Przetargi.pl
Budowa sieci szerokopasmowej w ramach realizacji projektu pn. Stop wykluczeniu cyfrowemu w gminie Rząśnik

Gmina Rząśnik ogłasza przetarg

  • Adres: 07-205 Rząśnik, ul. Jesionowa 3
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 029 6792091, 6792100 , fax. 029 6792099
  • Data zamieszczenia: 2014-04-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rząśnik
    ul. Jesionowa 3 3
    07-205 Rząśnik, woj. mazowieckie
    tel. 029 6792091, 6792100, fax. 029 6792099
    REGON: 55066810800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rzasnik.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa sieci szerokopasmowej w ramach realizacji projektu pn. Stop wykluczeniu cyfrowemu w gminie Rząśnik
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania p.n. Budowa sieci szerokopasmowej w ramach realizacji dwóch komplementarnych i spójnych projektów pn. Stop wykluczeniu cyfrowemu w gminie Rząśnik, która odbędzie się w ramach (24) nr Umowy o dofinansowanie POIG.08.03.00-14-024/12-00 oraz (151) nr Umowy o dofinansowanie POIG.08.03.00-14-151/12-00 1.Budowa sieci dzieli się na niżej wymienione zadania: 1.Przygotowania dokumentacji projektowej, harmonogramu prac oraz innej niezbędnej dokumentacji -Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej sieci światłowodowej -Opracowanie założeń budowy sieci wraz z harmonogramem i planowaniem radiowym -Opracowanie projektów budowlanych w zakresie budowy wież -masztów antenowych (wraz z branżami), oraz niezbędną dokumentacją związaną z uzyskaniem pozwolenia na budowę (jeśli będzie wymagane) -Opracowanie projektu wykonawczego budowy sieci szerokopasmowej -Opracowanie szczegółowego harmonogramu prac 2.Budowa sieci szkieletowej -Budowa sieci światłowodowej -Budowa połączeń radioliniowych 3.Budowy wież , masztów antenowych i innych konstrukcji wsporczych -Budowa wież-masztów antenowych-konstrukcji wsporczych na wybranych obiektach gminy Rząśnik w ilości wynikających z projektu, zapewniających wymagane pokrycie sygnałem radiowym. -Instalacja szaf zewnętrznych lub wewnętrznych, w zależności od projektu oraz wykonanie instalacji okablowania sygnałowego i zasilającego pod potrzeby instalacji urządzeń radiowych i sieciowych 4.Budowy sieci dostępowej ( Stacji bazowych LTE oraz instalacja terminali odbiorczych) -Dostawa, instalacja i konfiguracja oraz rozbudowa elementów oraz urządzeń stanowiących wyposażenie stacji bazowych LTE -Dostawa, instalacja i konfiguracja przełączników sieciowych oraz systemu potrzymania napięcia -Montaż szaf, wsporników antenowych oraz przygotowanie infrastruktury kablowej w obiektach węzłów dostępowych -Dostawa i instalacja i konfiguracja radiowych urządzeń odbiorczych dla BO 5.Wyposażenia Głównego węzła dystrybucyjnego i Centrum zarządzania siecią -Wykonanie adaptacji pomieszczenia w wybranej lokalizacji -Modernizacja sieci elektrycznej w pomieszczeniu. -Zakup i montaż drzwi antywłamaniowych. -Zakup i instalacja klimatyzacji. -Montaż podłogi technicznej -Montaż systemu alarmowego -Zakup, instalacja i konfiguracja oraz rozbudowa urządzeń i osprzętu niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Centrum zarządzania siecią (przełącznika szkieletowego, urządzenia bezpieczeństwa, serwerów, ups oraz implementacja systemów do zarządzania użytkownikami i usługami sieci opisanych w dalszej części PFU ) 6.Dostarczenie i instalację terminali CPE do BO. -Dostawa i instalacja terminali odbiorczych w wybranych przez Zamawiającego dwóch grup po 350 uczestników każda, odpowiednio dla Projektów (24) nr Umowy o dofinansowanie POIG.08.03.00-14-024/12-00 oraz (151) nr Umowy o dofinansowanie POIG.08.03.00-14-151/12-00 znajdujących się na terenie objętym projektem w Gminie Rząśnik. 7. Przeprowadzenie wymaganych prób i badań funkcjonowania infrastruktury oraz przygotowanie dokumentów związanych z odbiorem przedmiotu zamówienia i rozpoczęciem eksploatacji sieci internetowej. -Przeprowadzenie konfiguracji sieci, sprawdzenia jej funkcjonowania u każdego z użytkowników końcowych. -Przeprowadzenie testów dla urządzeń transmisyjnych warstwy szkieletowej i dystrybucyjnej -Przygotowanie protokołu odbioru wykonanych w ramach realizacji projektu robót -Przygotowanie dokumentacji powykonawczej -Przeprowadzenie szkolenie dla administratorów sieci ze strony Zamawiającego 8.Usługi utrzymania i serwisu infrastruktury sieciowej. -Serwis i utrzymywanie sprzętu radiowego u BO wraz z wsparciem technicznym. -Serwis i utrzymanie wybudowanej infrastruktury sieci szerokopasmowej. 2.Przedmiotowe zamówienie realizowane jest w systemie zaprojektuj i wybuduj. 3.Szczegółowy opis i sposób wykonania przedmiotu zamówienia został przedstawiony w załączniku nr 9 do SIWZ - Program Funkcjonalno- Użytkowy (dalej PFU). 4.Zgodnie z powyższym, Przedmiotem zamówienia jest realizacja zgodnie ze złożoną ofertą, SIWZ i niniejszą umową, zadania obejmującego wybrane roboty budowlane oraz dostawy i usługi w ramach zadania inwestycyjnego pn. Budowa sieci szerokopasmowej w ramach realizacji projektu pn. Stop wykluczeniu cyfrowemu w gminie Rząśnik, które obejmuje: 1)I etap - Budowa infrastruktury sieciowej a)opracowanie projektów budowlanych w odniesieniu do wszystkich robót budowlanych wskazanych w PFU, oraz: - uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień i decyzji koniecznych do uzyskania pozwolenia na budowę w odniesieniu do wszystkich robót budowlanych wskazanych w PFU, - opracowanie projektów wykonawczych wszystkich branż w wymaganym zakresie w odniesieniu do wszystkich robót budowlanych wskazanych w PFU, - uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub braku sprzeciwu w sprawie przystąpienia do realizacji wszystkich robót budowlanych wskazanych w PFU, - opracowanie szczegółowego harmonogramu prac; - wykonanie dokumentacji powykonawczej; - uzyskanie potwierdzenia o możliwości przystąpienia do użytkowania obiektu wydanego przez właściwy organ Nadzoru Budowlanego, jeśli będzie wymagane odrębnymi przepisami, b)budowę sieci szerokopasmowej, w tym między innymi: -budowa masztów - wież antenowych, - budowa kanalizacji teletechnicznych - instalacja konstrukcji wsporczych, - instalacja szaf zewnętrznych lub wewnętrznych oraz wykonanie instalacji okablowania sygnałowego pod potrzeby instalacji urządzeń; c)budowę sieci szkieletowej oraz dystrybucyjnej, w tym między innymi: - dostawa, instalacja oraz konfiguracja połączeń szkieletowych punkt-punkt; - dostawa, instalacja oraz konfiguracja połączeń dystrybucyjnych punkt-punkt; - dostawę, instalację oraz konfigurację urządzeń GEPON - PON d)budowę sieci dostępowej (Węzłów Dostępowych), w tym między innymi: - dostawa, instalacja i konfiguracja elementów oraz urządzeń stanowiących wyposażenie Węzłów Dostępowych, e)wyposażenie Głównego węzła dystrybucyjnego i Centrum Zarządzania Siecią szerokopasmową, w tym między innymi: - adaptacja pomieszczenia przeznaczonego na Centrum Zarządzania Siecią; - dostawa, instalacja oraz konfiguracja urządzeń i elementów do budowy Głównego węzła dystrybucyjnego (GWD) oraz Centrum Zarządzania Siecią (CZS); 2)II etap Dostawa sprzętu: - dostawa i instalacja i konfiguracja urządzeń odbiorczych dla dwóch grup po 350 uczestników każda, odpowiednio dla Projektów (24) nr Umowy o dofinansowanie POIG.08.03.00-14-024/12-00 oraz (151) nr Umowy o dofinansowanie POIG.08.03.00-14-151/12-00 znajdujących się na terenie objętym projektem w Gminie Rząśnik.; 3)III etap Usługi serwisowe oraz wsparcia technicznego, świadczenie usług gwarancyjno-serwisowych dla urządzeń sieci szerokopasmowej i sprzętu informatycznego oraz usługi wsparcia technicznego, obejmującej: - serwis gwarancyjny oraz usługi wsparcia technicznego dla sprzętu informatycznego w gospodarstwach domowych; - serwis gwarancyjny oraz usługi utrzymania dla zainstalowanych urządzeń i infrastruktury sieci szerokopasmowej. 5.W ramach opracowań projektowych, Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania oraz uzyskania podstawowych elementów koniecznych dla sporządzenia wielobranżowego projektu budowlanego, w szczególności: 1)wykonania i przedstawienia do uzgodnienia Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej przed wystąpieniem o wszelkiego rodzaju uzgodnienia, 2)uzyskania wszelkich wymaganych między innymi Prawem budowlanym, Prawem ochrony środowiska i prawem ochrony zabytków, uzgodnień formalno - prawnych, opinii, operatów, ekspertyz oraz decyzji na własny koszt (jeśli będą wymagane przepisami prawa) w tym m. in.: a)decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, b)decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, wraz z raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko o ile taki raport będzie wymagany, c)pozwoleń wodno-prawnych, warunków dostawy mediów itd.) umożliwiających uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę obiektów objętych dokumentacją projektową, przy użyciu własnych środków i na własny koszt, d)wskazania i sporządzenie mapy do celów projektowych (z uzupełnieniem topografii przyległego terenu oraz drzewostanu), e)nadzory archeologiczne wykopów, 3)uzyskania ostatecznych decyzji o pozwoleniu na wykonanie robót budowlanych objętych sporządzoną dokumentacją projektową, 4)sprawowania nadzoru autorskiego nad realizacją robót objętych dokumentacją projektową (co najmniej dwie wizyty na budowie w miesiącu, w okresie wykonywania robót, potwierdzona wpisem do dziennika budowy). 6.W zakres jednego kompletu dokumentacji projektowej wchodzą: 1) Projekt budowlany- opracowany zgodnie z: a)ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 ze zm.); b)Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1133 ze zm.); c)Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072 ze zm.); d) niezbędnymi uzgodnieniami, -w ilości 5 egz. w formie papierowej; 2) Projekty wykonawcze wszystkich branż z wskazanymi etapami realizacji robót budowlanych dla poszczególnych etapów realizacji robót budowlanych wynikających z projektu budowlanego, opracowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r., w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072, ze zm.) - w ilości po 4 egz. w formie papierowej Projekty wykonawcze Wykonawca opracuje z pełnym uszczegółowieniem rozwiązań, jednoznacznym określeniem parametrów technicznych i standardów wykończenia, w sposób umożliwiający ryczałtową wycenę robót. Dokumentacja winna zawierać: a)Optymalne rozwiązania technologiczne, konstrukcyjne, materiałowe i kosztowe oraz wszystkie niezbędne zestawienia, rysunki szczegółów i detali z dokładnym opisem i podaniem wszystkich niezbędnych parametrów pozwalających na identyfikację materiału, urządzenia, technologii; b)Rodzaj i ilość odpadów powstałych w związku z realizacją inwestycji (ilość w tonach); c)Informacje na temat zagrożeń występujących w trakcie prowadzenia robót oraz o konieczności opracowania planu BIOZ (art. 21a ust. 3 prawo budowlane). 3)Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r., w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072 ze zm.) - w ilości po 3 egz. 4)Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r., w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. nr 202, poz. 2072 ze zm.), dla potrzeb procedury przetargu nieograniczonego - w ilości po 4 egz. w formie papierowej. Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót Wykonawca opracuje na podstawie dokumentacji projektowej. Specyfikacja winna zawierać w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. 5)Wykonawca zobowiązuje się dołączyć do w/w opracowań 2 egz. zapisane na nośniku elektronicznym CD w formacie umożliwiającym odczyt danych przez Zamawiającego przy użyciu powszechnie dostępnych programów komputerowych. 6)Wszelkie dokumenty, opracowania, dostawy, usługi i lub roboty budowlane powinny jasno określać podział na zadania współfinansowane z: a)Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, 8. Oś Priorytetowa Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion pod nazwą: Stop wykluczeniu cyfrowemu w gminie Rząśnik (24) nr Umowy o dofinansowanie: POIG.08.03.00-14-024/12-00 b)Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, 8. Oś Priorytetowa Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion pod nazwą: Stop wykluczeniu cyfrowemu w gminie Rząśnik (151) nr Umowy o dofinansowanie: POIG.08.03.00-14-151/12-00 Nie dopuszcza się podwójnego finansowania żadnego z elementów przedmiotowego zamówienia. 7.Gwarancja: 1)Na dostarczony sprzęt Wykonawca udzieli gwarancji. 2)Termin gwarancji liczy się od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru przedmiotu zamówienia. 3)Warunki gwarancyjne zawarte w umowie mają pierwszeństwo przed ogólnymi warunkami gwarancji, chyba że ogólne warunki gwarancji są korzystniejsze dla Zamawiającego. 4)Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty (materiały i robociznę) wynosi: a)na budowę infrastruktury teletechnicznej i sieciowej bezpośrednio związanej z udostępnieniem usług Internetowych - na okres 5 lat, licząc od dnia zakończenia i odbioru tego zadania przez Zamawiającego, 8.Wymagania ogólne: 1)Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia w przypadku podania przez Zamawiającego w SIWZ lub załącznikach do SIWZ nazwy lub znaków towarowych dopuszcza się zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w swojej ofercie, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku złożenia ofert równoważnych należy dołączyć foldery, dane techniczne i aprobaty techniczne dla materiałów i urządzeń równoważnych, zawierające ich parametry techniczne. Oferowany przez Wykonawcę urządzenia i sprzęt komputerowy muszą być dopuszczone do obrotu i do używania, spełniać wymagania zasadnicze zgodne z wymaganiami prawa wspólnotowego i polskiego, spełniać wymagania jakościowe oraz posiadać odpowiednie atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności. 2)Dostarczony sprzęt musi spełniać wymagania obowiązujących przepisów, w tym być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2l sierpnia 2007 r, w sprawie zasadniczych wymagań dla sprzętu elektrycznego (Dz.U. 2007 nr 155 poz. 1089). W szczególności musi posiadać oznaczenie CE, potwierdzające zgodność tego sprzętu z przepisami rozporządzenia. Ocena zgodności i oznaczenie znakiem CE musi dotyczyć całego wyrobu, a nie tylko jego elementów składowych. 3)Dostarczone monitory muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz.U. 1998 nr 148 poz. 973 ). 4)Wykonawca dostarczy łącznie z dostawą dokumentację w języku polskim, potwierdzającą spełnienie warunków i parametrów technicznych zaoferowanego sprzętu. 5)Zamawiający dopuszcza w charakterze dokumentacji, potwierdzone przez Wykonawcę, wydruki ze stron internetowych producenta lub autoryzowanego dystrybutora sprzętu, zawierające wszystkie parametry sprzętu wyszczególnione przez Zamawiającego. W przypadku zamieszczenia wydruków ze strony internetowej, Wykonawca poda adres strony, z której zostały pobrane wydruki. 6)W przypadku zastosowania rozwiązań równoważnych Wykonawca, stosownie do art. 30 ust. 5 ustawy PZP, obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego urządzenia i ich parametry spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (tzn. powinien do złożonej oferty dołączyć opis tych rozwiązań wraz z pełnym podaniem parametrów technicznych urządzeń i funkcjonalności proponowanego oprogramowania) oraz zapewnić, że zaproponowane równoważne urządzenia i oprogramowanie po instalacji i uruchomieniu oraz w czasie eksploatacji nie spowoduje utraty gwarancji oraz wsparcia producenta na urządzenia i oprogramowanie posiadane. 7)Wraz z dostawą sprzętu należy dostarczyć dokument wydany przez producenta, poświadczający datę produkcji sprzętu. Zaoferowany sprzęt musi być fabrycznie nowy. 8)Zamawiający wymaga, aby dostarczony sprzęt był fabrycznie nowy oraz wyprodukowany po 1 stycznia 2012 roku, chyba, że zapisy SIWZ dot. konkretnego sprzętu stanowią inaczej. 9)Wykorzystywane urządzenia spełniają, co najmniej jedną z następujących norm efektywności energetycznej, jeżeli tego rodzaju normy obowiązują: Energy Star, wspólnotowa etykieta energetyczna (klasa efektywności A) bądź [innych norm krajowych] lub równoważnych. 9.Zamówienie będzie realizowane zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym robót sporządzonym i uzgodnionym z Zamawiającym w terminie 7 dni po podpisaniu umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 14 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2. ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Rząśniku nr 75 8931 0003 0200 0172 2025 0003 Polski Bank Spółdzielczy w Wyszkowie O/ w Rząśniku, przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w przypadku przelewu bankowego uważa się datę i godzinę wpływu środków na konto Zamawiającego. Niewniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 4) Wymaga się, aby w gwarancji wadialnej zawarte były informacje, na podstawie, których możliwe byłoby zidentyfikowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 5) Określa się wysokość wadium na równowartość kwoty 200 000,00 PLN. 6) Okoliczność wniesienia wadium powinna być weryfikowalna dla Zamawiającego, tj. wgląd w.w rachunek bankowy bądź zapoznanie się z właściwym dokumentem w ofercie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rzasnik.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach