Przetargi.pl
Budowa infrastruktury drogowej służącej rozwojowi strefy przemysłowej w Świdnicy

Gmina Miasto Świdnica ogłasza przetarg

  • Adres: 58-100 Świdnica, ul. Armii Krajowej 49
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48 74 856 28 00 , fax. +48 74 856 87 21
  • Data zamieszczenia: 2024-04-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Świdnica
    ul. Armii Krajowej 49
    58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. +48 74 856 28 00, fax. +48 74 856 87 21
    REGON: 000579589
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.swidnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa infrastruktury drogowej służącej rozwojowi strefy przemysłowej w Świdnicy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem Części I zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa infrastruktury drogowej służącej rozwojowi strefy przemysłowej w Świdnicy” .Przedmiot Części I zamówienia podzielony został na dwa n/w zadania, które stanowią przedmiot jednego zamówienia: 1) Zadanie 1 – Budowa ul. Sudeckiej w Świdnicy – etap II – wykonanie robót budowlanych polegających na budowie odcinka ul. Sudeckiej o długości ok. 883 m wraz z jej włączeniem do ul. Bystrzyckiej w Świdnicy w zakresie budowy warstw bitumicznych jezdni, budowy chodników na całej długości ulicy, dwukierunkowej ścieżki rowerowej, zatok postojowych, zjazdów, energooszczędnego oświetlenia drogi, zagospodarowania terenów zielonych, a także umieszczeniu tablicy informacyjnej dotyczącej źródła finansowania inwestycji; w ramach zadania przewidziano również przedłużenie istniejącego w ul. Sudeckiej kolektora deszczowego do rzeki Piławy, 2) Zadanie 2 – Przygotowanie terenów inwestycyjnych w rejonie ul. Pogodnej w Świdnicy – wykonanie robót budowlanych polegających na budowie dróg ułatwiających dojazd do obiektów zlokalizowanych w WSSE INVEST-PARK (jezdnia, chodniki, zatoki postojowe, zjazdy) z pełnym uzbrojeniem technicznym integralnie z nimi związanych - kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne, a także umieszczeniu tablicy informacyjnej dotyczącej źródła finansowania inwestycji.1. Przedmiotem Części II zamówienia jest świadczenie usług nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa infrastruktury drogowej służącej rozwojowi strefy przemysłowej w Świdnicy”.2. Przedmiot zamówienia obejmuje nadzór nad dwoma zadaniami: 1) Zadaniem 1 –pn. „Budowa ul. Sudeckiej w Świdnicy”, 2) Zadaniem 2 –pn. „Przygotowanie terenów inwestycyjnych w rejonie ul. Pogodnej w Świdnicy”.3. W ramach usługi, o której mowa w ust. 1 powyżej, Wykonawca, zwany też Nadzorem Inwestorskim winien zapewnić nadzór nad realizacją Robót Budowlanych, w szczególności dotyczących terminowości, prawidłowości wykonania oraz jakości robót, stosowanych materiałów, kosztów realizacji robót, odbioru robót, koordynacji wszystkich czynności związanych z realizacją Kontraktu aż po jego rozliczenie oraz nadzór w okresie gwarancji i rękojmi.4. Obowiązki pełnienia Nadzoru inwestorskiego rozszerza się na czas trwania gwarancji i rękojmi za wady robót wykonanych i nadzorowanych w ramach Kontraktu, zawartego z Wykonawcą Robót Budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:1) Część I zamówienia - 50.000,00 zł. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).2) Część II zamówienia - 2.000,00 zł. (słownie: dwa tysiące złotych).2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy PZP, w zależności od wyboru Wykonawcy.3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PEKAO SA Oddział I w Świdnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie:1) Wadium w postępowaniu nr P-47/V/24 - Część I zamówienia,2) Wadium w postępowaniu nr P-47/V/24 - Część II zamówienia,4. Ze względu na ryzyko związane z okresem rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).5. W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu, aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.7. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały:1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,2) kwotę gwarancji,3) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia ………… - do dnia…………",4) odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.5) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego,6) sposób przesłania żądania zapłaty - - forma pisemna lub forma elektroniczna opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym pod rygorem nieważności, z podaniem adresu poczty elektronicznej, na który zostanie przesłane wezwanie żądania zapłaty,7) termin na dostarczenie żądania zapłaty - bieg terminu nie może rozpoczynać się w okresie ważności wadium.8. Wierzytelność z tytułu gwarancji/poręczenia nie może być przedmiotem przelewu na rzecz osoby trzeciej.9. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU – CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania,2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a. sytuacji ekonomicznej i finansowej - Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:a1 posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 3.000.000,00 zł (słownie: trzech milionów złotych)a2 posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych),a3 uzyskał w ostatnim pełnym roku obrotowym wskaźniki na poziomie nie mniejszym niż:- aktywa bieżące/zobowiązania bieżące - 1,8,- aktywa bieżące-zapasy/zobowiązania bieżące - 1,5,b. zdolności technicznej lub zawodowej - Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:b1 dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.- 1 osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń oraz doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji co najmniej dwóch inwestycji o wartości robót nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto (słownie: sześć milionów złotych) każda, polegających na budowie/przebudowie drogi na obszarze miejskim wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, w tym minimum budową/przebudową kanalizacji deszczowej lub kanalizacji sanitarnej lub oświetlenia ulicznego.- 1 osobą pełniącą funkcję kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, specjalizację techniczno-budowlaną w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji co najmniej dwóch inwestycji o wartości robót nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion) każda, polegających na budowie/przebudowie kanalizacji deszczowej lub sanitarnej.- 1 osobą pełniącą funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.Zamawiający wyjaśnia, że:Przez uprawnienia należy rozumieć: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j Dz.U. z 2023 poz. 682) oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29 kwietnia 2019 roku w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 334) do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie.Przez doświadczenie zawodowe należy rozumieć doświadczenie uzyskane przy kierowaniu robotami budowlanymi - w załączniku nr 7.1 „Wykaz osób” należy wskazać roboty/inwestycje drogowe, nad którymi osoba przewidziana do pełnienia funkcji kierownika budowy sprawowała kierownictwo, wskazać jaką infrastrukturę techniczną obejmowały te roboty/inwestycje, oraz podać ich wartość.b2 posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tzn. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował (zakończył) minimum: 2 roboty budowlane (umowy), o wartości min. 6 000 000,00 zł brutto (słownie: sześć milionów złotych) każda, polegające na budowie/przebudowie na obszarze miejskim drogi wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, w tym minimum budową/przebudową kanalizacji deszczowej lub kanalizacji sanitarnej lub oświetlenia ulicznego.Zamawiający wyjaśnia, że: pojęcia „budowa”, „przebudowa”, o których mowa powyżej są rozumiane zgodnie z definicja zawartą w art. 4 pkt 17), 18) ustawy o drogach publicznych ( Dz.U. z 2023 poz. 645 ze zm.), pod pojęciem „”obszar miejski” rozumiany jest teren zabudowany, posiadający uzbrojenie podziemne, położony w granicach administracyjnych miasta, przez jedną robotę budowlaną (umowę) należy rozmieć zadanie zrealizowane w oparciu o jedną umowę cywilnoprawną.2. Oceniając zdolność zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU – CZĘŚĆ II ZAMÓWIENIA1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania,2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie,b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie,c) sytuacji ekonomicznej i finansowej – Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie,d) zdolności technicznej lub zawodowej -– Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje n/w osobami zdolnymi do realizacji zamówienia i skieruje te osoby do realizacji zamówienia publicznego:d1 Inspektor Nadzoru robót drogowych – KoordynatorWymagana liczba osób – 1 osobaMinimalne wymagania:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń- doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru/kierownika budowy/kierownika robót nad co najmniej 2 robotami budowlanymi o wartości nie mniejszej niż 6. 000.000,00 zł brutto każda (słownie: sześć milionów złotych), polegających na budowie/przebudowie drogi na obszarze miejskim wraz z towarzyszącą infrastrukturą technicznąd2 Inspektor Nadzoru branży sanitarnejWymagana liczba osób – 1 osobaMinimalne wymagania:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru/kierownika budowy/kierownika robót nad co najmniej 2 robotami budowlanymi o wartości nie mniejszej niż 800.000,00 zł brutto każda (słownie: osiemset tysięcy złotych), polegających na budowie/przebudowie kanalizacji deszczowej lub sanitarnej.d3 Inspektor Nadzoru branży sanitarnejWymagana liczba osób – 1 osobaMinimalne wymagania:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;Zamawiający wyjaśnia, że:Przez uprawnienia należy rozumieć: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j Dz.U. z 2023 poz. 682) oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29 kwietnia 2019 roku w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 334) do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie.Przez doświadczenie zawodowe Zamawiający rozumie doświadczenie uzyskane przy nadzorowaniu robót lub kierowaniu robotami - w Załączniku nr 7.2 do SWZ „Wykaz osób” należy wskazać roboty budowlane, przy których wskazana osoba pełniła funkcję inspektora nadzoru/kierownika budowy/kierownika robót oraz termin wykonywania wskazanych czynności – dzień, miesiąc, rok. Wymagane doświadczenie zawodowe nie jest tożsame z datą uzyskania uprawnień budowlanych.2. Oceniając zdolność zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-05-10

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach