Przetargi.pl
Usługa żywienia pacjentów szpitala Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie

Specjalistyczny Zespół Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie ogłasza przetarg

  • Adres: 75-252 Koszalin, ul. Niepodległości 44-48
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 094 3423339 , fax. 094 3423339
  • Data zamieszczenia: 2013-01-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Specjalistyczny Zespół Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie
    ul. Niepodległości 44-48 44-48
    75-252 Koszalin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 094 3423339, fax. 094 3423339
    REGON: 00029075900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uzp.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa żywienia pacjentów szpitala Specjalistycznego Zespołu Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa codziennego przygotowania i gotowania posiłków dla pacjentów szpitala w ramach istniejącej kuchni szpitalnej oraz prowadzenie stołówki dla pracowników.Zamawiający przejmuje prowadzenie żywienia na bazie istniejącej w szpitalu kuchni bez personelu kuchni. Zamawiający wydzierżawi istniejące zaplecze kuchenne do prowadzenia usługi o pow.180m2, za które będzie ponosił koszty zawarte w oddzielnej umowie dzierżawy, obejmujące dzierżawę pomieszczeń za cenę 13,00 zł. netto za 1m2 bez kosztów mediów ( energii elektrycznej, gazu, wody, telefonu) oraz uzgodnione koszty użycia sprzętu i wyposażenia kuchennego przejętego protokołem przez wykonawcę. Stan techniczny pomieszczeń i urządzeń ogólnie dobry, brak decyzji Sanepidu. Koszty zużycia energii, gazu, wody bieżącej ustalone zostaną wg. wskazań licznika po cenach dostawy. Oświadczenie w tej sprawie zawiera zał. nr 2 do SIWZ Wykonawca zagwarantuje, że przygotowanie posiłków będzie przeprowadzane zgodnie z warunkami określonymi w ustawie z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( Dz. U. z 2006 r. Nr 171, poz. 1225 ), oraz zasadami racjonalnego żywienia chorych i prozdrowotnego charakteru żywienia i przestrzegania norm żywieniowych zalecanych przez Instytut Żywności i Żywienia dla poszczególnych grup ludności przebywających w szpitalu, wg. wieku, płci i stanu fizjologicznego. Każdy posiłek podstawowy (śniadanie, obiad i kolacja) z tzw. diety normalnej, oraz innej diety musi zawierać dostateczną ilość produktów białkowych, dodatek warzyw i owoców. Wartość kaloryczna posiłków ogółem powinna się mieścić w granicach 2300 - 2400 kcal, w tym białko ogółem 80g, ( tym białko zwierzęce - 45g), tłuszcze - 80g, węglowodany - 325g. Wartość kaloryczna poszczególnych posiłków winna mieścić się w następujących przedziałach: Śniadanie: 690 - 805 kcal, co stanowi 30-35 % rozdziału całodziennego zapotrzebowania energetycznego na poszczególne posiłki Dla chorych z dietą cukrzycową przyjmujących insulinę - II śniadanie. Obiad: 805 - 920 kcal, co stanowi 35 - 40 % rozdziału całodziennego zapotrzebowania energetycznego na poszczególne posiłki. Kolacja: 575 - 690 kcal, co stanowi 25 - 30 % rozdziału całodziennego zapotrzebowania energetycznego na poszczególne posiłki. Dla chorych z dietą cukrzycową przyjmujących insulinę - II kolację. Do posiłków należy przewidzieć: Śniadanie - zupa mleczna (zawsze), herbata lub kawa mleczna, Obiad - kompot lub kisiel płynny itp. Kolacja - herbata lub kawa mleczna lub kawa zbożowa W razie potrzeby szczególnie w okresie letnim zimne napoje dla pacjentów: kawa czarna, herbata, kompot, kisiel itp. 1tj. dietetyczkę szpitala w dni robocze a dni wolne pielęgniarki dyżurujące oddziału I i II i ZPO. Posiłki należy dostarczać wg. ustalonego harmonogramu, w osobnych szczelnie zamkniętych naczyniach (termosach) z oznakowaniem oddziału i ilością porcji. Naczynia (termosy) do windy towarowej na oddziały I i II oraz do wózka na posiłki dla ZPO zabezpiecza Wykonawca. Zapotrzebowanie telefoniczne na posiłki dla pacjentów winny być potwierdzone na piśmie w formie zapotrzebowania z podaniem ilości posiłków i diet. Zapotrzebowania te będą stanowić podstawę wystawienia faktury i obciążenia za wykonane usługi żywienia. Zapotrzebowania telefoniczne na posiłki dla pacjentów przyjmowanych do Szpitala w godzinach : a)16:00 dnia poprzedniego, do godz. 7:30 dnia którego zamówienie dotyczy zgłaszane będą Wykonawcy telefonicznie - do godziny 7:45 śniadanie. b)dla pacjentów przyjętych do Szpitala do godziny 10:00 zgłaszane będą Wykonawcy telefonicznie do godziny 10:10 obiad. c)dla pacjentów przyjętych do Szpitala w godzinach 11:00 - 16:00 zgłaszane będą Wykonawcy telefonicznie do godziny 16:10 kolacja Wykonawca zobowiązany będzie do: opracowania i przedstawienia jadłospisów do akceptacji Zamawiającego z 3 dniowym wyprzedzeniem na okres 2 tygodni. stosowania się do sugestii i uwag Zamawiającego w zakresie planowania jadłospisów i doboru produktów. powiadomienia ze stosownym wyprzedzeniem o zmianach w jadłospisie, których wcześniej nie mógł przewidzieć. gwarancji, że posiłki będą urozmaicone z uwzględnieniem sezonowości i tradycji świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia. używania surowców wysokiej jakości bez dodatków preparatów zastępczych, preparatów zwiększających objętość i innych. Zupy i inne potrawy przygotowywane na bazie produktów naturalnych, bez półproduktów. w przypadku zastosowania innych technologii produkcji posiłków niż wymagane lub zalecane stosownymi przepisami Wykonawca musi uzyskać zgodę Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej na ich stosowanie. Zamawiający zastrzega sobie prawo bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę przepisów dotyczących technologii produkcji i jakości wykonywanych usług. Do Wykonawcy należało będzie prowadzenie ewidencji wydawanych posiłków (dokument WZ) z podziałem na diety oraz oddziały, potwierdzane każdorazowo imiennie przez uprawnione osoby, Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli zgodności rachunków z ewidencją tych posiłków.W kalkulacji ceny żywienia za osobodzień należy podać planowany łączny całodzienny koszt tzw. wsadu oraz koszt z podaniem oddzielnie ceny posiłku tj.:sniadania, obiadu, kolacji Koszt wsadu nie może być niższy niż 6,40 zł. brutto. Obowiązkiem Wykonawcy będzie: dostarczanie posiłków do pomieszczenia windy towarowej skąd nastąpi transport do oddziałów szpitalnych I i II oraz odbiór osobisty przez ZPO, wykonywania badań na czystość mikrobiologiczną powierzchni, sprzętów oraz rąk personelu raz w pierwszym kwartale trwania umowy, a następnie, co 6 miesięcy oraz każdorazowo w razie zatruć i zakażeń pokarmowych czy podejrzeń zatruć i zakażeń przez właściwą stację sanitarno - epidemiologiczną na koszt Wykonawcy, który zobowiązany jest do każdorazowego dostarczenia wyników tych badań, przedstawienie Zamawiającemu wszystkich wyników kontroli nadzoru sanitarnego w zakresie oceny jadłospisów i posiłków bezzwłocznie po ich uzyskaniu oraz wyników kontroli sanitarnej. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości podczas kontroli Wykonawca przedstawi na piśmie informację o podjętych działaniach i kopię odpowiedzi do PPIS. utrzymywanie bieżącej czystości i porządku oraz odpowiedniego stanu sanitarno - technicznego wydzierżawionych pomieszczeń kuchni, przedstawienie wszystkich posiadanych instrukcji wraz z wykazem stosowanych środków myjących i dezynfekujących dotyczących zwłaszcza: - przestrzegania higieny osobistej i higieny rąk personelu, - procesu mycia i dezynfekcji sprzętów, naczyń i powierzchni, - przedstawienia aktualnego zaświadczenia wydanego przez właściwego powiatowego inspektora sanitarnego potwierdzającego, że miejsce produkcji posiłków może być wykorzystane do sporządzania posiłków dla pacjentów szpitala, całorocznej aktualizacji w/w zaświadczenia i przedstawienia go Zamawiającemu - przechowywanie próbek pokarmowych ze wszystkich wykonanych i dostarczonych posiłków każdego dnia przez okres 72 godzin z oznaczeniem daty, godziny, zawartości próbki pokarmowej z podpisem osoby odpowiedzialnej za pobieranie tych próbek, - utylizacja odpadków żywnościowych, -przestrzeganie obowiązujących przepisów sanitarno - epidemiologicznych p.poż. i bhp oraz realizacja zadań organów kontroli w tym zakresie, -obowiązek posiadania i wyposażenia apteczki pierwszej pomocy oraz bieżącego jej uzupełniania. -wdrożenie i przestrzeganie zasad systemu HACCP, -przeprowadzenie badań kontrolnych zatrudnionych pracowników, dostarczenie aktualnych wymaganych książeczek zdrowia, -codziennej nieodpłatnej konsumpcji każdego z przygotowanych posiłków przez uprawnionego pracownika Zamawiającego, -stosowanie odpowiedniego ubioru i obuwia zatrudnionych pracowników, zatrudnienie osób o odpowiednich kwalifikacjach w szczególności osób odpowiedzialnych za jakość i prowadzenie żywienia, -gwarancji, że wsad do kotła nie będzie niższy niż podany w umowie. -bieżące prowadzenie szkoleń dla personelu z zakresu zasad GHP/GMP i systemu HACCP i uczestnictwo na nich przedstawiciela zamawiającego. Wykonawca jest obowiązany posiadać i przestrzegać: Wykaz preparatów i środków dezynfekcyjnych wraz z kartami charakterystyki (do zatwierdzenia przez Zamawiającego) Mopy z oznaczeniem kolorystycznym, uwzględniającym podział całej Kuchni wraz z zapleczem na strefy w ilości, co najmniej 5 szt. + 5 szt. na wymianę. Pranie i dezynfekcja mopów odbywać się będzie w pralni szpitala. Wykonawca zostanie obciążony kosztem tej usługi (cena za 1 szt. 0,50 zł. netto + podatek VAT.) Ścierki do mycia, sprzątania i wycierania dobrej jakości (4 kolory) uwzględniające podział kuchni, wraz z zapleczem. Do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Zalecane ścierki - jednorazowe. Środki ochrony osobistej (rękawice ochronne - jednorazowe, jednolite ubrania i obuwie robocze). Wykaz ważnych zaświadczeń o przeszkoleniu w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli przez upoważnionego przez siebie pracownika w zakresie zgodności dostarczonych posiłków z wymaganiami zamawiającego pod względem między innymi: na każdym etapie świadczonej dostawy, począwszy od produktu wejściowego do końcowego, wagowym oraz kaloryczności, terminu podania dostarczonych posiłków, świeżości i estetyki podania posiłków, utrzymania stanu sanitarno - higienicznego urządzeń, sprzętu, pomieszczeń i wyposażenia, dokumentacji związanej z utrzymaniem stanu higieniczno- sanitarnego i zapisów z tym związanych (również książeczek zdrowia pracowników), przestrzegania jakości i higieny posiłków i wymagań systemu HACCP wglądu do dokumentacji pozwalającej na ocenę prawidłowości żywienia, w przypadku skarg pacjentów i personelu oraz innych wyjątkowych sytuacjach nie przewidzianych w umowie. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do udostępnienia dokumentacji związanej z żywieniem w celu oceny wywiązywania się ze zobowiązań. Upoważniony pracownik Zamawiającego ma prawo do kontrolowania faktycznej gramatury posiłków z deklarowaną w jadłospisie, temperatury dostarczanych posiłków, oceny organoleptycznej i estetyki dostarczanych posiłków. Wyniki kontroli na bieżąco będą dokumentowane w Zeszycie Kontroli Żywienia . Ilość oddziałów do których będą dostarczane posiłki - 3 - Ilość łóżek w oddziałach: 1.Oddział I Chorób Płuc i Gruźlicy - szt. 45 2.Oddział II Chorób Płuc i Gruźlicy - szt. 47 3.Zakład Opiekuńczo Pielęgnacyjny - szt. 27 Ilość łóżek ogółem: szt. 119 Posiłki dla pacjentów muszą być przygotowane o ściśle określonych porach dnia, w związku z ustalonymi godzinami ich podawania : Śniadanie: 7:15 do 7:30 Obiad: 12:15 do 12:30 Kolacja: 16:30 do 17:00 Zamawiający wyklucza możliwość dostarczania poszczególnych posiłków razem. Średnia planowana ilość posiłków całodziennych na 1 rok wyniesie 30.000 w tym miesięcznie 2.500.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 553000003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie: - 6 000,00 PLN ( sześć tysięcy złotych). Wykonawca, który nie wniósł wadium, zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca powinien dołączyć do oferty oryginał lub kopię dokumentu potwierdzającego jego wniesienie potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Wadium może być wnoszone w formach wskazanych w art. 45 ust. 6 ustawy tj.: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art.6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.XI.2000r utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) Dopuszczalne jest złożenie wadium w więcej niż jednej formie. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto bankowe Zamawiającego nr: PEK0 S.A. II Oddział Koszalin 51124036531111000041881738 z dopiskiem: Wadium w postępowaniu na usługę w zakresie żywienia pacjentów szpitala (a dowód wpłaty lub jego kopię potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, należy załączyć do oferty. 6. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego. 7. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi: musi być wystawione na Specjalistyczny Zespół Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 5 ustawy; zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. obejmować zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań opisanych w art. 46 ust. 5 ustawy każdego z Wykonawców;okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą. Zwrot wadium: - Zamawiający dokonuje zwrotu wadium w przypadkach wymienionych w art.46 ust. 1, 1a i 2 ustawy. - Zwrot wadium wniesionego w pieniądzu nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy. - Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szgichp.med.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach