Przetargi.pl
Podniesienie efektywności energetycznej budynków szkół podstawowych nr 1 i 2 w gminie Brzeszcze na potrzeby realizowanego programu PL04 Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 - sygn. akt. WI.271.4.2015

Urząd Gminy Brzeszcze ogłasza przetarg

  • Adres: 32-620 Brzeszcze, ul. Kościelna 4
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 032 7728500
  • Data zamieszczenia: 2015-07-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Brzeszcze
    ul. Kościelna 4 4
    32-620 Brzeszcze, woj. małopolskie
    tel. 032 7728500
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzeszcze.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Podniesienie efektywności energetycznej budynków szkół podstawowych nr 1 i 2 w gminie Brzeszcze na potrzeby realizowanego programu PL04 Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 - sygn. akt. WI.271.4.2015
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Nazwa zamówienia publicznego: Podniesienie efektywności energetycznej budynków szkół podstawowych nr 1 i 2 w gminie Brzeszcze na potrzeby realizowanego programu PL04 Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014. B. Zakres przedmiotu zamówienia: 1. Główny celem realizacji przedsięwzięcia jest poprawa efektywności energetycznej budynków szkół podstawowych nr 1 i 2 mieszczących się przy ulicy Szkolnej 6 oraz Mickiewicza 3 w Brzeszczach. W celu poprawienia efektywności energetycznej budynków, w zakresie niniejszego zamówienia należy przeprowadzić prace projektowe na bazie Programu funkcjonalno-użytkowego oraz modernizacyjne (budowlane) polegające na: Szkoła nr 1 z oddziałami integracyjnymi, ul. Szkolna 6, 32-620 Brzeszcze - dociepleniu stropów oraz ścian w celu zmniejszenia ich przenikalności; - wymianie stolarki okiennej; - wymianie drzwi drewnianych na drzwi ocieplone z uszczelkami; - zastosowaniu systemu paneli fotowoltaicznych do wytwarzania energii elektrycznej na potrzeby własne szkoły; - wymianie oświetlenia wbudowanego na energooszczędne typu LED w celu obniżenia zużycia energii; - montażu systemu zarządzania energią w budynku (BMS). Szkoła nr 2, ul. Mickiewicza 3, 32-620 Brzeszcze - wymianie instalacji systemu grzewczego, w tym grzejników na konwektorowe z zaworami z głowicami termostatycznymi; - wymianie drzwi drewnianych na drzwi ocieplone z uszczelkami; - likwidacji części przeszklenia ściany południowej - zamurowanie części okien z szybami pojedynczymi i podwójnymi w ramach stalowych; - wymianie baterii umywalkowych na zawory czerpalne czasowe; - likwidacji pojemnościowych podgrzewaczy elektrycznych słabo zaizolowanych; - instalacji pompy ciepła typu powietrze - woda, w celu podwyższenia sprawności wytwarzania ciepłej wody użytkowej; - dociepleniu stropodachu, ścian, oraz podłóg w celu zmniejszenia ich przenikalności; - zastosowaniu systemu paneli fotowoltaicznych do wytwarzania energii elektrycznej na potrzeby własne szkoły; - wymianie oświetlenia wbudowanego na energooszczędne typu LED w celu obniżenia zużycia energii. Zaleca się, aby przed złożeniem oferty, Wykonawca przeprowadził wizję lokalną miejsc objętych niniejszym zamówieniem w obecności jednego z pracowników Zamawiającego. Z uwagi na fakt, iż budynek szkoły przez okres ferii letnich w miesiącu lipcu jest zamknięty, Zamawiający wyznacza termin wizji dla wszystkich Wykonawców na dzień 03.07.2015r. od godz. 09:00 do godz. 13.00. Osobą do kontaktu w sprawie dokonania wizji lokalnej jest Pan Janusz Hałat, nr tel. (32) 772-85-66. Zakres robót objętych Zamówieniem obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, dostawy i montaż wyposażenia - urządzeń oraz wykonanie robót budowlanych związanych z podniesieniem efektywności energetycznej budynku. W przypadku, gdy dokumentacja projektowa dostarczona przez Wykonawcę zawierała błędy i opuszczenia i została zaaprobowana przez Zamawiającego, po stronie Wykonawcy leży odpowiedzialność za prawidłowe działanie technologii zaprojektowanych w ww. dokumentacjach. 2. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca pozyska i zweryfikuje dane i materiały niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia (tzw. dane wyjściowe do projektowania), wykona na własny koszt wszystkie badania technologiczne i analizy niezbędne dla prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy, a w szczególności Projektu Budowlanego, w tym między innymi pozyska: - prawnie zatwierdzoną mapę do celów opiniodawczych oraz mapę do celów projektowych dla obszaru objętego Inwestycją; - inne wymagane materiały, ekspertyzy, analizy, opracowania i badania niezbędne dla prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy (w tym dokumentacji projektowej) i późniejszej realizacji robót. 3. Wykonawca opracuje i zatwierdzi u Zamawiającego następujące dokumenty: 3.1. Projekt Budowlany - sporządzony zgodnie z wymogami programu funkcjonalno-użytkowego niezbędny do zgłoszenia wykonywanych prac termomodernizacyjnych w terminach: 1) termomodernizacja Szkoły nr 2 ul. Mickiewicza 3 - do 10 dni roboczych od dnia podpisania umowy. 2) termomodernizacja Szkoły nr 1 z oddziałami integracyjnymi w Brzeszczach ul. Szkolna 6 - w terminie 30 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Wykonawca przed podpisaniem umowy winien przedstawić wstępny harmonogram finansowy zawierający założone miesięczne płatności przez cały okres obowiązywania umowy. Zamawiający informuje, że podane wartości nie są dla stron wiążące, jednak zastrzega, iż podane przez Wykonawcę płatności miesięczne przez pierwsze 6 miesięcy realizowanej umowy nie mogą być wyższe niż zadeklarował. Zamawiający nadmienia, że płatności do końca roku 2015 nie mogą przekroczyć kwoty 500.000,00 zł brutto. W szczegółowym harmonogramie należy m.in. uwzględnić następujące okresy realizacji etapów: 1) termomodernizacja Szkoły nr 2 ul. Mickiewicza 3 - do 31.03.2016r. 2) termomodernizacja Szkoły nr 1 z oddziałami integracyjnymi w Brzeszczach ul. Szkolna 6 - do 31.03.2016r. 3) system zarządzania energią: do 31.03.2016r. 4) oświetlenie LED: do 31.03.2016r. 5) modernizacja c.o.: do 31.03.2016r. 6) instalacja pompy ciepła: do 31.03.2016r. 7) instalacja ogniw fotowoltaicznych: do 31.03.2016r. Wymagane jest, aby kolejno następujące po sobie fazy inwestycji obejmujące: projektowanie, uzyskanie niezbędnych uzgodnień i decyzji administracyjnych, produkcja, termomodernizacja budynków szkół nr 1 i 2, odbiory, rozruch technologiczny, testy oraz wydanie Świadectwa Przejęcia trwały nie dłużej niż określa to szczegółowy harmonogram określony przez Wykonawcę do 30 dni po podpisaniu umowy. Projekt Budowlany zadania opracowany winien być w 6 egzemplarzach w wersji pisemnej oraz w wersji elektronicznej na nośniku danych (płyta CD / DVD / pendrive itp.) w zakresie zgodnym z wymaganiami obowiązującej w Polsce ustawy Prawo budowlane z 7 lipca 1994r., z późn. zm. - Inne opracowania wymagane dla uzyskania Pozwolenia na Budowę dla Obiektu jeżeli będzie wymagane. - W imieniu Inwestora uzyska pozwolenie na budowę (o ile jest wymagane) oraz zgodę na użytkowanie obiektów z Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego właściwego dla terenu realizowanej inwestycji wraz z wymaganymi prawem zezwoleniami ppoż, bhp, insp. Sanitarnego (o ile jest wymagane). 3.2. Projekty Wykonawcze dla celów realizacji zadania. Projekty wykonawcze stanowić będą uszczegółowienie dla potrzeb wykonawstwa Projektu Budowlanego w poszczególnych branżach. Dokumentacja wykonawcza powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia Projektu Budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak również szczegółowych wytycznych Zamawiającego. Projekty wykonawcze opracowane będą oddzielnie dla każdego obiektu wchodzącego w skład Instalacji. Po wykonaniu kpl. projektów wykonawczych dla danej branży Wykonawca sporządzi kosztorys inwestorski zgodnie z RMI (Dz. U. Nr 130, poz. 1389 z dnia 18.05.2004r.) 3.3. Wykonawca opracuje i zatwierdzi u Zamawiającego pozostałe dokumenty obejmujące, co najmniej: - projekt organizacji ruchu na terenie budowy uwzględniając konieczność zapewniania ciągłości pracy szkoły na terenie placówki; - dokumentację powykonawczą w 4 egz. w wersji pisemnej oraz 1 na nośniku cyfrowym z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wykonanych obiektów i połączeń międzyobiektowych; - instrukcję eksploatacji i utrzymania obiektów (technologiczną i stanowiskową). 3.4. Jeżeli prawo lub względy praktyczne wymagają, aby niektóre Dokumenty Wykonawcy były poddane weryfikacji przez osoby uprawnione lub uzgodnieniu przez odpowiednie władze, to przeprowadzenie weryfikacji i/lub uzyskanie uzgodnień będzie przeprowadzone przez Wykonawcę na jego koszt przed przedłożeniem tej dokumentacji do zatwierdzenia przez Inżyniera. Dokonanie weryfikacji i/lub uzyskanie uzgodnień nie przesądza o zatwierdzeniu przez Zamawiającego i Inżyniera, który odmówi zatwierdzenia w każdym przypadku, kiedy stwierdzi, że dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań umowy. W szczególności Wykonawca uzyska wszelkie wymagane zgodnie z prawem polskim uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania, uruchomienia i przekazania obiektów do rozruchu i eksploatacji. Zatwierdzenie wszystkich dokumentów przez Inżyniera jest warunkiem koniecznym realizacji Kontraktu, lecz nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy wynikającej z umowy. 3.5. Wykonawca zrealizuje zadanie inwestycyjne zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, obowiązującymi przepisami prawa, zasadami wiedzy technicznej. Wykonawca ze środków własnych zakupi i dostarczy materiały i urządzenia niezbędne do realizacji inwestycji oraz wykona wszelkie towarzyszące czynności niezbędne do zrealizowania zadania. 3.6. Wykonawca opracuje instrukcje obsługi do zamontowanych urządzeń i przeszkoli pracowników zamawiającego w jego siedzibie, co potwierdzi certyfikatem ukończenia szkolenia. Zamawiający wymaga przeszkolenia w zakresie systemu zarządzania energią w budynku BMS sterującego energią z paneli fotowoltaicznych oraz z obsługi sterownika pompy ciepła. Ilość osób do przeszkolenia: max 3. 4. Dokumenty, które winny zostać dostarczone przez Wykonawcę: a) po zawarciu umowy: ul. Szkolna 6: - Wykonawca w terminie 30 dni roboczych od dnia podpisania umowy przedstawi dokumentację budowlaną niezbędną do zgłoszenia wykonywanych prac termomodernizacyjnych. - Wykonawca wykona pozostałą dokumentacją oraz inne opracowania niezbędne dla uzyskania pozwolenia na budowę (o ile jest wymagane). ul. Mickiewicza 3: - Wykonawca w terminie 10 dni roboczych od dnia podpisania umowy przedstawi dokumentację budowlaną niezbędną do zgłoszenia wykonywanych prac termomodernizacyjnych, - Wykonawca wykona pozostałą dokumentacją oraz inne opracowania niezbędne dla uzyskania pozwolenia na budowę (o ile jest wymagane). b) przed Próbami Końcowymi Wykonawca przekaże do użytku Inżyniera i przedstawiciela Inżyniera: ul. Szkolna 6 oraz Mickiewicza 3: - Dokumentację powykonawczą, - Wstępny projekt rozruchu, - Wstępną instrukcję eksploatacji. Przed Próbami Eksploatacyjnymi i przed wystawieniem Świadectwa Przejęcia - Wykonawca przekaże Inżynierowi do zatwierdzenia: - Dokumentację powykonawczą, - Projekt rozruchu, - Instrukcje eksploatacji. Wszystkie Dokumenty Wykonawcy będą przekazane w 4 egzemplarzach w wersji pisemnej oraz 1 egzemplarz w wersji elektronicznej na nośniku cyfrowym. 5. Pozostałe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Wykorzystanie energii z instalacji fotowoltaicznej będzie tylko na potrzeby własne. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zabezpieczenia przed oddawaniem energii wyprodukowanej do sieci. b) Zamawiający nie dopuszcza monitorowania pracy inwerterów za pomocą oprogramowania i strony internetowej producenta inwerterów. c) Zamawiający wymaga, aby w dokumentacji powykonawczej, naniesiono punkty świetlne oraz ich zasilanie. Wykonawca winien wykonać również pomiary natężenia oświetlenia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu Wykonawca jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: pakiet nr 1 - 24.000,00 zł (słownie: dwadzieścia cztery tysiące zł 00/100 gr), pakiet nr 2 - 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy zł 00/100 gr) RAZEM: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy zł 00/100 gr). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu przewidzianego na złożenie ofert, określonego w pkt XI.1. SIWZ. 3. Forma wniesienia wadium (art. 45 ust 6 Pzp): Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w następujących formach: 1) pieniądzu (tj. przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego); 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu (przelewem) Wykonawca dołącza do oferty dowód wpłaty wadium - potwierdzający dokonanie przelewu. Na poleceniu przelewu zaleca się wpisać nr postępowania przetargowego: sygn. akt. WI.271.4.2015. Wadium w pieniądzu należy wnosić na konto: Bank Spółdzielczy O/Brzeszcze nr konta 44 8446 1016 2002 0075 2374 0005. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany powyżej. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, w ofercie (formularz ofertowo-cenowy - załącznik nr 1 do SIWZ) należy podać numer konta, na jakie Zamawiający powinien dokonać jego zwrotu. 5. W pozostałych formach wniesienia wadium (w innej formie niż pieniądz) wymagane jest złożenie oryginału dokumentu w kasie Urzędu Gminy w Brzeszczach w godzinach otwarcia kasy tj.: poniedziałek, środa, czwartek: od godz. 7.30 do godz. 14.30; wtorek od godz. 8.30 do godz. 16.30; piątek od godz. 7.30 do godz. 13.30 do upływu terminu składania ofert. Natomiast kopię dokumentu wniesienia wadium należy załączyć do oferty. 6. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania, ponownego wniesienia określa art. 46 Pzp. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca: a) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, ze nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. b) którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja na roboty budowlane
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.brzeszcze.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach