Przetargi.pl
Remonty i budowa dróg i chodników w gminie Oleśnica w roku 2019.

Gmina Oleśnica ogłasza przetarg

  • Adres: 56-400 Oleśnica, 11 Listopada
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48713140200 , fax. +48713140204
  • Data zamieszczenia: 2019-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Oleśnica
    11 Listopada 24
    56-400 Oleśnica, woj. dolnośląskie
    tel. +48713140200, fax. +48713140204
    REGON: 93193479100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://olesnica.nowoczesnagmina.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remonty i budowa dróg i chodników w gminie Oleśnica w roku 2019.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Część 1: „Remonty dróg wewnętrznych w roku 2019”. Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie remontów cząstkowych na drogach gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Oleśnica z podziałem na zadania: a. Zadanie nr 1 - „Remont cząstkowy mieszanką mineralno-asfaltową na gorąco o głębokości ubytków od 4-6cm (średnia gr. 5cm). Zakres prac: i. oznakowanie robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, ii. wycięcie lub frezowanie uszkodzonych miejsc nawierzchni z nadaniem regularnych kształtów, iii. dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca z luźnych ziaren grysu, żwiru, piasku i pyłu, iv. posmarowanie dna i krawędzi pionowych naprawianego miejsca emulsją asfaltową w ilości 0,5kg/m2, v. wypełnienie ubytku masą oraz zagęszczenie z zachowaniem istniejącej niwelety nawierzchni, vi. posmarowanie asfaltem powierzchni złącza roboczego b. Zadanie nr 2 - Wykonanie remontów cząstkowych za pomocą emulsji asfaltowej oraz grysów przy użyciu patchera. Zakres prac: i. oznakowanie robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, ii. wykonanie remontów cząstkowych za pomocą emulsji asfaltowej oraz grysów przy użyciu remontera iii. uporządkowanie, usunięcie z nawierzchni jezdni luźnych ziaren kruszywa po remoncie c. Dodatkowe informacje i wymagania dot. przedmiotu zamówienia: i. Wykonawca zobowiązany będzie do Ochrony mienia, zabezpieczenia przeciw pożarowego, przestrzegania przepisów BHP, utrzymania ogólnego porządku na terenie budowy, oznakowania i zabezpieczenia robót zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. ii. Wykonawca podejmuje roboty na pisemną, e-mailową dyspozycję Zamawiającego z określeniem rodzaju remontu do wykonania - miejsca i orientacyjnej ilości w okresie nie dłuższym niż 7 dni od otrzymania zlecenia. Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania tymczasowego i zabezpieczenia uszkodzonej nawierzchni od momentu otrzymania pisemnej dyspozycji od Zamawiającego. iii. W przypadku opóźnienia przy rozpoczęciu realizacji zlecenia o ponad 7 dni robocze od daty otrzymania zlecenia wykonania robót, każdy kolejny dzień będzie traktowany jako zwłoka w wykonaniu zlecenia. iv. W uzasadnionych sytuacjach awaryjnych roboty będą zlecane telefonicznie, a Wykonawca zobowiązuje się do rozpoczęcia prac interwencyjnych w ciągu 24 godzin w dni robocze (z wyłączeniem sobót i dni wolnych od pracy, których nie wlicza się do biegu 24-godzinnego terminu) v. Przez sytuacje awaryjne rozumie się wszelkie nagle powstałe uszkodzenia nawierzchni jezdni w pasie drogowym, które stwarzają realne zagrożenie dla ruchu. vi. Razem z wnioskiem o dokonanie odbioru końcowego całego przedmiotu umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumenty potwierdzające dopuszczenie do obrotu i powszechnego albo jednostkowego stosowania w budownictwie dla wbudowanych materiałów, 2) Część 2: „Budowa chodnika wraz z budową kanalizacji deszczowej ul. Pogodna Bystre etap II dz. nr 278/1” a. Budowa chodnika wraz z budową kanalizacji deszczowej ul. Pogodna Bystre etap II dz. nr 278/1 o długości 100 mb. Zakres prac: i. chodnik o szerokości od 1,25 do 3 m i długości 996 m o nawierzchni z kostki betonowej gr. 8 cm. Chodnik ograniczony został krawężnikiem betonowym 15x30 oraz obrzeżem chodnikowym 8x30. Przy krawężniku należy rozebrać dwa rzędy starej kostki kamiennej i wykonać z niej ściek przykrawężnikowy dwurzędowy na ławie betonowej. Lokalnie w miejscach gdzie kostka jest zapadnięta i nierówna należy wykonać przełożenie nawierzchni. Na odcinkach gdzie występuje kostka betonowa należy analogicznie wykonać taki sam obniżony ciek z kostki betonowej oraz naprawić lokalne zapadnięcia. ii. Opis trasy w planie. iii. W km około 0+150 występować będzie lokalne zwężenie chodnika do 1,25 m ponieważ w tym miejscu ogrodzenie posesji jak i budynek przylegający znajduje się w bliskiej odległości od istniejącej drogi. iv. W kilometrażu od 0+005 do 0+085 z prawej strony występuje istniejący chodnik oddalony od krawędzi drogi od 0,5 do 1,5 m. Na długości chodnika należy rozebrać istniejący krawężnik uzupełnić nawierzchnie chodnika i wykonać nowy krawężnik z ściekiem z kostki na krawędzi istniejącej drogi tak aby dowiązać się do istniejącego chodnika przy drodze głównej. v. Opis trasy w przekroju podłużnym. vi. Niweleta projektowanego chodnika dostosowana do istniejącej drogi. b. Dodatkowe informacje i wymagania dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: i. Z uwagi na wynagrodzenie ryczałtowe zaleca się dokonanie wizji terenu będącego przedmiotem postępowaniu celem weryfikacji jednostek z przedmiaru dla rzetelnego przygotowania oferty. ii. Prowadzone roboty budowlane muszą być wykonywane zgodnie z przepisami prawa budowlanego, Bhp, p.poż, sanitarnymi i ochrony środowiska pod nadzorem osób posiadających uprawnienia do prowadzenia robót. iii. Plac budowy urządza Wykonawca własnym kosztem i staraniem. iv. Obsługę geodezyjną zadania w zakresie wytyczenia głównych punktów wraz z założeniem reperów roboczych, a także pomiar powykonawczy zapewnia na koszt własny Wykonawca c. Razem z wnioskiem o dokonanie odbioru końcowego całego przedmiotu umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu operat kolaudacyjny zawierający miedzy innymi: i. dokumentację powykonawczą, w tym dokumentacje fotograficzną budowy , ii. geodezyjną dokumentację powykonawczą, iii. dokumenty potwierdzające dopuszczenie do obrotu i powszechnego albo jednostkowego stosowania w budownictwie dla wbudowanych materiałów, iv. wymagane dokumenty, protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych sprawdzeń i badań potwierdzone przez uprawnione do tego podmioty, v. oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania przedmiotu umowy z projektem budowlanym. W razie zmian w zatwierdzonym projekcie, oświadczenie powinno być potwierdzone przez projektanta z załączeniem rysunków zamiennych i opisem zmian. vi. Instrukcja sporządzenia i zalecenia dotyczące zawartości operatu kolaudacyjnego zostanie wskazana przez inspektora nadzoru robót. d. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i dostarczenia Zamawiającemu nie później niż 2 dni przed podpisaniem umowy kosztorysu szczegółowego, sporządzonego w oparciu o przedmiary stanowiące załącznik do SIWZ. Załączone przedmiary mają charakter pomocniczy. Jeżeli Wykonawca uzna, iż przedmiary nie obejmują pewnych robót wymaganych w dokumentacji technicznej jest zobowiązany uzupełnić kosztorys o brakujące pozycje. 3) Część 3: „Przebudowa drogi wewnętrznej dz. 523, 525, 520 w miejscowości Poniatowice” a. Przebudowa drogi wewnętrznej dz. 523, 525, 520 w m. Poniatowice o długości 225 mb. Projektuje się drogę o konstrukcji: i. 8cm warstwa ścieralna z kostki betonowej szarej; ii. 3cm podsypka piaskowo - cementowa; iii. 15cm podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie; iv. 10cm kruszywo stabilizowane cementem v. Wymiana podłoża (nasyp niekontrolowany piaszczysty z gruzem ceglanym) na warstwę odsączającą z piasku vi. Konstrukcja poboczy, zjazdów i dojść do posesji: vii. 15cm nawierzchnia z kruszywa łamanego i frezowiny z rozbiórki istniejącej nawierzchni; viii. Zaprojektowano ściek z kostki betonowej 2x10cm. Jezdnia wydzielona opornikiem betonowym 12x25cm na ławie betonowej. ix. Frezowina pochodząca z rozbiórki istniejącej nawierzchni przewidziana została do wykorzystania na pobocza, zjazdy i dojścia do posesji.. x. Opis trasy w planie xi. Droga jednojezdniowa, jednopasowa o szerokości pasa 3,5m, spadek jednostronny xii. Dwustronne pobocze o szerokości 0,75m xiii. Opis tasy w przekroju poprzecznym xiv. Profil podłużny został dostosowany do istniejącej terenu, w sposób zapewniający spadki podłużne umożliwiające odprowadzenie wód z projektowanej drogi. b. Dodatkowe informacje i wymagania dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: i. Z uwagi na wynagrodzenie ryczałtowe zaleca się dokonanie wizji terenu będącego przedmiotem postępowaniu celem weryfikacji jednostek z przedmiaru dla rzetelnego przygotowania oferty. ii. Prowadzone roboty budowlane muszą być wykonywane zgodnie z przepisami prawa budowlanego, Bhp, p.poż, sanitarnymi i ochrony środowiska pod nadzorem osób posiadających uprawnienia do prowadzenia robót. iii. Plac budowy urządza Wykonawca własnym kosztem i staraniem. iv. Obsługę geodezyjną zadania w zakresie wytyczenia głównych punktów wraz z założeniem reperów roboczych, a także pomiar powykonawczy zapewnia na koszt własny Wykonawca c. Razem z wnioskiem o dokonanie odbioru końcowego całego przedmiotu umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu operat kolaudacyjny zawierający miedzy innymi: i. dokumentację powykonawczą, w tym dokumentacje fotograficzną budowy , ii. geodezyjną dokumentację powykonawczą, iii. dokumenty potwierdzające dopuszczenie do obrotu i powszechnego albo jednostkowego stosowania w budownictwie dla wbudowanych materiałów, iv. wymagane dokumenty, protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych sprawdzeń i badań potwierdzone przez uprawnione do tego podmioty, v. oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania przedmiotu umowy z projektem budowlanym. W razie zmian w zatwierdzonym projekcie, oświadczenie powinno być potwierdzone przez projektanta z załączeniem rysunków zamiennych i opisem zmian. vi. Instrukcja sporządzenia i zalecenia dotyczące zawartości operatu kolaudacyjnego zostanie wskazana przez inspektora nadzoru robót. d. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i dostarczenia Zamawiającemu nie później niż 2 dni przed podpisaniem umowy kosztorysu szczegółowego, sporządzonego w oparciu o przedmiary stanowiące załącznik do SIWZ. Załączone przedmiary mają charakter pomocniczy. Jeżeli Wykonawca uzna, iż przedmiary nie obejmują pewnych robót wymaganych w dokumentacji technicznej jest zobowiązany uzupełnić kosztorys o brakujące pozycje. 4) Część 4: „Budowa chodnika wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 34 na odcinku od Nowosiedlic do granicy z miastem Oleśnica w km 76+050 – 77+819,92” a. Budowa chodnika wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 34 na odcinku od Nowosiedlic do granicy z miastem Oleśnica w km 76+050 - 77+819,92. Zakres prac: i. Wykonanie dokumentacji projektowo kosztorysowej na podstawie PFU z niezbędnymi uzgodnieniami i pozwoleniami do 30.12.2019r. Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację projektową w 3 egz. przedmiary i kosztorysy 2 egz. w wersji papierowej i CD b. zakres zamówienia w zakresie dokumentacji projektowej: i. przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca na własny koszt uzyska wszelkie opinie, uzgodnienia i decyzje, niezbędne do uzyskania dokumentu uprawniającego do rozpoczęcia robót budowalnych ii. wykonawca opracuje i uzgodni z Zamawiającym dokumentację projektową. iii. do zadań Wykonawcy należeć będzie także uzyskanie dokumentu uprawniającego do rozpoczęcia robót budowlanych, zgodnie z obowiązującymi przepisami. c. Dokumentację projektową należy sporządzić zgodnie z następującymi aktami prawnymi: i. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz.U.2012.462 z dnia 2012.04.27) ii. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.2013.1129 t.j. z dnia 2013.09.24) iii. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U.2004.130.1389 z dnia 2004.06.08) iv. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U.2003.120.1126 z dnia 2003.07.10) d. Prawa autorskie - w ramach wynagrodzenia Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich utworów, zgodnie z zapisami wzoru umowy, stanowiącym załącznik nr 11 do umowy e. Wykonanie robót budowlanych j.n. do 27.11.2020r. i. Projektuje się : - Budowę chodnika wzdłuż drogi wojewódzkiej DW 340 w km 76+050 - 77+819,92 - etap II - Budowę zjazdów indywidualnych bitumicznych; - Przebudowę skrzyżowania w km 76+439,55 - Usunięciu wszystkich kolizji, jakie wystąpią na przebudowywanym odcinku. - Przepusty przy łącznicach węzła S8 ii. Opis trasy w przekroju podłużnym iii. Z uwagi na wjazdy i skrzyżowania z drogami gminnymi, projektowany chodnik został wpisany w wysokości terenu istniejącego. W przypadku iv. wykonania chodnika przy krawędzi jezdni, niweleta chodnika jest zgodna z niweletą drogi. v. Konstrukcja nawierzchni vi. Technologia robót musi być zgodna z określoną w dokumentacji projektowej. Warstwy konstrukcyjne wszystkich elementów przekroju vii. poprzecznego, spadki podłużne i poprzeczne powinny odpowiadać przyjętym w projekcie rozwiązaniom. viii. Zaproponowano wykonanie konstrukcji chodnika w technologii bitumicznej. Na etapie wykonania właściwego projektu budowlanego należy ix. wprowadzić przedmiotową konstrukcję do opracowania lub zaproponować konstrukcję równoważną spełniającą wymagania normowe. x. Konstrukcja chodnika: - Warstwa ścieralna AC 8S gr 5 cm - Podbudowa z kruszywa łamanego 4/31,5 gr. 15 cm - Warstwa kruszywa stabilizowanego cementem gr. 15 cm xi. Konstrukcja wjazdów: - Warstwa ścieralna AC 8S gr 8 cm - Podbudowa z kruszywa łamanego 4/31,5 gr. 20 cm - Warstwa kruszywa stabilizowanego cementem gr. 15 cm xii. Konstrukcja na skrzyżowaniach: - Warstwa ścieralna AC 11S gr 4 cm - Warstwa wiążąca AC 16W gr 5 cm - Podbudowa bitumiczna AC 22P gr 7 cm - Podbudowa z kruszywa łamanego 4/31,5 gr. 20 cm - Warstwa kruszywa stabilizowanego cementem gr. 15 cm xiii. Chodniki wygrodzone od strony terenu opornikiem betonowym 12x25 cm, jezdnia ulicy oddzielona krawężnikami 15x30 cm. Pomiędzy xiv. jezdnią a krawężnikiem projektuje się ściek z dwóch rzędów kostki betonowej 16x16 cm. Krawężniki i oporniki posadowione są na podsypce xv. cementowo-piaskowej o gr. 3 cm i ławach betonowych C12/15. Ławy betonowe posadowione są warstwie kruszywa stabilizowanego xvi. cementem o gr. 15 cm f. Dodatkowe informacje i wymagania wykonania przedmiotu zamówienia: i. Z uwagi na wynagrodzenie ryczałtowe zaleca się dokonanie wizji terenu będącego przedmiotem postępowaniu celem weryfikacji jednostek z przedmiaru dla rzetelnego przygotowania oferty. ii. 2Prowadzone roboty budowlane muszą być wykonywane zgodnie z przepisami prawa budowlanego, Bhp, p.poż, sanitarnymi i ochrony środowiska pod nadzorem osób posiadających uprawnienia do prowadzenia robót. iii. Plac budowy urządza Wykonawca własnym kosztem i staraniem. iv. Obsługę geodezyjną zadania w zakresie wytyczenia głównych punktów wraz z założeniem reperów roboczych, a także pomiar powykonawczy zapewnia na koszt własny Wykonawca g. Razem z wnioskiem o dokonanie odbioru końcowego całego przedmiotu umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu operat kolaudacyjny zawierający miedzy innymi: i. dokumentację powykonawczą, w tym dokumentacje fotograficzną budowy , ii. geodezyjną dokumentację powykonawczą, iii. dokumenty potwierdzające dopuszczenie do obrotu i powszechnego albo jednostkowego stosowania w budownictwie dla wbudowanych materiałów, iv. wymagane dokumenty, protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych sprawdzeń i badań potwierdzone przez uprawnione do tego podmioty, v. oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania przedmiotu umowy z projektem budowlanym. W razie zmian w zatwierdzonym projekcie, oświadczenie powinno być potwierdzone przez projektanta z załączeniem rysunków zamiennych i opisem zmian. vi. Instrukcja sporządzenia i zalecenia dotyczące zawartości operatu kolaudacyjnego zostanie wskazana przez inspektora nadzoru robót h. Roboty objęte zamówieniem opisanym w PFU należy zaprojektować i wykonać w szczególności w oparciu o: i. Wymogi prawa polskiego i Unii Europejskiej ii. Wytyczne techniczne do projektowania i realizacji chodników drogowych, iii. Wymagania Zamawiającego i wzajemne ustalenia i. Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania i dostarczenia Zamawiającemu nie później niż 2 dni przed podpisaniem umowy harmonogramu rzeczowo – terminowo - finansowego, sporządzonego w oparciu o SIWZ, w tym OPZ oraz PFU, uwzględniającego terminy wykonania prac projektowych oraz prac budowlanych, a nadto z uwzględnieniem kwot wynagrodzenia za poszczególne etapy. Harmonogram musi zostać uzgodniony pomiędzy stronami umowy. Harmonogram musi zawierać skończone elementy robót. Wykonawca jest zobowiązany również do jego aktualizacji na żądanie Zamawiającego w terminie do 3 dni roboczych, od dnia otrzymania takiego żądania. Jeżeli przedstawiony Harmonogram lub jego aktualizacja nie będą odpowiadały Zamawiającemu, Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w nich zmian wskazanych przez Zamawiającego. Jeżeli w ocenie Wykonawcy wskazania Zamawiającego będą nieprawidłowe, powinien o tym powiadomić Zamawiającego w terminie do 3 dni roboczych od otrzymania wskazań, z podaniem uzasadnienia prezentowanego stanowiska. Zmiana harmonogramu rzeczowo – terminowo - finansowego nie stanowi zmiany treści umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W przypadku składnia Oferty w postaci elektronicznej oryginał dokumentu wadium (poręczenia lub gwarancji) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia, Wykonawca składa załączając na Platformie w zakładce „OFERTY” – poprzez wybranie polecenia „dodaj dokument". 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium: 1) Dla części 1 zamówienia: 2 000 zł /dwa tysiące/ 2) Dla części 2 zamówienia: 1 500 zł /tysiąc pięćset/ 3) Dla części 3 zamówienia: 5 000 /pięć tysięcy/ 4) Dla części 4 zamówienia: 20 000 /dwadzieścia tysięcy/ 2. w wysokości 50 000 (pięćdziesiąt tysięcy złotych). 3. Wykonawca, który nie wniósł wadium, zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. 4. Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, co oznacza, że wadium wniesione w pieniądzu musi zostać uznane (zaksięgowane) na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia) przy czym wskazuje, że oryginałem dokumentu wadialnego jest dokument wadialny opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. Wykonawca składa taki dokument załączając na Platformie w zakładce „OFERTY” – poprzez wybranie polecenia „dodaj dokument". 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna spełniać poniższe warunki: 1) zawierać nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) zawierać kwotę gwarancji, 3) zawierać termin ważności gwarancji w formule: „od dnia - do dnia", 4) zawierać zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5) Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich . 8. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego rachunek depozyty: Bank Spółdzielczy w Oleśnicy, nr konta: 32 9584 0008 2001 0000 0954 0003, z dopiskiem „wadium w postępowaniu >>„Remonty i budowa dróg i chodników w gminie Oleśnica w roku 2019. Część ________ zamówienia <<”, a dowód wpłaty lub jego kopię, potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, należy załączyć do oferty. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku (zaksięgowania na rachunku) Zamawiającego. 9. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Na pisemny wniosek Zamawiający jest zobowiązany zwrócić wadium niezwłocznie Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 13. Zamawiający zatrzyma wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy 14. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust 1, oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zwraca wadium wniesione w formie pieniężnej wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty, na potrzeby oceny ofert, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu stawianych wykonawcom przez zamawiającego oraz dla uznania formalnej poprawności oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ 2) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dot. przesłanek wykluczenia z postępowania - którego wzór stanowi zał. nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. 3) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu – którego stanowi zał. nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. 4) wykaz robót, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom – załącznik nr 4 do SIWZ. 5) zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów – załącznik nr 5 do SIWZ. 6) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia np. konsorcjum, spółka cywilna), o ile ofertę składa pełnomocnik, zgodnie z art. 23 ustawy Pzp, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, załącznik nr 6 do SIWZ 7) dowód wniesienia wadium a w przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna oryginał dokumentu wadium (poręczenia lub gwarancji) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. 3. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 (w przypadku składania oferty przez wykonawców na zasadach określonych przepisem art. 23 ustawy - składających ofertę wspólnie - wyżej wymienione oświadczenie musi być złożone przez każdego wykonawcę oddzielnie) - wg zał. nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku gdy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego złożono tylko jedną ofertę (w ramach tej samej części zamówienia złożono jedną ofertę częściową), niezłożenie przez Wykonawcę oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej nie wywołuje dla wykonawcy ujemnych skutków prawnych. Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą również potwierdza brak podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach