Przetargi.pl
Zaprojektowanie i budowa hali napraw pojazdów przy Centrum Kształcenia Praktycznego w Częstochowie przy ul. Łukasińskiego 32/38

Gmina Miasto Częstochowa ogłasza przetarg

  • Adres: 42-217 Częstochowa, ul. Śląska 11/13
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (034) 3707100 , fax. 034 3707175
  • Data zamieszczenia: 2009-06-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Częstochowa
    ul. Śląska 11/13 11/13
    42-217 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. (034) 3707100, fax. 034 3707175
    REGON: 00051573800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czestochowa.um.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i budowa hali napraw pojazdów przy Centrum Kształcenia Praktycznego w Częstochowie przy ul. Łukasińskiego 32/38
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa hali napraw pojazdów przy Centrum Kształcenia Praktycznego w Częstochowie przy ul. Łukasińskiego 32/38 wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą techniczną. Inwestycja będzie realizowana w systemie zaprojektuj i wykonaj obiekt. 1. Przewidywane parametry określające wielkość obiektu: 1) budynek parterowy, niepodpiwniczony, 2) powierzchnia użytkowa hali napraw : ~125,00 m2, 3) powierzchnia użytkowa zaplecza z komunikacją: ~ 60,00 m2, 4) kubatura: ~1.000 m3, 5) wysokość hali napraw w świetle min.4,50 m. 2. Orientacyjny zakres robót budowlanych: 1) przygotowanie terenu pod budowę hali wraz z przebudową i budową infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektu, 2) budowa nowego obiektu hali, 3) zagospodarowanie terenu, 4) inne prace, które będą wynikać z opracowanej przez Wykonawcę szczegółowej dokumentacji projektowej. 3. Zakres zamówienia obejmuje: 1) Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy hali wraz z infrastrukturą techniczną, parkingami oraz zagospodarowaniem terenu w zakresie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia na budowę oraz wykonanie robót budowlanych, w oparciu o będący w posiadaniu Zamawiającego PROGRAM FUNKCJONALNO-UŻYTKOWY dla budowy hali napraw pojazdów przy Centrum Kształcenia Praktycznego w Częstochowie przy ulicy Łukasińskiego 32/38 opracowany przez MIASTOPROJEKT CZĘSTOCHOWA S.A. 2) Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej dokumentacji. 4. Dodatkowe warunki - do obowiązków Wykonawcy należy : 1) Przed rozpoczęciem prac projektowych zapoznanie się z dokumentami będącymi w posiadaniu Zamawiającego. 2) Szczegółowe sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia. 3) Przygotowanie i uzyskanie wszelkich koniecznych dokumentów formalno-prawnych (w tym: decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia) oraz stosownych uzgodnień umożliwiających wykonanie dokumentacji, uzyskanie wymaganych decyzji administracyjnych (w tym pozwolenia na budowę) oraz realizację zadania. 4) Uzyskanie aktualnych podkładów geodezyjnych niezbędnych do opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych. 5) Uzyskanie wszelkich uzgodnień w celu wykonania potrzebnych podłączeń budynku do infrastruktury technicznej (ewentualnie potrzebnych warunków technicznych). 6) Przed rozpoczęciem wykonywania projektów budowlanych i wykonawczych - uzyskanie formalnych uzgodnień przez Zamawiającego materiałów przedprojektowych (koncepcji architektonicznej i funkcjonalnej) dla obiektu. 7) Wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych wraz z wszelkimi koniecznymi uzgodnieniami, uwzględniających przepisy ustawy Prawo budowlane w zakresie umożliwiającym uzyskanie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego pozwolenia na budowę oraz wykonanie robót budowlanych. a) Prace projektowe objęte umową zostaną wykonane przez osoby posiadające uprawnienia do projektowania w zakresie objętym umową, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. b) Rozwiązania projektowe winny być uzgodnione na etapie projektowania z Zamawiającym i właściwymi podmiotami. Kompletny projekt budowlany i wykonawczy musi być zaakceptowany przez Zamawiającego. c) Z chwilą przekazania Zamawiającemu dokumentacji oraz zapłaty wynagrodzenia umownego, na Zamawiającego przechodzi całość autorskich praw majątkowych przekazanej dokumentacji projektowej. 8) Uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę. Zamawiający upoważni Wykonawcę do wystąpienia w jego imieniu o pozwolenie na budowę. 9) Opracowanie projektu organizacji robót budowlano-montażowych z uwzględnieniem budowy nowego i przebudowy istniejących obiektów na potrzeby przedmiotu zamówienia. 10) Opracowanie planu zagospodarowania budowy i uzgodnienie go ze służbami Zamawiającego. 11) Zorganizowanie placu budowy, w tym wykonanie dróg i komunikacji, ogrodzeń, instalacji, zabudowań prowizorycznych i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwego wykonania robót. Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć i  oznakować prowadzone roboty oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji robót budowlanych, zapewnić, w bezpieczny sposób, ciągłość ruchu drogowego na wszystkich drogach, chodnikach i parkingach zlokalizowanych wokół terenu przeznaczonego pod budowę hali napraw pojazdów używanych lub przecinanych przez niego podczas prowadzenia robót oraz uzyskać wszystkie niezbędne do tego celu uzgodnienia i pozwolenia, zapewnić dostęp do prywatnych obszarów położonych w pobliżu placu budowy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przejęcia placu budowy. 12) Wykonywanie i wykonanie robót budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego i przepisami BHP. Kierownik budowy przed rozpoczęciem robót budowlanych powinien opracować plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zwany ,planem bioz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r., (Dz. U. Nr 120, poz. 1126 z późn. zm.) oraz przedstawić go Zamawiającemu. 13) Opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej i przekazanie jej Zamawiającemu na 5 dni przed terminem odbioru końcowego przedmiotu umowy. 14) Wytyczenie geodezyjne nowych obiektów i wykonanie inwentaryzacji powykonawczej po zakończeniu robót. 15) Współpraca ze służbami Zamawiającego. 16) Koordynacja prac realizowanych przez podwykonawców. Wykonawca może zlecić część robót do wykonania podwykonawcom. Wykonanie robót przez podwykonawców nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności i zobowiązań wynikających z warunków niniejszej umowy. Wykonawca, zlecając roboty podwykonawcom, zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania przepisów wynikających z art. 647? Kodeksu Cywilnego. 17) Prowadzenie Dziennika budowy i udostępnianie go Zamawiającemu oraz innym upoważnionym osobom lub organom celem dokonywania wpisów i potwierdzeń. 18) Przygotowanie obiektów i wymaganych dokumentów we wszystkich branżach łącznie z dokumentacją powykonawczą do dokonania odbioru przez Zamawiającego wraz z instrukcją konserwacji wykonanych obiektów. 19) Zgłaszanie obiektów i robót do odbioru. 20) Przestrzeganie przepisów bhp i ppoż. 21) Zapewnienie kadry i nadzoru z wymaganymi uprawnieniami. 22) Zapewnienie sprzętu spełniającego wymagania norm technicznych. 23) Utrzymanie porządku na placu budowy w czasie realizacji prac. 24) Likwidacja placu budowy i zaplecza własnego Wykonawcy bezzwłocznie po zakończeniu robót, nie później niż 30 dni od daty dokonania odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 6 000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej podane warunki: 1. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. W zakresie wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej - dysponują (lub będą dysponować) osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi uprawnienia projektowe w następujących specjalnościach: 1) architektonicznej, 2) konstrukcyjno-budowlanej, 3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych, cieplnych i wentylacyjnych, 4) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 3. W zakresie realizacji robót budowlanych - dysponują (lub będą dysponować) następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi uprawnienia budowlane w następujących specjalnościach: 1) kierownik budowy - posiadający uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, 2) kierownicy robót - posiadający uprawnienia budowlane w specjalnościach: a) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych, cieplnych i wentylacyjnych, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 4. Udokumentują wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia co najmniej jednej dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy lub przebudowy budynku użyteczności publicznej wraz z instalacjami, o wartości opracowania co najmniej 50 000,00 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). 5. Udokumentują wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia co najmniej jednej budowy budynku użyteczności publicznej wraz z instalacjami i zagospodarowaniem terenu o wartości co najmniej 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotych). Ww. warunki zostaną uznane za spełnione, jeżeli Wykonawca złoży dokumenty, o których mowa w punkcie 6 specyfikacji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w punkcie 5.1 specyfikacji muszą być: a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do  rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że  wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków, o których mowa w punktach 5.2. i 5.3. specyfikacji muszą być: a) Wykaz osób, jakimi dysponuje (lub będzie dysponować) wykonawca, o kwalifikacjach określonych w punktach 5.2. i 5.3. specyfikacji (według załącznika nr 3 do specyfikacji). Wykaz musi zawierać: imiona i nazwiska osób, które będą uczestniczyć w pracach projektowych w wymaganych specjalnościach budowlanych, imiona i nazwiska osób, które będą pełnić funkcje kierowników robót i kierownika budowy w wymaganych specjalnościach budowlanych, numer i rodzaj uprawnień budowlanych tych osób. b) Uprawnienia budowlane osób, wymienionych w wykazie określonym w punkcie 6.2.a) specyfikacji, c) Zaświadczenia z właściwej Izby Samorządu Zawodowego dla osób, wymienionych w wykazie określonym w punkcie 6.2.a) specyfikacji, potwierdzające ich przynależność do Izby oraz posiadanie wymaganego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, aktualnego na dzień składania ofert. Zamawiający dopuszcza, jako dokument równoważny, złożenie nieaktualnego zaświadczenia z ww. Izby oraz dowodu dokonania należnych składek, z którego wynika, że są one opłacone na dzień składania ofert. d) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób, wymienionych w wykazie określonym w punkcie 6.2.a) specyfikacji - jeżeli w tym wykazie Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 3. Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w punkcie 5.4. specyfikacji muszą być: a) Wykaz zrealizowanych dokumentacji projektowych określonych w punkcie 5.4. specyfikacji, sporządzony według załącznika nr 4 do specyfikacji. Wykaz musi zawierać: opis i zakres opracowania, wartość opracowania, datę rozpoczęcia i odbioru prac projektowych, imiona i nazwiska autorów opracowania, nazwę, adres i telefon Inwestora. b) Dokumenty potwierdzające, że opracowania projektowe wymienione w powyższym wykazie zostały wykonane należycie, np. referencje. 4. Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa w punkcie 5.5. specyfikacji muszą być: a) Wykaz zrealizowanych robót budowlanych, określonych w punkcie 5.5. specyfikacji, sporządzony według załącznika nr 5 do specyfikacji. Wykaz musi zawierać: nazwę i lokalizację budowy, opis wykonanych robót wraz z ich zakresem, termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji robót, wartość brutto zrealizowanych robót, nazwę, adres i telefon zamawiającego. b) Dokumenty potwierdzające, że roboty wymienione w powyższym wykazie zostały wykonane należycie, np. referencje. 5. Sposób przygotowania dokumentów. 5.1. Wszystkie ww. dokumenty winny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę (-y) uprawnioną (-e) do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Jeżeli upoważnienie do złożenia oferty nie wynika z dokumentów wymienionych w punkcie 6.1.a) specyfikacji, należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców, każdy ze wspólników musi złożyć dokumenty wymienione w punkcie 6.1. specyfikacji. Pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne. Wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników. Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną, należy złożyć dokumenty: 1) wymienione w punkcie 6.1.a) specyfikacji dotyczące każdego ze wspólników spółki, 2) wymienione w punkcie 6.1.b) specyfikacji dotyczące zarówno spółki cywilnej, jak i każdego ze wspólników spółki. 5.2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 6.1. specyfikacji - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, Dokumenty, o których mowa w ppkt. 1) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt 2), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w podpunktach 1) i 2), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://czestochowa.bip-gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach