Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej - ul. Granicznej Bocznej w Roczynach

Gmina Andrychów reprezentowana przez Burmistrza ogłasza przetarg

  • Adres: 34-120 Andrychów, Rynek 15
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. (0-33) 875-23-60 , fax. (0-33) 875-29-16
  • Data zamieszczenia: 2012-04-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Andrychów reprezentowana przez Burmistrza
    Rynek 15 15
    34-120 Andrychów, woj. małopolskie
    tel. (0-33) 875-23-60, fax. (0-33) 875-29-16
    REGON: 00052401600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.andrychow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej - ul. Granicznej Bocznej w Roczynach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: Przebudowa drogi gminnej - ul. Granicznej Bocznej w Roczynach Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) przebudowę drogi gminnej polegającej na: a) usunięciu istniejących, spękanych warstw asfaltowych (frezowanie), b) trwałym wzmocnieniu sztywności istniejącej podbudowy poprzez dodanie do pozostałej warstwy, a następnie wymieszanie na zaprojektowaną głębokość środka hydrofobowego, który w wyniku procesu hydrofobizacji (impregnacji) strukturalnej zmieni cechy materiału znajdującego się poniżej w taki sposób, że zatrzymany zostanie proces podciągania kapilarnego wody gruntowej w głąb tej warstwy podbudowy, c) wyprofilowaniu i zagęszczeniu do odpowiedniego, wymaganego w Specyfikacji Technicznej poziomu nowo powstałej podbudowy drogowej, d) wykonaniu na tak powstałej podbudowie nowych warstw z MMA, zgodnie z dokumentacją techniczną. Zamierzeniem Zamawiającego jest ograniczenie do niezbędnego minimum przewożenia mas ziemnych poprzez ponowne wykorzystanie w całości istniejącej, zdegradowanej podbudowy drogowej (ewentualnie z udziałem występującego poniżej materiału gruntowego - zależne od zaproponowanej technologii i wymagań projektowych w zakresie grubości) do wykonania nowej podbudowy drogowej, obejmującej swoim zakresem równocześnie warstwę wzmocnienia podłoża, podbudowy pomocniczej i w części podbudowy zasadniczej. Zgodnie z podanym opisem przedmiotu zamówienia wymaganym efektem, jaki wywołać mają środki dodawane przez Wykonawcę do materiału (mieszanki kruszywowo-gruntowej) ma być zredukowanie naturalnej zdolności materiału przeznaczonego do wykonania podbudowy drogowej do podciągania kapilarnego wody powyżej poziomu jej swobodnego zwierciadła (tzw. kapilarność czynna). Zaproponowany w dokumentacji technicznej proces trwałego wzmacniania sztywności podbudowy polega na zaaplikowaniu komponentów modyfikujących w warstwę o grubości 35 cm, licząc od poziomu osiągniętego po sfrezowaniu istniejących warstw asfaltowych. Przyjęta w dokumentacji technicznej grubość nowej, monolitycznej warstwy wzmocnionego podłoża, podbudowy pomocniczej i częściowo zasadniczej jest wynikiem procesu indywidualnego projektowania i powstała w toku obliczeń mechanistycznych w oparciu o wskazane w dokumentacji technicznej stałe materiałowe (moduły sztywności i sprężystości). Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych spełniających jego wymagania w zakresie zdefiniowanego przedmiotu zamówienia i oczekiwanych efektów. W przypadku zastosowania przez Wykonawcę dopuszczonych przez Zamawiającego rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązania wskazanego w dokumentacji technicznej Zamawiający dokona na etapie oceny ofert weryfikacji oferty na jej zgodność z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia. W celu umożliwienia Zamawiającemu przeprowadzenia porównania rozwiązań równoważnych, dokonania obiektywnej oceny złożonych w postępowaniu ofert i wyboru oferty dla niego najkorzystniejszej Wykonawcy proponujący rozwiązania równoważne zobowiązani są do złożenia w ofercie: a) dokumentu potwierdzającego, iż proponowany przez Wykonawcę środek przeznaczony do zmodyfikowania cech gruntu (mieszanki gruntowo-kruszywowej) jest związkiem hydrofobowym, wydanego przez notyfikowaną instytucję (np. Aprobata Techniczna) wraz z próbkami tego związku, b) szczegółowego opisu rozwiązania równoważnego z opisem zasady modyfikowania materiału gruntowo-kruszywowego w kierunku eliminacji kapilarności czynnej (efekt oczekiwany przez Zamawiającego) wraz z próbkami przykładowego materiału tak zmodyfikowanego, c) zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że oferowane przez Wykonawcę rozwiązanie równoważne spełnia wymagania Zamawiającego w zakresie eliminacji zjawiska kapilarności czynnej dla materiału zmodyfikowanego, d) obliczenia mechanistyczne potwierdzające wymagania zaproponowanego przez Wykonawcę rozwiązania równoważnego w zakresie zdefiniowanej w dokumentacji technicznej trwałości zmęczeniowej (dla przyjętej grubości warstwy i określonego poziomu modułu sprężystości nowej warstwy), e) zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzające wartość stałej materiałowej nowej warstwy, przyjętą do obliczeń, o których mowa w pkt. c). 2) rozbiórkę oraz budowę sieci gazowej wraz z przyłączami; 3) wykonanie innych prac i robót niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia, w tym między innymi: - opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, - oznakowanie oraz zabezpieczenie przejętego placu budowy na czas robót, - organizację zaplecza budowy, - wytyczenie geodezyjne, - zajęcie pasa drogowego i opłaty z tym związane, - organizację dojść i dojazdów do posesji w trakcie prowadzenia robót, - nadzory specjalistyczne zarządców sieci wynikające z uzgodnień, - inwentaryzację geodezyjną bieżącą (roboty zanikowe) i końcową powykonawczą, - badania zagęszczenia warstw konstrukcyjnych nawierzchni, - sporządzenie pełnej dokumentacji powykonawczej z naniesionymi zmianami w trakcie robót, - bieżący wywóz materiałów nieużytecznych z terenu budowy, - ubezpieczenie budowy na czas jej realizacji, - wykonanie ewentualnych robót naprawczych infrastruktury technicznej, której stan techniczny na skutek realizacji robót uległ pogorszeniu. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określony został w dokumentacji projektowej zawierającej w szczególności: 1) projekt budowlany stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ, 2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ, 3) przedmiary robót stanowiące załącznik nr 9 do SIWZ. Warunki realizacji robót: 1. Wykonawca winien dokonać oględzin nieruchomości, na której będą wykonywane roboty, sprawdzić zakres i rodzaj robót objętych projektem i uwzględnić powyższe w oferowanej cenie. 2. Przekazanie placu budowy nastąpi w terminie do 30 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy. 3. Wykonawca przygotuje harmonogram rzeczowo-finansowy przed podpisaniem umowy, zgodnie z którym będzie realizował roboty. Harmonogram dostosowany będzie do limitów wydatków finansowych Zamawiającego i będzie stanowił załącznik nr 2 do umowy. 4. O rozpoczęciu robót Wykonawca winien powiadomić właścicieli istniejącego w rejonie budowy uzbrojenia podziemnego w celu zapewnienia z ich strony ewentualnego nadzoru technicznego oraz uzyskania pozwolenia na zajęcie pasa drogowego. Wykonawca we własnym zakresie pokryje koszty nadzoru właścicieli sieci wg uzgodnień. 5. Roboty budowlane należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, obowiązującymi warunkami technicznymi, postanowieniami zgłoszenia oraz pozwolenia na budowę, ze sztuką budowlaną, technologią, Polskimi Normami Budowlanymi oraz z zaleceniami Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane niewłaściwym wykonawstwem lub nieprzestrzeganiem przepisów. Podczas realizacji robót wymagane jest przestrzeganie przez Wykonawcę przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie przed dostępem osób postronnych terenu budowy i przechowywanych tam materiałów budowlanych. 6. Wykonawca robót jest zobowiązany do wykonania i uzgodnienia na swój koszt projektu organizacji ruchu na czas budowy oraz wykonania robót wynikających z tego projektu wraz z bieżącym utrzymaniem wykonanego oznakowania i jego likwidacją po zakończeniu robót. W trakcie prowadzenia robót należy zapewnić dojazd i dojście do istniejących posesji. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, należy przewidzieć objazdy i dojazdy tymczasowe. 7. Wykonawca urządzi zaplecze budowy we własnym zakresie i poniesie koszty z tym związane. 8. Wykonawca zabezpieczy plac budowy i wykona oznakowanie miejsca robót. 9. Wszelkie prace należy wykonywać zgodnie z przepisami BHP oraz przepisami z zakresu ochrony przeciwpożarowej. 10. Wykonawca opracuje plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) (gdy wymagane). 11. Od dnia protokolarnego przekazania placu budowy Wykonawca odpowiada za organizację swojego zaplecza oraz ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy i szkody wyrządzone Zamawiającemu i osobom trzecim. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w toku realizacji umowy urządzeń lub obiektów budowlanych osób trzecich zobowiązuje się Wykonawcę do naprawienia ich w terminie uzgodnionym z Zamawiającym i poszkodowanym. Wykonawca ponosi konsekwencje wynikłe z nieterminowego ich naprawienia. 12. Zamawiający nie zapewnia punktu poboru energii elektrycznej, wody oraz innych mediów potrzebnych do realizacji zamówienia. 13. Włączenia i wyłączenia urządzeń, sieci itp. niezbędne do realizacji budowy Wykonawca uzyska we własnym zakresie i również poniesie koszty z tym związane. 14. Oferta musi uwzględnić wszystkie koszty związane z prawidłową realizacją zamówienia, w tym również usługi towarzyszące inwestycji jak: badania, ekspertyzy, sprawdzenia, geodezja itp. 15. W przypadku wprowadzenia zmian nieistotnych do projektu, Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie uzyskać zgodę projektanta i aprobatę Zamawiającego. 16. Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie. 17. Wykonawca wykona wszystkie niezbędne badania i próby, a wyniki przekaże Zamawiającemu przed ich wbudowaniem, łącznie z atestami, certyfikatami na znak bezpieczeństwa, certyfikatami lub deklaracjami zgodności z Polską Normą lub z aprobatą techniczną materiałów użytych do realizacji przedmiotu zamówienia. 18. Wykonawca przeprowadzi na żądanie Zamawiającego w miejscach przez niego wskazanych, wszelkie badania jakościowe w odniesieniu do wykonanych robót i zastosowanych przez Wykonawcę materiałów, ekspertyzy, próby lub sprawdzenia. 19. Wykonawca na własny koszt wykona dodatkowe badanie stopnia zagęszczenia zasypu w pięciu miejscach wskazanych przez Zamawiającego. 20. Wykonawca zapewni na swój koszt kompleksową obsługę geodezyjną budowy przez uprawnionego geodetę oraz wykona inwentaryzację geodezyjną powykonawczą. 21. Zamawiający zapewni nadzór inwestorski oraz nadzór autorski (gdy wymagane). 22. Wykonawca zapewni sprawowanie kierownictwa budowy i robót przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia prac w poszczególnych specjalnościach. Za koordynację robót branżowych i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiadać będzie kierownik budowy branży drogowej. 23. Zamawiający dopuszcza użycie innych równoważnych materiałów, technologii i urządzeń niż wskazane w dokumentacji projektowej (jeżeli ich opisanie w dokumentacji nastąpiło poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia) lecz muszą one spełniać wszystkie normy oraz być o parametrach nie gorszych od wskazanych w dokumentacji projektowej, za zgodą projektanta i pod warunkiem złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia w celu aprobaty Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu odpowiednie atesty, certyfikaty, gwarancje, aprobaty techniczne dotyczące zastosowanych materiałów i urządzeń, przed ich zastosowaniem
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) do dnia 20.04.2012r. do godz. 9.00. 2. Wadium może być wnoszone: a) przelewem - wpłacane na rachunek Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Andrychowie, nr rachunku: 82 8110 0000 2001 0000 1225 0002 z dopiskiem wadium Przebudowa drogi gminnej - ul. Granicznej Bocznej w Roczynach tak, aby przed upływem terminu składania ofert wadium znajdowało się na ww. rachunku. b) w poręczeniach bankowych, poręczeniach pieniężnych spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) - składane w oryginale w Urzędzie Miejskim w Andrychowie, Rynek 15, Referat Księgowości Budżetowej, pok.119, za potwierdzeniem przyjęcia przed upływem terminu składania ofert lub załączone do oferty (tj. w kopercie z ofertą, w takim przypadku Zamawiający przekaże oryginał dokumentu stanowiącego wadium do w/w Referatu). 3. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi: a) być wystawione na Gminę Andrychów, Rynek 15, 34-120 Andrychów zawierać w swojej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 PZP, b) okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą. 4. Zamawiający zwróci wadium w sposób odpowiadający formie wnoszenia w przypadkach wymienionych w art. 46 ust 1, 1a oraz 2 PZP. W przypadku wpłaty przelewem Zamawiający zwróci kwotę wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy prowadzenia rachunku, pomniejszoną o koszty prowadzenia rachunku oraz o prowizje bankowe. Zamawiający zatrzyma wadium w wypadku, gdy zajdzie jedna z okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a lub 5 PZP. 5. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.andrychow.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach