Przetargi.pl
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Piotrkowice, Wygoda, Niedźwiady Duże w ramach projektu Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Ślesin

Gmina Ślesin ogłasza przetarg

  • Adres: 62-561 Ślesin, ul. Kleczewska 15
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 063 2704011 , fax. 063 2704198
  • Data zamieszczenia: 2015-03-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ślesin
    ul. Kleczewska 15 15
    62-561 Ślesin, woj. wielkopolskie
    tel. 063 2704011, fax. 063 2704198
    REGON: 00053110500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slesin
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Piotrkowice, Wygoda, Niedźwiady Duże w ramach projektu Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Ślesin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-ciśnieniowej wraz przepompowniami (w tym jedna w Wąsoszach) i odgałęzieniami bocznymi do odbiorców w miejscowościach: Piotrkowice, Niedźwiady Duże, Wygoda i uporządkowaniem terenu. Odprowadzenie ścieków zaprojektowano do istniejącego systemu kanalizacyjnego w miejscowości Wąsosze, który przesyłać będzie do istniejącej oczyszczalni ścieków w Lubomyślu k. Ślesinia. 1.2. Zakres rzeczowy robót obejmuje budowę: - sieci kanalizacji sanitarnej z rur PCV fi 200 mm i długości L- 7 839,40 mb - odgałęzień bocznych PCV fi 160 mm i długości L- 1 043,50 mb - rurociągów tłocznych PE TS fi 110 mm i długości L- 2 849,50 mb - rurociągów tłocznych PE TS fi 63 mm i długości L- 9,00 mb - przepompowni sieciowych (mokrych) - szt. 9, monitorowanych w trybie on-line z wykorzystaniem transmisji technologii GPRS - przepompowni przydomowych - szt. 1 1.3. Inne: a) sporządzenie dokumentacji powykonawczej, b) inwentaryzacji geodezyjnej, c) kosztorysu powykonawczego. 1.4. Szczegółowy przedmiot zamówienia określony został w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. 1.5. W celu przygotowania oferty należy posiłkować się przedmiarami, które stanowią materiał pomocniczy i opisują wymagany zakres zamówienia. 2. Wykonawca w ramach ceny umownej zobowiązany jest do: a) bieżącego utrzymania stanu drogi przez cały okres budowy oraz podejmowanie innych działań technicznych mających na celu zapewnienie, zgodnego z potrzebami ruchu drogowego, stanu technicznego drogi oraz sprawności i bezpieczeństwa ruchu, zarówno na odcinkach gdzie nie były jeszcze prowadzone roboty budowlane, trwają roboty lub zostały zakończone (tj. przez cały okres trwania realizacji zamówienia, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót). b) bieżącego utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały. 3. Wykonawca winien dysponować jednostkami sprzętu i środkami transportu, zapewniającymi realizację zamówienia zgodnie z SIWZ i dokumentacją projektową w terminie umownym. Szczegółowy zakres robót ujęty jest w projektach budowlanych i wykonawczych, STWiORB oraz w przedmiarze robót stanowiących część pomocniczą określenia ilości robót. Zaleca się, aby wykonawca dokonali wizji lokalnej w terenie realizacji inwestycji w celu dokonania weryfikacji dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego. 4. Wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy: a) harmonogram rzeczowo - finansowy i plan płatności. 5. Wykonawca z dniem podpisania umowyWykonawca dostarczy: a) oświadczenie o podjęciu obowiązków kierownika budowy wraz z uprawnieniami budowlanymi i aktualnym zaświadczeniem odpowiedniego organu samorządu zawodowego o wymaganym ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej, b) opłaconą polisę od odpowiedzialności cywilnej, zgodnie z postanowieniem umowy. 6. Wykonawca zobowiązany będzie: 1) przy realizacji przedmiotu zamówienia bezwzględnie przestrzegać wytycznych zawartych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej oraz niniejszej SIWZ; 2) zapewnić przejezdność wszystkich dróg przechodzących w sąsiedztwie przekazanego frontu robót, a jeżeli nie będzie to możliwe zabezpieczy dojazd do poszczególnych posesji poprzez cały okres prowadzenia prac; 3) przed przystąpieniem do robót winien zgłosić poszczególnym użytkownikom uzbrojenia podziemnego termin rozpoczęcia robót i ewentualną potrzebę zabezpieczenia nadzoru z ich strony na czas prowadzenia robót; 4) tymczasowe zajęcia terenów przyległych do linii rozgraniczających, niezbędnych do prowadzenia robót budowlanych uzgadniać we własnym zakresie i na swój koszt; 5) uzgodniać z właścicielami gruntów warunków, termin i czas prowadzenia robót; 6) używać materiały i urządzenia do wbudowania: a) oznakowane CE, co oznacza, że dokonano oceny ich zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymogami podstawowymi, albo b) umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami wiedzy technicznej, albo c) oznakowane znakiem budowlanym, d) materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać cechy jakościowe i technologiczne, co najmniej takie, jakie zostały określone w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz muszą posiadać stosowne atesty i certyfikaty. e) Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji oraz dostosowanych pod względem rodzaju do przyjętych w projekcie rozwiązań funkcjonalnych i konstrukcyjnych, f) podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego i wydajnościowego. g) wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej i przedmiarach robót jest obowiązany wykazać w składanej ofercie, że oferowane przez niego materiały, urządzenia techniczne i elementy wyposażenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego - załącznik nr 9. Zamawiający wymagać będzie złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających parametry tych materiałów i urządzeń. W przypadku, gdy zastosowanie tych materiałów i urządzeń wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty przeprojektowania poniesie Wykonawca, h) wszystkie materiały stosowane przez wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. Nr 1409, ze zmianami)., a w szczególności art. 4 i art. 5 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014 r., poz. 883) oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w STWiORB. 7) utrzymywać miejsca wykonywanych prac w stanie wolnym od przeszkód, usuwać na bieżąco zbędne materiały, odpady, śmieci, urządzenia, które nie są już potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia; 8) zorganizować oraz należycie zabezpieczyć miejsce wykonywanych prac budowlanych wraz z zapleczem w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie obiektu i w jego obrębie oraz przed dostępem osób trzecich. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenia własności osób trzecich spowodowane swoim udziałem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia; 9) postępować z odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Wykonawca jako wytwórca odpdów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013, poz. 21 ze zm.) i ustawą z dnia 27.04.2001 r. -Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 r poz. 1232 ze zm.); 10) przeprowadzać roboty budowlane i rozbiórkowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401); 11) usuwać natychmiastowo i skutecznie wszelkie szkody spowodowane przez Wykonawcę, 12) przed zgłoszeniem do odbioru Wykonawca winien wykonać z wynikiem pozytywnym wszelkie przewidziane przepisami prawa próby, odbiory i badania, 13) zgłaszać na piśmie gotowość do odbioru wykonanych prac i uczestniczyć w ich odbiorze, 14) zobowiązany jest przed rozpoczęciem robót sporządzić plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r.w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 z 2003 r., poz. 1126), 7. Gwarancja i rękojmia: Zaoferowany okres gwarancji i rękojmi nie może być krótszy niż 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego. 8. Warunki płatności: 1) płatność częściowa - 70 % wartości umowy 2) płatność częściowa - 20 % wartości umowy 2) płatność końcowa ( 10%) - po dokonaniu odbioru końcowego robót. IV. TERMIN WYKONANIA Termin realizacji zamówienia: do 30 października 2015 roku wykonanie robót budowlanych będacych przedmiotem umowy wraz z przekazaniem do tego czasu kompletnej dokumentacji powykonawczej oraz wykonaniem prób, o których mowa w umowie. Ponadto do dnia 24 sierpnia 2015 roku Wykonawca zobowiązany jest osiągnąć stopień zaawansowania robót budowlanych w wysokości 70% wartości umowy, natomiast do 30 września 2015 roku zobowiązany jest osiągnąć stopień zaawansowania robót budowlanych w wysokości 20% wartości umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452313008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert, do wniesienia wadium w wysokości 250 000,00 złotych (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu (wadium nie należy wpłacać w kasie Urzędu - art. 45 ust. 7 ustawy Pzp), b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Ślesinie, w Banku Spółdzielczym - Nr 46 8534 0006 0000 0101 0009 3463, przed terminem składania ofert, z adnotacją /Wadium - budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Piotrkowice, Wygoda, Niedźwiady Duże w ramach Projektu Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Ślesin/ 4. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz powinno być wystawione na Gminę Ślesin ul. Kleczewska 15, 62-561 Ślesin. Oryginał dokumentu gwarancji/poręczenia należy złożyć wraz z ofertą, który zostanie zdeponowany w kasie Urzędu lub bezpośrednio w kasie Urzędu. UWAGA: Zamawiający zaleca, aby oryginał dokumentu gwarancji/poręczenia nie był w sposób trwały spięty z ofertą. 6. Dokument poręczenia/gwarancyjny powinien: a) przewidywać bezwarunkową utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w ust. 7 i 8; b) zawierać sformułowanie zobowiązania gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty wystawione przez Zamawiającego w przypadkach określonych w ust 7 i 8. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy będzie niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Ponadto Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9. Z chwilą zaistnienia przynajmniej jednego z wymienionych przypadków Zamawiający wystąpi do gwaranta z pisemnym żądaniem zapłacenia kwoty stanowiącej wadium. Żądanie będzie zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. Gwarant nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji. Dopuszczalnym żądaniem gwaranta może być dokument potwierdzający, że osoba, która podpisała wezwanie do zapłaty w imieniu beneficjenta, upoważniona jest do jego reprezentowania lub przesłanie wezwania do zapłaty za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek beneficjenta. 10. Wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą, (termin związania określono w dział IX).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin gwarancji i rękojmi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umig.slesin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach