetycznej, w tym: 1) dokonanie wizji lokalnej nieruchomości objętych zamówieniem wg wykazu w PFU, przeprowadzenie analizy najefektywniejszej lokalizacji paneli, dobór odpowiedniej ilości i rodzaju paneli i innych elementów systemów fotowoltaicznych oraz przedłożenie wstępnych założeń projektowych do akceptacji Zamawiającemu, 2) wykonanie niezbędnej dokumentacji projektowej przez osobę uprawnioną 3) dostarczenie i montaż instalacji fotowoltaicznych, kontrolno-pomiarowych, zabezpieczających i odgromowych wraz z niezbędnymi robotami towarzyszącymi, w tym z przygotowaniem miejsc montażu, uprzątnięciem i uporządkowaniem terenu po wykonanych pracach, 4) dokonanie przez Wykonawcę wszelkich prób, sprawdzeń, pomiarów, badań, ekspertyz, regulacji i rozruchu wybudowanych systemów instalacji fotowoltaicznych, 5) opracowanie i przekazania instrukcji obsługi i użytkowania urządzeń i instalacji w języku polskim oraz przeszkolenie użytkowników w zakresie bieżącej obsługi, 6) wykonanie niezbędnej dokumentacji powykonawczej, 7) wykonanie i umieszczenie ogólnej tablicy informacyjnej o minimalnych wymiarach 0,85x07 m, której treść i miejsce zostanie ustalone z Zamawiającym na etapie realizacji, 8) wykonanie i umieszczenie dedykowanej dla każdej instalacji fotowoltaicznej małej tablicy pamiątkowej, której instalacja nastąpi w miejscu instalacji na terenie każdej z nieruchomości. 9) udzielenie rękojmi i gwarancji na przedmiot zamówienia i zapewnienie usług serwisowych na zasadach określonych w projekcie umowy 2. Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia za pomocą programu funkcjonalno-użytkowego (PFU) (Zał. Nr 10), który stanowi podstawę wykonania przedmiotu zamówienia. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej z uwzględnieniem wytycznych w zakresie wymagań technicznych dla instalacji OZE i Wykonawców robót montażowych dla zadań związanych z wykonaniem systemów fotowoltaicznych realizowanych w ramach programu PROW, określonych w Działaniu 321. 3. Wykonawca zobowiązany jest przed przystąpieniem do prac budowlanych przedstawić do akceptacji projekt wykonawczy instalacji fotowoltaicznej, który powinien zawierać: 1) Schemat instalacji elektrycznej 2) Rzut instalacji fotowoltaicznej, 3) Wizualizacja instalacji z zewnątrz wraz z wykonaniem symulacji zacienienia, 4) Opis instalacji wraz z parametrami technicznymi urządzeń ( w tym: moc, sprawność, uzysk) 5) Zabezpieczenia przeciwpożarowe, przepięciowe, odgromowe systemu i odgromowe paneli. Dokumentacja projektowa powinna być opracowana zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami techniczno-budowlanymi oraz obowiązującym prawem i musi zawierać wszelkie wymagane uzgodnienia. Wykonawca przekaże Zamawiającemu wszelkie dokumenty (certyfikaty, dokumentacje itp.), które są lub będą wymagane na dzień złożenia wniosku do zakładu energetycznego w ramach podłączenia do sieci energetycznej, w tym oświadczeń o prawidłowości wykonania mikroinstalacji podpisanych przez osobę posiadającą ważny certyfikat nadany przez UDT. Wszelkie rozwiązania techniczno-materiałowe w dokumentacji projektowej muszą być uzgodnione i zaakceptowane przez upoważnionych przedstawicieli wyznaczonych przez Zamawiającego na każdym etapie projektowania. Wykonawca może przystąpić do realizacji robót po zaakceptowaniu przez Zamawiającego rozwiązań projektowych. Wykonawca przekaże Zamawiającemu po 4 egz. kompletów dokumentacji z każdej nieruchomości - wzory protokołów i dokumentów w zależności od wymagań PROW i zakładu energetycznego zostaną uzgodnione na etapie realizacji umowy. 4. W skład niezbędnej infrastruktury technicznej koniecznej do prawidłowego funkcjonowania instalacji fotowoltaicznych wchodzić będą: 1) niezbędna dokumentacja 2) panele fotowoltaiczne, polikrystaliczne 3) inwerter, 4) konstrukcja montażowa dachowa lub naziemna, 5) rozdzielnia z wyłącznikami oraz zabezpieczeniami po stronie DC,AC w tym zawierająca ochronę przeciwprzepięciową i odgromową ( zgodnie z obowiązującymi przepisami), 6) system odgromowy w zależności od potrzeb (Wykonawca zamontuje system odgromowy na dachu budynku wraz z odbiorem technicznym i pomiarami kiedy jest jego brak na nieruchomości. W przypadku istniejącego systemu odgromowego Wykonawca przeprowadzi ponowne pomiary i odbiór systemu). 7) system monitoringu instalacji fotowoltaicznej (moduł komunikacyjny, mogący współpracować z projektowanymi falownikami, zawierający w swojej budowie wielofunkcyjny efektywny rejestrator danych) 5. Przewiduje się montaż modułów polikrystalicznych w ilości zapewniającej uzyskanie zakładanej mocy na domu jednorodzinnym oraz budynkach użyteczności publicznej. Wymagane parametry systemu fotowoltaicznego zostały określone w programie funkcjonalno-użytkowym (PFU). 6. Inwerter należy zaprojektować z zachowaniem parametrów określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (PFU). Falowniki muszą charakteryzować się bardzo wysokim współczynnikiem sprawności i bardzo wysoką klasą ochrony - IP65 oraz mieć możliwość wzajemnej komunikacji i diagnostyki poprzez system nadzorujący. Przy projektowaniu i doborze falownika należy zwrócić szczególną uwagę na zakres parametrów wejściowych falownika, tak aby pracował on w optymalnie szerokim zakresie zmieniających się warunków atmosferycznych. 7. Przewody i kable w instalacjach elektrycznych wewnętrznych muszą być dostosowane do układu sieci elektroenergetycznej. Panele należy łączyć szeregowo. Przewody należy mocować do konstrukcji aluminiowej za pomocą opasek odpornych na promieniowanie UV oraz szkodliwe czynniki atmosferyczne. Połączenia między panelami należy wykonać za pomocą złączy MC4. Wymagania w zakresie przewodów instalacji fotowoltaicznych określa program funkcjonalno-użytkowy (PFU). 8. Do monitoringu wyprodukowanej energii oraz wizualizacji pracy instalacji fotowoltaicznej będzie wykorzystany moduł komunikacyjny współpracujący z odpowiednio dobranym falownikiem. Urządzenie będzie zbierać wszystkie dane z falownika po stronie systemu informując o statusie instalacji w danym momencie. W swojej budowie ma zawierać wielofunkcyjny efektywny rejestrator danych z opcją wyświetlania, archiwizacji i przetwarzania danych, jednocześnie umożliwiać wykrycie nawet najmniejszych odchyleń. Wymagania w zakresie monitorowania pracy systemu fotowoltaicznego określa program funkcjonalno-użytkowy (PFU). 9. Po wykonaniu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia odpowiednich testów instalacji i sporządzenia dokumentacji powykonawczej zgodnie z wymogami normy 62446:2010. Wymagania w tym zakresie i rodzaj testów określa program funkcjonalno-użytkowy (PFU). 10. Zgodnie z założeniami programu funkcjonalno-użytkowego (PFU) i zaproponowaną technologią Wykonawca gwarantuje w okresie trwałości przedsięwzięcia tj. w okresie 5 lat osiągnięcie efektów rzeczowych i ekologicznych opisanych w programie funkcjonalno-użytkowym. Wykonawca przedłoży dokumenty potwierdzające osiągnięcie celów programu w ciągu 20 dni od zakończenia realizacji przedsięwzięcia. 11. Do projektowanych lokalizacji, na których przewidziano montaż mikroinstalacji, będzie zapewniony dojazd przez właścicieli posesji w celu dostarczenia niezbędnych elementów systemu oraz montażu. 12. Wykonawca dostarczy elementy systemów fotowoltaicznych na miejsce montażu w częściach. Elementy systemu zostaną połączone przez Wykonawcę w miejscu lokalizacji przedsięwzięcia z wykorzystaniem odpowiedniego do tego celu sprzętu. Wszelkie koszty z tym związane, w tym koszty paliwa, energii elektrycznej, wody itp., jakie będą niezbędne do celów montażowych, pokrywa Wykonawca. 13. Nieruchomości, na których planowany jest montaż systemów fotowoltaicznych, położone są na terenie Gminy Radziechowy- Wieprz. Ostateczny wykaz nieruchomości zostanie dostarczony Wykonawcy po podpisaniu umów z właścicielami posesji, objętych zamówieniem. 14. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na główne elementy urządzeń na okres nie krótszy niż: 1) Gwarancja na panel słoneczny: 10 lat oraz 25 lat na min 80% mocy 2) Gwarancja na inwerter: 10 lat, (uwaga: długość okresu gwarancji na falowniki solarne stanowić będzie kryterium oceny ofert. Opis kryteriów i zasady oceny ofert określa pkt 18 i 19 SIWZ. 3) Gwarancja na konstrukcję : 10 lat 4) Gwarancja na pozostałe instalacje: 5 lat 5) Gwarancja na roboty montażowe: 5 lat 15. Wymagany okres odpowiedzialności Wykonawcy w zakresie zabezpieczenia roszczeń z tytułu rękojmi na oferowany przedmiot zamówienia na warunkach wynosi 5 lat liczony od daty od bezusterkowego końcowego odbioru przedmiotu zamówienia. . 16. Przy realizacji umowy Wykonawca zobowiązuje się stosować materiały i wyroby dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane i ustawą o wyrobach budowlanych z dn. 16 kwietnia 2004r. wraz z dokumentami potwierdzającymi ich jakość. Wykonawca przed zastosowaniem jakichkolwiek urządzeń i materiałów przedstawi inspektorowi nadzoru źródło ich pochodzenia, atesty lub aprobaty techniczne, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa badań laboratoryjnych oraz świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. W przypadku wątpliwości co do jakości zastosowanych urządzeń lub materiałów Zamawiający ma prawo przekazać urządzenie i/lub materiał do badań laboratoryjnych. Negatywny wynik badań spowoduje wstrzymanie odbioru przez zamawiającego. Każdy rodzaj robót, w których znajdą się materiały lub urządzenia nieodpowiadające normom i niezaakceptowane przez Zamawiającego, Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, licząc się z jego nie przyjęciem i niezapłaceniem. 17. Wszelkie wskazane z nazwy materiały i przyjęte technologie użyte w programie funkcjonalno-użytkowym (PFU) należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Traktować je należy jako przykładowe informacje. Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów równoważnych dla nazwanych materiałów z zachowaniem wymogów w zakresie jakości i bezpieczeństwa. Materiały i urządzenia muszą gwarantować realizację robót zgodnie z harmonogramem i zapewniać uzyskanie parametrów technicznych i jakościowych nie gorszych (tj. takich samych lub lepszych) od założonych w programie funkcjonalno-użytkowym (PFU). 18. Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji robót objętych umową. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności: - roboty objęte umową, urządzenia oraz wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio z wykonawstwem robót, - odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. 19. Wszelkie roszczenia właścicieli lub innych osób trzecich jakie wpłyną do Zamawiającego w związku z prowadzonymi robotami będą kierowane do Wykonawcy w celu ich wyjaśnienia i załatwienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 710000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda zabezpieczenia oferty wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Przedłużenie okresu gwarancji na inwerter
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.radziechowy-wieprz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach