Przetargi.pl
Wykonanie instalacji solarnych dla potrzeb przygotowania ciepłej wody użytkowej w budynkach prywatnych i w budynkach użyteczności publicznej oraz zakup i montaż kompletnych pieców centralnego ogrzewania opalanych biomasą, czyli paliwami pochodzącymi z odnawialnych źródeł dla potrzeb ogrzewania budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Zwierzyniec dla projektu realizowanego w systemie zaprojektuj i wybuduj.

Gmina Zwierzyniec ogłasza przetarg

  • Adres: 22-470 Zwierzyniec, Rynek 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 084 6872011 w. 37 , fax. 084 6872011
  • Data zamieszczenia: 2014-02-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zwierzyniec
    Rynek 1 1
    22-470 Zwierzyniec, woj. lubelskie
    tel. 084 6872011 w. 37, fax. 084 6872011
    REGON: 95036871800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zwierzyniec.bip.lublin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie instalacji solarnych dla potrzeb przygotowania ciepłej wody użytkowej w budynkach prywatnych i w budynkach użyteczności publicznej oraz zakup i montaż kompletnych pieców centralnego ogrzewania opalanych biomasą, czyli paliwami pochodzącymi z odnawialnych źródeł dla potrzeb ogrzewania budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Zwierzyniec dla projektu realizowanego w systemie zaprojektuj i wybuduj.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego Wykonanie instalacji solarnych dla potrzeb przygotowana ciepłej wody użytkowej w budynkach prywatnych i w budynkach użyteczności publicznej oraz zakup i montaż kompletnych pieców centralnego ogrzewania opalanych biomasą, czyli paliwami pochodzącymi z odnawialnych źródeł dla potrzeb ogrzewania budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Zwierzyniec dla projektu realizowanego w systemie zaprojektuj i wybuduj. Realizacja zamówienia będzie obejmowała: Wykonanie dokumentacji projektowej, wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu instalacji solarnych dla potrzeb przygotowania ciepłej wody użytkowej w budynkach prywatnych i w budynkach użyteczności publicznej, zakup i montaż kompletnych pieców centralnego ogrzewania opalanych biomasą, czyli paliwami pochodzącymi z odnawialnych źródeł (tj. drewno, pelet i brykiety drzewne, zrębki, odpady drzewne, słoma) dla potrzeb ogrzewania budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Zwierzyniec realizowane w systemie zaprojektuj i wybuduj oraz zaprojektowanie i wykonanie specjalnego serwisu (portalu) internetowego dla projektu zawierającego bazę wiedzy i informacji dotyczących OZE, który będzie pełnił funkcje edukacyjne, promocyjne oraz oferującą usługi on-line. 2. Zamówienie realizowane w ramach projektu pn. ECO - LOGICZNY ZWIERZYNIEC współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007 - 2013; Oś Priorytetowa VI. Środowisko i Czysta Energia; Działanie 6.2. Energia przyjazna środowisku. 3. Opis przedmiotu zamówienia Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Wykonanie dokumentacji projektowej wraz ze zgłoszeniem lub uzyskaniem pozwolenia na budowę ze starostwa dla montażu 385 zestawów solarnych dla odbiorców indywidualnych. 2. Wykonanie dokumentacji projektowej wraz ze zgłoszeniem do starostwa dla 5 zestawów solarnych dla budynków użyteczności publicznej. 3. Wykonanie dokumentacji projektowej wraz ze zgłoszeniem do starostwa 2 kotłów c.o. wykorzystujących biomasę w budynkach użyteczności publicznej. Wybór rodzaju kotła Wykonawca ma obowiązek uzgodnić z Inwestorem i użytkownikiem. 4. Zainstalowanie według powyżej podanych projektów 385 zestawów solarnych dla odbiorców indywidualnych i 5 zestawów dla budynków użyteczności publicznej i 2 instalacji pieców w budynkach użyteczności publicznej. 5. Rozruch technologiczny instalacji solarnych. 6. Rozruch technologiczny kotłowni. 7. Przeszkolenie użytkowników co do zasad prawidłowej eksploatacji wykonanych instalacji wraz z opracowaniem szczegółowych instrukcji obsługi i ich przekazaniem. 8. Usługi serwisowe w okresie gwarancyjnym. 9. Zaprojektowanie i wykonanie specjalnego serwisu (portalu) internetowego dla projektu, w tym m.in.: 9.1. instalację systemu zarządzania treścią dostarczonego przez Wykonawcę; 9.2. zapewnienie i utrzymanie domeny i hostingu dla w/w portalu przez okres trwałości projektu (5 lat od zakończenia projektu); 9.3. przeszkolenie użytkowników w obsłudze systemu i pomoc techniczna przez okres trwałości projektu; 9.5. W szczególności serwis będzie zawierał: a. Bazę wiedzy dotyczącą odnawialnych źródeł energii ze szczególnym uwzględnieniem kolektorów słonecznych oraz kotłów na biomasę; b. Informacje promujące rozwiązania, usługi i produkty czystej energii ze szczególnym uwzględnieniem obszarów peryferyjnych województwa; c. Szczegółowe informacje o Projekcie wraz z galerią zdjęć z realizacji; d. Informacje meteorologiczne wraz z prognozą dla obszaru; e. Formularze za pośrednictwem, których użytkownicy będą mogli dokonywać transakcji on-line - uwagi i skargi, zapytania, zgłoszenia awarii itp.; f. Wyliczenia (kalkulator) redukcji zanieczyszczeń powietrza uzyskanej dzięki realizacji Projektu oraz energii uzyskanej dzięki OZE; g. System wizualizacji pracy wybranych systemów solarnych - dokonujący wizualizacji w czasie rzeczywistym pracy systemów solarnych. System będzie bezobsługowy, zbierający bieżące parametry pracy wybranych minimum 3-ch instalacji solarnych do bazy danych. System ma za zadanie monitorować prawidłową pracę systemu i alarmować w razie pojawienia się błędów; h. Dla potrzeb realizacji tego zadania Wykonawca zobowiązany jest zamontować minimum 3 sterowniki (w wybranych przez Zamawiającego lokalizacjach) posiadających możliwość podłączenia modemu (możliwość przesyłu danych i zdalnego monitoringu pracy instalacji). Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają załączniki Nr 11, 12, 13, 14, 15, 16 i 17 do SIWZ, tj. PFU, Wykaz nieruchomości prywatnych położonych na terenie Gminy Zwierzyniec, na których nastąpi montaż kolektorów słonecznych, Wykaz nieruchomości prywatnych położonych na terenie Gminy Zwierzyniec, na których prowadzona jest działalność gospodarcza i na których nastąpi montaż kolektorów słonecznych, Wykaz nieruchomości będących własnością Gminy Zwierzyniec, na których zostaną zamontowane kolektory słoneczne, Wykaz nieruchomości będących własnością Gminy Zwierzyniec, w których zostaną zamontowane piece centralnego ogrzewania opalane biomasą, Wykaz nieruchomości, dla których wymagane jest uzyskanie pozwolenia na budowę i Wzór umowy. 4. Realizacja przedmiotu zamówienia 1. Realizacja przedmiotu zamówienia polega na zamontowaniu zestawów kolektorów słonecznych oraz podgrzewaczy wody wraz z armaturą kontrolno - pomiarową, automatyką i sterowaniem oraz montażu pieców na biomasę w obiektach użyteczności publicznej w 10 miejscowościach Gminy Zwierzyniec - swoim zasięgiem przedmiot zamówienia obejmie teren całej Gminy Zwierzyniec. 2. Wszystkie urządzenia i materiały, które zostaną zastosowane do realizacji przedmiotu zamówienia będą posiadać ważne Certyfikaty lub Deklaracje Zgodności z obowiązującymi normami. 3. Elementy zestawów solarnych oraz piece c.o. usytuowane będą na i w budynkach stanowiących własność gminy i osób fizycznych, do których gmina posiada prawo do dysponowania na podstawie dokumentu własności bądź zgody pisemnej właściciela (lub innego posiadającego tytuł prawny do nieruchomości budynkowej) wyrażonej w zawartej z gminą umowie cywilnoprawnej. 4. Przystąpienie do realizacji robót wymaga zgłoszenia przystąpienia do robót i/lub uzyskania pozwolenia na budowę (w przypadku budynków objętych ochroną konserwatorską) właściwemu organowi tj. Starostwu Powiatowemu w Zamościu. Przygotowanie zgłoszeń i lub pozwoleń na budowę wraz z załącznikami wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia. 5. Liczba budynków prywatnych objęta przedmiotem zamówienia w poszczególnych 10 miejscowościach gminy Zwierzyniec wynosi 385 obiektów. 6. Wykonawca projektując i wykonując montaż zestawów solarnych ma obowiązek zapewnić współdziałanie instalacji istniejącej do podgrzewania c.w.u. z instalacją solarną. Rozwiązanie to zostanie zawarte w indywidualnym wykonanym dla każdego budynku projekcie. Użytkownik musi mieć zapewnioną c.w.u. w okresach niekorzystnych warunków pogodowych uniemożliwiających pracę kolektorów słonecznych. 7. W ramach zrealizowania przedmiotu zamówienia wykonawca zainstaluje minimum 979 kolektorów w 385 instalacjach w budynkach prywatnych oraz 34 kolektory w 5 instalacjach na obiektach użyteczności publicznej oraz dokona wymiany pieców c.o. na nowe piece c.o. na biomasę w 2 obiektach użyteczności publicznej. 8. Projekt a następnie montaż zestawów solarnych na dachach budynków powinien uwzględniać uwarunkowania konstrukcyjne dachów - w przypadku braku możliwości montażu na dachu (niewłaściwe usytuowanie dachu, słaba konstrukcja dachu, itp.) należy kolektory zamontować na ścianie budynku. 9. Projekt a następnie montaż pieców c.o. na biomasę powinien uwzględniać uwarunkowania konstrukcyjne budynków, a w szczególności tak należy dobrać piec, aby jego gabaryty nie powodowały konieczności zmian konstrukcyjnych w budynku. 10. Zaprojektowane rozwiązania dla pieców c.o. powinny pokrywać zapotrzebowanie na ciepło w 100 % w zakresie ogrzewania budynku i wody użytkowej. 11. Przedmiot zamówienia wykonawca wykona z materiałów i urządzeń własnych wykonawcy lub zakupionych przez wykonawcę. Wszystkie urządzenia, armatura i osprzęt muszą być nowe - muszą mieć datę produkcji z roku ich zabudowy lub roku poprzedzającego zabudowę. 12. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera PFU i SIWZ z tym, że na etapie prac projektowych wykonawca zobowiązany jest do zweryfikowania wielkości założonych w Programie funkcjonalno - użytkowym ilości kolektorów w poszczególnych instalacjach. W przypadku, gdy wg. obliczeń wykonawcy założona ilość nie jest wystarczająca do wymaganego stopnia pokrycia zapotrzebowania na ciepłą wodę użytkową, wykonawca zobowiązany jest do zwiększenia ilości kolektorów do ilości zapewniającej wymagany stopień pokrycia zapotrzebowania w ramach ceny za przedmiot umowy określonej w ofercie, a także Wykonawca powinien zweryfikować prawidłowość doboru mocy pieców i w przypadku małego pieca do ogrzewania danego budynku Wykonawca powinien zaprojektować i zamontować większy piec. 5. Opisanie przedmiotu zamówienia w rozumieniu przepisu art. 29 ust. 3 i art. 30 ust. 1 - 3 ustawy 1. Wszędzie tam gdzie opisano przedmiot zamówienia (jeżeli ma to miejsce) przez wskazanie określeń, o których mowa w art. 29 ust. 3 i art. 30 ust. 1 - 3 ustawy wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny, równoważne opisywanym. 2. Przez materiały i urządzenia równoważne rozumie się materiały i urządzenia o parametrach technicznych równych lub lepszych niż określone w SIWZ. 6. Wymagane terminy gwarancji 1. Ilekroć w niniejszych wymaganiach gwarancyjnych jest mowa o wadzie należy przez to rozumieć wadę fizyczną. 2. Gwarancja obejmuje całość prac wykonanych w ramach przedmiotu zamówienia, w tym także za części realizowane przez podwykonawców. 3. Wymagany termin gwarancji wynosi: 3.1. gwarancja na kolektor słoneczny - minimum 10 lat od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia; 3.2. gwarancja na kocioł c.o. - minimum 5 lat od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia; 3.3. gwarancja na zbiornik buforowy i zasobnik c.w.u - minimum 5 lat od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia; 3.4. gwarancja na pozostałe roboty materiały i urządzenia - minimum 5 lat od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia; 3.5. gwarancja na serwis (portal) internetowy dla projektu - minimum 5 lat od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 4. Bezpłatne przeglądy gwarancyjne w okresie gwarancji na pisemne wezwanie Zamawiającego w miarę potrzeb i na zakończenie okresu gwarancyjnego; 5. Bezpłatne przeglądy serwisowe w okresie gwarancji z częstotliwością ustaloną przez Wykonawcę, nie rzadziej niż raz na dwa lata; 6. Czas reakcji/przyjazdu serwisu od chwili zgłoszenia wady nie może być dłuższy niż 24 godziny od jej zgłoszenia; 7. Czas usunięcia wady - w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego w zawiadomieniu o wadach, usterkach lub szkodzie, ale nie później niż do 7 dni od dnia zgłoszenia wady przez Zamawiającego. Szczegółowe warunki gwarancji określa wzór karty gwarancyjnej stanowiącej załącznik nr 2 do PFU.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Wartość wadium dla całego przedmiotu zamówienia została ustalona na kwotę 90 000,00 zł. (dziewięćdziesiąt tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach: 1. pieniądzu; 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3. gwarancjach bankowych; 4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Zamościu Nr 11 9644 1062 2005 6200 5197 0002. Tytuł wpłaty: Wadium w przetargu na Projekt ECO - LOGICZNY ZWIERZYNIEC. 5. Za datę i godzinę wniesienia wadium w pieniądzu przyjmuje się datę i godzinę wpływu wadium na wskazany w pkt. 4 rachunek bankowy. Uznanie konta Zamawiającego winno nastąpić najpóźniej do dnia 06 marca 2014 r. do godz. 12.00. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wadium wnoszone w formach, o których mowa w pkt. 3 ppkt. 2, 3, 4 i 5 musi wskazywać przedmiot zamówienia i zabezpieczać złożoną ofertę przez cały okres, na jaki Wykonawca jest związany ofertą. Dokument taki musi zawierać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie poręczyciela lub gwaranta wypłacenia Zamawiającemu, na pierwsze jego żądanie, kwoty wadium, w przypadkach, o których mowa w pkt. 13 i 14. Dokument ten w oryginale może być dołączony do oferty lub może być złożony w oddzielnej kopercie, zawierającej dane Wykonawcy i napis Wadium w przetargu na Projekt ECO - LOGICZNY ZWIERZYNIEC w siedzibie Zamawiającego - pokój nr 6 przed upływem terminu składania ofert, tj. najpóźniej do dnia 06 marca 2014 r. do godz. 12.00. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze Oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 13 i 14. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składnia ofert. 11. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium, w terminie określonym przez Zamawiającego. 12.Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: 1. w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zwierzyniec.bip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach