Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie instalacji klimatyzacji w Oficynie Ratusza w Zamościu

Miasto Zamość ogłasza przetarg

  • Adres: 22-400 Zamość, Rynek Wielki 13
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 084 6392084 , fax. 084 6393054
  • Data zamieszczenia: 2016-04-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Zamość
    Rynek Wielki 13 13
    22-400 Zamość, woj. lubelskie
    tel. 084 6392084, fax. 084 6393054
    REGON: 95036874700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamosc.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie instalacji klimatyzacji w Oficynie Ratusza w Zamościu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie kompletnej instalacji klimatyzacji w Oficynie Ratusza w Zamościu, wraz z wykonaniem instalacji elektrycznej zasilającej urządzenia klimatyzacyjne, wykonaniem prac budowlanych związanych z zamontowaniem wewnętrznych jednostek ściennych klimatyzacji oraz jednostek zewnętrznych, montowanych wewnątrz pomieszczeń, w ramach zadania inwestycyjnego pn. Założenie klimatyzacji w Oficynie Ratusza z centralną klimatyzacją w piwnicach. 2 Przedmiot zamówienia będzie wykonany w formule zaprojektuj i wybuduj. 3 W zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, o którym mowa w pkt 1, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania następującego zakresu świadczeń na rzecz Zamawiającego: 1) usługi wykonania kompletnej, pełnobranżowej dokumentacji projektowej, niezbędnej do wykonania robót budowlanych w ramach wykonania instalacji klimatyzacji w 12 pomieszczeniach na poziomie poddasza Oficyny Ratusza, obejmującej: a) wstępną koncepcję techniczną podlegającą zatwierdzeniu przez Zamawiającego przed opracowaniem ostatecznego projektu budowlano-wykonawczego, b) projekt budowlano-wykonawczy podlegający zatwierdzeniu przez Zamawiającego w zakresie zgodności z Programem funkcjonalno-użytkowym oraz zatwierdzoną koncepcją, przedstawiający podstawowe założenia projektowe, trasy kanałów oraz parametry urządzeń i systemów Wykonawca przy opracowaniu projektu budowlano-wykonawczego uwzględni wytyczne konserwatorskie dla prac projektowych określonych w Załączniku nr 10 do SIWZ. c) przedmiary robót i informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, d) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, 2) uzyskania akceptacji projektu budowlano-wykonawczego przez Zamawiającego, 3) uzgodnienia projektu budowlano-wykonawczego z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków w Lublinie, Delegatura w Zamościu, 4) uzyskania decyzji pozwolenia na budowę, 5) wykonania robót budowlanych w oparciu o opracowaną i zatwierdzoną dokumentację projektową obejmującą kompleksowe wykonanie robót budowlano-instalacyjnych klimatyzacji w 12 pomieszczeniach na poziomie poddasza Oficyny Ratusza, 6) świadczenia usługi serwisowej w trakcie trwania gwarancji. 4 Szczegółowy zakres prac został określony w Programie funkcjonalno-użytkowym (zwanym dalej Pfu stanowiącym Załącznik Nr 9 do SIWZ). 5 Wymagania dotyczące systemu klimatyzacji i urządzeń: 1) projektowane układy klimatyzacyjne muszą pochodzić od jednego Producenta, 2) montowane urządzenia muszą być fabrycznie nowe, kompletne i przygotowane do eksploatacji, wyprodukowane nie wcześniej niż 12 miesięcy, licząc od daty podpisania umowy, 3) instalacja musi posiadać system odprowadzenia skroplin do kanalizacji istniejącej w budynku Oficyny Ratusza, 4) urządzenia powinny posiadać atest PZH, 5) w klimatyzatorach wymaga się zastosowania ekologicznego czynnika chłodzącego R410A Lub R32, 6) wymagana gwarancja na zamontowany osprzęt i urządzenia - okres co najmniej 60 miesięcy (gwarancja obowiązuje od daty bezusterkowego odbioru robót), 7) poprowadzenie instalacji w budynku winno być estetyczne tzn. poprowadzone w tzw. korytkach bądź obudowane. 6 Wykonanie przedmiotu zamówienia będzie obejmowało trzy etapy: 1) Etap wykonania usługi projektowej, 2) Etap wykonania robót budowlanych, 3) Etap serwisu urządzeń, zgodnego z instrukcją Producenta przez cały okres trwania gwarancji licząc od dnia bezusterkowego odbioru robót. 6.1 Etap wykonania usługi projektowej 6.1.1 W zakresie realizacji usługi projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania kompletnej, pełnobranżowej dokumentacji projektowej: a) instalacji klimatyzacji, b) instalacji elektrycznych zasilających, c) instalacji sterowania klimatyzacją d) konstrukcji podwieszenia i konstrukcji wsporczych pod urządzenia, e) przejść przez elementy konstrukcyjne, na potrzeby montażu instalacji oraz urządzeń klimatyzacji w 12 pomieszczeniach na poziomie poddasza Oficyny Ratusza. 6.1.2 Usługa, o której mowa w pkt 6.1.1 obejmuje: a) wykonanie projektu budowlano-wykonawczego zgodnego z zapisami zawartymi w Pfu, b) uzyskanie akceptacji Zamawiającego w zakresie pełnobranżowej dokumentacji projektowej, o której mowa w lit. a, c) uzyskanie wymaganych przepisami prawa pozwoleń i uzgodnień, w tym m.in. uzgodnienie z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków w Lublinie, Delegatura w Zamościu, d) dokonanie odpowiednich zgłoszeń koniecznych do uzyskania pozwolenia na wykonanie robót budowlanych, e) uzyskanie ostatecznej decyzji pozwolenia na wykonanie robót budowlanych, f) dobór jednostek wewnętrznych na podstawie obliczeń zysków ciepła dla poszczególnych pomieszczeń, w których będą montowane klimatyzatory, g) dobór jednostki zewnętrznej dla dobranych jednostek zewnętrznych. 6.1.3 Dokumentacja projektowa powinna być wykonania zgodnie z: a) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. 2004 r. Nr 130, poz.1389), b) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1129 z późn. zm.), c) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012r. poz. 462 z późn. zm). 6.1.4 Wykonawca zobowiązany jest do wykonania kompletnej, pełnobranżowej dokumentacji projektowej i przedłożenia jej do akceptacji Zamawiającemu. 6.1.5 Zamawiający jest uprawniony w terminie 7 dni od daty przedłożenia pełnobranżowej dokumentacji projektowej do wniesienia ewentualnych uwag, które musi uwzględnić Wykonawca. 6.1.6 Wykonawca ma obowiązek uzgodnić z Zamawiającym dobór urządzeń, technologii, materiałów budowlanych oraz standardu wykończenia w rozwiązaniach projektowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyboru urządzeń. 6.1.7 Wykonawca przed odbiorem dokumentacji projektowej zobowiązany jest do przedłożenia oświadczenia o kompletności opracowania we wszystkich wymaganych branżach, dokumentacji projektowej stanowiącej przedmiot zamówienia oraz oświadczenia, że dokumentacja projektowa została wykonana w sposób zgodny z wymogami ustawy Prawo Budowlane, przepisami prawa, Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej oraz programu funkcjonalno-użytkowego oraz zasadami wiedzy technicznej. 6.1.8 Odbiór dokumentacji projektowej rozpoczyna się po przedłożeniu dokumentacji Zamawiającemu. Zamawiający uprawniony jest do dokonania oceny w zakresie prawidłowości wykonania i kompletności przedstawionych dokumentów w terminie do 10 dni od daty jej przedłożenia. 6.1.9 Wykonawca po uzyskaniu ewentualnych uwag do dokumentacji naniesie poprawki w terminie 7 dni od daty odbioru dokumentacji od Zamawiającego. 6.1.10 Po wykonaniu czynności, o których mowa w pkt 6.1.8 i 6.1.9 sporządzony zostanie protokół odbioru dokumentacji projektowej, bez uwag. 6.1.11 W przypadku, gdyby okazało się w trakcie realizacji inwestycji, iż dokumentacja nie jest kompletna, wymaga uzupełnień lub posiada wady, Wykonawca jest zobowiązany bez dodatkowego wynagrodzenia niezwłocznie ją uzupełnić, natomiast wady usunąć tak, aby można było zrealizować w pełni cel, któremu ma służyć oraz nie powodować przestojów w realizacji inwestycji i nie narażać Zamawiającego na straty z tego tytułu. 6.1.12 Poza innymi obowiązkami wynikającymi z treści umowy, do obowiązków Wykonawcy w zakresie realizacji projektu należy: a) informowanie Zamawiającego (w formie pisemnej) o wszystkich istotnych faktach pojawiających się w trakcie realizacji i mających z nim związek, b) przekazanie Zamawiającemu po 5 kompletów projektu budowlano-wykonawczego, c) dostarczenie kompletnego opracowania ostatecznej, uzgodnionej z Zamawiającym, wersji dokumentacji projektowej w wersji papierowej w składzie: -projekt budowlano-wykonawczy (5 egzemplarzy w wersji papierowej), -projekt budowlano-wykonawczy poszczególnych instalacji (5 egzemplarzy w wersji papierowej), -specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, -zbiorcze zestawienie kosztów, -dokumentacja powykonawcza (3 egzemplarze w wersji papierowej) + dla w/w 1 egzemplarz wersji elektronicznej (nośnik CD lub DVD), rysunki zapisane w formatach: PDF, opisy techniczne zapisane w formacie PDF, wszystkie decyzje, opinie, dokumenty uzgadniające itp. zeskanowane i załączone w formatach PDF i JPG. 6.2 Etap wykonania robót budowlanych 6.2.1 Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej przez Zamawiającego kompletnej, pełnobranżowej dokumentacji projektowej, zgodnie z obowiązującym prawem, normami, zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną. 6.2.2 W zakresie wykonania robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany jest do: a) dostawy urządzeń, ich rozładunku i dostarczenia do miejsca instalacji, b) zabezpieczenia sprzętu znajdującego się w budynku przed uszkodzeniem, zapyleniem, zalaniem, itp., c) wykonania instalacji zasadniczej systemu klimatyzacji wraz, z instalacjami pomocniczymi funkcjonalnie związanymi, prace budowlano-montażowe przystosowawcze, roboty wykończeniowe (odtworzenie naruszonego sufitu podwieszanego wraz z umieszczonym w nim oświetleniem, tynków wewnętrznych i elewacji z wykonaniem wyprawek powierzchni wraz z pomalowaniem, wykonania zabudowy lub osłon określonych elementów instalacji prowadzonych na dach i przez pomieszczenia biurowe), w tym: -montaż urządzeń klimatyzacyjnych: jednostek wewnętrznych ściennych, jednostki zewnętrznej, kanałowej na konstrukcji wsporczej zamontowanej wewnątrz budynku, -wykonanie instalacji zasilającej jednostki zewnętrzne z istniejących rozdzielni zasilania elektrycznego budynku, -montaż okablowania urządzeń klimatyzacyjnych, -sporządzenie dokumentacji powykonawczej, -przedstawienie wymaganych dokumentów koniecznych do użytkowania, -uruchomienie i konfigurację urządzeń, -pełny zestaw prób i testów urządzeń -dołączenie do urządzeń instrukcji w języku polskim, wraz z DTR. -wykonania pomiarów parametrów środowiska w klimatyzowanych pomieszczeniach, -przeszkolenie użytkowników w zakresie obsługi podstawowej, -przeszkolenie min. 2 pracowników w zakresie podstawowych czynności serwisowych spoczywających na użytkowniku systemu. 7 Wykonawca zobowiązuje się do wykonania świadczeń zgodnie z zakresem wynikającym z SIWZ, Pfu oraz złożoną ofertą. 8 Przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia, Wykonawca uwzględni charakter obiektu - ze względu na wartości historyczne i architektoniczne obiekt został wpisany do rejestru zabytków pod numerem A/294 i podlega prawnej ochronie konserwatorskiej. Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami, a treść dokumentacji winna być dostosowana do specyfiki i charakteru zadania inwestycyjnego. 9 Szczegółowy opis wykonania przedmiotu zamówienia i zakres prac budowlanych zawierają: a) Pfu oraz opracowanych przez Wykonawcę: b) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, c) Projekty budowlano-wykonawcze wraz z załącznikami, d) Kosztorysy inwestorskie i przedmiary robót oraz e) Polskie Normy lub aprobaty techniczne, warunki techniczne wykonawstwa i odbioru robót. 10 Występujące w Pfu oraz dokumentacji nazwy własne producentów lub wyrobów zostały użyte wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych rozwiązań. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych w stosunku do wskazanych w Pfu pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów co najmniej na takim samym poziomie jak założone w Programie funkcjonalno-użytkowym oraz nie będą gorsze pod względem: a) charakteru użytkowego, b) parametrów technicznych: wytrzymałość eksploatacyjna, trwałość użytkowa, wydajność energetyczna, systemy automatyki, c) parametrów bezpieczeństwa użytkowania. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, opisywane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ i w załącznikach do SIWZ. 11 Miejscem wykonania robót budowlanych jest budynek Oficyny Ratusza Rynek Wielki 13, Zamość. Przedmiot zamówienia wykonywany będzie przez Wykonawcę na czynnym obiekcie, w związku z czym sposób realizacji zamówienia wymaga uzgodnienia z Zamawiającym w celu zapewnienia w tym okresie jego prawidłowego funkcjonowania - przede wszystkim nie utrudnionego dojścia do obiektu pracowników. 12 System klimatyzacji obejmuje łącznie 12 pomieszczeń na poziomie poddasza Oficyny Ratusza. Charakterystykę oraz parametry pomieszczeń zawiera Pfu. 13 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, które będą polegać na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości: 4 500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2016r. poz. 359)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zamosc.um.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach