Przetargi.pl
ROZBUDOWA I MODERNIZACJA TEATRU ZDROJOWEGO IM. MIECZYSŁAWY ĆWIKLIŃSKIEJ W POLANICY-ZDROJU NA POTRZEBY MIĘDZYNARODOWEGO CENTRUM KONFERENCYJNO - KULTURALNEGO

Gmina Miejska Polanica-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 57-320 Polanica-Zdrój, ul. Dąbrowskiego 3
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8680600 , fax. 0-74 86 810 46
  • Data zamieszczenia: 2009-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Polanica-Zdrój
    ul. Dąbrowskiego 3 3
    57-320 Polanica-Zdrój, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8680600, fax. 0-74 86 810 46
    REGON: 89071794100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.polanica.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROZBUDOWA I MODERNIZACJA TEATRU ZDROJOWEGO IM. MIECZYSŁAWY ĆWIKLIŃSKIEJ W POLANICY-ZDROJU NA POTRZEBY MIĘDZYNARODOWEGO CENTRUM KONFERENCYJNO - KULTURALNEGO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot niniejszego zamówienia dotyczy rozbudowy i modernizacji budynku Teatru Zdrojowego im. Mieczysławy Ćwiklińskiej w Polanicy-Zdroju na potrzeby międzynarodowego centrum konferencyjno-kulturalnego. Budynek podlegający modernizacji pełni funkcję teatru i wpisany jest do Rejestru Zabytków. Składa się on z bryły głównej budynku, przykrytej dachem wielospadowym, mieszczącej widownię, scenę i część zapleczową, z parterowych bocznych przybudówek oraz parterowego foyer z wejściem głównym dla widzów od północnego-zachodu. Projektowana rozbudowa ma na celu przystosowanie obiektu do roli sali wielofunkcyjnej: teatralnej, estradowej, wystawowej i konferencyjnej. Zakłada dobudowę nowej części zapleczowej od południowego-wschodu, która pomieści nowe sale prób, pomieszczenia biurowe, magazynowe i higieniczno-sanitarne oraz przewiduje modyfikację układu funkcjonalnego istniejących pomieszczeń w celu dostosowania ich do nowych potrzeb. W ramach modernizacji planuje się udostępnienie obiektu dla osób niepełnosprawnych. Konieczność modernizacji wynika przede wszystkim z dostosowania obiektu do pełnienia funkcji nie tylko sali teatralnej, ale także estradowej, wystawowej i konferencyjnej oraz z rozbudowy zaplecza. Modernizacja ma także na celu przystosowanie obiektu do obowiązujących przepisów dotyczących głównie ochrony pożarowej, przepisów związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, z użytkowaniem obiektu oraz dostosowaniem go do potrzeb osób niepełnosprawnych. Niepełnosprawni będą mieli zapewniony dostęp do teatru od strony foyer i przystosowana będzie dla ich potrzeb strefa obsługi widza. Od strony zaplecza nie przewidziano dostępu dla osób niepełnosprawnych, ze względu na istniejący układ funkcjonalny i programowy teatru. W ramach przebudowy przewiduje się prace mające na celu wykonanie mobilnego układu podestów z miejscami siedzącymi dla widzów, co pozwoli że liczba miejsc na widowni będzie zmienna w zależności od charakteru imprezy, rodzaju przedstawienia i ustawienia foteli. W ramach modernizacji mają zostać wykonane dodatkowe toalety w foyer w stosunku do stanu istniejącego. Na widowni zostanie wymieniona podłoga wraz podbudową. Loże na balkonie adaptowane będą na kabinę akustyków i kabinę tłumaczy. Okna wyposażone zostaną w system rolet wewnętrznych umożliwiających całkowite zaciemnienie sali. Dodatkowo okna na styku z łącznikiem restauracji będą wyposażone od zewnątrz w rolety, zapewniające ochronę p.poż w czasie pożaru. Do widowni od strony wschodniej dobudowany będzie parterowy budynek magazynu do przechowywania podestów i dekoracji. W rejonie sceny przebudowane zostaną techniczne klatki schodowe. Zmieni się układ garderób, przebieralni i magazynów oraz powstanie przejście służbowe z widowni na zaplecze. Na scenie wymieniona zostanie podłoga drewniana oraz przebudowany zostanie rejon proscenium, gdzie zamontowana będzie zapadnia prosceniowa. Modernizacji podlegać będzie technologia teatralna obejmująca wykonanie nowych sztankietów i sznurowni, oświetlenia scenicznego, nagłośnienia, instalacji elektrycznych, SAP etc. W istniejących piwnicach zmieniony będzie układ ścian działowych i wyrównany zostanie poziom podłóg w pomieszczeniach. Dzięki wprowadzonym zmianom powstanie duże pomieszczenie gospodarcze, pomieszczenia przebieralni i nowy węzeł sanitarny. Magazyn boczny wyposażony będzie w podnośnik nożycowy do transportu dekoracji na poziom sceny. Za sceną od południowego-wschodu dobudowana zostanie nowa część zapleczowa z odrębnym wejściem zewnętrznym mieszcząca pomieszczenia sal prób, pokoje administracyjne oraz nowoprojektowaną kotłownię gazową i klatkę schodową obsługującą wszystkie kondygnacje. Stolarka drzwiowa i okienna podlegać będzie renowacji lub wymianie. Zostaną przeprowadzone czynności polegające na osuszeniu i oczyszczeniu ścian w piwnicy oraz wykonane nowe izolacje poziome ścian zewnętrznych oraz drenaż wokół budynku. Wzmocniona zostanie istniejąca konstrukcja dachu. Do istniejących stalowych kratownic nad widownią zostaną dołożone nowe dźwigary stalowe, a drewniana konstrukcja dachu nad sceną zostanie wymieniona na konstrukcję stalową. Zakres modernizacji dotyczy również wymiany istniejących instalacji wod-kan, c.o., klimatyzacji i wentylacji będących obecnie w złym stanie technicznym, ewentualnie niezgodnych z obowiązującymi przepisami oraz wprowadzenia nowych instalacji niezbędnych do poprawnego funkcjonowania obiektu. Od zewnątrz modernizacja obejmować będzie remont elewacji, schodów zewnętrznych przy fontannie, przedpola przed wejściem głównym do teatru, wymianę pokrycia dachowego, wykonanie nowych nawierzchni dojść i dojazdów do budynku oraz projekt iluminacji obiektu. Dodatkowo przewiduje się wzmocnienie skarpy od strony ul. Zdrojowej i wykonanie w niej schodów terenowych, jako przedłużenia drogi ewakuacyjnej z sali teatralnej. Projekt wzmocnienia skarpy opracowany zostanie przez firmę Keller Polska i wykonany zostanie jednocześnie z mikropalowaniem pod istniejącym i nowoprojektowanym budynkiem teatru. Wykonawca wyłoniony w postępowaniu, przed przystąpieniem do realizacji robót zobowiązany jest również zlecić projektantom części konstrukcyjnej, wykonanie rysunków wykonawczych (projektu wykonawczego) konstrukcji stalowej dachu, dostosowanego do stosowanej przez Wykonawcę technologii wykonania i montażu konstrukcji stalowych (w tym przypadku elementów kratowych konstrukcji dachu), który po jego wykonaniu Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym. Szczegółowy zakres robót budowlanych określa dokumentacja techniczna stanowiąca Część III SIWZ - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości : 270.000,00 pln ( słownie : dwieście siedemdziesiąt tysięcy zł) 1.2. Forma wadium. 1.2.1. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r Nr 42, poz. 275). 1.2.2. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 1.2.3. Postanowienia pkt 1.2.2. stosuje się również do poręczeń, określonych w pkt 1.2.1.b) i 1.2.1.e). 1.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1.3.1. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: BZ WBK o/Polanica - Zdrój 57 1090 2327 0000 0001 0721 9483 z podaniem nazwy i numeru zamówienia podanego w niniejszej SIWZ. Do oferty należy dołączyć kopie polecenia przelewu. 1.3.2. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć jako oryginał dokumentu w oryginalnym egzemplarzu oferty. 1.4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 1.5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u. p.z.p. 1.6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u. p.z.p., nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u. p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Opis warunków udziału w postępowaniu (z uwzględnieniem ich znaczenia, jeżeli dotyczy) oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.1. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1.1.1. posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności oraz nie podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 u. p.z.p. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u. p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u. p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), d) aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); 1.1.2. posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie pokrewne dla zakresów robót zgodnie z kategoriami robót oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): a) wykonać w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, roboty podobne do robót stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia tj. co najmniej 2 (dwa) zamówienia na roboty polegające na modernizacji oraz przebudowie lub rozbudowie budynku o podobnych funkcjach użytkowych tj. np. kina, teatry, obiekty użyteczności publicznej, pałace, zamki itp., z tym, że każde z zamówień powinno mieć wartość robót co najmniej 5 000 000 PLN, W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie, Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców roboty zostały wykonane należycie, zawierały, co najmniej: - wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował roboty, których dokumenty dotyczą, - wskazanie podmiotu, na rzecz którego zrealizowane były roboty, - wskazanie zakresu robót, - wskazanie wartości robót, - wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), - wskazanie miejsca wykonania, - opinię podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty stwierdzającą, że roboty zostały wykonane należycie; b) wskazać do wykonania niniejszego zamówienia następujące osoby: Kierownik budowy - niniejsza osoba ma posiadać następujące - kwalifikacje: inżynier z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi (w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie on odpowiedzialny) i spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr. 150, poz. 1579 z późn. zm.), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, min. 4 lat doświadczenia w robotach z zakresu robót budowlanych w zakresie przedmiotu zamówienia, w tym min. 2 lat jako kierownik budowy przy zabytkach nieruchomych; Kierownik robót instalacyjnych - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: inżynier z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi (w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie on odpowiedzialny), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, min. 4 lat doświadczenia w robotach z zakresu sieci kanalizacyjnych, w tym min. 2 lata jako kierownik budowy lub robót. Kierownik robót elektrycznych - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: inżynier z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi (w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie on odpowiedzialny), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, min. 4 lata doświadczenia w robotach z zakresu sieci elektro - energetycznych, w tym min. 2 lata jako kierownik budowy lub robót, W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (informacje te mogą być przedstawione w formie życiorysu zawodowego) sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do niniejszej IDW oraz dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia na w/w stanowiskach posiadają stosowne uprawnienia (wymagane powyżej) i są wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; Jeżeli w wykazie osób Wykonawca wskaże osoby, którymi będzie dysponował to zobligowany jest do złożenia pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia; 1.1.3. znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku): a) posiadać w okresie ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, średni roczny obrót rozumiany jako przychód netto ze sprzedaży w kwocie minimum 6,5 mln PLN; W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć rachunek zysków i strat, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające przychody netto ze sprzedaży - za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres; b) posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2,3 mln PLN ; W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert, potwierdzającą posiadanie przez Wykonawcę środków finansowych lub posiadanie zdolności kredytowej łącznie w wymaganej wysokości; c) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 5 mln PLN. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z wykonaniem niniejszego zamówienia; 1.1.4. złożyć oświadczenie, sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do niniejszej IDW, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców oświadczenie to winno być złożone wspólnie, przy czym winno być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, lub przez pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu, lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego). 1.2. Stosownie do treści § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 z póżn. zm.): 1. jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej: 1. w pkt 1.1.1).a), 1.1.1).b) i 1.1.1).c), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości; b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 2. w pkt 1.1.1).d) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u. p.z.p.; 2. dokumenty, o których mowa w pkt 1.2.1)1.a) i c) oraz w pkt 1.2.1)2., powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 1.2.1)1.b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 3. jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 1.2.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt 1.2.2) stosuje się odpowiednio. 1.3. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. 2.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi, w pkt. 9 IDW. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2.2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem jeżeli taki został ustanowiony.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wykazania się posiadaniem uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności oraz nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 u. p.z.p. Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 u. p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u. p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), d) aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); 2. W celu wykazania się że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie pokrewne dla zakresów robót zgodnie z kategoriami robót oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia Wykonawca zobligowany jest przedstawić poniższe dokumenty dla każdego warunku wskazane oddzielnie lub w przypadku nie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: a) dla wykazania, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca wykonał roboty podobne do robót stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia tj. co najmniej 2 (dwa) zamówienia na roboty polegające na modernizacji oraz przebudowie lub rozbudowie budynku o podobnych funkcjach użytkowych tj. np. kina, teatry, obiekty użyteczności publicznej, pałace, zamki itp., z tym, że każde z zamówień powinno mieć wartość robót co najmniej 5 000 000 PLN, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie, Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców roboty zostały wykonane należycie, zawierały, co najmniej: - wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował roboty, których dokumenty dotyczą, - wskazanie podmiotu, na rzecz którego zrealizowane były roboty, - wskazanie zakresu robót, - wskazanie wartości robót, - wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), - wskazanie miejsca wykonania, - opinię podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty stwierdzającą, że roboty zostały wykonane należycie; b) dla wskazania że do wykonania niniejszego zamówienia Wykonawca posiada następujące osoby, spełniające poniżej wskazane wymagania : Kierownik budowy - niniejsza osoba ma posiadać następujące - kwalifikacje: inżynier z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi (w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie on odpowiedzialny) i spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr. 150, poz. 1579 z późn. zm.), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, min. 4 lat doświadczenia w robotach z zakresu robót budowlanych w zakresie przedmiotu zamówienia, w tym min. 2 lat jako kierownik budowy przy zabytkach nieruchomych; Kierownik robót instalacyjnych - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: inżynier z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi (w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie on odpowiedzialny), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, min. 4 lat doświadczenia w robotach z zakresu sieci kanalizacyjnych, w tym min. 2 lata jako kierownik budowy lub robót. Kierownik robót elektrycznych - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: inżynier z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych lub odpowiadającymi im ważnymi uprawnieniami budowlanymi (w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie on odpowiedzialny), które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, min. 4 lata doświadczenia w robotach z zakresu sieci elektro - energetycznych, w tym min. 2 lata jako kierownik budowy lub robót, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (informacje te mogą być przedstawione w formie życiorysu zawodowego) sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do niniejszej IDW oraz dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia na w/w stanowiskach posiadają stosowne uprawnienia (wymagane powyżej) i są wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; Jeżeli w wykazie osób Wykonawca wskaże osoby, którymi będzie dysponował to zobligowany jest do złożenia pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia; 3. W celu wykazania się, iż Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia wskazanej poniżej : a) posiadania w okresie ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, średni roczny obrót rozumiany jako przychód netto ze sprzedaży w kwocie minimum 6,5 mln PLN - Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć rachunek zysków i strat, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające przychody netto ze sprzedaży - za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres; b) posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 2,3 mln PLN - Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert, potwierdzającą posiadanie przez Wykonawcę środków finansowych lub posiadanie zdolności kredytowej łącznie w wymaganej wysokości; c) posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 5 mln PLN - Wykonawca musi złożyć polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z wykonaniem niniejszego zamówienia; 4. Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie, sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do niniejszej IDW, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców oświadczenie to winno być złożone wspólnie, przy czym winno być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, lub przez pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu, lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego). 5. Stosownie do treści § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 z póżn. zm.): 5.1. jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej: 5.1.1. w pkt 1).a), 1).b) i 1).c), składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości; b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 5.1.2. w pkt 1).d) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u. p.z.p.; 5.2. dokumenty, o których mowa w pkt 5.1.1.a) i c) oraz w pkt 5.1.2., powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 5.1.1..b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 5.3. jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 5.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt 5.1.2. stosuje się odpowiednio. 1.3. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. Opis sposobu przygotowania oferty. 3.1. Wymagania podstawowe. 3.1.1. Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 3.1.2. Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań określonych w niniejszej SIWZ. 3.1.3. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób, dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby. 3.1.4. Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną notarialnie kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione. 3.1.5. Wzory dokumentów dołączonych do niniejszej IDW powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę i dołączone do oferty bądź też przygotowane przez Wykonawcę w zgodnej z niniejszą IDW formie. 3.1.6. We wszystkich przypadkach, gdzie jest mowa o pieczątkach, Zamawiający dopuszcza złożenie czytelnego zapisu o treści pieczęci zawierającego co najmniej oznaczenie nazwy (firmy) i siedziby. 3.1.7. Zamawiający zwróci Wykonawcom, których oferty nie zostały wybrane, na ich wniosek, złożone przez nich plany, projekty, rysunki, modele, próbki, wzory, programy komputerowe oraz inne podobne materiały. Żadne inne dokumenty wchodzące w skład oferty, w tym również te przedstawiane w formie oryginałów, nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego. 3.1.8. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty z uwzględnieniem treści art. 93 ust. 4 u.p.z.p. 3.2. Forma oferty. 3.2.1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w 2 egzemplarzach (1 oryginał i 1 kopia - kopia może być kserokopią oryginału), mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 3.2.2. Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszej IDW i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo, maszynowo lub ręcznie. 3.2.3. Dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej IDW powinny mieć formę wydruku komputerowego lub maszynopisu. 3.2.4. Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie. 3.2.5. Wszystkie zapisane strony oferty powinny być ponumerowane. Strony te powinny być parafowane przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. Strony zawierające informacje niewymagane przez Zamawiającego (np.: prospekty reklamowe o firmie, jej działalności, itp.) nie muszą być numerowane i parafowane. 3.2.6. Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany do wpisywanej przez siebie treści (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego), muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę. 3.2.7. Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszej IDW powinny być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę (lub osoby) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. 3.2.8. Wykonawca jest świadomy, że na podstawie ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. z dnia 2 sierpnia 1997 r.), art. 297 §1.: kto w celu uzyskania dla siebie lub kogo innego zamówienia publicznego, przedkłada podrobiony, przerobiony, poświadczający nieprawdę albo nierzetelny dokument albo nierzetelne, pisemne oświadczenie dotyczące okoliczności o istotnym znaczeniu dla uzyskania wymienionego zamówienia podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. 3.3. Zawartość oferty. 3.3.1. Kompletna oferta musi zawierać: a) Formularz Oferty (wraz z załącznikiem do Oferty), sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do niniejszej IDW b) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do niniejszej IDW, c) Wykaz wykonanych robót budowlanych sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. d) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia (informacje te mogą być przedstawione w formie życiorysu zawodowego), a także zakresu wykonywanych przez nich czynności sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do niniejszej IDW, e) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej; w oryginale lub notarialnie poświadczone za zgodność, f) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamowienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, g) dowód wniesienia wadium, h) pozostałe dokumenty wymienione w pkt 9 niniejszej IDW, i) wyceniony Przedmiar Robót - sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do niniejszej IDW. 3.3.2. Pożądane przez Zamawiającego jest złożenie w ofercie spisu treści z wyszczególnieniem ilości stron wchodzących w skład oferty. 3.4. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. 3.5. Wykonawca może zastrzec w ofercie (oświadczeniem zawartym w Formularzu Oferty), iż Zamawiający nie będzie mógł ujawnić informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.polanica.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach