Przetargi.pl
Wykonanie nakładki bitumicznej, dr. pow. nr 1496 D, gm. Syców, m. Św. Marek - etap II

Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 56-400 Oleśnica, ul. Wojska Polskiego 52c
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3981667, 3993244
  • Data zamieszczenia: 2012-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Oleśnicy
    ul. Wojska Polskiego 52c 52c
    56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3981667, 3993244
    REGON: 93196321000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie nakładki bitumicznej, dr. pow. nr 1496 D, gm. Syców, m. Św. Marek - etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Podstawowe dane techniczne: 1. długość remontowanego odcinka 400,0 mb = 0,40 km, 2. szerokość jezdni - 5,5 m, 3. powierzchnia jezdni - 2.200,0 m?, 4. warstwa jezdna - mieszanka mineralno-asfaltowa gr. 4 cm. Parametry techniczne: klasa techniczna - L, prędkość projektowana Vp = 40 km/h, przewidywany ruch - KR2, szerokość korony - 12-18 m. OPIS ZAMÓWIENIA Dane ogólne. Przedmiotem opracowania jest II etap wykonania nakładki bitumicznej na drodze powiatowej nr 1496 D w m. Święty Marek, Gm. Syców. Cel i zakres opracowania. Celem inwestycji jest wykonanie remontu drogi powiatowej polegającego na naprawie istniejącej nawierzchni asfaltowej poprzez wyrównanie i uzupełnienie ubytków, ułożenie geosiatki oraz wykonanie nakładki bitumicznej. Łączna długość odcinka objętego opracowaniem - 0,40 km. Remont obejmuje odcinek od wyremontowanego odcinka drogi w I etapie w kierunku miasta Syców. Droga po remoncie poprawi warunki jazdy oraz zwiększy stan bezpieczeństwa użytkowników drogi. Remont drogi nie spowoduje zwiększenia natężenia ruchu pojazdów samochodowych, ponieważ nie zmieni się ilość użytkowników i sposób korzystania z drogi. Zakres inwestycji obejmuje: wyrównanie istniejącej nawierzchni asfaltowej, ułożenie geosiatki, wykonanie nowej nakładki asfaltowej. Opis stanu istniejącego. Remontowany odcinek drogi, to droga o nawierzchni asfaltowej. Istniejąca nawierzchnia asfaltowa została uszkodzona, posiada ubytki i nierówności. Całkowita długość odcinka drogi przewidzianego do remontu to 0,40 km. Remontowany odcinek drogi na całej długości zlokalizowany jest w ewidencyjnym pasie drogowym i nie przewiduje się zajęcia nowych gruntów. Droga jest własnością Powiatu Oleśnickiego. W wyniku eksploatacji nawierzchnia jest zdeformowana z punktowymi obniżeniami, koleinami i wybojami. Szerokość jezdni na remontowanym odcinku wynosi 5,50 m. Droga posiada wyprofilowane spadki podłużne i poprzeczne umożliwiające odprowadzanie wód opadowych do przydrożnych rowów. Rozwiązania projektowe. Rozwiązania sytuacyjne: trasa remontowanej drogi powiatowej przebiegać będzie w granicach istniejącej działki, remontowany odcinek obejmuje naprawę istniejącej nawierzchni asfaltowej, ułożenie geosiatki oraz wykonanie nakładki asfaltowej gr. 4 cm, długość łączna odcinka przewidzianego do remontu w II etapie wynosi 400,0 mb, szerokość jezdni b = 5,50 m, na całej długości drogi zaprojektowano spadek dwustronny - 2%, wody opadowe odprowadzane będą do istniejących rowów oraz przez rozproszenie powierzchniowe, na całym odcinku remontowanej drogi niweleta nawierzchni została wyniesiona ponad poziom istniejącego terenu. Rozwiązania wysokościowe: Rozwiązania wysokościowe zostały dostosowane do istniejącego poziomu jezdni asfaltowej, do istniejących wjazdów na posesje zabudowane oraz do istniejącej nawierzchni i podbudowy. Nie przewiduje się zasadniczych zmian istniejącej niwelety na całym odcinku, uwzględniając jedynie korektę wynikającą z wyrównania istniejącej nawierzchni oraz ułożenia nowej warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o grubości 4 cm. Rozwiązania techniczne: długość remontowanego odcinka drogi - 400,0 mb, powierzchnia remontowanej drogi - 2.200,0 m?. Konstrukcja jezdni. Doboru konstrukcji nawierzchni dokonano metodą katalogową w oparciu o rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, z adaptacją do lokalnych warunków terenowych i materiałowych. Konstrukcja nawierzchni drogi na istniejącej nawierzchni asfaltowej: warstwa jezdna - beton asfaltowy 0/12,8 mm grubości 5 cm, geosiatka o wytrzymałości na rozciąganie 50*50 kN/m, zabezpieczająca przed przenoszeniem spękań na warstwę ścieralną, wyrównanie istniejącej nawierzchni betonem asfaltowym 0/12,8 mm średnio 75 kg/m?, skropienie istniejącej nawierzchni emulsją asfaltową 50% w ilości 1,2 kg/m? (skropienia nawierzchni można dokonać na dokładnie oczyszczonym i przygotowanym podłożu), szerokość jezdni - 5,5 m. Pobocza - po przeprowadzeniu robót remontowych nawierzchni - należy wyprofilować z frezu bitumicznego i uformować ze spadkiem 2-4% na zewnątrz drogi. Szerokość poboczy - do 1,0 m. Odwodnienie: Zaprojektowane spadki poprzeczne i podłużne nawierzchni zapewniają odprowadzenie wód opadowych z powierzchni jezdni na przyległy teren. Istniejąca konfiguracja terenu o spadkach poprzecznych i podłużnych gwarantuje odprowadzenie wód opadowych. Uwagi końcowe. Wszystkie prace związane z powyższymi robotami należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, przepisami i zasadami sztuki budowlanej. Przed wykonaniem warstw konstrukcyjnych należy wykonać zagęszczenie i wyprofilowanie istniejącej podbudowy. Materiały wykorzystywane do realizacji zadania powinny zostać dopuszczone przez Inspektora Nadzoru po przedłożeniu odpowiednich certyfikatów. Roboty prowadzić pod nadzorem osób uprawnionych, z zachowaniem przepisów i warunków BHP. Niezbędne uściślenia projektowe dotyczące usytuowania elementów drogowych i odwodnienia powierza się do wdrożenia przez Wykonawcę w uzgodnieniu z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego. INFORMACJA DOTYCZĄCA BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY ZDROWIA 1. Zakres robót dla całego zamierzenia budowlanego oraz kolejność realizacji poszczególnych obiektów: Zakres robót obejmuje remont drogi. Roboty przy realizacji obiektu prowadzone będą w następującej kolejności: Oczyszczenie i przygotowanie istniejącego podłoża, Wyrównanie i uzupełnienie ubytków z mieszanki mineralno-bitumicznej, Skropienie istniejącej nawierzchni emulsją asfaltową, Wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, Wyrównanie i wyprofilowanie poboczy, Wyniesienie i utrzymanie organizacji ruchu zastępczego i docelowego, Roboty porządkowe. 2. Wykaz istniejących obiektów budowlanych. Nie występują. 3. Wykaz elementów zagospodarowania działki lub terenu, które mogą stworzyć zagrożenie bezpieczeństwa i zdrowia ludzi. Nie występują. 4. Wskazania dotyczące przewidywanych zagrożeń występujących podczas realizacji robót budowlanych, określając skalę i rodzaj zagrożeń oraz miejsce i czas ich występowania. 1) Załoga zatrudniona na budowie powinna zostać przeszkolona w zakresie przepisów bhp oraz powinna posiadać aktualne badania lekarskie. Przed przystąpieniem do wykonywania robót, kierownik budowy powinien przeprowadzić szkolenie bhp stanowiskowe. Zatrudnieni pracownicy powinni być zaopatrzeni w odzież roboczą, odzież ochronną oraz w osobiste środki ochrony bhp. 2) BHP przy robotach ziemnych: Rodzaje zagrożeń: porażenie prądem elektrycznym w przypadku kolizji z linią elektryczną. 3) BHP przy robotach drogowych: Rodzaje zagrożeń: porażenie prądem elektrycznym (należy stosować uziom maszyn), niebezpieczeństwo wynikające z ruchomych części działających maszyn i urządzeń (należy stosować osłony zabezpieczające), skaleczenie stosowanymi narzędziami, uderzenie lub otarcie materiałami ściernymi, uszkodzenie oczu emulsją, masą, pyłem. 5. Wskazanie sposobu prowadzenia instruktażu pracowników przed przystąpieniem do realizacji robót szczególnie niebezpiecznych. Nie wymagane. 6. Wskazanie środków technicznych i organizacyjnych, zapobiegających niebezpieczeństwu wynikającemu z wykonywanych robót budowlanych w strefach szczególnego zagrożenia zdrowia lub w ich sąsiedztwie, w tym zapewniających bezpieczną i sprawną komunikację, umożliwiającą ewakuację na wypadek pożaru, awarii i innych zagrożeń: Nie wymagane. Roboty budowlane, muszą zostać wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Warunki wykonania i odbioru robót określa STWiOR - załącznik do SIWZ CPV: 45233220-7 roboty w zakresie nawierzchni dróg
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 6 000,00 zł, słownie: sześć tysięcy zł 00/100

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://zdp-olesnica.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach