Przetargi.pl
Rewaloryzacja wzgórza zamkowego wraz z zabezpieczeniem i odtworzeniem elementów zabytkowych w ramach projektu subregionalnego Zachowanie dziedzictwa kulturowego i osiągnięć kulturalnych Zagłębia współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.

Miasto Będzin reprezentowane przez Prezydenta Miasta Będzina ogłasza przetarg

  • Adres: 42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 20
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 267 91 34 , fax. 32 267 91 34
  • Data zamieszczenia: 2011-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Będzin reprezentowane przez Prezydenta Miasta Będzina
    ul. 11 Listopada 20 20
    42-500 Będzin, woj. śląskie
    tel. 32 267 91 34, fax. 32 267 91 34
    REGON: 00051556490000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bedzin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewaloryzacja wzgórza zamkowego wraz z zabezpieczeniem i odtworzeniem elementów zabytkowych w ramach projektu subregionalnego Zachowanie dziedzictwa kulturowego i osiągnięć kulturalnych Zagłębia współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących rewaloryzacji Wzgórza Zamkowego w Będzinie w zakresie obejmującym: 1.Uporządkowanie przestrzeni publicznej XIV-wiecznego układu urbanistycznego miasta Będzina poprzez: - zagospodarowanie ogródka jordanowskiego: odtworzenie amfiteatru oraz placu zabaw wraz z elementami towarzyszącymi i oświetleniem zewnętrznym, - zagospodarowanie Parku na miejsca realizacji kameralnych imprez kulturalnych tj. 15 miejsc refleksji, zadumy tzw. miejsc magicznych, - rekonstrukcję wału średniowiecznego wraz ze ścieżką dydaktyczną, elementami towarzyszącymi i oświetleniem zewnętrznym, - odtworzenie alejek parkowych oraz pochylni i schodów, - oświetlenie terenu parku oraz oświetlenie ekspozycyjne, - rekonstrukcja półziemianki oraz realizację dwóch półziemianek, - zagospodarowanie strefy wejściowej do podziemi wraz z elementami towarzyszącymi i oświetleniem zewnętrznym, - zagospodarowanie terenu parku małą architekturą, - naprawę murów oporowych znajdujących się przy budynku parafialnym, - realizację zieleni (wycinka drzew i krzewów, nasadzenia, wprowadzenie nawierzchni trawnikowych, pielęgnacja zieleni w okresie gwarancyjnym). 2.Ustawienie tablicy informacyjnej - 2 szt. (mającej na celu poinformowanie opinii publicznej o dofinansowaniu prowadzonej inwestycji ze środków unijnych) o wymiarach 90 cm x 70 cm wraz z konstrukcją oraz słupkami mocującymi przeznaczonymi do umieszczenia w gruncie. Tablica powinna posiadać białe tło, tylną nawierzchnię pomalowaną w kolorze jasno szarym. Od góry w pasie stanowiącym 25 % powierzchni tablicy powinno się znajdować: 1.Logo NSS z podpisem Program Regionalny. Narodowa Strategia Spójności; 2.Logo Województwa Śląskiego z podpisem Śląskie. Pozytywna energia. 3.Logo UE oraz odniesienie do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego poprzez podpis Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego obok logo. 4.Hasło programu Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego - realna odpowiedź na realne potrzeby. Ponadto tablica powinna zawierać zapisy: Nazwa projektu: Zachowanie dziedzictwa kulturowego i osiągnięć kulturalnych Zagłębia Nazwa Beneficjenta: Miasto Będzin. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Projekt realizowany w ramach Programu Rozwoju Subregionu Centralnego. Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 znajdują się na stronie www.rpo.slaskie.pl. Tablicę informacyjną należy wykonać zgodnie z aktualnymi Wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 dla beneficjentów w zakresie informacji i promocji. Tablica powinna być umieszczona w widocznym miejscu realizacji projektu (np. przy bramie wjazdowej na miejsce prac budowlanych) w terminie nie dłuższym niż 30 dni kalendarzowych od daty rozpoczęcia rzeczowej realizacji zadania. Po zakończeniu realizacji projektu tablicę informacyjną zastępuje się stałą tablicą pamiątkową. Tablica pamiątkowa powinna być umieszczona w widocznym miejscu, uzgodnionym z Zamawiającym. 3.Ustawienie tablicy pamiątkowej - 2 szt. (mającej na celu pozostawienie trwałej informacji o wsparciu inwestycji ze środków unijnych) o wymiarach 250 cm x 200 cm wykonana z trwałego materiału wraz z konstrukcją nośną i konstrukcją mocującą tablicę w gruncie. Tablica powinna posiadać białe tło, tylną nawierzchnię pomalowaną w kolorze jasno szarym oraz posiadać zabezpieczenie antykorozyjne (gwarancja min. 5 lat). Od góry w pasie stanowiącym 25 % powierzchni tablicy powinno się znajdować: 1.Logo NSS z podpisem Program Regionalny. Narodowa Strategia Spójności 2.Logo Województwa Śląskiego z podpisem Śląskie. Pozytywna energia. 3.Logo UE oraz odniesienie do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego poprzez podpis Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego obok logo. 4.Hasło programu Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego - realna odpowiedź na realne potrzeby. Ponadto tablica powinna zawierać zapisy: Nazwa projektu: Zachowanie dziedzictwa kulturowego i osiągnięć kulturalnych Zagłębia Nazwa Beneficjenta: Miasto Będzin. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Projekt realizowany w ramach Programu Rozwoju Subregionu Centralnego. Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 znajdują się na stronie www.rpo.slaskie.pl Tablice informacyjną należy wykonać zgodnie z aktualnymi Wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 dla beneficjentów w zakresie informacji i promocji. Tablicę pamiątkową umieszcza się nie później niż przed zakończeniem realizacji przedmiotowego zamówienia. Roboty budowlane będą wykonywane na podstawie pozwolenia na budowę i pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków. Szczegółowy zakres robót określony jest poprzez dokumentację projektową załącznik nr 8 do SIWZ, specyfikacje techniczne załącznik nr 9 do SIWZ i przedmiary robót załącznik nr 6 do SIWZ. W pozycjach, w których opis przedmiotu zamówienia zawiera nazwę, można stosować materiały równoważne, które odpowiadają tym samym normom i spełniają te same zadania funkcyjno-użytkowe co materiały wymienione w opisie. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. Przedmiar robót należy traktować jako element pomocniczy przy ustalaniu ceny ofertowej. Wykonawca musi uwzględnić w cenie oferty wszystkie prace nieujęte w przedmiarze robót, a które są niezbędne do wykonania przedmiotu umowy. UWAGA: 1.Zobowiązuje się Wykonawców do przeprowadzenia szczegółowej wizji lokalnej miejsca wykonywanych robót celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki nie rozpoznania lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsca wykonanych robót. 2. Zamawiający dysponuje decyzją Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na nieodpłatne usunięcie drzew i krzewów na obszarze będącym przedmiotem inwestycji. Obszar realizacji przedmiotowej inwestycji wpisany jest do rejestru zabytków dawnego województwa katowickiego. 3.Wymaga się prowadzenia robót budowlanych pod nadzorem archeologicznym (pełnienie nadzoru archeologicznego w czasie prowadzenia robót budowlanych będzie przedmiotem odrębnego zamówienia). 4. Budowa punktu informacyjnego z zapleczem sanitarnym wraz z przyłączami (wskazana w przedmiarze i kosztorysie prac jako Etap II) nie stanowi przedmiotu niniejszego zamówienia publicznego. Ponadto: Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia bieżącej dokumentacji fotograficznej (wersja papierowa i elektroniczna) obrazującej postęp realizacji robót, która winna stanowić załącznik do przedstawianych Zamawiającemu faktur częściowych i faktury końcowej. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Przy wykonywaniu robót należy stosować wyroby dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. - Prawo budowlane ( Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późniejszymi zmianami). Wykonawca wykona roboty budowlane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r. Nr 120, poz. 1126) w tym względzie kierownik budowy opracuje plan BIOZ. Utrzymanie czystości i porządku oraz gospodarkę odpadami należy prowadzić zgodnie z ustawą z dnia 13 września1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. z 2005r. Dz. U. Nr 236, poz.2008 ze zm.) oraz ustawą z dnia 14 września 2010 r. o odpadach (tj. z 2010 Dz. U. Nr 185, poz 1243 ze zm.). Wykonawca musi mieć uregulowany stan formalno-prawny w zakresie wytwarzania odpadów. Zamawiający wymaga od wykonawcy przedstawienia kart ewidencji odpadów oraz kart przekazania odpadów powstałych podczas realizacji inwestycji. Wywóz i utylizacja materiałów z rozbiórki zgodnie z ustawą o odpadach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca przystępując do udziału w postępowaniu obowiązany jest wnieść wadium w PLN stosownie do art.45 i następne ustawy Prawo zamówień publicznych ( tj. Dz. U z 2010r. Nr 113 poz. 759 ze zm. ) w wysokości: 100 000,00zł ( słownie: sto tysięcy złotych 00/100). 2.Wykonawca wnoszący wadium w formie pieniężnej winien przelać je na konto: ING Bank Śląski S.A O/Będzin nr 44 1050 1142 1000 0023 0074 0087 z dopiskiem Wadium na zadanie: Rewaloryzacja wzgórza zamkowego wraz z zabezpieczeniem i odtworzeniem elementów zabytkowych w ramach projektu subregionalnego Zachowanie dziedzictwa kulturowego i osiągnięć kulturalnych Zagłębia współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. 3.W przypadku wniesienia wadium w formach niepieniężnych, oryginał wadium należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Będzinie Biuro Zamówień Publicznych pok.117 ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin. 4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu, UWAGA! Za termin wniesienia wadium w tej formie uważa się termin wpływu środków pieniężnych na konto Zamawiającego. b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. Zm.). 5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. ustawy Pzp. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9.Zamawiajacy zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 7 niniejszej części SIWZ , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 12.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bedzin.bip.info.pl/index.php?idmp=30&r=r
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach