Przetargi.pl
Przebudowa drogi leśnej pożarowej asfaltowej nr ewid. 16 i nr inw. 220/00250 przebiegającej przez Leśnictwa Manowo i Niedalino.

Nadleśnictwo Manowo ogłasza przetarg

  • Adres: 76-015 Manowo, Manowo 54
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. 094 3183291 , fax. 094 3183281
  • Data zamieszczenia: 2013-08-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Manowo
    Manowo 54 54
    76-015 Manowo
    tel. 094 3183291, fax. 094 3183281
    REGON: 33004410500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Skarb Państwa PGL Lasy Panstwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi leśnej pożarowej asfaltowej nr ewid. 16 i nr inw. 220/00250 przebiegającej przez Leśnictwa Manowo i Niedalino.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    ZAKRES ROBÓT : Przebudowa drogi leśnej pożarowej asfaltowej nr ewid. 16 i inw. 220/00250 przebiegającej przez Leśnictwa Manowo i Niedalino. STAN ISTNIEJĄCY. Teren opracowania zlokalizowany jest na obszarze Nadleśnictwa Manowo Leśnictwa Manowo oraz Niedalino. Droga leśna pożarowa nr 16 ma swój początek w m. Manowo na skrzyżowaniu z drogą gminną nr 135003 relacji Manowo-Cewlino, koniec na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 167. W jej ciągu znajdują się skrzyżowania z drogami leśnymi pożarowymi nr 17, 18, 24 oraz 19. Część zjazdów na drogi boczne jest o nawierzchni bitumicznej, większość gruntowej. Droga posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości 3,5m i długości 10,2km(?0,1km ze względu na niedokładność pomiaru). Występują na drodze obustronne mijanki o zmiennej długości i szerokości 2,5m. droga została wykonana w okolicy roku 1975 w konstrukcji: - warstwa ścieralna - BA grubość 4cm - warstwa wiążąca - BA grubość 4cm - podbudowa - kliniec kamienny grubość 20cm Na całym odcinku drogi brak jest ukształtowanych poboczy i rowów odwadniających co powoduje rozmiękanie podłoża w porach wiosennych. Ruch pojazdów wysokotonażowych powoduje koleinowanie nawierzchni. W chwili obecnej występują w niewielkiej liczbie wyboje, które na bieżąco inwestor likwiduje. Na przeważającej powierzchni warstwa ścieralna uległa technicznemu zużyciu, występują liczne spękania siatkowe oraz luźne kawałki. Dodatkowo miejscami występują przełomy powstałe na skutek rozrostu drzew pod nawierzchnią jezdni. Inwestor na nielicznych odcinkach drogi wykonał nowe nakładki bitumiczne oraz całkowicie nową konstrukcję drogi. ZAKRES DO WYKONANIA. Projektuje się wykonanie przebudowy nawierzchni drogi na całym odcinku zgodnie z poniższą technologią. W miejscach gdzie w istniejącej nawierzchni występują koleiny, spękania siatkowe o szczelinach szerszych niż 3mm, luźne fragmenty nawierzchni, wyboje krawędzi jezdni- należy sfrezować warstwę ścieralną na średnią głębokość 4cm. W miejscach występowania przełomów od korzeni drzew, należy odkopać korzeń (od strony pobocza) i wyciągnąć spod nawierzchni. Istniejącą górkę należy sfrezować do poziomu przyległej nawierzchni lub do poziomu istniejącej warstwy wiążącej ( w zależności od stopnia uszkodzenia warstwy ścieralnej). Miejsca po frezowaniu oraz miejsca wyboi należy oczyścić mechanicznie i spryskać bitumem, a następnie wypełnić masą bitumiczną do poziomu przyległej nawierzchni. Przygotowaną nawierzchnię jak wyżej należy na całej szerokości oczyścić i spryskać bitumem. Następnie należy ułożyć warstwę wyrównawczą o średniej grubości 3cm tak by uzyskać w miarę jednorodny spadek poprzecznym na każdej z połówek jezdni, a spadek podłużny bez widocznych załamań niwelety jezdni. Warstwę wyrównawczą po mechanicznym oczyszczeniu należy spryskać bitumem i ułożyć geosiatkę na całą szerokość nawierzchni. Niezwłocznie ułożonej geosiatce należy ułożyć warstwę ścieralną (bez sprysku geosiatki) z masy bitumicznej o grubości warstwy 4cm. Nawierzchnie zjazdów bitumicznych oraz mijanek należy przebudować tak jak nawierzchnie jezdni z opisem powyżej. Frez oraz destrukt bitumiczny należy wywieźć w miejsce wskazane przez inwestora. Po robotach bitumicznych należy ściąć pobocza obustronnie na całej długości drogi na szerokość 1,0m. Następnie frezem leśnym należy odciąć korzenie na głębokość minimum 40cm. Na szerokości 0,5m wyprofilować pobocza, tak aby uzyskać spadek od drogi w kierunku terenu zielonego 8 procent. Nawierzchnię gruntowa poboczy należy zagęścić. Grunt z robót ziemnych należy odrzucić poza korpus drogowy, a wykarczowane korzenie drzew złożyć na odkład w miejscu wskazanym przez inwestora celem naturalnego rozkładu i uzyskania próchnicy. Przyjęty w projekcie kilometraż należy przyjąć jako orientacyjny z uwagi na niedokładność pomiaru. Dla przebudowywanej konstrukcji nawierzchni przyjęto obciążenie ruchem jak dla KR2. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.03.1999r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U nr 43 poz.430 z dnia 14.05.1999r.) przyjęto konstrukcję jezdni, mijanek oraz zjazdów bitumicznych: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego KR2 grubości 4cm - geosiatka typu ARMATEX 20/20 lub ARMATEX MW 20/20 lub GLSSTAR 50/50 lub równoważna - warstwa wyrównawcza z z betonu asfaltowego KR2 średniej grubości 3cm - miejsca po ewentualnym frezowaniu wypełnić betonem asfaltowym KR2 jak dla warstwy wyrównawczej KR2 o średniej grubości 5cm. Geosiatka musi charakteryzować się wytrzymałością na rozciąganie wzdłuż i poprzek pasm większe równe 20kN/m i wydłużeniem przy zerwaniu wzdłuż i wszerz pasma mniejsze równe 10 procent. ZESTAWIENIE NAWIERZCHNI DO WYKONANIA. Nawierzchnia jezdni, mijanek, zjazdów o nawierzchni bitumicznej (orientacyjna) - 37 944,50m2 Pobocza gruntowe jako zieleń (orientacyjna) - 10 170,00m2
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający przewidział wpłatę wadium w wysokości 45 000 - słownie czterdzieści pięć tysięcy złotych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_manowo/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach