Przetargi.pl
przeprowadzenie zajęć z podstaw obsługi komputera i praktycznego wykorzystania Internetu dla 300 podopiecznych - pensjonariuszy Domów Dziennego Pobytu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi oraz wyłonienie wśród uczestników zajęć minimum jednego lidera do przekazywania wiedzy na temat wykorzystania technik informatycznych innym seniorom.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 90-440 Łódź, ul. Piotrkowska 149
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 0-42 6324034 , fax. 0-42 6324130
  • Data zamieszczenia: 2015-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Łodzi
    ul. Piotrkowska 149 149
    90-440 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 0-42 6324034, fax. 0-42 6324130
    REGON: 00434557500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uml.lodz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    przeprowadzenie zajęć z podstaw obsługi komputera i praktycznego wykorzystania Internetu dla 300 podopiecznych - pensjonariuszy Domów Dziennego Pobytu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi oraz wyłonienie wśród uczestników zajęć minimum jednego lidera do przekazywania wiedzy na temat wykorzystania technik informatycznych innym seniorom.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć z podstaw obsługi komputera i praktycznego wykorzystania Internetu dla 300 podopiecznych - pensjonariuszy Domów Dziennego Pobytu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi oraz wyłonienie wśród uczestników zajęć minimum jednego lidera do przekazywania wiedzy na temat wykorzystania technik informatycznych innym seniorom. W szkoleniu będą uczestniczyły osoby, które posiadają wykształcenie od niepełnego podstawowego wzwyż. Wśród uczestników będą również osoby niepełnosprawne. Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia: a) omówienie podstawowych pojęć specjalistycznych niezbędnych do zrozumienia treści objętych programem szkolenia: mysz, klawiatura, ekran, pulpit, ikona, kursor, plik, folder, dysk, okno, logowanie, pulpit, kliknięcie, pasek menu, adres mailowy, b) nauka pisania: klawisze enter, alt, shift, ctrl, tab, caps look, klawiatura numeryczna, podstawowe skróty klawiaturowe,  c) opcje ułatwień (lupa, zwiększenie kursora, ikonki), d) system operacyjny komputera, e) organizację zapisu w systemie WINDOWS 8, WINDOWS 7, WINDOWS XP, f) operacje na plikach i folderach, g) korzystanie z menu i podstawowych pasków narzędzi, h) obsługa edytora tekstu, i) obsługa komunikatorów (Skype, GG, itp.) j) obsługa Internetu, poczty mailowej, aukcji internetowych, bankowości, k) obsługa programów pakietu Office ( Word) lub Open Office. W trakcie szkolenia uczestnik powinien nabyć umiejętności posługiwania się pocztą e-mail, komunikatorem Skype, przeglądania, wstawiania na YouTube, korzystania z portalu allegro, regulowania należności i zobowiązań finansowych, czytania e-książek, korzystania z gier on-line, oglądania filmów, przesyłania e-deklaracji. Zajęcia będą prowadzone na sprzęcie komputerowym pozostającym na wyposażeniu domów dziennego pobytu - komputery przenośne z wbudowanym systemem operacyjnym Windows 8. W przypadku niewystarczającej liczby komputerów (w domach znajdują się 2 do 4 urządzeń) wykonawca zapewnia urządzenia z odpowiednim oprogramowaniem we własnym zakresie. Zajęcia mogą być prowadzone z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych dotyczących omawianych zagadnień. Wykonawca zapewnia sprzęt audiowizualny, tj: rzutniki multimedialny i ekran projekcyjny lub tablicę interaktywną. Organizacja zajęć: zajęcia muszą być realizowane w placówkach wskazanych przez Zamawiającego, w wymiarze co najmniej 2 godzin edukacyjnych tygodniowo w każdym z domów dziennego pobytu, od dnia podpisaniu umowy do 18.12.2015 r. Łącznie całość zamówienia obejmuje 720 godzin t.j. 18 domów dziennego pobytu po 40 godzin w każdym domu w całym okresie trwania zamówienia. Zamawiający wymaga, aby każdy uczestnik w trakcie szkolenia miał zapewniony indywidualny dostęp do komputera przenośnego. Przez pojęcie jednej godziny edukacyjnej należy rozumieć godzinę lekcyjną (45minut), przerwy nie wlicza się do czasu trwania zajęć, (jedna przerwa 15-sto minutowa). Szkolenia muszą zostać zrealizowane zgodnie z następującymi zasadami: a) zajęcia muszą odbywać się od poniedziałku do piątku, co najmniej 2 godziny lekcyjne dziennie zajęć, (np. w godz. od 10:00 do 11:45 i od 13:30 do 15:15), b) wykonawca opracuje w terminie 3 dni od zawarcia umowy harmonogram zajęć zawierający w szczególności rozbicie na poszczególne dni, godziny i bloki tematyczne wraz z podaniem nazwisk osób prowadzących poszczególne zajęcia, c) harmonogram wymaga akceptacji Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia nadzoru wewnętrznego służącego podnoszeniu jakości realizowanych zajęć. Wykonawca jest zobowiązany do wydania uczestnikom zajęć, którzy je ukończą zaświadczeń, w tym zaświadczeń dla liderów wykorzystania technik informatycznych. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia następującej dokumentacji: a) listy obecności, b) rejestru wydanych zaświadczeń potwierdzających odbycie zajęć. Zajęcia muszą być przeprowadzone z trenerem, posiadającym kwalifikacje tj. wykształcenie wyższe informatyczne oraz doświadczenie tj. przeprowadzenie minimum jednej usługi zgodnej rodzajowo z przedmiotem zamówienia dla osób w wieku powyżej 50 lat. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą e-learningu, w formie eksternistycznej itp. Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć osobę/y prowadzącą/e nadzór wewnętrzny nad realizacją umowy oraz do bezpośredniego kontaktowania się z Zamawiającym. Zamawiający ma prawo do kontroli realizacji usługi. Zamawiający wymaga, aby zajęcia przeprowadzone były we wskazanych przez Zamawiającego lokalizacjach na terenie miasta Łodzi. Miejsce zajęć - adres Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. Krzemieniecka 7/9 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. Organizacji WiN 37 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. Wrocławska 10 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. Borowa 6 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. Rojna 52 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. Senatorska 4 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. Fabryczna 19 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. Kościuszki 29 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. Piotrkowska 203/205 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. Lelewela 17 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. 1-go Maja 24/26 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. Obywatelska 69 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. Ćwiklińskiej 18 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, ul. G. Roweckiego 30 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, Smetany 4 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, Zbocze 2a Dom Dziennego Pobytu, Łódź, Jaracza 36 Dom Dziennego Pobytu, Łódź, Narutowicza 37 Wymagania stawiane Wykonawcy: Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów faksu oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. W przypadku powierzenia przez Wykonawcę realizacji przedmiotu zamówienia podwykonawcom, Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego. Wykonawca będzie odpowiadał za działania lub zaniechania podwykonawców jak za własne. Każdy Wykonawca w prowadzonym postępowaniu może złożyć tylko jedną ofertę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Ilość wykonanych w okresie od 1.01.2013 r. do dnia 31.12.2014 r. usług o tym samym charakterze
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uml.lodz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach